چگونه شخصی عزیز می‌شود؟

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 29
:: باردید دیروز : 506
:: بازدید هفته : 2475
:: بازدید ماه : 7807
:: بازدید سال : 45582
:: بازدید کلی : 649066
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 19 فروردين 1394

حجت‌الاسلام محمد فلاحی‌قمی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگویی، به بررسی دلایل کم رنگ شدن عزت نفس در میان جامعه ایرانی و تلاش برای از بین بردن این خلأ با توجه به امور ظاهری و مجازی پرداخت.

وی با بیان اینکه برخی معیارهای رسیدن به عزت نفس را به درستی نشناخته‌اند و راه را به غلط طی می‌کنند اظهار کرد: مال و اموال از جمله عواملی است که برخی به اشتباه مایه کسب عزت نفس می‌دانند در صورتی که قرآن کریم این موضوع را رد و آنان که به ثروت قارون غبطه می‌خوردند را نکوهش کرده است.

حجت‌الاسلام فلاحی‌قمی افتخار به تعداد فرزندان، قبایل و عشایر را نیز از دیگر عواملی برشمرد که مردم به اشتباه مایه عزت و سربلندی خود می‌دانستند و گفت: برخی قدرت جسمی را باعث این تفاخر می‌دانستند در صورتی که قرآن کریم برای این افراد سرنوشت شومی را بیان کرده است.

شناخت عوامل عزت آفرین

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه شناخت عوامل عزت آفرین را در رسیدن به عزت نفس حقیقی مؤثر خواند و گفت: قرآن کریم اولین معیار رسیدن به عزت را اطاعت از خداوند می‌داند چرا که منشأ عزت پروردگار است.

وی ادامه داد: خداوند کتابی را برای بندگان به عنوان راه هدایت فرستاده است که تبعیت از آن و در مسیر دستورات آن قرار گرفتن نیز انسان را به عزت نفس می‌رساند.

چگونه شخصی عزیز می‌شود؟

وی معنای عزیز را نفوذناپذیر دانست و گفت: آن کسی عزیز محسوب می‌شود که فرمان هیچ کس جز خداوند در او اثر نداشته باشد. عزت را از آن خداوند و عزت دهنده را خداوند می‌داند و جز از درگاه حق تعالی به دنبال عزت نمی‌گردد.

وی در ادامه به عواملی که سبب می‌شود افراد به امور مجازی برای کسب عزت نفس بپردازند اشاره و اولین دلیل آن را کم رنگ شدن نقش قرآن در زندگی روزمره افراد دانست و اظهار کرد: دروغ گویی، جمع کردن مال حرام و ... از محرمات به شمار می‌آید و در قرآن کریم مورد مذمت قرار گرفته است، حال آنکه درصدد کسب عزت با چنین معیارهایی است، روشن است که هرگز به مقصود نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام فلاحی قمی یادآور شد: قرآن کریم راه مبینی است که سرگذشت گذشتگانی که با مال، فرزند، زیبایی و قدرت در پی عزت بودند را بیان کرده است اما جدایی بین امت و قرآن سبب شده است انسان امروز از این منبع بزرگ هدایت به دور ماند و مجددا راه اشتباه گذشتگان را بپیماید.


منبع:ایکنا



:: بازدید از این مطلب : 1886
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه