پيـــــــــــــــــر غلامــــــــــــان

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 394
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 1323
:: بازدید ماه : 9303
:: بازدید سال : 47078
:: بازدید کلی : 650562
نویسنده : گمنام
دو شنبه 13 آبان 1392

 زنده یاد باقر حاج ابوالحسن معمار (مرشد باقر)

مصیبت‌خوانی (روضه) در وصف غربت حضرت مسلم بن عقیل علیه‌السلام- قاصد امام حسین علیه‌السلام- و اعلام "دم" سینه‌زنی ایستاده

زنده یاد "مرشد باقر"، در ادامه مصیبت خوانی یکی دیگر از خوانندگان مذهبی خوانده و در آغاز برنامه خود، آخرین لحظه‌های عمر "حضرت مسلم علیه‌السلام" را توصیف کرده است. در ادامه، با اعلام دم سینه زنی ایستاده، حاضران، با تکرار نوحه و پیروی از دو "میان دار"، سوگواری کرده اند. به رسم این شیوه، در مینه بخش "واحد- نُس (یک دست- دو دست)"، کسان دیگری نیز خوانده‌اند که به رغم تلاش، به صورت حتمی شناخته نشدند.

 

 دانلود صوت مرشد باقر

زنده یاد محمدباقر حاج ابوالحسن معمار (مرشد باقر) در سال 1299 در محله امام زاده یحیی تهران دیده به جهان گشود. این مداح روشندل به دلیل نابینایی از تحصیل محروم بوده ولی توانایی عجیبی در به خاطرسپاری اشعار داشت.وی در روز شانزدهم بهمن سال 66 مقارن با ایام ولادت حضرت زهرا‌ سلام‌الله علیها به علت عارضه قلبی درگذشت و پیکرش را در آرامستان ابن بابویه شهر ری به خاک سپردند.هیئات قاسمیون، مکتب علی‌علیه‌السلام، ائمه جوادی، سببیون و جامعه مداح استاد احمد عابد از جمله مکان‌هایی بود که این عزیز سفرکرده در آن به مدح و مرثیه‌خوانی اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام می‌پرداخت.

 

 

زنده یاد سید مصطفی هاشمی دانا

هدایت "نوحه خوانی" گروهی از زبان حضرت مسلم بن عقیل علیه‌السلام

زنده یاد "هاشمی دانا"، به رسم گردهم آیی‌های خوانندگان مذهبی، به عنوان "پیش‌کسوت"، جمله‌هایی آغازین را به عنوان "گریز مصیبت" کلامی، گفته و در ادامه، یک بند از نوحه‌ای را که همه مخاطبان حفظ بوده‌اند، مطرح کرده است.

 

زنده یاد سید مصطفی هاشمی دانا  در سال 1299 در محله خیابان ادیب الممالک تهران دیده به جهان گشود. شغل این مداح اهل بیت سراجی بود. وی در روز 19 خرداد سال 84 به علت عارضه مغزی چشم از دنیا فروبست و در باغ طوطی حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام به خاک سپرده شد.از حاج مرزوق حائری (عرب) به عنوان استاد این مداح نام برده شده است.هیئات صنف آهن فروشان، اتفاقیون، مسجد انصار (خیابان هدایت) و جامعه مداح شرق از جمله مکان‌هایی بود که وی در آن به مداحی و مرثیه‌خوانی برای اهل بیت می‌پرداخت.

 

 




:: موضوعات مرتبط: مــــــداحــــــى , ,
:: بازدید از این مطلب : 2450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه