تواضع؛قوی‌ترین سلاح درمبارزه با نفس

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2248
:: بازدید ماه : 7580
:: بازدید سال : 45355
:: بازدید کلی : 648839
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 9 بهمن 1392
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر کارگزاران ما می‌خواهند رفتار رسول‌الله در جامعه ترویج پیدا کند باید در بین مردم قرار گیرند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

وی با بیان این‌که «پیامبر(ص) الگو و اسوه حسنه برای جهان اسلام است» اظهار کرد: یکی از مهمترین عواملی که ما به دنبال رفتار پیامبر(ص) نرفته‌ایم عدم شناختی است که نسبت به آن حضرت داریم.

وی ادامه داد: یکی از بارزترین خصوصیات زندگی حضرت محمد(ص) بحث اخلاق و رفتار ایشان با عموم مردم است. پیامبر(ص) با مردم چنان معاشرت می‌کرد که تمام مردم فکر می‌کردند در نزد پیامبر(ص) بهترین و عزیزترین هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیامبر(ص) همواره با فقرا نشست و برخاست داشت و هرگز نه از مردم خیلی تعریف می‌کرد و نه آنها را خیلی مورد سرزنش قرار می‌داد. معاشرت ما با مردم نیز باید بر طبق الگوی رفتاری پیامبر(ص) باشد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: حکمرانان ما نیز باید رفتار پیامبر(ص) را الگوی خود قرار دهند چراکه طبق احادیث دینی وارد شده اگر دولتمردان و کارگزاران هر نظامی کارهای خود را طبق رفتار رسول‌الله انجام دهند دین مردم و رفتار آنان نیز درست می‌شود.

وی گفت: حکمرانان باید برنامه‌ای بریزند که خود را به مردم نزدیک کنند و آن تواضع و فروتنی که پیامبر(ص) داشت نیز الگوی آنان باشد چرا که تواضع قوی‌ترین سلاح در مبارزه با نفس است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این‌که «عزیزترین مردم نزد پیامبر(ص) کسی است که خیرش بیشتر به مردم برسد» تاکید کرد: اگر کارگزاران ما می‌خواهند رفتار رسول‌الله در جامعه ترویج پیدا کند باید در بین مردم قرار گیرند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

محمدزاده افزود: یکی دیگر از اصول اخلاقی پیامبر(ص) این بود که ایشان همواره بردبار بود و بردباریش بر خشمش سبقت می‌گرفت. ما هرگز نباید اگر مشکلی داریم به خاطر مشکل خودمان از فرد دیگری انتقام بگیریم چرا که پیامبر(ص) هرگز برای خود انتقام نگرفت مگر اینکه حق‌الله شکسته می‌شد آنگاه پیامبر(ص) اعاده حقوق می‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: ما اگر اخلاقیات، سبک و سیره پیامبر(ص) را اجرا کنیم خود به خود تمام مردم به سمت اسلام روی می‌آورند. در حکومت اسلامی ما باید به دنبال شایسته‌سالاری باشیم نه اینکه درپی جمع کردن مال بگردیم.

 

منبع:ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 2000
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه