میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 381
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2605
:: بازدید ماه : 7937
:: بازدید سال : 45712
:: بازدید کلی : 649196
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 تير 1394

در ششمین شب از ماه مبارک رمضان ، جلسه سیری در صحیفه سجادیه توسط آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا در مسجد جامع ازگل برگزار شد.

 

در ادامه گزیده ای از سخنان آیت الله فاطمی نیا را بخوانید: 

 

_ حضرت سجاد(ع) به خدا می فرماید که مولای من؛ معرفت من دلیل به سوی تو آمدن است. دلیل به معنای راهنماست. این معرفت اجمالی است. این معرفت من را راهنمایی می کند و به سوی تو بیشتر می کشاند.  معرفت اگر کم هم باشد ولی صحیح باشد خوب است. سوره توحید بسیار ثواب دارد زیرا معرفت را زیاد می کند. عمل به وظیفه معرفت را قوی تر می کند.

_ اول باید متمرکز به عمل به وظیفه باشیم. ببینیم که خدا از ما چه می خواهد و ببینیم که رضای خدا و امام زمان (عج) در چیست. این که در مقابل چه چیزی به ما می دهند ظاهر  است. مقام مصلحت خداوند به غیر از مصلحت انسان هاست. مصلحت ما بنا به مصالح خودمان است.  ما می خواهیم که همه اسرار بالا را بفهمیم اما این نشدنی است.غیر از عمل به وظیفه چیز دیگری از ما نمی خواهند.

_ همین که خدا از انسان راضی باشد کافی است. گاهی وقت ها مصلحت انسان نیست چیزی را داشته باشد. همین قدر که خدا را می شناسیم و همین که الان روزه می گیریم همه از خداوند است و باید از خدا ممنون باشیم. خداوند ایمان را برای انسان محبوب قرار داده است. داشتن ایمان باعث خرسندی است.برای همین نماز و روزه که می خوانیم باید منت خدا را بکشیم.

_ ماه رمضان ماه ارتباط با خداست. باید در این ماه خود را به خدا نزدیک کنیم. در این ماه به مهمانی خدا دعوت شدیم. همه در این ماه عزیز کرده خدا هستیم. از مجالست با بزرگان ادب و عفت و حفظ آبروها و ارزش ها را یاد می گیریم.

_ حقایقی که در قالب دعا آمده است برای این است که ما یاد بگیریم. مرحوم محدث قمی بیست سال در تدوین کتاب سفینةالبحار زحمت کشیدند و زمانی که این کتاب را پاکنویس می کردند مرحوم آیت الله بهجت به مرحوم قمی کمک می کردند.

_ شهید اول در تمام عمرش یک بار نماز شبش قضا شد. با خدا راز و نیاز خودمانی کرد و گفت که یعنی همه خوب بودند و من بد بودم که من را بیدار نکردی. با این که می دانست که خود عامل است.




:: بازدید از این مطلب : 1886
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه