میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 266
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2464
:: بازدید ماه : 7796
:: بازدید سال : 45571
:: بازدید کلی : 649055
نویسنده : گمنام
شنبه 26 مهر 1399
 
 

عنایت امام رضا (ع) به تازه‌ مسلمان ساکن آمریکامحمد عرب یکی از مستبصرانی است که به لطف و عنایت امام رضا علیه السلام هدایت و به دین اسلام مشرف شده و سبک زندگی اسلامی را برگزیده است. او مانند تمام شیعیان و مردم آزاده خوی جهان، امام رضا علیه السلام را به عنوان امام مهربان می‌شناسد. هر بار که از آن حضرت یاد می‌کند از مهربانی‌هایش می‌گوید.

محمد عرب، جوانی است که در خانواده مسلمان به دنیا آمد اما سال‌ها زندگی در ایالت متحده امریکا و در میان مردمی که یادی از خدا در گفتار و کردارشان نبود، موجب شد که او هم فاصله زیادی از دین اسلام بگیرد و هیچ آموزه‌ای از اسلام دریافت نکند. اما یک اتفاق و تلنگری در سفری که به برزیل داشت، او را به یگانگی خدا و زیبایی‌های مذهب تشیع راهنمایی کرد.

این تازه‌مسلمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم می‌گوید: وقتی بعد از دوباره مسلمان شدن به ایران سفر کردم، چندین مرتبه به زیارت امام رضا علیه السلام رفتم تا روح و جانم را در بارگاه آن حضرت شست‌وشو بدهم. می‌دانستم امام رضا علیه السلام عالم آل محمد است و به خواست خدا بر هر خیری تواناست، به همین دلیل از آن حضرت می‌خواستم تا من را در این مسیر راهنمایی و هدایت کند.

ماجرای لطف‌های امام رضا علیه السلام در حق این مستبصر ایرانی به همین‌جا ختم نمی‌شود. نمونه‌ای از این الطاف را می‌توان در داستان ازدواج او پیدا کرد. محمد عرب از دختر ایرانی مسلمان و محجبه‌ای از خانواده‌ای اصیل که در امریکا زندگی می‌کردند، درخواست ازدواج کرد. اما رضایت دختر چند سالی طول کشید.

حالا همسر محمد عرب در این باره می‌گوید: ازدواج ما هم به لطف و راهنمایی امام رضا علیه السلام صورت گرفت. ماجرا از این قرار بود که به دلیل اینکه همسرم را در دوره قبل از ازدواج نمی‌شناختم، راضی به ازدواج با او نبودم. این در حالی بود که پدرم به او علاقه داشت و ایمان و اخلاق او را پسندیده بود.

او ادامه می‌دهد: حدود چهار سال گذشت و من هنوز قلب مطمئنی برای این ازدواج نداشتم. همراه مادر و اقوامم به ایران آمده بودیم. به راهنمایی یکی از علمای دینی به امام رضا علیه السلام متوسل شدم تا من را در این انتخاب یاری کند. به مشهد و حرم امام رضا علیه السلام رفتم و از آن حضرت درخواست کردم تا راه صحیح را به من نشان بدهد.

همسر محمد عرب توضیح می‌دهد: در میان همین دعاها و توسلات بود که نور امیدی از جانب آن حضرت به قلبم تابید و من در میان بهت و ناباوری دیگران از اینکه چهار سال جواب مثبت به این جوان نداده بودم، راضی به ازدواج شدم. حقیقت این بود که امام رضا علیه السلام امکان ازدواج ما را فراهم کرد و قلب من را برای این تصمیم مهم، مطمئن و راضی کرد. راضی شدم به رضای او و این ازدواج به خوبی انجام شد.

محمد عرب، حرف‌های همسرش را این طور به پایان می‌رساند که: هنوز هم هر زمان گرفتاری و مشکلی برایم ایجاد می‌شود به آن حضرت متوسل می‌شوم و حتی اگر در امریکا باشم، خودم را به مشهد می‌رسانم و به زیارتش می‌روم.

 

منبع:تسنیم




:: بازدید از این مطلب : 1234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه