حاج منصور : این قهوه خانه‌ها خانه‌ی گناه است

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 506
:: بازدید هفته : 2463
:: بازدید ماه : 7795
:: بازدید سال : 45570
:: بازدید کلی : 649054
نویسنده : گمنام
شنبه 3 مرداد 1394

گزیده از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید

 

ماه رمضان آمد و رفت، تو سرگرم کارهای خودت بودی

درباره‌ی مردن دشمنان خدا و دشمنان احکام الهی، امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند اینها بابدترین صورت و بد بوترین حال وارد قبر می‌شوند. پس این حال دشمنان خداست، حالا شاید ظاهرا طرف یک قیافه ای هم داشته باشد، ولی هنگام مرگ دیگر این نیست، سپس به او می‌گویند بشارت باد بر تو "فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِیمٍ ، وَتَصْلِیَةُ جَحِیمٍ" (سوره الواقعه آیه 93 و 94) این خیلی بد است، یعنی تا در قبر ورود پیدا می‌کند آتش او را در بر می‌گیرد و آن آتش سنگین جهنم براو نازل می‌شود، دیگر آنجا دارد همه چیز را می‌بیند این طوری نیست که بگوید حالا کی رفته؟ کی دیده؟ حاملین جنازه‌ی خود را قسم می‌دهد که او را به شتاب نبرند اما انسان صالح فریاد می‌زند به حاملین جنازه اش که مرا به سرعت ببرید به سمت محبوبم. وقتی وارد قبر شد امتحان کنندگان قبر می‌آیند، تا کفن‌های او را بیندازند و به او می‌گویند آفریدگار تو کیست؟ ولی او نمی‌داند، همان سوال هایی که برای همه است، پیامبر تو کیست؟ در پاسخ می‌گوید نمی‌دانم، پس آن دو ملک به او می‌گویند چرا نمی‌دانی؟ چرا یاد نگرفتی؟ چرا هدایت پیدا نکردی؟ ماه رمضان آمد و رفت، تو سرگرم کارهای خودت بودی. هجده شب گذشت.

 

واقعا این قهوه خانه‌ها خانه‌ی گناه است/ این قهوه خانه‌ها برای جوانان جای خطرناکی است

 

بعضی‌ها که برایشان فرقی نمی‌کند به مساجد بروند یا جاهای دیگر باخدا و امام حسین علیه السلام بازی می‌کند، دست برنمی دارد. شب‌ها بعد از مناجات که من می‌روم می‌بینیم موتورها پای این قهوه خانه‌ها که خانه‌ی گناه است ایستاده اند، واقعا الان این قهوه خانه‌ها برای جوانان جای خطرناکی است غیر از غیبت و تهمت و شوخی‌های ناجور و مسائل دیگری که هست، مواد مخدر مصرف می‌کنند، توتون را با شراب مخلوط می‌کنند می‌کشند، طرف هم می‌گوید من نمی‌دانستم، اصلا تو که امام حسینی هستی چرا رفتی؟ پس برسر میتی که دشمن خدا بوده عصایی آهنین می‌زنند که جز جن و انس همه‌ی مخلوقات خدا از شنیدن آن بی تاب و پریشان می‌شوند، پس دری را به سوی آتش می‌گشایند و به او می‌گویند بخواب در بدترین حالات، مارها و عقرب‌ها و دیگر گزندگان زمین بر او مسلط می‌شوند تا روزی که از قبر مبعوث شود او را می‌گزند، این ترسیم مرگ دشمن خداست. یک جمله ای را از حضرت زهرا سلام الله علیها در صحیفه ای بنام فاطمیه آورده اند که خانم می‌فرمایند خدایا آن مرگی که من در انتظارش هستم را برای من طوری قرار بده زمانی که نفسم به سینه می‌رسد جان می‌دهم هیچ کسی را ندارم، آن موقع این مرگ را برای من نورانیت قرار بده، در رحمت قرار بده، ما که نمی‌توانیم حالات حضرت زهرا سلام الله علیها را درک کنیم فقط جملاتش را می‌خوانیم. ببینید اولیای خدا در چه حالی جان می‌دهند، دشمنان خدا در چه حالی می‌میرند، مسیر دشمنان خدا و دوستان خدا را بدانید.

 

به امام حسین علیه السلام و مجلس حضرت نهایت احترام را بگذارید. خدایی نکرده مثل آن انسان غافل نباشید که می‌گوید تمام مملکت تحت تصرف مداحان شده است

امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند شخص مسلمان دارای سه دوست است، یک دوستی که به او می‌گوید من در زندگی و پس از زندگی با تو هستم و آن عمل انسان است، حالا اگر خدایی ناکرده ما عمل بد انجام دهیم چه می‌شود؟ دوست دیگرش به او می‌گوید من تا هنگام مردن با تو هستم و سپس به وارث می‌رسم و آن مال است. سعی کنید خمستان را بدهید تا مال و زندگیتان پاک شود، حلالش حساب دارد "فی حَلالِها حِسابٌ"و هر چه حرام است "وفی حَرامِها عِقاب" (نهج البلاغه خطبه 82) مگر من چقدر می‌خواهم جواب دهم؟ معطلی هم دارد، هرچی در محشر باشی پایت می‌سوزد و باید جواب دهی، این که من عشق امام حسین علیه السلام دارم دلیل نمی‌شود، باید جواب دهی تا بروی خدمت حضرت. به سلمان گفتند وقتی سیل آمد در مدینه شما زود یک آفتابه و یک ظرف و یک گلیم برداشتی رفتی بالای کوه، گفت من بارم سبک است بارم از دنیا همین است، دیگران مشغول وسیله جمع کردن شدند و سیل بردشان. اگر بارت زیاد باشد سیل انسان را می‌برد و سوم دوستی که به او می‌گوید من تا کنار قبر همراه تو هستم سپس تو را رها می‌کنم و آن اولاد انسانند، اولادی که آنقدر قربان صدقه اش می‌روی، چقدر پدر و مادر تو را دوست دارند؟ اما تو بی اعتنایی می‌کنی، تا پدر مادر به تو می‌گویند کاری انجام دهی بی اعتنایی می‌کنی، تازه این اولاد صالح است. پس این سه دوست با ما هستند اما فقط یکی با ما در قبر می‌آید و آن عمل صالح است. از خدا بخواهید به ما عنایتی کند تا پدر و مادرمان زنده اند یک کاری برایشان بکنیم. آنهایی هم که والدینشان از دنیا رفته اند یک عمل صالح به نیت آنها انجام دهند، قطعا به آنها می‌رسد و در این شبها برایشان طلب مغفرت کنید. به امام حسین علیه السلام و مجلس حضرت نهایت احترام را بگذارید. خدایی نکرده مجلس امام حسین علیه السلام را مسخره نکنید، مثل آن غافل نباشید که می‌گوید تمام مملکت تحت تصرف مداحان شده و نهضت مداحان ایجاد شده، تو چقدر به این دستگاه احترام می‌گذاری؟ 

 

 

 




:: بازدید از این مطلب : 2038
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه