سفره های هفت سین فاطمی درامامزادگان

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 141
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2339
:: بازدید ماه : 7671
:: بازدید سال : 45446
:: بازدید کلی : 648930
نویسنده : گمنام
سه شنبه 20 اسفند 1392
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در نشست خبری (یکشنبه) با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان افزود: این طرح امسال با هدف تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود که در تمام محصولات و مجموعه نمایشگاهی و خیمه‌های معرفت 12 سرفصل از سبک زندگی اسلامی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه سراسری کتابخوانی آرامش بهاری یکی از این برنامه‌هاست که در 500 هزار جلد چاپ شده و در ایام تعطیلات نوروز بین زائران بقاع متبرکه توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت در 450 امامزاده و غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی در 947 امامزاده برپا خواهد شد و در 2 هزار امامزاده سلسله مباحث نمایشگاهی و در 800 امامزاده بحث اسکان زائران درنظر گرفته شده است.

شرفخانی یکی از برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه را برپایی سفره‌های هفت سین فاطمی به مناسبت تقارن این ایام با شهادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: هفت لقب از القاب حضرت فاطمه(س) همچون "سلیمه، سیدةالنساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه" با معانی و توضیحات کامل در این سفره‌ها در نظر گرفته شده است که می‌تواند الگوی خوبی برای ترویج فرهنگ فاطمی باشد.

وی اضافه کرد: در 591 امامزاده در غرفه ویژه عفاف و حجاب با حضور مبلغان آموزش دیده خدمات مشاوره خانواده، تربیت کودک، مشاوره ازدواج و...ارائه ‌می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین با بیان این‌که «در حدود 2 هزار امامزاده مراسم لحظه تحویل سال برگزار خواهد شد» گفت: این مراسم بعد از قرائت دعای کمیل با حضور قاریان،‌ گروه‌های سرود، سخنرانان و مناجات خوانی و قرائت دعای تحویل سال و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری برای زائران بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

شرفخانی درباره برنامه‌های فرهنگی سوگواره یاس نبوی نیز گفت: این سوگواره با نگاه ترویج فضائل و سیره فاطمی و خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) در 2 هزار و 437 امامزاده و بقعه برگزار می‌شود. همچنین در عصر شهادت حضرت فاطمه(س) همایش رهروان یاس نبوی ویژه خواهران در 500 امامزاده و شام غریبان آن حضرت با حضور سادات در 15 فروردین ماه برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این ایام بیش از 2 هزار و 500 مبلغ اعزام می‌شوند و مسابقه سراسری پیام یاس نبوی دربردارنده سیره حضرت زهرا(س) و خطبه ایشان در میان زائران بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

 

منبع:ایسنا




:: بازدید از این مطلب : 2150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه