بهترین دعا، عاقبت به خیری و عافیت است

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 35
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2233
:: بازدید ماه : 7565
:: بازدید سال : 45340
:: بازدید کلی : 648824
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 20 فروردين 1394

مراسم سخنرانی و قرائت دعای کمیل در حرم سیدالکریم، سحرگاه جمعه گذشته با روضه خوانی حاج منصور ارضی برگزار شد.

 نکاتی از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید؛

در اواخر مفاتیح الجنان دعایی است به نام مناجات استخاره از ادعیه الوسائل الی المسائل که عرض کردیم پسند خدا را در نظر بیاورید، این خیر است و در اصل، استخاره یعنی از خدا این گونه می‌خواهیم در طلب خیر من آنچه پسند توست باید جلوه گر شود تا به اینجا که " وَ تُغْنِمُ الْمَطَالِبَ" مطالب یا طلب هایی که پرفایده و ارزشی دارد اینگونه نیست که فقط پر باشد چون از آن دریچه‌ی غنی بالذات که خداوند متعال است طلب می‌کنی این ارزش پیدا می‌کند. " وَ تُطَیِّبُ الْمَکَاسِبَ" بحث کاسبی روایات زیادی دارد, بعضی‌ها به خیالشان آن که تنها برای خودش کار می‌کند حالا یا در بازار یا جای دیگر کاسب است و مثلا یک کارمند دیگر کاسب نیست. کسب در اصلش یعنی دنبال لقمه حلال رفتن، نتیجه‌ی مطلوب پیدا کردن و پاکی انتخاب کردن است لذا اگر کسی خدایی ناکرده کسب حرام دارد یا شبهه ناک است باید به مرجع رجوع کند و بپرسد. تطهیر کردن زندگی، زمان بر و سخت است و در اثر نگاه پاک اهل بیت علیهم السلام انجام می‌شود. در بحث " وَ تُطَیِّبُ الْمَکَاسِبَ" کسب‌های پاک را از خدا درخواست می‌کنی.

بهترین دعا چیست؟ عاقبت به خیری و عافیت

" وَ تَهْدِی إِلَى أَجْمَلِ الْمَذَاهِبِ" و مرا به سوى نیکوترین راهها راهنمایى مى‏ کند. یعنی در اختیار خدا می‌گذاری و می‌گویی آنچه که تو خیر می‌دانی به من برسان. " اللَّهُمَّ إِنَّ خِیَرَتَکَ فِیمَا أَسْتَخِیرُکَ فِیهِ تُنِیلُ الرَّغَائِبَ وَ تُجْزِلُ الْمَوَاهِبَ" ما فکر می‌کنیم راه‌های خوبی برای کسب و کار داریم یا بعضی‌ها توجه ندارند مثلا کارمند است درآمدش را با اطرافیانش مقایسه می‌کند چون کمتر است می‌بینی کار را رها می‌کند و از اینجا رانده و از آنجا مانده می‌شود. کسی که یقین دارد " وَ تَهْدِی إِلَى أَجْمَلِ الْمَذَاهِبِ" یعنی خداوند به روش‌های زیبا او را راهنمایی می‌کند. " وَ تَسُوقُ إِلَى أَحْمَدِ الْعَوَاقِبِ" سوق می‌دهد به ستودن راهی که بهترین نتیجه‌ها را در بردارد. بهترین جملات از برای خداست. چون بنده قلبش، اعضاء و جوارحش و حواسش کامل به خداست لذا اینجا می‌گویی واقعا تو سوق می‌دهی به ستودنی‌ترین انجام‌ها و عواقبی که می‌خواهی. یک اشاره ای دارد به دعایی که امام صادق علیه السلام فرموده اند: " اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً" که برای ما آن حرف خیلی بلند است. از هر عالمی که پرسیدند بهترین دعا چیست؟ گفت عاقبت به خیری و عافیت.

یک ذره هم به طلب خیر کردن از خدا توجه داشته باشید

" وَ تَقِی مَخُوفَ النَّوَائِبِ" آن تقوا و پرهیزی از ناگواری‌های بیمناک. خیلی‌ها می‌دانند این کاری که دارند انجام می‌دهند گناه است اما تقوا و پرهیز ندارند. اگر نترسیدی، می‌افتی به وادی اینکه نتیجه ناگوار می‌بینی اما اگر پرهیز کردی از گناه و ترسیدی هدایت می‌شوی. یک عده ای نمی‌ترسند مخصوصا جوانان که می‌گویند بگذار تا انتهایش برویم ببینیم چه می‌شود آدم مذهبی هم باشد می‌گوید توبه می‌کنیم شب جمعه یک روضه ای می‌خوانیم و اشک و آهی و توبه می‌کنیم, این جوری نمی‌شود. تا به تقوا و پرهیز می‌رسیم می‌بینی همه درجا می‌زنند. اگر بخواهیم مسیر را درست برویم و آنچه خدا می‌خواهد آن را انجام دهیم باید از گناه پرهیز کنیم. بعد می‌گویی: " اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْتَخِیرُکَ فِیمَا عَزَمَ رَأْیِی عَلَیْهِ" خدایا من خیر می‌خواهم از تو در هر چه به آن تصمیم گرفته ام. یک وقت می‌بینی تصمیمی گرفته ای برعکس می‌شود امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند: " عَرَفْتُ اللهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ الْعَزَائِمِ وَحَلِّ الْعُقُودَ نَقْضِ الْهِمَم" خدا را از سْست شدن اراده هاى قوى، گشوده شدن گره هاى دشوار و درهم شکسته شدن تصمیم‌ها، شناختم(نهج البلاغة حکمت ۲۵۰) . آدم مومن می‌گوید هر چه خدا بخواهد البته کوشش را می‌کند و به آن کوشش هم مزد می‌دهند اما آن نتیجه ای که ما می‌خواستیم بگیریم را آن که بالا سرمان هست مشخص می‌کند و البته او بهترین خیر را می‌خواهد. حالا می‌گوید من به سوی تو آمده ام " اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْتَخِیرُکَ فِیمَا عَزَمَ رَأْیِی عَلَیْهِ وَ قَادَنِی عَقْلِی إِلَیْهِ" به راستی این کشاندن عقل و خرد ما به سوی آنچه را که تو تصمیم داری تو می‌خواهی. بیشتر کارهایمان را با نظر خودمان انجام می‌دهیم و اصلا کاری نداریم به نظر خدا, در دلت بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ می‌گویی واقعا از خدا خیر می‌خواهی. یک ذره هم به طلب خیر کردن از خدا توجه داشته باشید.

 امسال نورانیت حضرت زهرا سلام الله علیها در آن است

کسی که این گونه باشد اول سالش را قشنگ می‌بیند و قشنگ جلو می‌رود " حول حالنا الی احسن الحال" اصلا مسیرش را از اول درست می‌کند می‌گوید تا امسال برنامه نداشتم و از خدا هم نخواستم اما امسال که نورانیت حضرت زهرا سلام الله علیها در آن است خدایا همان که خودت برای من خیر می‌دانی مقدر کن, حالا هر مقدارش را که زنده بودیم, خیلی‌ها در امسال می‌میرند خیلی‌ها هم نه. تمام بزرگان دین ما از اول تا آخر می‌دانستند در دنیا باید امتحاناتی را پس دهند برای من و تو هم همین است امتحانات مشخص است بلایا مشخص است, باید امتحان بدهی تا بروی به کلاس بالاتر.

ام البنین سلام الله علیها آمد تا به کربلا کمک دهد

امیرالمومنین علیه السلام برای خواستگاری از ام البنین سلام الله علیها کسی را به طایفه‌ی بنی کلاو می‌فرستند, انتخاب امیرالمومنین علیه السلام برای کجاست؟ برای کربلاست, ام البنین سلام الله علیها دختر خانه است و درخواست آمده می‌تواند قبول نکند. ام البنین سلام الله علیها را برای کربلا می‌خواهد یعنی برای بیداری تا قیامت می‌خواهد. دقت کنید همین طوری فکر نکنید که چهار پسر داشته و هر چهارتا شهید شده اند ما هم خانواده هایی با چهار شهید داشته ایم البته تمام خانواده‌های شهدا صاحب مقام والا و باارزش هستند چه با یک شهید چه با چند شهید, اما ام البنین سلام الله علیها آمد تا به کربلا کمک دهد و برای او مسیر را مشخص کردند بلاها و امتحاناتی که باید انجام بدهد. یکی از درس هایی که ام البنین سلام الله علیها به ما داده است درس روضه بپاکردن است, بعضی‌ها که مخالفند نمی‌دانند ما از کجا درس می‌گیریم, طوری گریه می‌کرده که دشمن را به گریه می‌انداخته است. درجایی گفتم بی بی توحیدی روضه می‌خوانده, ابتدا می‌فرمودند لااله الا الله و هر خدایی را جز الله منکر می‌شده و سپس می‌گوید من باور نمی‌کنم کسی بتواند به سر تو ضربه بزند بعد می‌گوید آهان اول دستانت را قطع کرده اند باز می‌گوید حسین علیه السلام به تو اجازه‌ی جنگ نداده است. نکته‌ی مهم‌تر از همه می‌فرماید همه‌ی موجودات فدای حسین علیه السلام بشوند. گفتم که لبت گفت ترک بردار است , گفتم که سرت گفت به نیزه دار است.

مروان لعن الله علیه هنگامی که از آنجا رد شد به صدای گریه‌ی ام البنین سلام الله علیها گریه کرد.

ما از امام حسین علیه السلام به اباالفضل علیه السلام می‌رسیم به هرکدام از اهل بیت علیه السلام که بخواهیم تقرب بجوییم مسیر از حسین علیه السلام است " اِنّی اَتَقَرَّبُ اِلی اللَّهِ وَ اِلی رَسُولِهِ وَ اِلی امیرِالْمُوْمِنینَ وَ اِلی فاطِمَهَ وَ اِلَی الْحَسَنِ ﻭَ ﺍِﻟَﯿْﮏَ ﺑِﻤُـــﻮﺍﻻ‌ﺗِﮏَ" (زیارت عاشورا) طوری در بقیع گریه می‌کرده و همان جایی که گریه می‌کرد به خاک سپرده شد که مروان لعن الله علیه هنگامی که از آنجا رد شد به صدای گریه‌ی ام البنین سلام الله علیها گریه کرد و ما الان آل مروان را لعن می‌کنیم " وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِیَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ " (زیارت عاشورا) گریه می‌خواهی اثربخش باشد دشمن را نابود کند مانند ام البنین سلام الله علیها گریه کن و روضه‌ها را دسته بندی شده می‌خوانده که این دسته بندی نشان دهنده‌ی این که می‌خواهی روضه بخوانی یک مقدمه و مؤخره می‌خواهد. امشب که شب رحلت حضرت ام البنین سلام الله علیها است به راستی باید توجه کنیم و این توجه معرفت می‌آورد و ان شاءالله به غضب ام البنین سلام الله علیها و به غضب پسرش عباس علیه السلام این آل سعود نابود شود و مکه و مدینه به دست شیعیان بیافتد و آنجا را آباد کنیم و یادتان باشد و نسل به نسل بگویید که ان شاءالله کنار قبر ام البنین سلام الله علیها یک سقاخانه بسازیم وقتی قبور ائمه علیهم السلام را ساختیم ان شاءالله همین گونه هم می‌شود. جالب اینجاست که فاطمیه با روضه حضرت معصومه سلام الله علیها شروع می‌شود و با رحلت فاطمه مادر ابالفضل علیه السلام تمام می‌شود این از رسم قدیم بوده است تا حالا و هر دهه روضه می‌گرفتند برای بیداری. ان شاءالله خدا از همه‌ی ما قبول کند, ان شاءالله خدا به ما هم خیر دهد و به خیری که خداوند متعال می‌خواهد برسیم.

 




:: بازدید از این مطلب : 1800
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه