باخوردن حرام بهشت را بر خود حرام نکنیم

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 472
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2412
:: بازدید ماه : 7744
:: بازدید سال : 45519
:: بازدید کلی : 649003
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393

 پیامبر(ص) در حدیثی فرمودند که "رد کردن سکه‌ای کم ارزش که از حرام باشد نزد خداوند برابر با انجام 70 هزار حج پذیرفته شده است."

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی آملی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: کسب درآمد هنگامی حلال است که فرد کاسب به همه فرمان‌های الهی عمل کند و همه آنچه را که نهی شده ترک کند.

وی ادامه داد: کسانی که اموالشان به حرام آلوده می‌شود، یا دانسته و با میل خود به سمت مال حرام می‌روند و یا ندانسته و ناخواسته و برخی دیگر نیز از روی غفلت به سمت این کار می‌روند. آن دسته از کسانی که دوست ندارند درآمدشان آلوده به حرام شود، باید سعی کنند علت‌های ناپاک شدن مال به حرام را شناسایی کرده و از آن دوری کنند.

این استادیار دانشگاه مازندران تصریح کرد: امام علی(ع) به پیروان خود سفارش فرمودند که پیش از تجارت فقه تجارت را بیاموزند نیز هشدار دادند که هر کس بدون آموختن احکام تجارت، به خرید و فروش بپردازد، خود را در ورطه حرام انداخته است.

موسوی آملی افزود: آموختن دستورات الهی در کسب و کار مختص تاجران نیست. بلکه هر کسی که برای امرار معاش خود به کسب درآمد می‌پردازد، لازم است که بایدها و نبایدهای شریعت اسلام را فراگیرد. فرقی ندارد که فرد در شغل دولتی باشد یا در شرکت و کارخانه‌ای کار کند و یا شغلی آزاد داشته باشد.

وی در ادامه گفت: هر مسلمانی باید بکوشد که در مسیر کسب درآمد هیچ حقی را پایمال نکند. فرقی ندارد که این حق، حق خداوند باشد، یعنی یکی از واجبات الهی را ترک کند یا کار حرامی را مرتکب شود یا اینکه حق مردم باشد یعنی که در مقابل آنچه از آنها گرفته است کالا یا خدمات مناسب را ارائه نکند و یا اینکه حق طبیعت باشد، یعنی اینکه در مسیر کسب درآمد به یکی از ارکان طبیعت آسیب برساند.

این استادیارد دانشگاه مازندران اظهار کرد: رعایت نکردن حقوق هر یک از موارد ذکر شده می‌تواند کسب انسان را از حالت حلال خارج ساخته و او را آلوده به مال حرام نماید. اما آن گروهی از افراد که نه از روی ناآگاهی بلکه از روی غفلت و یا فریب مظاهر دنیا، از طریق کسب حلال خارج شده‌اند، باید سعی کنند با یادآوری آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) درباره برکات مال حلال و زیان‌های مال حرام به مسیر حق بازگشته، از اعمال ناپسندی که موجب آلودگی مال می‌شود، دست شسته و درصدد جبران گذشته برآیند.

موسوی آملی خاطرنشان کرد: چنین افرادی باید بدانند که پیامبر گرامی اسلام به کسانی که می‌توانند از طریق حرام به جمع مال بپردازند ولی برای انجام فرمان الهی آن را رها می‌کنند وعده داده است که "هر کس لقمه حرامی را از خود دور سازد، نزد خداوند دوست داشتنی‌تر از آن است که هزار رکعت نماز مستحبی بخواند".

این استادیار دانشگاه مازندران در پایان گفت: همه ما در هر شغل و منصب و مقامی که هستیم باید بدانیم که بنا بر آموزه‌های دین شریف اسلام، کسب مال حرام آثار بسیار بدی را به بار خواهد آورد. مال حرام موجب اجابت نشدن دعاها است. چنان که امام صادق(ع) فرمود: "هر کس که دوست دارد دعایش مستجاب شود، باید کسبش را پاک گرداند". مال حرام مانع قبولی نماز می‌شود. چنان که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: "کسی که لقمه‌ای از مال حرام بخورد، تا 40 روز نماز او مورد قبول نیست" و از همه این آثار منفی، دردناک‌تر این است که پیامبر اکرم(ص) در سخنی می‌فرماید: "خداوند بهشت را بر بنده‌ای که از مال حرام تغذیه کرده است، حرام نموده است".

 

منبع:ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 1739
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه