حجت الاسلام شهاب مرادی: کشتی بان وجود انسان خداست/ بعضی وقت ها برای قلب و دلتان نماز بخوانید

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 481
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2421
:: بازدید ماه : 7753
:: بازدید سال : 45528
:: بازدید کلی : 649012
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 8 مرداد 1394
 
مراسم روضه هشتم ماه شوال سالروز تخریب بارگاه بقیع باسخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی و و مداحی حاج عبدالرضا هلالی ، حاج روح الله بهمنی و کربلایی محمد حسین پویانفر در آستان مقدس امام زاده صالح(ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام شهاب مرادی را بخوانید:

_ امروز بیش از هر روزگاری انسان در همه جای دنیا دچار نگرانی و اضطراب است. شاید افسردگی و اضطراب مهمترین مشکل انسان در این روزها باشد. اگر نگاه ما به دنیا و خدا اصلاح شود که این اصلاح نیاز به یادآوری و تکرار دارد ، نگرانی ها و اضطراب ها  کم می شود.

_ عامل اصلی دروغ نا امنی است.هر درختی میوه ای دارد. در بهشت بعضی درخت ها چندین نوع میوه دارد. در دنیا هم بعضی از بیماری ها همین طور است و چندین نوع ثمر دارد. درخت اضطراب یکی از میوه هایش بدبینی است. با حرف زدن می توان این بدبینی را اصلاح کرد و غم و اضطراب و دلشوره و تشویش را کم کرد.

_ در حدیثی از امام مجتبی علیه السلام  آمده است که خدا شما را بیهوده نیافریده است. این را در قرآن هم شنیده ایم. قلب انسان به بعضی از تکرار ها نیاز دارد. بعضی وقت ها برای قلب و دلتان نماز بخوانید. همه چیز و همه کلیدها دست خود خداست.

_ افراد شاخص موفق کسانی هستند که به داشته های خود نگاه کردند و چشم از دیگران برداشتند و جبراً توسط اتفاقات و یا توسط انتخاب خودشان به لطف خدا هر چند که شاید خدا را هم قبول نداشته باشند در این مسیر قرار گرفتند . خداوند هر چند که تو هم از او نخواهی به تو می دهد. غریب به اتفاق افراد موفق کسانی هستند که در مسیر استعداد خود قرار گرفتند.

_ خدا انسان را عبث خلق نکرده و رها نکرده است. کشتی بان وجود انسان خداست. به خدا خیلی باید اعتماد کرد. خدایی که تمام اجل های انسان را نوشته است. امور مادی انسان توسط خدا انجام می شود و همه بر اساس حساب و کتاب است. البته این ها کم و زیاد می شود. مثلاً با صله رحم عمر زیاد می شود. اما مهم این است که در ارتباط با خدا تعامل را به دست آوریم.

_ رزق انسان ها دست خداوند است. اگر زندگی تان سخت است فوری خودتان را رصد کنید. عمده مشکل انسان ها برای بی نمازی است. در حدیث آمده است کسی که از ذکر من روی برگرداند زندگیش سخت می شود. اگر مسیر کاسبی شما درست است ولی باز هم گرفتاری دارید شاید گناهی در زندگی انجام می دهید. اگر همه این ها هم درست بود شغلتان را عوض کنید شاید که رزق شما در این کسب نباشد.بعضی وقت ها انسان سراغ رزقش نمی رود.البته گاهی وقت ها هم امتحان است و باید صبر کرد و از خدا مدد گرفت.

_ خیلی ها در زندگیشان عالمی ندارند که با آن مشورت کنند. بعضی وقت ها علما  نکته ای را می گویند که زندگی را زیر و رو می کند. خداوند مرگ و اجل را تعیین کرده است و روزی انسان را هم مشخص کرده است و این ها مقدر است و قابل تغییر نیست. هر خردمندی باید جایگاه خود را بداند.

_ اصول ارتباط با رزاق را باید یاد گرفت. انسان صاحب خرد باید جایگاه خود را بفهمد. خداوند با هر کسی یک معامله ای دارد. بدترین معامله این است که بگویید که من که مؤمن هستم چرا خدا به من کم داده است. 

_ چیزی که برای شما مقدر نشده محال است که به شما برسد. هر چقدر دست و پا هم بزنید باز هم به شما نمی رسد. فقط زمان را از دست می دهید. زندگی که می خواهید بسازید همین زندگی الان شماست. الان وقت زندگی است. خوش به حال زیرکانی که درست ازدواج می کنند. زندگی را خوب نگاه کنید.

_ هر چه برای شما مقدر شده مطمئناً به شما می رسد.اگر این را درک کنید آرامش را به دست می آورید.احساس سرخوردگی و آرزوهای بربادرفته اساس زندگی انسان را از بین می برد. از الان زندگی خود بهره ببرید.




:: بازدید از این مطلب : 2759
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه