دعای چه کسی مستجاب می شود؟

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 99
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2039
:: بازدید ماه : 7371
:: بازدید سال : 45146
:: بازدید کلی : 648630
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 15 آبان 1392

سخنرانی استادجاودان در حسینیه آیت الله حق شناس؛

 

*زندگی هیچ کسی برایش خیر ندارد، مگر دو دسته از آدم ها، یکی کسی که هیچ خرابی به بار نمی آورد، هرچه کار می کند خدمت است، خوبی است، خوش اخلاقی است، یا کسی که اگر خرابی داشته، دارد جبران می کند، این دو آدم زندگیشان برایشان خیر دارد.

*در قیامت یک زنجیر کشیده اند، حالا به زبان من، خدای متعال می فرماید: هرکسی که به کسی ظلم کرده، از اینجا عبور نکند، هیچ کس از اینجا عبور نمی کند، یک ظلمی در حساب دارد، یا حل کند یا برود، حالا می گوییم خب در همین دنیا حلش کن.

*اگر کسی هیچ باری نداشته باشد، دعایش مستجاب است، این کم است، دو مورد شرط می گویم برای دعای مستجاب، یک اینکه هیچ حساب و بدهکاری و ظلمی ندارد، به هیچ وجه و دوم پاک و حلال می خورد، این آدم دعایش مستجاب است.

*ما زندگی برایمان اصل است، چون بچه ای که درس می خواند در دبیرستان یا دانشگاه، اگر تجزیه و تحلیل داشته باشد برای آینده، خب فکر می کند آینده زندگی من احتیاج به این تحصیلات دارد، کدام آینده؟ می گوید کار و کسبم، کار و کسب برای چه؟ حالا دانشگاه برای چه می روی؟ باز می گوید: برای کار و کسبم، برای اینکه یک کار بهتری پیدا کنم، اگر من مهندس شوم، ولو ده بیست هزار مهندس دارند بی کار می گردند، یک کار بهتر پیدا می کنم، بعد چی؟ بعد که آدم کار می کند و وارد کار شد، بعد چی؟ کار را هم برای زندگی. همه کوشش ما برای زندگی است، زندگی چند وقت طول میکشد، میگویند 70 سال 80 سال اما بعدش چی؟ بعد ندارد؟ ما اعتقاد داریم که بعد دارد.

*به حضرت زین العابدین(ع)، عرض کردند: آقا آن بهترین صورتی که آدم از دنیا میرود یعنی بهترین مرگ، چطوری است؟ بنده باید چگونه باشد که بهترین نوع مرگ برای او باشد و پیش بیاید؟ امام فرمودند که: آن وقتی آدم به بهترین مرگ از دنیا می رود، که کاملا همه خانه هایش را ساخته باشد، همه قصرهایش را بنا کرده باشد، کامل کرده و حالا می خواهد برود، این بهترین مرگ است. زحمت کشیدی یک خانه ساختی؛ خب حالا من یک پسر هم دارم، برای پسرم هم یک خانه ای پیدا کردم و دخترم چطور است و غیره خب همه اینها تمام شده، من حالا به بهترین مرگ رسیدم، یعنی چی؟ شما می گویید بهترین مرگ یعنی کسی که قصرهایش را ساخته، خیر، حضرت می فرمایند قصر ساختن یعنی این:أن یکون من ذنوبه تائباً، از گناهانش توبه کرده باشد.

و علی الخیرات مقیماً، دائما در خیر است، یک دانه هم کار بد دیگر در زندگی اش نیست. آدم اگر بخواهد می تواند به جایی برسد که یک دانه هم شر در زندگی اش نباشد، یک دانه ظلم در زندگی اش نباشد، یک دانه گناه در زندگی اش نباشد، همه کاری که می کند، خیر است، وقتی از دنیا می رود حبیب است. محبوب خداست که از دنیا میرود.

*جریان عاشورا، جریانی است برای اتمام حجت برای تمام امت اسلام. یک نقل هایی هست که یک بچه در روز عاشورا متولد شده بود، آورده بودند مثلا امام در گوش او اذان بگوید، آن را هم با تیر زدند. می خواستند حجت تمام کنند.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 1357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه