در چنین شرایطی همكاری قوای سه‌گانه فریضه و قطعی است/قوه قضاییه تحت تاثیر جوسازی‌های رسانه‌ای قرار نگ

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 66
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2290
:: بازدید ماه : 7622
:: بازدید سال : 45397
:: بازدید کلی : 648881
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 8 تير 1391
هشدار چندباره رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه:
در چنین شرایطی همكاری قوای سه‌گانه فریضه و قطعی است/قوه قضاییه تحت تاثیر جوسازی‌های رسانه‌ای قرار نگیرد

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس، مسئولان عالی و قضات قوه قضاییه، ارتقاء دستگاه قضایی بمنظور تحقق عدالت قضایی در جامعه را مهمترین هدف برشمردند و ضمن تبیین برخی نكات مهم برای رسیدن به این هدف، همكاری همه دستگاهها بویژه قوای سه گانه را در شرایط كنونی فریضه و لازم دانستند و تأكید كردند: دولت، مجلس و قوه قضاییه، همه در جبهه واحد دفاع از اسلام، ملت ایران و استقلال و هویت كشور در مقابل تلاش همه جانبه قدرتهای استكباری، قرار دارند و باید با پرهیز از مسائل حاشیه ای و اختلافی، به یكدیگر كمك كنند.

در این دیدار كه در تالار اماكن متبركه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس و در سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی در هفتم تیر سال 1360، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی ضمن تجلیل از شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، ارتقای قوه قضاییه و تحقق عدالت قضایی مورد نظر نظام اسلامی را زمینه ساز حل شدن بسیاری از مشكلات و برچیده شدن مفاسد دانستند و افزودند: با توجه به ظرفیت های موجود در كشور، قطعاً می توان با تلاش و ابتكار و بكارگیری ظرفیت ها، به هدف بزرگ ارتقای دستگاه قضایی رسید.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، در تشریح زیر ساخت های مورد نیاز برای ارتقای قوه قضاییه، خاطرنشان كردند: تدوین برنامه ای جامع، كامل، دقیق و همه جانبه، یكی از اساسی ترین كارها برای ارتقای این قوه است.
 
ایشان تأكید كردند: تدوین برنامه جامع، كار بسیار مهمی است اما مهمتر از آن، اجرایی و عملیاتی شدن این برنامه جامع و حركت شتابنده برای اجرا آن است.
 
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: منظور از حركت شتابنده، شتاب زدگی در حركت نیست، بنابراین باید با حوصله و دقت اما بدون تأخیر، این كار انجام شود.
 
رهبر انقلاب اسلامی، اتقان احكام قضایی را یكی دیگر از پیش نیازهای ارتقای قوه قضاییه برشمردند و خاطرنشان كردند: احكام قضایی باید از آنچنان استحكام محتوایی برخوردار باشند كه اگر در معرض نظر متخصصان امور فقهی و حقوقی قرار گیرند، قاضی صادر كننده آن، هیچ دغدغه ای نداشته باشد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: تصمیم برای اتقان احكام دادگاهها باید در قوه قضاییه فراگیر شود زیرا نقض مكرر احكام دادگاههای بدوی نشان دهنده نقض محتوایی و شكلی احكام است.
 
ایشان همچنین با تأكید بر لزوم كاهش توسل به زندان در مجازاتها، به عنوان یك سیاست جاری در قوه قضاییه، خاطرنشان كردند: باید تا آنجا كه ممكن است، مجازات زندان به حداقل برسد زیرا زندان یك پدیده نامطلوب است و تبعات گسترده ای برای زندانیان، خانواده های آنان و حتی محیط كار افراد دارد.
 
رهبر انقلاب اسلامی حفظ آبروی افراد را یكی از مسائل بسیار حساس و مهم برشمردند و خاطرنشان كردند: بخش قابل توجهی از این موضوع، متأسفانه به فضاسازی ها و شایعه سازیهای برخی مطبوعات و پایگاههای رایانه ای مربوط می شود اما قوه قضاییه نباید به هیچ وجه تحت تأثیر این جوسازیها قرار گیرد.
 
ایشان كادرسازی برای مناصب مدیریتی و مسئولیتهای ارشد قوه قضاییه را از دیگر لوازم ارتقای دستگاه قضایی برشمردند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود همكاری قوای سه گانه را یكی از نیازهای كنونی كشور دانستند و افزودند: امروز قدرتهای زورگوی دنیا، تمام توان خود را متمركز كرده اند تا شاید بتوانند به نظام جمهوری اسلامی و حركت عظیم آن كه الهام بخش دنیای اسلام است، خدشه ای وارد كنند.
 
ایشان بیداری كنونی در دنیای اسلام و شوق روزافزون توده های مردم به آرمانهای اسلامی را نتیجه حركت پیش رونده جمهوری اسلامی ایران در افكار عمومی دنیای اسلام دانستند و خاطرنشان كردند: هر موفقیت و یا پیشرفت علمی نظام اسلامی، حركت های عظیم اجتماعی مردم همچون انتخابات پرشور و همچنین ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل زورگویی های استكبار، هر كدام، مشوقی برای ملتها بمنظور پیگیری استقلال بر پایه اسلام است و بر همین اساس قدرتهای زورگو تمام توان خود را بر ملت ایران متمركز كرده اند تا شاید این كانون اصلی را از رونق بیاندازند.
 
رهبر انقلاب اسلامی جنجالهای مختلف بر ضد نظام اسلامی بویژه در زمینه حقوق بشر و انرژی هسته ای را در همین چارچوب ارزیابی و تأكید كردند: این قدرتهای زورگو كه به دروغ نام خود را جامعه جهانی می گذارند، تلاش دارند جمهوری اسلامی ایران را از پشتوانه مردمی خود محروم كنند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح این توطئه افزودند: هدف اصلی قدرتهای استكباری از اعمال تحریم ها، مردم ایران هستند تا فشارها باعث شود كه مردم به ستوه بیایند و از نظام اسلامی جدا شوند اما به فضل الهی در این توطئه نیز شكست خواهند خورد زیرا آنها مردم و مسئولان ما را همچنان نشناخته اند.
 
ایشان تأكید كردند: این خدعه دشمن، برای مردم بخوبی شناخته شده است و به همین دلیل مردم در عرصه های مختلف حضور پرشورتری دارند و مسئولان نیز حقاً و انصافاً تمام تلاش خود را بكار گرفته اند.
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش همه جانبه امریكا برای محاصره جمهوری اسلامی ایران، افزودند: آنها خودشان امروز در محاصره مشكلات جدی و غیرقابل حل هستند در حالیكه ایران به لطف خداوند، همه امكانات مورد نیاز را در اختیار دارد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، امكانات و ثروت داخلی، مردم خوب، وجود منابع انسانی و نداشتن بدهكاری جهانی را از نقاط قوت ایران برشمردند و افزودند: در شرایط كنونی، دشمن با همه توان وارد میدان شده تا دسترسی جمهوری اسلامی به این منابع و نقاط قوت را كاهش دهد اما از طرف دیگر مسئولان هم تمام توان خود را بكار گرفته اند تا این توطئه خنثی شود.
 
ایشان تأكید كردند: در چنین شرایطی، همكاری همه دستگاهها و قوای سه گانه لازم، فریضه و قطعی است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هرگونه واگرایی نیروها و قوای سه گانه از یكدیگر، به ضرر كشور است، بنابراین همه باید با یكدیگر همكاری كنند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: دولت، مجلس و قوه قضاییه، همه در یك جبهه و آنهم جبهه دفاع از اسلام، ملت شریف ایران و استقلال و هویت كشور قرار دارند و بر همین اساس، كمك به یكدیگر باید اصل قرار گیرد و برخی بگومگوها و خدشه ها در كار یكدیگر، حذف شوند .
 
ایشان خاطرنشان كردند: اگر هر یك از طرفها بخواهد دائماً به كار طرف دیگر بپردازد، مشكل حل نخواهد شد، بنابراین هر یك از قوا از جمله قوه قضاییه باید وظیفه خود را بطور كامل انجام دهند و با قوای دیگر همكاری كنند.
 
رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر بر تخلف ناپذیر بودن وعده الهی مبنی بر یاری تلاش كنندگان در راه حق، تأكید كردند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از تلاشهای رئیس قوه قضاییه و مسئولان، قضات و كاركنان دستگاه قضایی تشكر و قدردانی كردند.
 
در ابتدای این دیدار آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در گزارشی از عملكرد سه ساله دستگاه قضایی، ضمن اشاره به دو عامل مهم مورد تأكید رهبر معظم انقلاب از جمله حفظ «اقتدار قوه قضاییه» و «اعتماد عمومی جامعه» مجموعه ای از اقدامات دستگاه قضایی را برای رسیدن به این اهداف تشریح كرد.
 
رئیس دستگاه قضا توسعه و بازسازی، بهره گیری از فناوری های نوین، توجه ویژه به موضوع نظارت، راه اندازی معاونت مطالعات راهبردی، تدوین برنامه جامع، برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و مقابله بی امان با قاچاقچیان و برهم زنندگان امنیت اجتماعی، ساماندهی مسائل مرتبط با ثبت اسناد و املاك در كشور، توجه ویژه به موضوع پیشگیری از جرائم و حضور فعال در مجامع بین المللی برای مقابله با هجمه ی غرب درخصوص حقوق بشر را از جمله اقدامات دستگاه قضا برشمرد.


:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای , قوه قضاییه , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2252
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست
بزرگترین کمبود فرهنگی از دید آیت الله مصباح
15 متخصص صهيونيست شخصيت نصرالله را تحليل مي‌کنند
بخش مهمی از مطالب ابن عربی در "فتوحات مکیه"مربوط به حضرت حجت (عج) است
جلسه در دفتر وزیر اطلاعات درباره مشایی
رحیم‌پور ازغدی:از مدارس ما مدیران رشوه‌گیر بيرون مي آيند
رایة الهدی
آیت الله جوادی آملی: چیزی بنام مکتب ایرانی نداریم - رایة الهدی
آقاي بهجت گفتند:ولایت آقا روح‌الله این‌ها را می‌کشاند-رایة الهدی
استخاره در امر ازدواج
39 کتاب؛ پيشنهاد ما براي تقویت دين و انديشه شما

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه