شما چه کاره ای که خانمها با شما تماس بگیرند؟/ هر کسی به اندازه‌ عقلش باید ریش بگذارد

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 498
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2696
:: بازدید ماه : 8028
:: بازدید سال : 45803
:: بازدید کلی : 649287
نویسنده : گمنام
سه شنبه 26 خرداد 1394

صوت این جلسه را بشنوید

گزارش تصویری

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان همایش بزرگ هیئات مذهبی با سخنرانی و مداحی حاج منصور ارضی در مسجد ارک برگزار شد.


سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید؛

_ جمله ای که در صلوات شعبانیه همه مستحضر هستید "فَأَعِنَّا عَلَى الاسْتِنَانِ بِسُنَّتِهِ" این جمله نشان دهنده‌ی این است که خداوند ما را یاری کند سنت پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله را بتوانیم عمل کنیم. حالا یک قسمت سنت را در بحث ادب پیغمبر اکرم صلوات الله علیه بیان می‌کند "یَدْأَبُ فِی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ فِی لَیَالِیهِ وَ أَیَّامِهِ" یک قسمت سنت را بعد مسشخص می‌کند که آن سیری است که مختص خودشان است اما به ما هم یاد می‌دهند و شفاعت و کارهای دیگر است. اما این مجالس ماه مبارک رمضان در یک خطوط خیلی به هم فشرده و زیبا و ارزشی باید از شماها ساطع شود. بعضی‌ها راه را گم می‌کنند، ماه رمضان خود خدا از همه پذیرایی می‌کند چون خدا مامور بالضیافه است، اما در بقیه ایام حضرات را می‌گوییم "مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ" اما اینجا خود خدا را می‌گوییم. پذیرایی اش هم یک طور خاصی است همه‌ی آنهایی که مشتاق هستند لذت می‌برند. ظاهرا جسم صدمه می‌بیند ضعیف می‌شود اما باطنا و روحی انسان یک حرکت به خصوصی انجام می‌دهد. همه اش دلش می‌خواهد پرواز کند و با خدا حرف بزند، یا به زبان قرآن یا به زبان دعا.

_خب ما داریم کمک می‌دهیم، خدا خواسته است ما گوشه ای از این ضیافت خانه کمک بدهیم به سفره ای که خدا پهن کرده است، هم خودمان ارتزاق کنیم هم دیگران. ببینید وظیفه‌ی مداح و شاعر چیست، خودتان نگاه کنید ما که ارزشی نداشتیم حالا آمده ایم در این دستگاه یک ماه ما ناصر و یاری دهنده ایم. کاری که خدا می‌تواند کامل بدون هیچ کمکی انجام دهد و بنده هایش را بیاورد. در این دعای آخر ماه شعبان و اول ماه رمضان "وَ جُعِلَ هُدىً لِلنّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَالْفُرْقانِ" خدا هدایت کرده برای همه مردم، حالا شاید کسی هم نخواهد خدا که از خداییش دست برنمی دارد، قرار داده هدایت را برای همه‌ی مردم. اما من و تو کوچک و بزرگ به جایی رسیده ایم که می‌خواهیم این دستگاه را کمک بدهیم از یک شب تا سی شب. اگر مداح نشد به مردم کمک دهد به خودش کمک کند بنشیند قرآن بخواند و دعا بخواند یا جایی برود استفاده کند اما می‌بینید سر از محافل دیگری در می‌آورد. نمی‌داند فعل حرام انجام داده است، نمی‌داند دعوت خدا را اشتباه فهمیده است. الان ما داریم به شما عرض می‌کنیم که به دیگران هم بگویید. دعوت خدا غیر از عموم "هُدىً لِلنّاسِ" برای شما خاص هم هست شما هم بیایید کمک دهنده باشید اجازه دارید در این دستگاه کمک بدهید. یک جا شعری بخوانید که ارزش داشته باشد تنها فراق نباشد، فراق باید نتیجه دهد، فراق باید درونش یک انتظار زیبا قرار بگیرد، نه فراقی که مستمع بگوید همه اش فراق است کسی هم نیست که به ما کمک دهد ما هم داریم زمین می‌خوریم از اول خراب بودیم پس بی فایده است. آن وقت زیاد که از خودش مواظبت کند می‌نشیند پای تلویزیون تا نیمه شب چند سریال نگاه می‌کند. سنت پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله در این صلوات شعبانیه چیست؟ یک قسمتش را عرض کردیم قبل از این جمله گفته شده است قیام در شب، بعضی‌ها می‌گویند مگر حتما باید در شب بروی؟ آن هم "فِی لَیَالِیهِ وَ أَیَّامِهِ" نه تنها فقط ماه رمضان ایام دیگر هم هست. مداح نباید غافل باشد و توجه نکند که سه روز مانده به ماه رمضان که پیغمبر اکرم صلوات الله علیه این همه تاکید کرده اند به عشق من روزه بگیر را با بی توجهی سپری کند. ریشه‌ی بیشتر بیماری‌ها عصبی است، می‌نشیند با خودش می‌گوید من مریضم می‌توانم روزه بگیرم به دکتر مراجعه کنم شاید نتوانم روزه گرفتن ضعف دارد. حوصله سحری خوردن می‌خواهد برای همین حتی سحری خوردن کلی ثواب دارد. یعنی مداح خودش را می‌سازد افطار می‌کند سحری می‌خورد که بیاید دستگاه خدا را کمک دهد اجازه هم دارد. با یک مناجات دل خیلی‌ها را بهم می‌ریزد و وسیله‌ی آشتی بندگان با خدا می‌شود.

 _این چه مقامی است؟ ما خودمان را گم کرده ایم. مداحی که با قرآن و دعا مأنوس نباشد نمی‌تواند برای مردم مناجات بخواند. صد مدل سبک ضبط کرده ولی یک صفحه دعا نمی‌تواند بخواند. نکته‌ی مهم از همه سنت پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله مبارزه است، سنت پیغمبر اکرم صلوات الله علیه است که مردم را آگاه کنی هم از شیطان هم از شیطان‌های جامعه. خط را می‌خواهند عوض کنند، ببینید مامون عباسی لعن الله علیه هر وقتی گیر می‌کرد می‌گفت: پسر عمویم امام رضا علیه السلام رهبرم امام رضا علیه السلام ولیعهدم امام رضا علیه السلام شیعه هم گول می‌خورد، الان برنامه‌ی یک عده ای هم همین است، هر کاری می‌کنند همه جور حرفی را می‌گویند بعد تا حرفی می‌زنی می‌گویند رهبری سایه اش برسر ماست. مداح باید روح مبارزه داشته باشد وگرنه هیچ ارزشی ندارد وگرنه خیلی‌ها از من و تو این روضه را قشنگ‌تر می‌خوانند. آقا ما چقدر بگوییم؟ اندازه ای که جرات دارید، به اندازه ای که درست بگویید به اندازه‌ی یک شعری که قشنگ بخوانی جامعه ای که روبه گناه رفته را برگردانید. شبها و روزها مسجد محلتان چه خبر است. یک وقتی با یک غزل یا قصیده یا یک رباعی می‌بینی دلها بهم می‌ریزد. دعاها را بخوانید عجیب است. من واقعا متاسفم برای نوکران امام حسین علیه السلام که اصلا مانوس با دعا نیستند. شما الان چطور بی تابی می‌کنی برای کربلا رفتن، امام حسین علیه السلام هفت زیارت دارد که در زیارت مطلقه اش اباعبدالله علیه السلام را وصف می‌کند، می‌گوید اباعبدالله علیه السلام کسی است که طاعت خدا را انجام داد و از معصیت دوری کرد. حضرت امام است پاک و مطهر، آیه ی "إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرًا" خداوند فقط می‌خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملاً شما را پاک سازد (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۳۳) برای اوست اما شرح حالش را ببینید. و بعد مبارزه کرد و جنگید "قَاتَلَ کَرِیما" ببینید یک مقدار هم از کرامتش کم نشد. من خواهشم این است که این زیارت مطلقه اباعبدالله علیه السلام را بخوانید قبل از اینکه بروید کربلا، می‌روید کربلا نمی‌دانید چکار کنید می‌روی بستنی فروشی. خیلی که حواست جمع باشد می‌روی مهر می‌خری. به هر صورتی شده سرت را گرم می‌کنند. اما کسی که عاشق است می‌خواهد معرفتش زیاد شود الان شبهای ماه رمضان این همه دعا و ثنا که به خدا وصل می‌شویم، با هر زبانی با هر رشته ای به هر ناله ای جواب می‌دهد. در همین مناجات شعبانیه که الان خواندند "وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ" بعد هم می‌گوید "فَقَدْ هَرَبْتُ إِلَیْکَ" نمی‌گوید به سمت شیطان می‌گوید به سمت خودت فرار کردم.

_خب این را باید چه جوری برای مردم بگوییم؟ اول باید خودت درست شوی. حالا ما حرفی نداریم دیگران به هرسر و شکلی می‌آیند در مجلس اما وقتی به تو می‌گویند این خواننده‌ی امام حسین علیه السلام است نمی‌توانی آستین کوتاه بپوشی شلوار تنگ بپوشی بری بایستی روضه بخوانی و همه اعضاء و جوارحت معلوم باشد. مثلا ایستادی داری دعا می‌خوانی مردم به لباست توجه می‌کنند. یا قبلا کتاب دعایی دستشان می‌گرفتند اما الان یک موبایل از کف دستشان بزرگتر دست می‌گیرد و می‌ماند حالا این را کجا بگذارد. الان هوا گرم است ولی سعی کنید لباس بلند بپوشید تا بدنتان را پوشش دهد نشان دهد که فرق می‌کنید با بقیه. بعد هم موضوع مبارزه، آگاهی دادن به مردم مقدمه مبارزه است، یعنی اگر مردم آگاه نشوند ماه رمضان هم بگذرد ضرر کرده ایم. یک وقتی می‌بینی آگاهی از یک مسئله شرعی در هیئتتان لازم است کسی را بیاورید تا مسئله شرعی بگوید، آگاهی نسبت به حلال و حرام فرقی نمی‌کند. یک وقتی میبینی آگاهی نسبت به یک موضوعی که الان دارد جامعه را نابود می‌کند لازم است. این را مستقیما گفتند که اگر به آمریکا وصل نشویم در آب خوردن هم مشکل داریم. فکر کردند، می‌گویی نوکر امام حسین علیه السلام هستیم ما از تشنگی می‌میریم ولی آب خوردن نمی‌گیریم اصلا جز مسائل شرعی است اگر کسی با منت آب خوردن به تو بدهد تو نباید آب بگیری وضو بگیری منت دارد باید تیمم کنی. باید مردم آگاه باشند. با آگاه کردن مردم دست به همدلی و هم زبانی نمی‌خورد، همه‌ی دلها یک جور است. اما مسئله این است که دیگران نمی‌خواهند همزبان با اسلام باشند مگر می‌شود ما با اسرائیل همزبان باشیم؟ اینهایی که در راس کار هستند تفکر التقاطی دارند این را باید تو آگاهی بدهی در اشعارتان. چرا هنوز این شعری که خیلی قدیمی است و برای اما حسین علیه السلام گفته شده خوانده می‌شود؟ "بزرگ فلسفه قتل شاه دین این است ،، که مرگ سرخ به از زندگى ننگین است" (خوشدل تهرانی) باز هم باید شعرا دقت کنند. یک لباس نمازگزار روایت است باید طوری باشد که هم خودش و هم دیگران به یاد خدا بیفتند.

_اصلا لباسی که یک مداح می‌پوشد باید چه لباسی باشد؟ یک دفعه می‌گویند ریش بگذارید که اگر شب به خانه اش بروند همه می‌ترسند. هر کسی به اندازه‌ی عقلش باید ریش بگذارد. یک فرقی مداح باید داشته باشد، اخلاق حسنه است ظاهر آراسته، آراستگی مهم است، یک وقتی شده من تذکر دادم درباره‌ی موبایل در هیئت بعد گوشی خودم هم زنگ خورد، اول باید خودم توجه کنم و حواسم را جمع کنم تا حواس مردم پرت نشود. بارها گفتم باز هم می‌گویم چون گزارشاتی می‌آید تماس با جنس مخالف، شما چه کاره ای که مثلا خانمها با شما تماس بگیرند؟ می‌گوید من مداحم یا مسئول بسیجم یاکاسبم، نمی‌گویم کار نکنید هر کی که می‌خواهد امام زمان علیه السلام قبولش داشته باشد باید کاری داشته باشد ولی این تماس گرفتن و مجالست با خانمها دیگر معنی ندارد. این یکی از علائم تخریب است. در هیئت باید یک پیرمردی که مودب است، وزین است و حرف زدنش هم خوب است او باشد اگر کاری هست خانمها به او مراجعه کنند و بگویند و شما تحلیل و تجزیه اش بکن و بعد مطلب را مطرح کن. این تخریب یا با آدم هایی که جاهای غیر خدایی می‌روند بدانید قهوه خانه جای نوکر امام حسین علیه السلام نیست با کسی هم که در این مکان‌ها می‌رود نباید ارتباط داشته باشید چون حتما کشیده می‌شوید. خیلی از دوستان ما کشیده شدند و هنوز هم نتوانسته اند دربیایند.

_حرف آن آمریکایی صهیونیست برای پانزده سال پیش است، اینها بررسی کردند می‌گویند این انقلاب بر روی چه پایه هایی استوار است؟ می‌گویند علما و مداحان که یک چیزهایی می‌خوانند که مردم به وجد می‌آیند و یاحسین علیه السلام می‌گویند. پانزده سال است شروع کردند شاید هم بیشتر برای تخریب مداحان امام حسین علیه السلام، گوینده‌ها را من کاری ندارم. این تخریب را اگر بتوانند اجرا کنند به نتیجه می‌رسند. البته در بعضی‌ها موفق شدند. حالا شما می‌خواهی بخوانی، یک ظاهرت دو حالی که داری را باید با استغفار قبل مجلست آماده کنی. همین طوری بدون آمادگی وارد مجلس نشو یک ارتباطی پیدا کن باخدا، یک عرض صلواتی با اهل بیت علیهم السلام، یک جوری با اینها باید ارتباط داشته باشی که من برای شما می‌خواهم این کار را انجام دهم. واقعا مداحی که مجلس دارد و مستمع نیست در این ماه رمضان باید قبل از خواندنش شبها یا روزها این نماز امام زمان علیه السلام که یک ارتباط ساده است را بخواند. این برای هر مداحی لازم است. لذا آن حالی که تو قبل از ورود به مجلس پیدا می‌کنی آن حال تو را عوض می‌کند. می‌بینی الان دیگر شعر خودمانی به درد نمی‌خورد گرچه در شعرهای مناجاتی لازم است، شعرهایی را باید انتخاب بکنی که مردم یاد خدا بیفتند نه اینکه تا خواندی مردم بگویند می‌دانی سبک کی خواند یعنی حواسش جای دیگری برود. مثلا یک سریالی سبک آهنگش خیلی خوب است زود روی همان کار می‌کنند کمی هم در آن تغییرات می‌دهند که همه فکر کنند برای خودش است. نمی‌داند که اگر کسی بخواهد سباک باشد یا آهنگساز باشد باید خدا به خودش به او بدهد نه اینکه تقلید کند، بعد هم که به او عطا کرد باید کاری کند که جان اسلام را کمک دهد نه اینکه با جان خودش بازی کند. در چیزی که می‌خواهید بخوانید دقت کنید، چشم و هم چشمی نباشد ریا در کار نباشد مسائل اخلاقی را رعایت کنید بزرگتر و کوچکتر را رعایت کنید، یک وقتی نه ابتدا به ساکن فقط تو هستی می‌خواهی برای امام حسین علیه السلام بخوانی. برای امام حسین علیه السلام هم اگر می‌خواهی بخوانی ابتدا چند خط مناجات بخوان، شبهای مناجات است.

_یک صحبتی هم با شعرا و آن اینکه نگاه کنید دعای ابوحمزه دیگر مقدمات ستایشی ندارد، به مناجات که می‌رسد حتی بسم الله هم ندارد "اِلهی لا تُؤَدِّبْنی بِعُقوُبَتِکَ" ببینید چقدر قشنگ است. یعنی این کسی که این جمله را می‌گوید چند مرتبه تکرار می‌کند، یعنی چی؟ خدایا تو یک عده را واقعا با عقوبت ادب می‌کنی چون اینها ادب نمی‌شوند. خود مداح وقتی این را می‌خواند باید در وادیش باشد. شما الان این نوارهای مرحوم چمنی استاد ما را گوش بدهید وقتی "إِلَهِی قَلْبِی مَحْجُوبٌ" را می‌خواند بدن‌ها می‌لرزید، در عرض بیست و چهار ساعت خیلی کم می‌خوابید، انگار واقعا داشت خودش تنهایی با خدا حرف می‌زد اما ملتی را هم با خودش می‌کشاند تا باخدا آشتی کنند، مداح باید اینگونه باشد. مداحی که صاحب غیبت باشد اصلا دیگر به خودش نمی‌رسد، مداح باید بیشتر از بقیه مردم کار کند غیر از روزی یک جز قرآن باید دقت کند از سر افطار که نمازش را می‌خواند تا آنجایی که می‌تواند هزار مرتبه سوره قدر را بخواند و خودش را برای یک سال تا ماه رمضان بعدی بسازد تا بتواند کار کند و اولین کار هم مبارزه با شیطان است که اصلا شوخی نیست خیلی‌ها کم می‌آورند مگر کسی که صاحب معرفت است. این فضایی که برای نوکرهای امام حسین علیه السلام قرار داده شده یک خدا اجازه داده ما ناصر باشیم کمک دهنده‌ی دینش باشیم به وسیله‌ی همین خواندن حالا چی بخوانیم چه سر و شکلی داشته باشیم آیا پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله جز سنتش بوده مبارزه با شیطان و با شیطان صفتان اینها همه جزء سنت پیغمبر اکرم صلوات الله علیه بوده است. تا لحظه‌ی مرگ هم می‌گوید قلم و دوات بیاورید تا چیزی برایتان بنویسم که گمراه نشوید منتها توانایی حرکت از بستر را نداشت، گفت آقا هذیان می‌گوید. به سرعت قبل از اینکه پیغمبر اکرم صلوات الله علیه از دنیا برود شخصیتش را تحریف کردند. تحریف یعنی اینکه یک عالم وارسته صاحب علم غیب و وصل خدا را گفتند هذیان می‌گوید. در دستگاه امام حسین علیه السلام شاید به تو هم بگویند تو باید کار خودت را بکنی با متانت با سنگینی با شخصیت باید کار خودت را انجام دهی. این وظیفه‌ی عزیزان است که باید دقت داشته باشند. اگر این دقت‌ها را نداشته باشند در نتیجه یک ضرر بزرگی می‌کنی و مجالس نمی‌گیرد شروع می‌کنیم به سوار شدن یا آویزان شدن. خودمان نمی‌توانیم مجلس داشته باشیم فلان جا می‌رویم حتما هم باید بخوانیم، سرهمین جریان می‌بینی دو تا مداح از هم دلگیر می‌شوند. تا وقتی که آقا سید علی آقا میرهادی رحمت الله علیه بودند ما شب‌های ماه رمضان هیچ برنامه ای نمی‌گرفتیم. می‌نشستیم گوش می‌کردیم چون می‌دانستیم دیگر از دستمان می‌رود, می‌آمدیم و استفاده می‌کردیم. بعضی تا دو جلسه گرم شدند دیگر اصلا پیدایشان نمی‌شود. آقا مجلس دارد اگر بتوانی تا انتها بروی و کم نیاوری اشکالی ندارد. پس همه‌ی حرف هایی که زدیم دایره اش دایره‌ی نوکری امام حسین علیه السلام است. 

_صحبت کردن مداح سر سفره‌ی افطار با اربابش مهم است به اندازه یک "السلام علیک یا اباعبدالله" و چون روزه بودی تشنه شده ای و می‌گویی به قربان لب خشکت و همه‌ی اینها توجه می‌آورد. امام حسین علیه السلام است دیگر زود هم جواب سلامت را می‌دهد و علیک السلام سریع دل جواب می‌دهد. این اشکی که تو می‌ریزی یعنی سلامت را به همین سرعت جواب دادند. این که ما دنبال مرحوم آرام بودیم با این که ظاهرا هم سواد نداشت نشد من ببینم یک شعر برای اهل بیت علیهم السلام بگوید خودش گریه نکند، گاهی انقدر روی پایش می‌زد و گریه می‌کرد پایش ورم می‌کرد چون دلش می‌خواست اول دل خودش وصل شود. آقای مداح و نوکر امام حسین علیه السلام تو اول باید خودت تلاش کنی وصل به امام حسین علیه السلام شوی تا مردم را وصل کنی. ان شاء الله که بتوانیم نوکر خوبی برای امام حسین علیه السلام باشیم نوکر خوبی برای این دستگاه باشیم خودمان هم بنده‌ی خوبی برای خدا باشیم

منبع:قدیم الاحسان




:: بازدید از این مطلب : 1624
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه