شمشیر دشمن را تیز نکنیم/ هر کار حلالی را در هر جایی نباید انجام داد

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 127
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 1056
:: بازدید ماه : 9036
:: بازدید سال : 46811
:: بازدید کلی : 650295
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 5 فروردين 1394

نوروز امسال با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان شده است. این پیوستگی تاریخ قمری و شمسی فرصت خوبی است تا مردم مسلمان کشورمان، سبک زندگی ایرانی و اسلامی را به یکدیگر پیوند زده و در بزرگداشت هر دو مراسم تلاش کنند. حاج یدالله بهتاش، پیرغلام اهل بیت علیهم السلام، مطالبی را در این باره یادآوری می کند.

 

می دانیم که نوروز یک عید ایرانی بوده و ایام فاطمیه مراسمی اسلامی است. در عین حال اکثریت قریب مردم ایران، مسلمان و شیعه مذهب و دوستدار حضرت فاطمه زهرا (س) هستند. در چنین شرایطی با توجه به اینکه روزهای نوروز امسال با ایام فاطمیه متقارن و همزمان شده است، برای پیوند زدن این دو مراسم ایرانی و اسلامی چه باید کرد؟

در ایام نوروز و سال جدید بعضی کارها با شهادت حضرت فاطمه (س) منافاتی ندارد. مثلا نظافت کردن خانه و یا دیدن اقوام و خویشان عیبی ندارد. اما بعضی کارها در شان اهل بیت علیهم السلتم نیست، مثلا مراسم شادی و عروسی و یا تبریک به مناسبت سال نو نباید در ایام فاطمیه انجام شود. افرادی که مذهبی و ولایی هستند، این گونه موارد را همیشه رعایت کرده اند.

دید و بازدیدها هم مصداقی از صله رحم است که در اسلام هم در آن تاکید شده است. در این مورد چه نکاتی باید رعایت شود؟

در این باره بزرگترهای خانواده می توانند مدیریت کنند. وقتی اقوام و آشنایان دور هم می نشینند، بزرگترهای فامیل آیه ای از قرآن کریم و یا حدیث و روایتی از اهل بیت علیهم السلام بگویند. اگر هم اظهار شادی شد تذکر بدهند تا ایام عزاداری حضرت فاطمه (س) رعایت شود. در عین حال تخمه و آجیل هم با عزاداری منافات دارد، چون همان طور که ما در عزای یکی از اقوام خودمان جلوی مهمان تخمه نمی گذاریم، در شهادت حضرت فاطمه (س) هم باید از این کار خودداری کنیم. این گونه موارد را بزرگترهای فامیل باید رعایت و مدیریت کنند.از طرف دیگر تعطیلات نوروزی فرصت خوبی است تا مردم در جلسات عزاداری و هیات ها شرکت کنند.

در عزاداری ها چه کنیم که وحدت بین امت اسلام حفظ شود؟

ما مطیع رهبرمان هستیم و وقتی ایشان در منزل خودشان مجلس روضه دارند، ما هم باید از ایشان الگو بگیریم. اما برخی موارد دشمنان دین را تحریک می کند و باید از آن دوری کنیم. مانند اینکه روضه بخوانیم اما چه لزومی دارد که اسم بعضی افراد را مطرح کنیم و یا از مردم لعن بگیریم؟ می توان مصائب اهل بیت علیهم السلام را بخوانیم.

در جلد 72 کتاب بحار الانوار صفحه 412 نوشته شده که امام صادق (ع) به شخصی به نام ابن مشکان می رسد و فرمود: «شنیده ام که هر کسی در مقابل تو به حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) توهین کند بسیار ناراحت می شوی به قدری که حاضری به او آسیب بزنی!» او پاسخ داد: «بله، من و خانواده ام این گونه ایم و درباره حضرت امیرالمومنین (ع) حساسیت داریم و به کسی اجازه جسارت به آن حضرت را نمی دهیم.» امام صادق (ع) فرمود: « فَلَاتَفْعَلْ فَوَاللَّهِ لَرُبَّمَا سَمِعْتُ مَنْ شَتَمَ عَلِیّاً وَ مَا بَیْنِی وَ بَیْنَهُ إِلَّا أُسْطُوَانَةٌ فَأَسْتَتِرُ بِهَا فَإِذَا فَرَغْتُ مِنْ صَلَاتِی أَمُرُّ بِهِ فَأُسَلِّمُ عَلَیْهِ وَ أُصَافِحُه» یعنی این کار را نکن، به خدا قسم چه بسیار شنیدم که کسی به امام علی (ع) دشنام می داد در حالی که بین من و او فقط ستونی بیش فاصله نبود و من خودم را پشت آن پنهان می کردم، هرگاه نمازم را تمام می کردم، از کنار او می گذشتم و سلامش می کردم و مصافحه می نمودم.

پس برای اینکه وحدت ایجاد شود باید بدانیم در دوره ای زندگی نمی کنیم که بگوییم حرفی را می زنیم و همین جا می ماند و منتشر نمی شود. چون وسایل ارتباط جمعی گسترده شده و حرف های بدون رعایت درباره اسلام می تواند باعث ایجاد زحمت شیعیان دیگر شود. همان گونه رفتار کنیم که مقام معظم رهبری فرمودند که شمشیر دشمن را تیز نکنیم.

 بعضی افراد در هیات ها و مجالس دینی بدون لباس سینه زنی می کنند. نظر شما در این باره چیست؟

خیلی کارها حلال است اما همه کارهای حلال را در هر جایی نباید انجام داد. مراجع ما و مقام معظم رهبری هم در این باره فتوای حرام بودن نداده اند. اما باید در این مورد رعایت شود. چون حتی اگر نامحرم هم حضور نداشته باشد خود مردها هم باید از این کار در مقابل یکدیگر خودداری کنند. از طرف دیگر اگر کسی با تلفن همراهش ازآن جلسه فیلمبرداری کند و در وب سایت ها منتشر کند می تواند باعث وهن و مشکل شود. امروزه دشمنان همجست و جو می کنند تا ضعفی را پیدا کنند.

به یاد دارم که زمانی در کسور بحرین منبر می رفتم. در آنجا یکی از افرادی که مردیان زیادی دارد قمه زنی را رایج کرده بود. در همان زمان یکی از افراد برنامه مستندی را دیده بود که پرنده ها لانه جوجه هایشان را ترمیم می کنند، در حالی که در همان برنامه نشن داده بود که شیعه بر سر فرزند خود قمه می زند و با تیغ ضربه ای بر سرش می زند که خون او به لباسش می پاشد. باید بدانیم کارهای حلال را هم نباید انجام بدهیم تا دشمنان از آن سوء استفاده نکنند.

 

عقیق




:: بازدید از این مطلب : 1438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه