نصب تندیس احمد متوسلیان در فلسطین

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 227
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2425
:: بازدید ماه : 7757
:: بازدید سال : 45532
:: بازدید کلی : 649016
نویسنده : گمنام
دو شنبه 18 ارديبهشت 1391

به گزارش مشرق، عبدالمجید فراهانی، طراح تندیس "سردار حاج احمد متوسلیان" که طرحش در نخستین دوره جایزه ویژه شهید جان‌بزرگی مورد تجلیل قرار گرفت، در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: پس از مطالعاتی که در مورد زندگی حاج احمد متوسلیان داشتم و مشورت با دوستان، تصمیم بر این شد که تندیس حالت اسطوره‌ای و حماسی از حاج احمد را تداعی کند.

وی ادامه داد: از آنجا حاج احمد در کردستان عملیات‌های زیادی داشته و با توجه به مناطق کوهستانی آنجا، ایده‌‌ طرحی با نمای خروج حاج احمد از یک صخره در نظر بود. محور ایده نیز حالت اشاره انگشت حاج احمد است و هدف‌گیری او را نشان می‌دهد که در سخنرانی معروفش، جملاتی به نشانه تهدید رژیم اشغالگر قدس وجود دارد.

فراهانی ابراز داشت: با توجه به اینکه قرار است این تندیس در مارون‌الرأس در مرز فلسطین اشغالی نصب شود تا یادبودی از ربوده شدن این سردار رشید اسلام باشد، از این حیث اشاره تندیس به سمت زمین‌های سرزمین اشغالی خواهد بود.

این هنرمند متعهد که خود فرزند یکی از شهدای عملیات ‌الی بیت‌المقدس است، گفت: حاج احمد متوسلیان از لحاظ ملی و عقیدتی از فرماندهان برجسته لشگر اسلام بود. من او را یک فرمانده کامل و قاطع می‌دانم و تمام سخنانی ضد و نقیضی که پشت‌سر او در خصوص عملکرد و برخی تصمیمات حاج احمد گفته می‌شود را قاطعانه رد می‌کنم. او فردی نبود که عملی خارج از دستورات ولایت فقیه و شخص امام (ره) انجام دهد.

وی در جملاتی با توصیف مختصری از سردار متوسلیان ادامه داد: حاج احمد حتی قبل از انقلاب شخصیتی رنج‌دیده و سختی کشیده‌ بود که در جنگ شخصیتی محجوب و با اقتدار داشت و من نمی‌توانم منکر تأثیر محبت و علاقه شخصی و قلبی‌‌ام به او در پیش‌برد کار باشم.

فراهانی در توصیف تندیس بیان داشت: تندیس حاج احمد با کتیبه‌ای که روی آن تصویری از امام موسی صدر کار شده، همراه است. علت انتخاب امام موسی صدر به عنوان نماد رهبری شیعه در لبنان، دلایل استراتژیک مکان نصب آن در منطقه است. چرا که امام موسی صدر برای مردم لبنان و فلسطین شناخته شده است.

وی توضیح داد: امام موسی صدر حقیقتاً از شخصیت‌های برجسته شیعی لبنان است که حتی می‌توان گفت لبنان را زنده کرد. امام موسی صدر مؤسس جنبش امل است که حزب الله لبنان نیز برگرفته از آن است. در این تندیس حرکت رو به جلوی حاج احمد را به نوعی برگرفته از تفکر شیعی معرفی می‌کند با نمادی که برای مردم آن منطقه آشناست.

فراهانی اظهار داشت: امام موسی صدر و حاج احمد متوسلیان سربازان و پرورش یافتگان مکتب امام خمینی (ره)‌اند و هر دو آنها به دست دولت لیبی و اسرائیل ربوده شده‌اند. وجه اشتراک آنها جاویدالاثر بودنشان است که خبری از سرنوشتشان در دست نیست.

طراح تندیس "حاج احمد متوسلیان" گفت: پرچم، نمادی از مقاومت و صلح است که در اینجا معانی مختلفی دارد از جمله یادآوری یکی از سخنان معروف حاج احمد که به رزمنده‌ای گفته بود هرگاه توانستی پرچم را در انتهای افق نصب کنی، می‌توانی با آسودگی استراحت کنی!

وی ادامه داد: حرکت رو به جلوی حاج احمد با پرچمی به همراه، تداعی حرکت به سمت پیروزی و نصب پرچم اسلام در جهان است.

فراهانی افزود: صخره‌ای که حاج احمد در حال خروج از آن دیده می‌شود، خود به خود حالت حماسی این شخصیت را می‌رساند. گویا یادآور خطبه امیرالمؤمنین است که به فرزندش می‌فرمایند: "عض على ناجذک، اعرالله جمجمتک" که خصوصیت مردان جنگی را بیان می‌کند.

برگزیده نخستین دوره جایزه ویژه شهید جان‌بزرگی ابراز داشت: تندیس مقاومت، برخلاف دیگر تندیس‌ها، تندیسی فعال است که حرکتی رو به جلو و حماسی دارد. حتی یادآور اسطوره‌های شاهنامه‌ای و ایرانی است.

از این هنرمند متعهد پیکره‌ای با عنوان «نماد شهادت» نیز در مترو اکباتان در دست تهیه دارد.



:: موضوعات مرتبط: ایثـار و شهادت , ,
:: برچسب‌ها: حاج احمدمتوسلیان , تندیس , فلسطین , رایة الهدی البرز , رایة الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2451
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه