توصیه عرفانی رهبر انقلاب به جوانان

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 56
:: باردید دیروز : 83
:: بازدید هفته : 1066
:: بازدید ماه : 9046
:: بازدید سال : 46821
:: بازدید کلی : 650305
نویسنده : گمنام
دو شنبه 23 تير 1393

رهبر معظم انقلاب فرمودند: مرحوم آقا شیخ محمد بهاری(ره) شخصیت خیلی برجسته ای است. ایشان هم فقیه بزرگی هستند و هم عارفند. ایشان منشأ برکات زیادی بوده است. تذکرة المتقین کتاب خوبی بود. اگر عرفان های صحیح و ناب همچون عرفان شیخ بهاری به خوبی تبیین و معرفی شود، دیگر جوانان دنبال عرفان های دروغین نخواهند بود.

به گزارش رسا، کتاب «میل معشوقان» به قلم حجت الاسلام سید علی اکبر صداقت از سوی انتشارات ایده برتر تهران و بکاء قم درباره ناگفته هایی از احوالات و شرح شیدایی و شیوه سلوک آیت الله شیخ محمد بهاری منتشر شد.
 
از بخش های مهم این کتاب می توان به زندگی نامه، خاطراتی از این عارف، دیدگاه علمای بزرگ درباره این شخصیت، شاگردان بهاری، ادعیه و اوراد بهاری، نمونه ای از احادیث مورد نظر بهاری، متن نامه(طالب قرب الهی) اشاره کرد.
 
در بخشی از این کتاب آمده: حضرت آیت الله حاج شیخ محمد بهاری پس از کسب علم و فیض و معرفت و ادب از محضر علامه ذوفنون، حضرت ملاحسینقلی همدانی از قریب سیصد شاگرد استاد، گوی سبقت ربود و معروف به حکیم اصحاب شد. او در بی تکلفی در دنیا و بی نامی در بین خلق، زیست و با رضایت، ندای «ارجعی الی ربک» سر داد و مزار شریفش زیارتگه عشاق شد.
 
در وصف این شخصیت برجسته و عارف سالک و حکیم اصحاب بسیاری از قدما و فضلا و عرفا سخن ها گفتند، اما کمتر کسی او را شناخت و حقش ادا کرد و به خدمتش ارادت ورزید و از این گوهر یک دانه بهره جست.
 
عارف بالله شیخ محمد بهاری فرزند حاج میرزا محمد که مردی وارسته بود در سال 1265 هجری قمری در شهر بهار چشم به جهان گشود و تاریخ وفات شان را نهم رمضان سال 1325 نوشته اند، پیکر این عالم ربانی در شهر بهار استان همدان آرام گرفته است.
 
ارتباط آیات ملکی تبریزی و بهاری
 
از شاگردان برجسته آخوند ملاحسینقلی، مرحوم بهار و ملکی تبریزی بودند و از نظر روابط انس و همنشینی به هم نزدیک بودند. مرحوم بهاری در سفری که به تبریز داشت مدتی نزد ملکی تبریزی بوده که این مطلب دلالت می کند به این که ارتباط آن ها با یکدیگر صمیمی بوده است.
 
بهاری از دیدگاه بزرگان/ بعد از قبر سلمان فارسی قبری را به نورانیت قبر شیخ محمد بهاری ندیدم
 
رهبر معظم انقلاب درباره این عارف گرانقدر فرمودند «مرحوم آقا شیخ محمد بهاری(ره) شخصیت خیلی برجسته ای است. ایشان هم فقیه بزرگی هستند و هم عارفند. ایشان منشأ برکات زیادی بوده است. تذکرة المتقین کتاب خوبی بود. اگر عرفان های صحیح و ناب همچون عرفان شیخ بهاری به خوبی تبیین و معرفی شود، دیگر جوانان دنبال عرفان های دروغین نخواهند بود.»
 
 استاد ملاحسینقلی همدانی: شیخ محمد بهاری حکیم اصحاب من است.
 
مرحوم آیة الله شیخ جواد انصاری همیشه برای زیارت قبر مرحوم بهاری راه 19 کیلومتری را پیاده طی می کرد و می فرمود «بعد از قبر سلمان فارسی قبری را به نورانیت قبر شیخ محمد بهاری ندیدم»
 
 مرحوم شیخ آقابزرگ تهرانی در کتابش می نویسد: شیخ محمد بهاری بزرگوارتر و بزرگ ترین شاگرد آخوند ملا حسینقلی همدانی بود. تلمیذ اجل و وصی آخوند ملا حسینقلی همدانی، عالم سالک، شیخ محمد بهاری همدانی نجفی، متوفی 9 رمضان 1325 در بهار بود.
 
عالم ربانی شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی فرمود: این حقیر فقیر کثیر التقصیر به مرحوم آقا شیخ محمد بهاری مودت و ارادتی خاص داشتم. چنان که چند روز در نجف اشرف در خدمت شان بودم و ایشان نسبت به حقیر مرحمت و لطف ویژه ای عنایت فرمودند. پس از چند روز که حقیر عازم اصفهان شدم، تعلیقه ای به حقیر مرقوم فرمودند که در آن نوشته بود «اگر تو را وصیت کنم، زیره به کرمان بردن است و اگر وصیت از تو بخواهم فالوده پیش هالو نهادن است»؛ پس از اندکی فوت نمودند.
 
 شاگردان شیخ بهاری
 
از شاگردان آیت الله بهاری، شیخ اسماعیل تائب، سید جمال الدین گلپایگانی، شیخ لطیف بهاری، شیخ مرتضی آشتیانی، شیخ علی گنبدی و میرزا مهدی اصفهانی را می توان نام برد.
 
گفتنی است، کتاب «میل معشوقان» در احوال آیت الله بهاری با شمارگان 2000 نسخه و از دو انتشارت «ایده برتر» تهران و «بکاء» قم در 87 صفحه با قیمت2500 تومان منتشر شده است./



:: بازدید از این مطلب : 1676
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه