میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 172
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2370
:: بازدید ماه : 7702
:: بازدید سال : 45477
:: بازدید کلی : 648961
نویسنده : گمنام
جمعه 19 مهر 1392
*امروز شما به راحتی می توانید احادیث را بشنویید و بیان کنید، در حالی که بعد از امام رضا (ع) امکان برقرای تماس با شیعیان میسر نبود و روایات بسیار کمی داریم. دلیلش هم این است که امامان عموما در شرایط سختی قرار داشته اند و می توان به شهادت امام جواد (ع) در 25 سالگی و در تبعید و حصر زندگی کردن امام هادی (ع) و عسگری (ع) اشاره کرد. این موضوع مقدمه غیبت را ایجاد می کرد تا شیعیان به دوری از امامان عادت کنند که هر چند با وجود کم بودن این روایات هر کدام تاثیر شگفتی برای تربیت و رشد ما خواهد داشت.
 
*از امام جواد (ع) نقل است که «المومن یحتاج الی توفیقٍ من الله و واعظٍ من نفسه و قبولٍ ممن ینصحه ». فرمود مومن برای سعادت به سه خصلت محتاج است اول توفیق دوم واعظ درونی كه پیوسته او را موعظه كند و سوم پذیرش نصیحت و خیرخواهی.
 
* خداوند توفیق بعضی کارها را به بعضی می دهد و به بعضی نمی دهد. فرمول در چشم خدا محبوب شدن در روایات اهل بیت بیان شده است . خداوند به کسانی توفیق می دهد که اهل تواضع، خشوع، مهربانی و سخاوت هستند؛صله رحم انجام می دهند، شکر نعمت انجام می دهند.
 
* مومن هموراه در تلاش است تا رابطه ای پیدا کند که شکر خدا را گوید. فرد ناسپاس در گرداب و چرخه فلاکت و نابودی وبی توفیقی گرفتار می شود و با ناسپاسی ها، بیشتر از چشم خداوند می افتد و از خدا دور و دورتر می شود و هر لحظه از نجات فاصله می گیرد. هرکس در گرداب افتاد، بلافاصله باید دست به دامان امام حسین (ع) شود.
 
*شاه کلید بدست آوردن «توفیق من الله» ادب است. ادب بندگی، ادب عاشقی، ادب فرزندی... در هر کاری باید ادب را رعایت کرد. ادب سوال و جواب، ادب مهمان داری از مواردی است که توفیق انسان را زیاد می کند. فردی مهمان امام صادق (ع) بود که در نظر داشت برای رسیدگی به مرکبش و تیمار اسب خود راهی شود که امام صادق سلام الله علیه مانع از این کار شد و فرمود که تو را دعوت کردم تو مهمان من هستی و من به عنوان میزبان تو باید این کارها را انجام بدهم.
 
* احترام به سادات و اهل علم و بوسیدن دست و پای پدر و مادر از دیگر مواردی است که خداوند توفیق بنده را زیاد می کند، به عشق صدیقه طاهره به فرزندانش احترام کنید. کاسب موفقی که پشت دخلش وقتی می دید سیدی از مقابل مغازه اش عبور می کند بدون اینکه حتی آن سید متوجه شود؛ به احترامِ سید بلند می شد و برکات و توفیقات ای بسا به خاطر همین ادب به اولاد زهرای مرضیه باشد.
 
* خود را موعظه کردن از هر ترمزی برای انسان بهتر است. با خودتان حرف بزنید و برای خود منبر بروید. نتیجه موعظه عمل صالح است. نشاط است. شوق است.دیده شده است که بسیاری از مردم خود را ملامت و سرزنش می کنند، اما موعظه نمی کنند. البته تفاوتی هم در بین موعظه و له کردن وجود دارد. نتیجه ملامت بی انگیزگی و کاهش عزت نفس است تیرگی و تلخی است. اما موعظه حیات است. تشویقی حکیمانه برای رسیدن به رضای خدا از صراط مستقیم.
 
* شخصی از امام جواد (ع) خواست تا او را موعظه کند. امام در جواب او پرسیدند: آیا می پذیری؟ قبول می کنی؟ در طول تاریخ چه بسیار انسان هایی که به مواعظ اولیاء و انبیاء گوش ندادند و برای ابد بیچاره شدند.
 
 
حجت الاسلام شهاب مرادی
 
 



:: بازدید از این مطلب : 1801
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه