هنرپیشه‌ها و خوانندگان در صداوسیما به مُبلغ دینی تبدیل می‌شوند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 161
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2359
:: بازدید ماه : 7691
:: بازدید سال : 45466
:: بازدید کلی : 648950
نویسنده : گمنام
جمعه 16 تير 1391

پایگاه 598، چند سالی است که در بسیاری از جشن های مذهبی و بخصوص در اعیاد شعبان شاهد حضور خوانندگان و بازیگران و استفاده از موسیقی برای در تجلیل از آقا امام زمان (عج) هستیم. امری که موجب کشیده شدن ابتذال به مراسم های مذهبی و رفتارهای ناهنجار در جشن هایی چون نیمه شعبان می شود که تجربه ی تلخ آن سال گذشته در مراسم های نیمه شعبان شهرداری تهران و همچنین برخی از شهرستان ها اتفاق افتاد.


به همین منظور پایگاه 598 در گفتگویی با حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی به بررسی معضل و آسیب های استفاده از ابزار و افراد غیر مر تبط در ترویج فرهنگ دینی و مهدویت پرداخته است.

استاد مسعود عالی ضمن انتقاد از استفاده از موسیقی های غنا در برگزاری برخی از جشن های ایام نیمه شعبان و مهدویت بیان داشت: کسانی که عامل فرهنگ مهدویت نیستند وقتی که بخواهند مبلغ دین باشد طبیعی است که انحرافی در آن به وجود بیاید و بنابر این کسانی که خود فرهنگ دینی را دریافت نکرده اند زمانی که مبلغ این فرهنگ شوند نتیجه ای به جز انحراف از اهداف اصلی حاصل نمی شود.

کارشناس مسائل دینی گفت: متولیان فرهنگ عمومی ما و بلاخص صدا و سیما که در واقع رسانه نظام جمهوری اسلامی است اگر هدایت صحیحی شود جاهای دیگر هم درس می گیرند، مشکل ما این است که در رسانه عمومی و ملی الگو دهی صحیحی صورت نمی گیرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: این که چه کسی در کجا و درباره چه موضوعی برای الگو دهی قرار بگیرد بسیار مهم است و متاسفانه در صدا و سیما جایگاه ها قاطی شده است و در جشن های مذهبی با دعوت از هنرمندان و ورزشکاران و خوانندگان بیش از اندازه به آنها بهاء داده می شود و از جایگاه خودشان تبدیل می شوند به یک جایگاه الگو و این خیلی می تواند خطرناک باشد.

استاد مسعود عالی با توجه به خطر الگو شدن افراد غیر مرتبط در مسائل اعتقادی در رسانه ملی اظهار داشت: بسیاری از این افراد اصلا صلاحیت الگو شدن را ندارند و بخصوص آنجایی که بخواهند فرهنگ دینی تبلیغ شود و چنین افرادی بخواهند در مقام توصیه های اخلاقی بربیایند.


وی گفت: متاسفانه صدا و سیما ما به این مسائل دامن گسترده ای زده است و وقتی این چنین افرادی در صدا و سیما ما پررنگ شده اند در بسیاری از جشن ها از آنها دعوت می شود و تبدیل به مُبلغی برای جشن های مذهبی می شوند.

حجت الاسلام عالی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم این امور را از جایی تصحیح کنیم باید از صدا و سیما شروع کرد و متدینین باید از صدا و سیما مطالبه کنند و صدا و سیما یک سازمان آماری است و بر اساس میل مردم حرکت می کنند و اگر متدینین میلشان را نشان دهند درست می شود و اگر این اتفاق نیفتد به طرف دیگر می غلطد.

وی همچنین گفت: جایگاه افرادی که صلاحیت الگویی و تبلیغی در مهدویت را ندارند ابتدا باید در رسانه ملی تبیین شود هنرپیشه که تخصص تفسیر مسائل دینی را ندارد و او بازیگر است و یک فکر نیست و هنرمند متخصص در موضوع هنر و یا موسیقی است نه مهدویت و مسائل دینی .

عالی افزود: شکی نیست که از مقوله هنر باید در موضوع مهدویت استفاده کرد اما موسیقی دان متفکر مسائل مهدوی که نیست و باید در جایگاه خودش از او استفاده شود.



:: موضوعات مرتبط: مــهـــــدویــــت , ,
:: برچسب‌ها: نیمه شعبان , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2002
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه