قومیت بیشترین یارانِ امام عصر (عج)

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 182
:: باردید دیروز : 11
:: بازدید هفته : 1122
:: بازدید ماه : 9102
:: بازدید سال : 46877
:: بازدید کلی : 650361
نویسنده : گمنام
جمعه 14 فروردين 1394

از روایات فهمیده می شود که تعداد قابل توجهی از سپاهیان مخصوص و ارتش مهدی (عج) از ایرانیان هستند و از آنان با تعبیرهای، اهل ری، اهل خراسان، گنج های طالقان، قمی ها، اهل فارس و ... یاد شده است.
امام باقر (ع) می فرمایند: «نیروهایی با پرچم های سیاه –که از خراسان قیام کرده اند- در کوفه فرود می آیند و هنگامی که حضرت مهدی (عج) در شهر مکه ظهور می کند، با آن حضرت (ع) بیعت می کنند.»
همان حضرت (ع) می فرمایند: «یاران حضرت قائم (عج) سیصد و سیزده نفرند و از فرزندان عجم (غیرعرب) می باشند.»
عبدالله بن عمر می گوید: «پیامبر (ص) فرمودند: «خداوند قدرت شما (مسلمانان) را از عجم ها قرار می دهد، آنان شیرانی هستند که هرگز از رزمگاه نمی گریزند...»
نکته قابل توجه و دقت این است که در روایات از مردم قم به یاوران مهدی (عج) و کسانی که برای گرفتن حق اهل بیت (ع) قیام می کنند، نام برده شده است.
صادق آل محمد (ع) در روایات دیگری در این باره چنین می فرمایند: «خاک قم، مقدس است و اهل قم از ما و ما از آنان هستیم. ستمگری قصد بد به آن نمی کند، مگر اینکه در کیفر او تعجیل می گردد. البته این تا زمانی است که به برادران خود خیانت نکنند و اگر چنین کردند، خداوند ستمکاران بدکردار را بر آنان مسلط می کند؛ اما مردم قم یاران قائم ما و دعوت کنندگان به حق ما هستند.»
آنگاه امام (ع) سر به آسمان بلند کردند و چنین دعا فرمودند: «خداوندا! آنان را از هر فتنه ای حفظ فرما و از هر هلاکتی نجات بخش.»
ابن عباس می گوید: خدمت پیامبر (ص) از فارسیان سخن به میان آمد، آن حضرت (ص) فرمودند: «اهل فارس –ایرانیان- از ما اهل بیت هستند.»
عفان بصری می گوید: امام صادق (ع) به من فرمودند: «آیا می دانی چرا قم را قم نامیده اند؟»
گفتم: خداوند و رسولش و شما بهتر می دانید. فرمودند: «قم را بدین جهت به این اسم نامیدند که اهل آن گرد قائم آل محمد (ص) جمع می گردند و با حضرتش قیام می کنند و در این راه، پایداری از خود نشان می دهند و آن حضرت (ع) را یاری می نمایند.»

پی نوشت ها:
بحارالانوار
فردوس الاخبار
نشانه هایی از دولت موعود




:: موضوعات مرتبط: مــهـــــدویــــت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1773
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه