حجت الاسلام خوشنما: اگر مومنی را بی آبرو کردی در قیامت باید جواب بدهی

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 167
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2107
:: بازدید ماه : 7439
:: بازدید سال : 45214
:: بازدید کلی : 648698
نویسنده : گمنام
دو شنبه 6 مرداد 1393

مراسم سخنرانی و مداحی در شب های ماه رمضان در حسینیه فاطمیه بین الطلوعین از شب اول ماه رمضان در حال برگزاری است.

در این دهه از مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام سعید خوشنما برگزار می شود، سپس حاج غلامرضا سازگار به مداحی می پردازند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام خوشنما را بخوانید:

* یکی از تکالیفی که در روایت داریم، حقی است که مؤمن بر ذمه برادر مومنش دارد، در روایت دارد که مومن باید به عهدی که با دیگران دارد پایبند باشد، وفای به عهد داشته باشد، خلف وعده با دیگران نکند، خیلی بد است که شخص اهل خلف وعده باشد. متاسفانه امروز در خیلی از صنوف همینطور است، که وعده می دهند و خلف وعده می کنند.

* پیغمبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند: اگر مومن به مومن دیگری وعده بدهد، و خلف وعده بکند، مدیون می شود و دین بر گردنش می ماند. حالا چه می خواهد شیخ خوشنما باشد و وعده کند و نیاید، چه می خواهد فلان کاسب باشد. یا نه انسان به خانواده اش خدمت بکند، برائتی نیست مگر اینکه آن را ادا کند، یا از طرف حلالیت بطلبد و بگذرد و الا قیامت گیر است.

* ما در تاریخ داشتیم مواردی که وعده دادند و تا پای جانشان ایستادند.

* یکی از شاگردانش استاد ملا زین العابدین که تمام علوم را از او فراگرفته بود، از جمله علوم معقول، منقول، علوم غریبه، نقل می کند که: وقتی می خواستم از گلپایگان خارج بشوم، این استاد بزرگوار ما تا دم دروازه گلپایگان آمد به بدرقه من، وقتی می خواست از من جدا بشود گفت: نور چشم من، مطلبی در سینه ندارم، مگر به تو منتقل کرده ام، داری می روی و چند نصیحت به تو بکنم و سه نصیحت کرد: یک این که با ظلمه رفاقت نکن، ما چرا با فامیل های شرور رفاقت بکنیم، آدم هایی که جوان دارند حواسشان جمع باشد که با هر کسی نمی توانند رفاقت بکنند، جوان تجزیه و تحلیل ندارد، دوم لقمه ظلمه را هم نخور، نان هر کسی را نخور، سوم ضامن ظلمه نشو. ضمانتشان را هم به عهده نگیر.

* یکی دیگر از حقوق مسلّم مومن بر برادر مومنش این است که در روایت داریم «یستر عورته» مومن باید عیب پوش برادر مومنش باشد، عیوب برادر مومن را برملا نکن، اگر مومنی را ما بی آبرو کردیم و سری از اسرار او را فاش کردیم، بدانیم در قیامت ضامن او هستیم.

* بحث عیب پوشی یک بحث فقط صرفا اخلاقی نیست، بحث شرعی و فقهی است که ضمان بر گردن انسان می آید، اول هم انسان از خانه و زندگی خودش شروع کند.

* در روایت هست که پیغمبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند: هر مومنی که پرده دری بکند و حرمت برادر مومنش را از بین ببرد، خداوند سبحان آنقدر به او عمر می دهد تا بی آبرو بشود و از این دنیا برود.




:: بازدید از این مطلب : 1406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه