حجت الاسلام قرنی: در کدام خانه ها بحث و جدل بیشتر است؟

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 378
:: باردید دیروز : 415
:: بازدید هفته : 793
:: بازدید ماه : 6125
:: بازدید سال : 43900
:: بازدید کلی : 647384
نویسنده : گمنام
دو شنبه 6 مرداد 1393

مراسم مناجات خوانی و سخنرانی شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قرنی سخنرانی کرد و حاج مهدی سماواتی به مناجات خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام قرنی را بخوانید:

_ حقوقی هست که بسیار بسیار ظریف و دقیق و متأسفانه شدیداً مورد غفلت است. تخلف از این حقوق عمدتاً ظالمانه است. یعنی عدم رعایت حقوق زن از ناحیه شوهر و عدم رعایت حقوق مرد از ناحیه همسر و زوجه این ها نوعاً با عصیان و طغیان همراه است یعنی ظالمانه است و نه جاهلانه. در حالی که اساسی ترین ارکان حقوق فردی در محیط خانه رقم می خورد. رکن خانه زن و شوهر می باشند.

_ در روایات هم آمده است که در زمان پیامبر عده ای با اعراض از خانه و زندگی و معاشرت با همسر و کسب و کار داخل مسجدالنبی رفتند و عزلت گزیدند و حلقه ذکر تشکیل دادند و مشغول تلاوت قرآن شدند. وقتی خبر به پیامبر رسید . ایشان با عصبانیت از خانه تشریف آورند و بالای سرآنها رفتند. بر خلاف تصور آنها که فکر می کردند پیامبر از کار آنها استقبال می کند ولی پیامبر فرمودند که آیین من آیین رهبانیت و عزلت و ترک کسب و کار و معیشت نیست. آیین من آیین نشاط و طراوت است. سراغ زن و بچه هایتان و کسب و کارتان بروید. بهترین شما کسی است که برای همسرش بهترین باشد. این یک کد است.

_ پیامبر فرمودند که فضیلت نشستن یک مرد در فضای خانه از اعتکاف در مسجد النبی بالاتر و نزد پیامبر دوست داشتنی تر است. رعایت حقوق خانواده یکی از نکات مهم اسلام است.  

_ اگر نگاه مرد به کار خانم در منزل نگاه اجر باشد و نگاه خانم به کار خود هم نگاه اجر باشد. آن منزل بهشت می شود. دیگر در این خانه جای بحث و جدل نیست و فرزندان این خانه بهشتی می شود.

_ مباحث اخلاقی بحث دارایی است و نه دانایی. تکلیف هم می باشد. تکلیف انسان ها نسبت به انسان ها که اکثراً از آن بی خبرند، یعنی اگر کنار شما مؤمنی عطسه کردی عافیت به خیر بگویید.انسان ها نسبت به انسان ها هم تکالیفی دارند.

 




:: بازدید از این مطلب : 1297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه