حجت الاسلام زائری: برای دینداری مردم چقدر فکر می کنیم؟/ چه کنیم تا دخترانمان حیا و عفت داشته باشند؟

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 102
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2042
:: بازدید ماه : 7374
:: بازدید سال : 45149
:: بازدید کلی : 648633
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 4 تير 1393

جلسه شرح اصول کافی توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد رضا زائری در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام زائری را بخوانید:

* فتنه گران داعش که الان در موصل خانه به خانه دنبال دختران و زنانی می گردند که برای جهاد نکاح ببرند، اگر زورشان می رسید در تهران این کار را می کردند. چیزی که جامعه ما را حفظ می کند اتفاقا همبستگی و پیوستگی و قدرت اجتماعی است که حول محور ولی فقیه در دوران غیبت شکل می گیرد.

* از امام صادق صلوات الله علیه از زید شحان نقل شده که می گوید من خدمت امام صادق علیه السلام عرض کردم که ما یک کسی داریم اسمش کلیب است، هیچ چیزی از طرف شما نمی آید، به نام شما اهل بیت هیچ چیزی مطرح نمی شود، مگر اینکه این آقا تا اسم شما می آید و می گویند چنین چیزی را امام صادق علیه السلام فرمودند، دست هایش را بالا می آورد و می گوید من تسلیم هستم، بعضی از این بنده های خدا اینطورند، ادعا ندارند، سر و صدا ندارند، داد و بیداد ندارند، مشهور نیستند، اما بین خودشان و خدا یک مقامی دارند که صد سال دیگر امثال من ممکن است به آن نرسند.

 

در راه چنان رو که سلامت نکنند   *   با خلق چنان زی که قیامت نکنند

در مسجد اگر رَوی چنان رو که تو را   *   در پیش نخوانند و امامت نکنند

 

* پسر علامه امینی خواب ایشان را دید، ایشان فرمودند که هر چه هست زیارت سیدالشهدا علیه السلام است، آن موقع راه عراق بسته بود، ایشان در خواب به پدرشان گفته بودند: الان چه کنیم که نمی شود رفت، ایشان فرموده بودند مجلس امام حسین را برو، به روضه های امام حسین برو، بعد فرمودند: مجالس خلوت.

* ماه مبارک رمضان دارد می رسد، این نکته ای که عرض می کنم نکته مهمی است، دینداری مردم چقدر برای ما مهم است، به عنوان حاکمیت جامعه، به عنوان مسئولین، هر کسی در هر سمتی فرقی نمی کند، این عرض من اصلا خطاب مشخص و معین ندارد، در سطوح مختلف، دستگاه ها و سازمان ها و نهاد های مختلف، چطور هر دستگاهی مسئول است برای آب و برق و ترافیک و غیره برای همه چی باید فکر کنند، برای دینداری مردم ما چقدر فکر می کنیم؟ همین ماه مبارک رمضان، این که مردم روزه بگیرند چه قدر مهم است؟ « الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ » آنهایی که امکان و فرصتی در مسائل پیدا می کنند، آنهایی که کار دستشان می افتد وظیفه شان این است که اقامه صلاة کنند، اقامه صلاة برپا داشتن است، به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله، می فرمودند: خدا نفرموده نماز می خوانند، نماز قرائت ندارد، اقامه است، چرا؟ چون الصلاة عمود الدین، نماز ستون است، ستون خواندن ندارد، برپا داشتن می خواهد، خواندن نمی خواهد و در بسیاری از روایات ما تعابیری داریم که الصلاة ولایت و محبت امیر المومنین علیه السلام است.

 

* پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند: محبت علی بن ابیطالب علیه السلام را به دخترانتان بدهید، تا حیا و عفافشان درست شود. می خواهیم مشکل حجاب حل شود، سخنرانی لازم نیست، محبت علی بن ابیطالب می خواهد و فرصتش ماه مبارک رمضان است. از آن طرف فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند: اگر می خواهید بچه های شما عفت و حیا داشته باشند، اگر می خواهید دخترانتان و زنانتان حیا و عفت داشته باشند، مال حرام نباید بخورند. اقامه ولایت علی بن ابیطالب یعنی درست کردن مشکلات اقتصادی جامعه، بر طرف کردن آسیب های مال حرام، جلوگیری از ربا و رشوه.




:: بازدید از این مطلب : 1112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه