ولایت‌مداران باید به حضرت عبدالعظیم(ع) اقتدا کنند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 305
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2503
:: بازدید ماه : 7835
:: بازدید سال : 45610
:: بازدید کلی : 649094
نویسنده : گمنام
یک شنبه 3 دی 1396

حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی در گفت و گویی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی، بر اساس کتب علم رجال محضر سه یا چهار امام را درک کرده اند، گفت: آنچه درباره ایشان قطعیت دارد، شاگردی و خدمت به امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی است؛ اما درباره درک محضر امام موسی بن جعفر(ع) یا امام حسن عسکری(ع) اختلاف نظر وجود دارد.

مؤمنی با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) درباره سیدالکریم، اظهار داشت: زمانیکه حضرت عبدالعظیم حسنی به محضر امام هادی(ع) مشرف می‌شوند، این امام همام خطاب به او می‌فرمایند: «مرحباً بک یا ابالقاسم أنت ولینا حقا»؛ یعنی تو واقعا دوست ما هستی. این نشان‌دهنده شأن و جایگاه ایشان در بین ائمه اطهار(علیهم السلام) است.

وی افزود: اما بعد از این مهر تأیید امام هادی(ع)، سیدالکریم از ایشان اجازه می‌خواهد که اعتقاداتش را بیان و عرضه کند که مورد تأیید این امام قرار می‌گیرد. سپس حضرت عبدالعظیم از امام درخواست دعا می‌کند و امام این چنین وی را دعا می‌کنند: «ثَبَّتَکَ اللَّهُ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَة».

این محقق دینی تأکید کرد: سیدالکریم عبدالعظیم حسنی تنها شخصیتی بین امامزاده‌ها و حتی یاران ائمه اطهار(علیهم السلام) است که درباره اون چنین روایت شده است که «من زار قبر عبدالعظیم الحسنی بِرِیْ، کمن زار الحسین بکربلا»

حجت الاسلام مومنی افزود: در حرم مطهر وی بر روی کاشی نوشته شده و در کتب معتبر هم آمده است که امام رضا(ع) خطاب به سیدالکریم می‌فرمایند: «یا عبدالعظیم! أبلغ عنی أولیائی السلام و قل لهم:‌ أن لایجعلو للشیطان علی أنفسهم سبیلا»؛ یعنی سلام مرا به شیعیان و پیروانم برسان و به آن‌ها بگو راه‌های نفوذ شیطان بر خودتان را ببندید.

مؤمنی در ادامه گفت: وقتی آیت الله بهجت (ره) برای زیارت حرم حضرت عبدالعظیم به ری مشرف می‌شود، یکی از خادمنی حرم از ایشان در خصوص شأن و منزلت حضرت عبداعظیم سوال می‌کند و مرحوم آیت الله بهجت پاسخ می‌گوید که این حرم نورانی محل صعود و فرود ملائکة الله است.

وی با دعوت از جوانان به تکفر و مطالعه درباره شخصیت سیدالکریم تأکید کرد: کافی است به سخنان علی ابن موسی الرضا(ع) درباره عبدالعظیم حسنی مراجعه کنید تا متوجه شوید که اگر حقیقتا به دنبال الگوی ولایت‌مداری و انسانیت هستید، باید به شخصیت سیدالکریم اقتدا کنید.

حضرت عبدالعظیم از محدثین بزرگ شیعه است و روایات بسیاری را از امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) نقل کرده‌ است؛ ایشان در زمان متوکل عباسی به جرم ترویج و تبلیغ مکتب اهل بیت(علیهم السلام) مورد تعقیب قرار گرفت و راهی ری شد. این شخصیت بزرگوار آن چیزی که از ائمه مستقیم گرفته بودند را به دیگران منتقل کردند و در همین راه جان خود را تقدیم کرد.

منبع:فارس




:: بازدید از این مطلب : 1033
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه