حاج منصور ارضی: در جوانی می‌شود دل از دنیا کند، پیر شوید دیگر فایده ندارد

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 239
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2437
:: بازدید ماه : 7769
:: بازدید سال : 45544
:: بازدید کلی : 649028
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 12 تير 1393

مراسم سومین شب ذکر توسل و مناجات خوانی در مسجد ارک برگزار شد. 
 

 
نکاتی از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید؛  
 
*شهر رمضان، شهر الصیام و شهر الاسلام، در این ماه آنهایی که مطیع هستند نمایان می‌شوند. معنای تسلیم همین است! جلوۀ اطاعت در انسانها عیان می‌شود .در این صورت اگر ماه را اینطوری ببینیم باید اعمال خود را بسنجیم که ما چقدر مطیع اوامر خدا و اولیاء او هستیم . 
 
*بحثی را عرض کردم مبنی بر اینکه بزرگان دین ما بحث امامت را انجام نمی‌دهند، یعنی بحث امام شناسی دارند ولی امامت و راهنمایی که برای ما زحمت کشیدند را نمی‌کنند و برداشت این است که امامانِ قبل و بعد از زندگی ما کار را انجام دادند ، دستورات را نوشتند و راه را به ما نشان دادند و هیچ کدام کم نگذاشتند ، برای مثال بعضی می‌گویند امیرالمومنین (ع) که چهار سال خلافتشان فقط در جنگ بود بقیه هم که احوالاتشان معلوم است ، اما نه اینطور نیست ، این تخریب است ، ( امامت به معنای پیروی مردم از امام فقط در دستورات دین نیست ، بلکه در تمام شئون زندگی ، اعمّ از فعل و کلام و ... است ) اگر این گونه نبود این خطبه‌های نهج البلاغۀ حضرت امیر (ع) و نامه‌های ایشان از کجا رسیده ؟ 
 
 *مکتوبات نهج البلاغه فقط مختص دوران خلافت ایشان است. در این چندین سال هر طور می‌شده امامت کردند .زمانه و مردم روزگار هر طور بودند و یا هر سختی پیش روی امامان بوده ، امامت کرده اند. امیرالمومنین (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، امام صادق (ع) و دیگر ائمه معصومین هر چه که باید می‌گفتند را گفته اند . 
 
 *امامت این نیست که بر تخت سلطنت بنشینند ، این بزرگواران هر لحظه به فکر ما بودند ولی ما لحظه ای به فکر آنها نیستیم ! ماه رمضان ماه فرمانبری و اطاعت است . 
 
 *این کسی که دینش دین آمریکایی است یعنی فرمانبر اهل بیت(ع)نیست آنچه که خودش میخواهد آن را قبول دارد ، حتی در اصول دین و فروع دین در تفسیر سوره کافرون آمده است ما نمی‌توانیم به سوی دشمن برویم و حتی حرفش را گوش بدهیم . 
 
 *گمان نکنید که اگر بگویید: من حرف دشمن را گوش نمی‌دهم ، کار درست می‌شود ، نه ! حتی به میل دشمن هم نباید رفتار داشته باشیم . 
 
*آمار طلاق در جامعه‌ی ما زیاد شده است، با این هجومِ اشاعۀ فرهنگ غربی و روی آوردن مردم به خرید ماهواره و دیدن سریال‌ها و برنامه‌های ضد اسلامی و خانه برانداز، تازه برنامه سازان یا برخی کارشناسان ادّعا می‌کنند اثری بر روی خانواده‌های ما نداشته! 
 
 *من اینجا گریه‌های شما را و نشست و برخاستهای شما را و رفتارهای شما را می‌بینم ، گر چه بر روی منابر وعّاظ و سخنرانان محترم ادب می‌کنند و چیزی نمی‌گویند ، ولی بنده که می‌دانم حال کنونی شما با حال قبل از آمدنتان برای نشستن و گریه کردن در مجلس چقدر متفاوت است . 
 
*اگر خودت نتوانی برای روضه‌ی امشب خودت را آماده کنی من که نمی‌توانم تو را آماده‌ی روضه کنم . 
 
* من چطور می‌توانم مسیر تو را برگردانم سمت اهل بیت (ع) وقتی خودت نمی‌خواهی به سمت اهل بیت بروی ؟ 
 
*حالا من دل تو را بِبَرم ، گوش تو را بِبَرم ، دیگر چشمانت را نمی‌توانم بِبَرم ! دست هایت را نمی‌توانم بگیرم و بِبَرم ؟ وقتی خودت نمی‌خواiهی ، من چه کار می‌توانم بکنم. 
 
*در همین مناجات هم می‌خوانیم وقتی سه رکن ( سمع و بصر و قلب ) همخوانی نداشته باشند ، یعنی از پایه و ریشه اشکال وجود دارد ، حالا هر چه هم بگویی خوبم من بالعکس آن را می‌گویم کاری که باید کرد این است این سه رکن را یک دست کنیم . 
 
*کنار این شهر الاسلام می‌فرماید شهر الطهور ، وقتی ما با تسلیم برسیم می‌توانیم پاک شویم ، البته باید توجه داشته باشیم اینجا تجلی حضرت زهرا (س) است که طهور است و هر چیزی به واسطه ایشان پاک می‌شود ما اگر بخواهیم می‌توانیم تغییر کنیم و اگر نخواهیم نمی‌شود ... 
 
* من می‌بینم که مستمع تا آخر دعا مشغول صحبت است، این فرد دیگر قدر چنین محافلی را نخواهد دانست . 
 
*پدر بزرگ بنده می‌گفت : من که زیاد می‌آیم در این هیئت‌ها و مساجد بارَم سنگین می‌شود . انچه را خدا به من عنایت داشته به عنوان واجب و مستحب من فهمیده ام و در ادمه می‌ گفت:  من تعجب میکنم ، شما این همه مسجد و هیئت می‌روید بارتان سنگین می‌شود !؟ من نمی‌گویم به مسجد و مجالس مناجات نیایید ، حرف من این است که با آمدن به مجالس مناجات از رذایل اخلاقی که در وجودت هست پاک شوی . 
 
 *در جوانی می‌شود دل از دنیا کند چون به سن امثال من برسید دیگر نمی‌شود کاری کرد ، مگر اینکه معجزه شود ! 
 
 *خدایا می‌شود ما هم تسلیم و پاک شویم ؟ 
 
*خدایا می‌شود ما هم تسلیم و پاک شویم ؟ خدایا اگر تا الان پاک نشدیم باید صبر کنیم تا لیله القدر ؟! ما فرق نمی‌کنیم با دیگران ، چطور لیله القدر یک عده می‌ایند پاک می‌شوند می‌روند ؟  چطور می‌شود یک عده ای تغییر می‌کنند و ما از شب اوّل آمدیم  ... 
 
گر جملۀ کائنات کافر گردند /  بر دامنه کبریای ننشیند گرد 
 
*اما خدایا به تو که ضرر و نقصانی نمی‌رسد ولی ما نگرانیم خیلی از دوستانمان همین شبهای اول ماه رمضان از دنیا رفتند و به آخر ماه رمضان نرسیدند ! خدایا اگر می‌خواهی کاری برای ما انجام بدهی برای شبهای لیله القدر نگذار ، من نگران این هستم




:: بازدید از این مطلب : 1336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه