چگونگی عمر طولانی تا محل سکونت امام عصر

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 73
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2013
:: بازدید ماه : 7345
:: بازدید سال : 45120
:: بازدید کلی : 648604
نویسنده : گمنام
جمعه 23 خرداد 1393

 مهدویت و وجود مبارک امام عصر (عج) آنهم در پس پرده غیبت در طول تاریخ مورد پرسش ها و گاه شبهه افکنی های دوست و دشمن قرار گرفته است. سوالاتی درباره چرایی غیبت، فلسفه انتظار، عمر طولانی حضرت حجت (عج) و ... که البته روایات و سخن ائمه معصوم (ع) پاسخ آنها را به روشنی می دهد. از این رو در گفتگویی با حجت الاسلام محمدجواد مروجی طبسی، مولف کتبی چون "موسوعه ائمه (ع)" و "بامداد بشریت به برخی از این دست سوالات پاسخ داده شده است که در ذیل می آید:

یکی از مهمترین سوالاتی که درباره مهدویت و منجی آخرالزمان (عج) مطرح می شود به راز عمر طولانی امام عصر (عج) و چگونگی زیستن انسانی طی این همه سال باز می گردد، آیا پاسخی برای این سوال وجود دارد؟
بنابر تعبیر پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) امام عصر (عج) غیبتی طولانی دارند و این غیبت مستلزم آن است که بگوییم از زمان ولادت حضرت حجت (عج) در سال 255 هجری تا آن روزی که ایشان از پس پرده غیبت بیرون بیایند یک عمر طولانی خواهند داشت. در این میان، زمان ولادت و غیبت ایشان که مشخص است اما اینکه غیبت کبری از روزی که آغاز شده تا روزی که حضرت قائم (عج) ظهور کنند چند سال به طول می انجامد مشخص نیست.
حال این سوال می شود که آیا این طول عمر امری عادی است یا امری محال؟ آیا محال عقلی است یا محال عادی؟
از ابوعلی سینا معروف است که هر چه به شما گفته می شود در میزان سنجش قرار دهید و دریابید با واقعیت تطابق دارد یا خیر.
باید توجه داشت که مسئله طول عمر حضرت حجت (عج) شاید عادتا محال است و عمر طبیعی انسان در شرایط امروزی بیش از 120 سال نیست اما اگر بخواهیم عمر ایشان را با موازین روایی که بسیار قطعی است و هیچ شکی در آنها نیست بسنجیم، در می یابیم عمر ایشان اگرچه بر حسب عادت محال است اما عقلا محال نیست.
چراکه پیش از ایشان عده زیادی عمرهای طولانی داشتند درباره حضرت نوح (ع) قرآن می فرمایند ایشان فقط 950 سال در میان یاران خودش حکومت کرد و عمرشان 2500 سال بود...
یا حضرت آدم (ع) عمر طولانی دارند که در روایات به این مهم تصریح شده است، یا انبیایی که فعلا زنده هستند مثل حضرات خضر (ع)، الیاس (ع) و عیسی (ع) که چند هزار سال است که زنده اند و در زمان امام عصر (عج) از آسمان پایین می آیند.
سلمان فارسی نیز 400 سال عمر کرده است از این رو امکان عمر طولانی انسان وجود دارد شاید برای همه نه اما برای بعضی چرا.
از انسان که بگذریم و سراغ جنیان یعنی ابلیس برویم می بینیم که عمر او از قبل از خلقت آدم بوده و تا روز ظهور امام عصر (عج) زنده است و در قرآن این مهم تصریح شده است.
پس هم در تاریخ و هم در روایات قطعی تصریح شده که امام عصر (عج) عمر طولانی دارند و پیامبر (ص) فرمودند: اگر عمر دنیا یک روز باشد خداوند آنقدر آن روز را طولانی می کند تا فرزندم مهدی (عج) ظهور کند.

شبهه ای مطرح است که امام عصر (عج) در سرداب سامرا یعنی جایی که از انجا غیبت کرده اند زندگی می کنند، آیا دلیل برای این مسئله وجود دارد؟ چه پاسخی می توان به طراحان این سوال داد؟
زندگی در سراب شبهه ای است که دشمنان اهل بیت (ع) رواج می دهند؛ سرداب سامرا منزل امامین عسکریین (ع) بوده است و سرداب غیبت هم متصل به قبر این امامان بزرگوار (ع) است.
ماجرای سرداب این بود که در زمان عباسیان به خیال اینکه امام عصر (عج) را می توان در منزل جدشان پیدا کنند و ایشان را بکشند و ایشان را یافتند و آخرین جایی که دشمن ایشان را دید آنجا بود اما این به معنای این نیست که سرداب منزل و محل سکونت آن حضرت (عج) است. اگرچه در دوران غیبت صغری مکان سکونت ایشان مشخص بود اما در دوران غیبت کبری مشخص نیست ممکن است ایشان حتی در منازل و مهمانی های ما حاضر شوند.
بنابراین هیچ روایت و سخنی مبنی بر مکان زندگانی ایشان در دوران غیبت نداریم و حتی در ایام حج و حضور ایشان در عرفات، حضرت حجت (عج) به طور ناشناس اعمال را به جا می آورند در حالی که در آنجا حضور دارند.
اگرچه ایشان ولادتشان در سامرا بوده و بعد هم مدتی در مدینه زیسته اند اما در دوران غیبت کبری اصلا این موضوع مشخص نیست.
اما بنابر روایات، در دوران ظهور محل حکومت قائم عصر (عج) مسجد کوفه و محل زندگانی ایشان مسجد سهله است که الان در دو کیلومتری مسجد کوفه واقع شده است.

یاران امام عصر (عج) چه کسانی هستند؟ آیا تنها به همان 313 تن اشاره شده در روایات محدود می شود یا اشخاص دیگری نیز در این جرگه جای می گیرند؟
یاران امام عصر (عج) آنقدر وضعیتشان گسترش یافته و زیاد است که نمی توان آنها را به 313 نفر محدود کرد ایشان از دوران غیبت صغری یار داشته اند و تا دوره ظهور هم خواهند داشت.
از یاران کنونی ایشان حضرت خضر (ع) است دیگری حضرت الیاس (ع) است و از یاران دیگر ابدال هستند که 30 نفرند و مشخص نیست که چه کسانی را شامل می شوند، در روایات آمده که این 30 نفر از یاران و خادمان امام مهدی (عج) هستند که امام (عج) با این 30 نفر انس دارند، در روایت داریم که هر یک از این 30 نفر از دنیا برود خداوند یک نفر را جایگزین آنها می کند و تا عصر ظهور این گروه 30 نفری امام (عج) را همراهی می کنند.
گروه دیگر یاران 313 نفری هستند که 50 نفرشان بانوان هستند و باقی مرد یعنی تمام 313 نفر مرد نیستند علاوه بر این عده ای از یاران حضرت مهدی (عج) در دو گروه 400 نفر مرد و 400 نفر زن از آسمان فرود می آیند.
از یاران امام عصر 13 نفر زن هستند که فعلا در قید حیات نیستند که بعضی از آنها در دوران حیات پیامبر (ص) در غزوات شرکت می کردند و امام صادق (ع) تعدادشان را تصریح کرده اند.
اما گروه عمده یاران حضرت (عج) کسانی هستند که از دنیا رفته اند یعنی کاری کرده اند که جز یاران حضرت (عج) هستند و بنابر روایت این ها رجعت می کنند یعنی تا فرد مومن محض نباشد زنده نمی شود اینها می آیند تا رنگ حکومت امام عصر (عج) را ببینند. 
گروه آخر سایر مردم هستند چراکه در دوران ظهور همه دشمن ایشان نیستند و عده ای موید و یاور حضرت (عج) هستند. 
پس ما اگر بخواهیم یاران امام عصر (عج) را در نظر بگیریم به 313 نفر محدود نمی شود بلکه این 313 نفر فرماندهان لشکر بزرگ امام عصر (عج) هستند در روایات نام برخی از آنها آمده که البته باز هم تاکید صد درصدی روی انها نیست.

 

منبع:قدس




:: بازدید از این مطلب : 1520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه