حجت الاسلام قرائتی: امکان ندارد زن ناقص العقل آفریده شده باشد....

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 22
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 1962
:: بازدید ماه : 7294
:: بازدید سال : 45069
:: بازدید کلی : 648553
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 شهريور 1392

 سازمان زنان انقلاب اسلامی از سال 1390 فعالیت خود را در راستای برنامه‌‌های مساجد و با ساماندهی و توسعه بیشتر آغاز کرده است. منیره نوبخت مدیریت این سازمان را برعهده دارد و سیاست این سازمان ترویج فرهنگ ناب محمدی(ص) است.

 پیش از ظهر امروز (دوشنبه 4 شهریور) دبیران کانون‌های قرآنی سازمان زنان انقلاب اسلامی گردهم آمدند تا با هماهنگی بیشتر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بکوشند. این مراسم در مسجد موسی‌بن جعفر واقع در بلوار کشاورز، خیابان کبگانیان برگزار شد.

 

* بی‌نماز در طبقه چهارم جهنم و سبک‌شمارنده نماز در طبقه هفتم آن است

در بخشی از این گردهمایی، حجت‌الاسلام محمد کاظمی کارشناس مرکز تخصصی نماز پیرامون شیوه‌های دعوت به نماز به ویژه نماز جماعت صحبت کرد.

وی با اشاره به کتاب «صلاة الخاشعین» شهید دستغیب گفت: کسی که نماز را سبک بشمرد جایگاهش سَقَر است (طبقه هفتم جهنم درک) اما کسی که نماز نخواند جایگاهش «ویل» است (طبقه چهارم جهنم). این نشان می‌دهد که سبک‌شمردن نماز تا چه اندازه بد است. کسی که خودش اهل نماز باشد اما نسبت به نماز اطرافیان بی‌تفاوت باشد، جزء مستخفین نماز است.

این کارشناس مرکز تخصصی نماز افزود:  24 حس پناهجویی، رازگویی، سپاسگزاری، کوچکی، بزرگی، ترس، شوق، ستایشگری و ... باید در نماز همراه ما باشد، بنابراین نباید به نماز با دید سطحی نگاه کرد.

کاظمی خطاب به مربیان قرآن حاضر در گردهمایی گفت: اولین مهد کودک کنار مسجد را پیامبر اعظم (ص) راه‌اندازی کرد و مربی آن نیز «اسماء» بود. این موضوع زمانی رخ داد که مسجد هنوز سقف و فرش نداشت و نشان‌دهنده اهمیت موضوع است، چون حضور کودک غیر ممیز در مسجد مکروه است، البته پیامبر (ص) کودکان 7 سال به بالا را که قدرت تشخیص دارند، برای حضور در نماز تشویق می‌کردند. 

* حضور زن بیرون از خانه چگونه باید باشد؟

به گزارش فارس، در ادامه این گردهمایی، حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و معلم پیشکسوت قرآن مطالبی را خطاب به مربیان قرآنی یادآور شد.

وی با اشاره به حد و مرز فعالیت‌های بانوان در اجتماع با اشاره به آیه 33 سوره احزاب گفت: اسلام بین «وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ» و «وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ» جمع کرده است، یعنی اینکه زن تا می‌تواند از خانه بیرون نیاید اما اگر لازم شد بیرون بیاید، کاری نکند که توجه آدم‌های هرزه و هوسران را به خود جلب کند. «وَاذْکُرْنَ مَا یُتْلَى فِی بُیُوتِکُنَّ» یعنی هم باید دانشمند شد، هم از خانه بیرون آمد، هم اگر لازم بود در خانه ماند.

*آیین همسرداری

حجت‌الاسلام قرائتی ضمن استخراج آیین همسرداری با استفاده از مفاهیم قرآنی گفت: «لایحزن» یعنی مرد کاری نکنند که خانم غصه بخورد. «یرضین» یعنی خانم باید راضی باشد. «تقر اعینهن» یعنی چشم او به جمال مردش روش باشد و «عاشروهن بالمعروف»یعنی زندگی‌شان عرفی باشد.

* آیا زن ناقص‌العقل است؟

قرائتی ادامه داد: همه ما شنید‌هایم که می‌گویند زن «ناقص العقل» است، آیا واقعا اینچنین است؟ قرآن می‌فرماید «الَّذِی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْءٍ خَلَقَهُ» (همان کسى که هر چیزى را که آفریده است نیکو آفریده/ آیه 7 سوره سجده)، بنابراین امکان ندارد زن ناقص العقل آفریده شده باشد. پس این جمله حضرت علی(ع) یعنی چه؟ پاسخ این است که «نقص» در اینجا به معنای «تفاوت» است؛ تفاوت یعنی اینکه انگشت شست از اکثر انگشت‌ها کوتاه‌تر است اما وجودش از بقیه ضروری‌تر است.

*چرا دیه زن نصف مرد است؟

معلم درس‌هایی از قرآن افزود: عده‌ای می‌گویند چرا دیه زن نصف مرد است؟ من می‌گویم اتفاقاً این به نفع زن است! اگر کسی مرا بکشد، پول 100 شتر در جیب خانم می‌رود اما اگر کسی خانم را بکشد، پول 50 شتر گیر من می‌آید. مرد برابر با اقتصاد است، برای همین دیه‌اش هم بیشتر است.

 

 

* جلسات مفید 20 دقیقه است نه بیشتر

رئیس ستاد اقامه نماز خطاب به حاضران گفت: اگر می‌خواهید معلم قرآن خوبی باشید، باید یک دور قرآن را با تفسیر بخوانید و مباحثه کنید. جلساتتان بیشتر از 20 دقیقه طول نکشد. در جلسات خود یک مسئله فقهی بگویید، مسئله‌ای که مورد نیاز است و کمتر از یک دقیقه وقت می‌گیرد. می‌توانید از کتاب احکام نوجوانان حجت‌الاسلام فلاح‌زاده را تهیه کنید.

 

* با لباس رنگ شاد نماز بخوانید

وی درباره شیوه‌های آموزش نماز گفت: در مستحب مستحب یاد ندهید! با رنگ شاد نماز بخوانید، چادر سیاه برای خیابان خوب است، در کلاسی که نامحرم نیست، باید رنگ شاد ‌تن کنید، البته طبیعی باشد که حواس کسی پرت شود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران گفت: جایی تأکید بر آموزش قرآن قبل از هفت سال ندیدم! اسلام می‌گوید بچه را تا هفت سالگی آزاد بگذارید.

* خاطره‌ای از سفر به کره شمالی

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام قرائتی در پایان به خاطره‌ای از سفر خود به کره شمالی در زمان «کیم جونگ ایل» رهبر فقید این کشور اشاره کرد و گفت: رفته بودیم کره شمالی، جالب اینکه آنها هر چه به خدا می‌گوییم آنها به رهبرشان می‌گفتند، کسی که در عمرش سوار هواپیما نشد، چون می‌ترسید. پشت گردنش یک غده داشت، از عمل جراحی می‌ترسید، برای اینکه کسی زشتی غده‌اش را نبیند هیچ وقت پشتش را به مهمانان نمی‌‌کرد و از روبرو می‌آمد و می‌رفت.


منبع: فارس




:: بازدید از این مطلب : 1267
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه