میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 1941
:: بازدید ماه : 7273
:: بازدید سال : 45048
:: بازدید کلی : 648532
نویسنده : گمنام
یک شنبه 13 اسفند 1391

فایل صوتی بخشی از سخنان امام خامنه ای راجع به مسائل پیش آمده در حرم امام(ره) و حرم کریمه اهل بیت (سلام الله علیها)

جهت دریافت فایل،با توجه به سرعت اینترنت خود ،بر روی یکی از سه لینک زیر کلیک نمایید:

 

 
 من يك توصيه هم در زمينه‌ى سياسى بكنم. عزيزان من! برادران! خواهران! در سرتاسر كشور، امروز ما احتياج داريم به اتحاد و يكپارچگى. بهانه‌هاى اختلاف زياد است. گاهى در يك قضيه‌اى سليقه‌ى يك نفر، دو نفر با هم يكسان نيست؛ اين نبايد بهانه‌ى اختلاف بشود. گاهى در كسى يك گرايشى هست، در ديگرى نيست؛ اين نبايد مايه‌ى اختلاف بشود. آراء، نظرات، همه محترمند. اختلاف در درون، منازعه‌ى در درون، موجب فشل ميشود. قرآن به ما تعليم ميدهد:
«و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم».(۱) اگر منازعه كنيم، سر مسائل گوناگون - مسائل سياسى، مسائل اقتصادى، مسائل شخصيتى - دست‌به‌يقه شويم، دشمن ما جرى ميشود. يك مقدار از جرأتى كه دشمن در سالهاى گذشته پيدا كرد، به خاطر اختلافات بود.
بیانات در حرم رضوی در آغاز سال ۹۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_moharam2/images/ver2/li_star_1.gif
ممكن است ما با يكى مخالف باشيم، دشمن باشيم؛ درباره‌ى او چگونه قضاوت ميكنيد؟ اگر قضاوت شما درباره‌ى آن كسى كه با او مخالفيد و با او دشمنيد، غير از آن چيزى باشد كه در واقع وجود دارد، اين تعدى از جاده‌ى تقواست. آيه‌ى شريفه‌اى كه اول عرض كردم، تكرار ميكنم:
«يا ايّها الّذين امنوا اتّقوا اللَّه و قولوا قولا سديدا»(۲). قول سديد، يعنى استوار و درست؛ اينجورى حرف بزنيم. من ميخواهم عرض بكنم به جوانان عزيزمان، جوانهاى انقلابى و مؤمن و عاشق امام، كه حرف ميزنند، مينويسند، اقدام ميكنند؛ كاملاً رعايت كنيد. اينجور نباشد كه مخالفت با يك كسى، ما را وادار كند كه نسبت به آن كس از جاده‌ى حق تعدى كنيم، تجاوز كنيم، ظلم كنيم؛ نه، ظلم نبايد كرد. به هيچ كس نبايد ظلم كرد.
خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران در حرم امام خمینى (ره) - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_moharam2/images/ver2/li_star_1.gif
درباره‌ى زيدى كه شما او را قبول نداريد، دو جور ميشود حرف زد: يك جور آنچنانى كه درست منطبق با حق است، يك جور هم آنچنانى كه در آن آميزه‌اى از ظلم وجود دارد. اين دومى بد است، بايد از آن پرهيز كرد. درست همانى كه حق است، صدق است و شما در دادگاه عدل الهى ميتوانيد راجع به آن توضيح دهيد، بگوئيد، نه بيشتر.
بیانات خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران در حرم امام خمینى (ره) - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_moharam2/images/ver2/li_star_1.gif
من بارها گفته‌ام: ظلم نكنيم. اين هم يكى از آن اساسى‌ترين كارهاست. ظلم چيز بدى و چيز خطرناكى است. ظلم فقط اين نيست كه آدم توى خيابان به يكى كشيده بزند. گاهى يك كلمه‌ى نابجا عليه يك كسى كه مستحقش نيست، يك نوشته‌ى نابجا، يك حركت نابجا، ظلم محسوب ميشود. اين طهارت دل را و طهارت عمل را خيلى بايستى ملاحظه كرد.
 من اين را به نظرم يك جائى گفتم. پيغمبر اكرم ايستاده بودند يك كسى را كه حد رجمِ زنا را بر او جارى ميكردند، ميديدند؛ بعضى‌ها هم ايستاده بودند؛ دو نفر با همديگر حرف ميزدند؛  يكى به يكى ديگر گفت كه مثل سگ تمام كرد و جان داد - يك همچين تعبيرى - بعد پيغمبر به سمت منزل يا مسجد راه افتادند و اين دو نفر هم همراه پيغمبر بودند. توى راه كه ميرفتند، رسيدند به يك جيفه‌ى مردارى - به يك مردارى، حالا جسد سگى بود، درازگوشى بود، هر چى بود - كه مرده بود و آنجا افتاده بود. پيغمبر به اين دو نفر رو كردند و گفتند: گاز بگيريد و يك مقدارى از اين ميل كنيد. گفتند: يا رسول‌اللَّه! ما را تعارف به مردار ميكنيد؟! فرمود: آن كارى كه با آن برادرتان كرديد، از اين گاز زدن به اين مردار بدتر بود. حالا آن برادر كى بوده؟ برادرى كه زناى محصنه كرده بوده و رجم شده و اينها درباره‌اش آن دو جمله را گفته‌اند و پيغمبر اينجور ملامتشان ميكند!
 زيادتر نگوئيد از آنچه كه هست، از آنچه كه بايد و شايد. منصف باشيم؛ عادل باشيم. اينها آن وظائف ماست. اينجور نيست كه ما چون مجاهديم، چون مبارزيم، چون انقلابى هستيم، بنابراين هر كسى كه از ما يك ذره - به خيال ما و با تشخيص ما - كمتر است، حق داريم كه درباره‌اش هر چى كه ميتوانيم بگوئيم؛ نه، اينجورى نيست. بله، ايمانها يكسان نيست، حدود يكسان نيست و بعضى بالاتر از بعضى ديگر هستند. خدا هم اين را ميداند و ممكن است بندگان صالح خدا هم بدانند؛ لكن در مقام تعامل و در مقام زندگى جمعى، بايد اين اتحاد و اين انسجام حفظ بشود و اين تمايزها كم بشود.
بیانات در دیدار اعضاى بسیجى‌ هیئت علمى دانشگاه‌ها - ۱۳۸۹/۰۴/۰۲

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_moharam2/images/ver2/li_star_1.gif
اين حرفى كه من امروز زدم و از بعضى از مسئولان و سران كشور گله‌گزارى كردم، موجب نشود كه حالا يك عده‌اى راه بيفتند، بنا كنند عليه اين و آن شعار دادن؛ نه، بنده با اين كار هم مخالفم. اينكه شما يك نفر را به عنوان ضد ولايت، ضد بصيرت، ضد چه، مشخص كنيد، بعد يك عده‌اى راه بيفتند عليه او  شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با اين كارها هم مخالفم؛ اين را من صريح بگويم. اين كارهائى كه در قم اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. آن كارهائى كه در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. بارها به مسئولين و كسانى كه ميتوانند جلوى اين چيزها را بگيرند، تذكر داده‌ام. آن كسانى كه اين كارها را ميكنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نكنند. مى‌بينيد كه تشخيص ما اين است كه اين كارها به ضرر كشور است، اين كارها به نفع نيست. با احساساتشان راه بيفتند اينجا، آنجا، عليه اين شعار بدهند، عليه آن شعار بدهند؛ اين شعاردادن‌ها كارى از پيش نميبرد. اين خشمها را، اين احساسات را براى جاى لازم نگه داريد. در دوران دفاع مقدس اگر بسيجى‌ها ميخواستند همين طور بروند يك جائى، طبق ميل خودشان حمله كنند، كه خب پدر كشور در مى‌آمد. نظمى لازم است، انضباطى لازم است، مراعاتى لازم است. اگر چنانچه به اين حرفها اعتنائى ندارند، آنها كه خب حسابشان جداست؛ اما آن كسانى كه به اين حرفها اعتناء دارند و مقيدند كه برخلاف موازين شرع حركت نكنند، بايد مراقبت كنند، از اين كارها نكنند.
بیانات در دیدار مردم آذربایجان‌ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸

۱) انفال: ۴۶
۲) احزاب ۷۰

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2602
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
یک شنبه 13 اسفند 1391

«خودتان را به بدگویی و بددهنی نسبت به همدیگر و چنگ زدن به چهرۀ همدیگر مشغول نکنید. من با خودم عهد کرده‌ام، اگر کسی اختلاف افکنی کند و در این اختلاف افکنی یکی از دوستان ما را ناراحت کند او را نفرین کنم و از خدا بخواهم در دنیا شدیدترین عذاب را به او بدهد و در آخرت هم از زیانکاران باشد».

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان ؛ امام رضا(ع) خطاب به شیعیان می‌فرماید: «خودتان را به بدگویی و بددهنی نسبت به همدیگر و چنگ زدن به چهرۀ همدیگر مشغول نکنید. من با خودم عهد کرده‌ام، اگر کسی اختلاف افکنی کند و در این اختلاف افکنی یکی از دوستان ما را ناراحت کند او را نفرین کنم و از خدا بخواهم در دنیا شدیدترین عذاب را به او بدهد و در آخرت هم از زیانکاران باشد»

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به یکی دیگر از بداخلاقی‌ها مربوط به یکشنبه سیاه اشاره کرد و گفت: طبق این روایت شریف، سومین کاری که خداوند نمی‌بخشد این است که شما از مؤمنی بدی‌ و عیبی سراغ داشته باشید و آن را پنهان نگه‌داشته باشید تا در موقع خاصی آن را آشکار کنید و باعث ضایع شدن آن شخص بشوید. هرچند امروزه ممکن است نامهایِ فریبنده‌ای از قبیل «افشاگری» روی این کار زشت بگذارند. این عمل زشت نیز مانند شرک به خدا و اذیت کردن اولیاء خدا، بخشیده نمی‌شود. حتی در مسائل خانوادگی نیز اگر زن و شوهر بدیِ همدیگر را نگه دارند به قصد اینکه در یک شرایط خاصی آن را بروز دهند تا به عنوان یک برگ برنده رو کنند، از ولایت اهل‌بیت(ع) خارج می‌شوند.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با خواندن بخش انتهایی روایت امام رضا(ع)، گفت: "حضرت در ادامه همین روایت می‌فرماید: «خداوند متعال چنین کسی را نمی‌بخشد مگر اینکه از این اختلاف افکنی برگردد. اگر برگشت که هیچ و الا خداوند نور ایمان را از قلبش می‌گیرد و او را از ولایت من خارج می‌کند و دیگر نصیبی از ولایت ما ندارد.»

کسانی که این توصیه‌های امام رضا(ع) در باب اختلاف افکنی را گوش نکنند از چشم مردم می‌افتند. اگر کسی اهل اختلاف افکنی بود و بعداً سقوط کرد اصلاً تعجب نمی‌کنیم. حتی اگر قبلاً آدم خوبی بوده باشد، چون خیلی‌ها آدم‌های خوبی بودند اما تا آخر خوب نماندند. امروز شاهدیم بعضی از کسانی که قبلاً در این جامعه اهل اختلاف افکنی بودند الان نه تنها از کشور خارج شد‌ه‌اند بلکه از ایمان و ولایت اهل‌بیت(ع) نیز خارج شده‌اند! یعنی در آن سوی مرزها نشسته‌اند و علیه ائمۀ هدی(ع) سخن می‌گویند! یکی نیست بگوید: شما با ما اختلاف داشتی، چه شد که اعتقادات خود را زیر پا گذاشتی؟ دلیلش همین است که در کلام امام رضا(ع) بیان شده است. اختلاف افکنان از ولایت اهل بیت ع خارج می‌شوند."

مشروح این سخنرانی که 27 بهمن ماه - یک روز قبل از سخنرانی تاریخی امام خامنه‌ای در جمع مردم تبریز - صورت گرفت را در ادامه می‌خوانید:

سختگیری امام رضا(ع) نسبت به کسانی که اختلاف‌افکنی می‌کنند

*یکی از روایاتی که حضرت عبدالعظیم از امام رضا(ع) نقل کرده‌اند (که البته مضمون این کلام امام رضا(ع) در روایات دیگر نیز بیان شده است) روایتی است که موضوع آن پرهیز از اختلاف است. اگر در تعابیر این روایت شریف دقت کنید می‌بینید که امام رضا(ع) چقدر راجع به کسانی که اختلاف‌افکنی می‌کنند سختگیرانه سخن گفته‌اند.

* امام رضا(ع) می‌فرماید: «ای عبدالعظیم! سلام مرا به دوستان من برسان و به ایشان بگو که شیطان را در خودشان راه ندهند؛ و آنها را به راستگویی و اداء امانت امر کن و به آنها دستور بده که سکوت کنند و مجادله نکنند؛ يَا عَبْدَ الْعَظِيمِ أَبْلِغْ عَنِّي أَوْلِيَائِيَ السَّلَامَ‏ وَ قُلْ‏ لَهُمْ‏ أَنْ‏ لَا يَجْعَلُوا لِلشَّيْطَانِ عَلَى أَنْفُسِهِمْ سَبِيلًا وَ مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِي الْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ وَ مُرْهُمْ بِالسُّكُوتِ وَ تَرْكِ الْجِدَالِ فِيمَا لَا يَعْنِيهِمْ»(اختصاص مفید/247)


یک رجل سیاسی از یک استاد اخلاق نیز باید تزکیه شده‌تر باشد

*در این کلام شریف، امام رضا(ع) ریشۀ اختلاف را می‌زنند و می‌فرمایند «اساسا مجادله نکنید و سکوت کنید» چون اکثر اختلاف‌ها از زبان‌بازی‌ها شروع می‌شود.

*اصلاً روحیۀ بعضی‌ها مجادله‌‌آمیز است و با بحث و جدل صحبت می‌کنند. در حالی که پیامبر اکرم(ص) که الگوی ما هستند زبان مجادله نداشتند. حتی اگر کسی نزد ایشان دروغ می‌گفت حضرت با صراحت نمی‌گفتند که تو دروغ می‌گویی بلکه به نوع دیگری پاسخ می‌دادند.

*کارِ سیاسیون بسیار حساس‌ و خطیر است و لذا سیاسیون باید ده برابر سایر مردم تزکیه نفس داشته باشند. یک مسئول سیاسی، دیگر یک آدم عادی نیست که عصبانی شود و هر چه دلش خواست بگوید. یک رجل سیاسی حتی از یک امام جماعت‌ و یک استاد اخلاق نیز باید تزکیه شده‌تر باشد.

اصلاً سیاست، جایگاه اهل تقواست؛ چون در عرصۀ «سیاست و قدرت» کنترل هوای نفس خیلی سخت است.

*الان زاهدترین و مهذب‌ترین و باتقواترین انسان‌ها باید بروند سیاسی بشوند و اصلاً سیاست جایگاهِ اهلِ تقواست. آن‌قدر که یک انسان سیاسی نیاز به تقوا و تهذیب ‌نفس دارد یک استاد اخلاق نیاز به این سطح از تقوا ندارد. سیاسیون بدانند که توقع مردم از آنها داشتن تقوای بالاست. چون در عرصۀ سیاست و قدرت کنترل هوای نفس خیلی سخت است و انسان باید در مبارزه با نفس ابرقدرت باشد تا بتواند در عرصۀ سیاست، هوای نفس خود را کنترل کند.


با رفاقت به امام(ع) تقرب پیدا می‌کنیم/ با اختلاف افکنی مشمول نفرین امام(ع) می‌شویم

*امام رضا(ع) در ادامه روایت می‌فرمایند: «به دوستان ما امر کن که با هم رفیق باشند و به همدیگر روی خوش نشان دهند که این کار موجب تقرب شما به سوی ما خواهد شد؛ وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَى بَعْضٍ وَ الْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ قُرْبَةٌ إِلَيَّ» پس اگر ما به همدیگر محبت کنیم و روی خوش نشان دهیم در واقع به اهل‌بیت(ع) نزدیک‌تر شده‌ایم. اگر ما به یکی از دوستان اهل‌بیت(ع) اقبال کنیم و روی خوش نشان دهیم در واقع به وجود مقدس امام(ع) تقرب پیدا کرده‌ایم.

*حضرت سپس می‌فرماید: «خودتان را به بدگویی و بددهنی نسبت به همدیگر و چنگ زدن به چهرۀ همدیگر مشغول نکنید. من با خودم عهد کرده‌ام، اگر کسی اختلاف افکنی کند و در این اختلاف افکنی یکی از دوستان ما را ناراحت کند او را نفرین کنم و از خدا بخواهم در دنیا شدیدترین عذاب را به او بدهد و در آخرت هم از زیانکاران باشد ؛ وَ لَا يَشْتَغِلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِيقِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً فَإِنِّي آلَيْتُ عَلَى نَفْسِي‏ إِنَّهُ مَنْ فَعَلَ ذَلِكَ وَ أَسْخَطَ وَلِيّاً مِنْ أَوْلِيَائِي دَعَوْتُ اللَّهَ لِيُعَذِّبَهُ فِي الدُّنْيَا أَشَدَّ الْعَذَابِ وَ كَانَ‏ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ»




اختلاف افکنی در حد شرک به خداست!

*امام رضا(ع) در ادامه این روایت می‌فرمایند: «به شیعیان ما خبر بده که خداوند آدم‌های نیکوکار را می‌بخشد و از گنهکاران می‌گذرد مگر کسی که به خدا شرک بورزد یا اینکه یکی از اولیاء من را اذیت کند یا اینکه یک بدی و عیبی از کسی سراغ داشته باشد و آن را پنهان نگه دارد (تا در موقع خاص افشا کند و آبروی او را ببرد)؛ وَ عَرِّفْهُمْ أَنَّ اللَّهَ قَدْ غَفَرَ لِمُحْسِنِهِمْ وَ تَجَاوَزَ عَنْ مُسِيئِهِمْ إِلَّا مَنْ أَشْرَكَ بِهِ أَوْ آذَى وَلِيّاً مِنْ أَوْلِيَائِي أَوْ أَضْمَرَ لَهُ سُوءاً»

*خداوند چه کسانی را نمی‌بخشد؟ یکی از چیزهایی که بخشیده نمی‌شود شرک است. دیگری اذیت کردن و ناراحت کردن اولیاء خدا و دوستان اهل بیت(ع) است. یعنی هم اذیت مومنان و هم تلاش در جهت تخریب آنها در حد شرک به خدا قبیح است. اگر کسی یک ولیّ خدا را اذیت کند، کاری در حد شرک به خدا انجام داده است.

*شما در چهرۀ مقام معظم رهبری دیدید که با چه ناراحتی‌ای فرمودند که از امروز تا قبل از انتخابات که لحظات حساسی است بین مردم اختلاف افکنی نکنید و اگر کسی این کار را انجام دهد قطعاً خیانت کرده است. پس معلوم است که ایشان چقدر از اختلاف افکنی ناراحت می‌شوند.

*خودِ اختلاف افکنی که ذاتاً کارِ بسیار زشت و ناپسندی است حالا در این میان اگر کسی با اختلاف افکنی، خود دوست خدا و اهل‌بیت(ع) را ناراحت کند قطعاً زشتیِ آن عمل چندین برابر خواهد شد. آیا کسی که این کار را انجام دهد عاقبت به خیر خواهد شد؟


نگه‌داشتن بدیِ کسی برای افشاگری و ضایع کردن آن شخص، در حد شرک نابخشودنی است

*طبق این روایت شریف، سومین کاری که خداوند نمی‌بخشد این است که شما از مؤمنی بدی‌ و عیبی سراغ داشته باشید و آن را پنهان نگه‌داشته باشید تا در موقع خاصی آن را آشکار کنید و باعث ضایع شدن آن شخص بشوید. هرچند امروزه ممکن است نامهایِ فریبنده‌ای از قبیل «افشاگری» روی این کار زشت بگذارند. این عمل زشت نیز مانند شرک به خدا و اذیت کردن اولیاء خدا، بخشیده نمی‌شود.

*حتی در مسائل خانوادگی نیز اگر زن و شوهر بدیِ همدیگر را نگه دارند به قصد اینکه در یک شرایط خاصی آن را بروز دهند تا به عنوان یک برگ برنده رو کنند، از ولایت اهل‌بیت(ع) خارج می‌شوند.

مام رضا(ع) در ادامه روایت می‌فرماید: «خداوند متعال چنین کسی را نمی‌بخشد مگر اینکه از این اختلاف افکنی برگردد. اگر برگشت که هیچ و الا خداوند نور ایمان را از قلبش می‌گیرد و او را از ولایت من خارج می‌کند و دیگر نصیبی از ولایت ما ندارد و از چنین وضعیتی به خدا پناه می‌برم ؛ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ لَهُ حَتَّى يَرْجِعَ عَنْهُ فَإِنْ رَجَعَ وَ إِلَّا نَزَعَ رُوحَ الْإِيمَانِ عَنْ قَلْبِهِ وَ خَرَجَ عَنْ وَلَايَتِي وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ نَصِيباً فِي وَلَايَتِنَا وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ ذَلِكَ»


اخلاق بالای شهید بهشتی در برخورد با بنی‌صدر می‌تواند الگو باشد

ر جریان مناظره‌های انتخاباتی سال 88 نیز بداخلاقی‌هایی صورت گرفت که بنده به آن مناسبت در برخی مجالس مطلبی را در مورد شهید بهشتی نقل می‌کردم که نشان‌دهندۀ اخلاق بالای شهید بهشتی بود و می‌تواند برای ما الگو باشد.

*ماجرا از این قرار بود که در یکی از تظاهرات‌هایی که منافقین بر پا کرده بودند خانوادۀ بنی‌صدر را که در جمع تظاهرکنندگان بودند، دستگیر کردند. به شهید بهشتی خبر دادند که در تظاهرات منافقین، دختر و همسر بنی‌صدر در میان منافقین دستگیر شدند. خوشحال باشید که با انتشار این خبر می‌توانیم آبروی بنی‌صدر را ببریم! اما شهید بهشتی گفت: مروت این نیست که انسان رقیب سیاسیِ خود را با بدرفتاری‌های خانواده‌اش از میدان به در کند! لذا به عنوان رئیس قوۀ قضائیه دستور داد که خانوادۀ بنی‌صدر را آزاد کنند و همین‌طور هم شد. درست نیست که انسان رقیب سیاسی خود را با عیبِ خانواده‌اش کنار بزند.


شانزده سال پیش یک عده‌ای در این کشور با برنامه‌ریزی، جوِّ سیاه و سفید کردن را راه انداختند

*مگر اینجا مانند جهان غرب است که با سفید و سیاه کردن و ایجاد هیجانات کاذب و دعواهای نمایشی و دروغین بین سیاسیون مردم را فریب دهند و رأی جمع کنند؟!

*متاسفانه این بحث سیاه و سفید کردن را از حدود 16 سال پیش بعضی‌ها در کشور راه انداختند. مانند اینکه در آن زمان به بعضی‌ها تهمت می‌زدند که اینها «طالبانی» هستند. یک عده‌ای در این کشور با برنامه‌ریزی و به صورت تئوریزه‌شده این جوِّ سیاه و سفید کردن را راه انداختند.


مردم فرهیختۀ ما دنباله‌روی سیاستمداران بداخلاق نیستند/ روز قیامت بیشتر انسان‌ها از زبان خودشان شکایت می‌کنند

*مردم ما بسیار مردم فرهیخته‌ای هستند. لذا وقتی از سیاستمداران بداخلاقی می‌بینند نباید به دنبال آنها راه بیفتند. در جریان فتنۀ 88 دیدید که مردم چقدر زود هوشیار شدند. یعنی وقتی دیدند که آن سیاسیون مدعی تقلب در انتخابات برای ادعای خودشان سندی ارائه نمی‌کنند بلافاصله کنار کشیدند. مردمِ فرهیختۀ ما دنباله‌روی مطلق سیاستمداران نیستند.

*این نوع بداخلاقی‌ها حتی در محیط کوچک خانواده نیز بسیار مخرب است. مثلاً اگر مردی در خانه و جلوی فرزندان به همسرش بگوید: «زبان من را جلوی بچه‌ها باز نکن و نگذار همه چیز را بگویم!» طبیعتاً فرزندان به این فکر می‌افتند که پدرشان چه چیزی را می‌خواست فاش کند؟!

*روز قیامت بیشتر انسان‌ها از زبان خودشان شکایت می‌کنند و می‌گویند که این زبان، مرا بدبخت کرد. چون بسیاری از آدم‌ها خودشان خوب هستند، اما با زبانِ خود مرتکب گناهانی می‌شوند که برایشان بسیار سنگین تمام می‌شود. خیلی از آدم‌ها به آن اندازه‌ای که بد حرف می‌زنند بد نیستند اما جنایت کردن با زبان خیلی آسان است.


اگر کسی اهل اختلاف افکنی بود و بعداً سقوط کرد اصلاً تعجب نمی‌کنیم /برخی کسانی که اهل اختلاف‌افکنی بودند امروز در آن سوی مرزها علیهِ ائمۀ هدی(ع) سخن می‌گویند

*کسانی که این توصیه‌های امام رضا(ع) در باب اختلاف افکنی را گوش نکنند از چشم مردم می‌افتند. اگر کسی اهل اختلاف افکنی بود و بعداً سقوط کرد اصلاً تعجب نمی‌کنیم. حتی اگر قبلاً آدم خوبی بوده باشد، چون خیلی‌ها آدم‌های خوبی بودند اما تا آخر خوب نماندند.

*امروز شاهدیم بعضی از کسانی که قبلاً در این جامعه اهل اختلاف افکنی بودند الان نه تنها از کشور خارج شد‌ه‌اند بلکه از ایمان و ولایت اهل‌بیت(ع) نیز خارج شده‌اند! یعنی در آن سوی مرزها نشسته‌اند و علیه ائمۀ هدی(ع) سخن می‌گویند! یکی نیست بگوید: شما با ما اختلاف داشتی، چه شد که اعتقادات خود را زیر پا گذاشتی؟ دلیلش همین است که در کلام امام رضا(ع) بیان شده است. اختلاف افکنان از ولایت اهل بیت ع خارج می‌شوند.



تأکید خداوند به پرهیز از اختلاف در زمان مواجهه با دشمن/ وقتی با دشمن مواجه می‌شویم باید درجۀ اتحادِ ما بالاتر برود

*خداوند می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آوردید وقتی با گروهی از دشمنان مواجه شدید ثابت قدم باشید؛ يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُواْ»(انفال/45) و بلافاصله در آیه بعد می فرماید: «و از خدا و رسولش اطاعت کنید و نزاع و اختلاف نکنید که در نتیجه ضعیف می شوید و نیروی شما تحلیل می‌رود؛ وَ أَطِيعُواْ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُواْ وَ تَذْهَبَ رِيحُكم‏»(انفال/46)

 



*دقت کنید که خداوند متعال آن جایی که دشمن در مقابل ما قرار دارد می‌فرماید با هم اختلاف نداشته باشید و از خدا و پیامبر اطاعت کنید. اطاعت از خداوند نیز به معنای رعایت شرع و اخلاق و اطاعت از رسول(ص) به معنای اطاعت از امر ولایت است.

*وقتی با دشمن مواجه می‌شویم باید درجۀ اتحادِ ما بالاتر برود و آن موقع است که اختلاف پدیدۀ بسیار مهلک و خطرناکی خواهد شد.


دشمن در مواقع نزدیک به انتخابات دوست دارد به اختلافات دامن بزند/ هر کس در این شرایط اختلاف‌افکنی کند به نفع دشمن کار کرده است

*موقع انتخابات مانند شبِ حملۀ دشمن به ماست. این موضوع به حدی برای دشمن اهمیت دارد که حتی مدتی قبل از انتخابات، دشمن حاضر است مقداری کوتاه بیاید و کمی عقب‌نشینی کند و اینکه می‌بینید این روزها از مذاکره دم می‌زند به همین خاطر است.

*دشمن در مواقع نزدیک به انتخابات دوست دارد به اختلافات دامن بزند. اگر حملۀ اقتصادی نیز به ما کرده است به خاطر همین انتخابات است. دشمن می‌خواهد اینجا را تبدیل کند به وضعیتی که همه به جان هم بیافتند. البته کور خوانده است، ما از این مسأله نیز عبور می‌کنیم.

*چرا مقام معظم رهبری فرمودند: از امروز تا انتخابات هر نوع اختلاف افکنی «خیانت» است؟ چرا نگفتند که «خطا» یا اشتباه است؟ چون در این شرایط قطعاً دشمن برای ما نقشه دارد و هر کس اختلاف‌افکنی کند به نفع دشمن کار کرده است.

 

مشرق

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2608
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : گمنام
یک شنبه 13 اسفند 1391

الحسینیِ جوان که خود را "علامه" می نامد(!) عضو سابق حزب الله بود که در رقابت و حسادت با نصر الله، به طرز مضحکی ادا و اطوار های حزب الله را تقلید می کرد و مانور های کودکانه ی او با تعداد انگشت شمار یارانش موجب تمسخر همگان می شد.

مشرق _ "المقاومة الاسلامیة العربیة" نام گروهک منحله ای به سردمداری "سید محمد علی الحسینی" است که هر چند تظاهر به تشیع داشت اما مواضع ضد مقاومتی آن شهره ی عام و خاص بود. به نحوی که همواره مخالفت با حزب الله، سید حسن نصر الله و ایران، ترجیع بند سخنان الحسینی بوده تا جایی که وی حتی به صراحت از منافقین و اشرف دفاع کرد و کشته های آن را در درگیری های با ارتش عراق در دولت نوری مالکی، "شهید" نامید.
الحسینیِ جوان که خود را "علامه" می نامد(!) عضو سابق حزب الله بود که در رقابت و حسادت با نصر الله، به طرز مضحکی ادا و اطوار های حزب الله را تقلید می کرد و مانور های کودکانه ی او با تعداد انگشت شمار یارانش موجب تمسخر همگان می شد.
 



کنفرانس خبری حسینی در دفاع از گروهک منافقین

 

 


تحریم استقبال از احمدی نژاد توسط حسینی در سفر تاریخی رئیس جمهور به لبنان


در حالی که نام حزب الله، "المقاومة الاسلامی فی لبنان" است (یعنی "لبنان" تنها وصف مکان می باشد)، الحسینی نام "المقاومة الاسلامیة العربیة"  را برای تشکل خود برگزید (یعنی عربی بودن وصف ایدئولوژیک آن است) و جالب آنکه وی نیز راه مقابله با جریان اصیل اسلامی مقاومت را در ملی گرایی و به تعبیری برپایی "مکتب لبنان" می دید.

محمد علی الحسینی عاقبت در خرداد 1390 به جرم جاسوسی، توسط دولت لبنان بازداشت شد.





رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2209
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 9 اسفند 1391

حسن عباسی در دانشگاه اراک: انتخابات آینده سه قطبی بین جبهه متحد، پایداری و اصلاحات است/ در انتخابات باید مکتب اقتصادی جریان‌های سیاسی روشن شود/ ساز و کار تحقق اقتصاد مقاومتی کاهش پله پله ربا از اقتصاد موجود کشور است/ نامزدهای انتخابات نباید توقعات مردم را بالا ببرند. 

به گزارش خبرنگار «نسیم» محور سخنان رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال که در نشست "107 روز تا انتخابات یازدهم ریاست جمهوری" در سالن 8 شهریور دانشگاه اراک برگزار شد؛ بدین شرح است:

 
- تجربه حزبی در کشور ما نوپاست و احزاب مشکلات متعددی دارند. احزاب ما توان اقناع مردم را ندارند، لذا خیلی مطرح نیستند و سیستم سیاسی ما فرد محور است که این هم خیلی دارای تاثیر نیست.
 
- کاندیداها احساسی جلو نیایند، توقعات مردم را بالا نبرند، مولفه‌های عقلانی ایجاد کنند و در یک فضای آرام خود را به رای بگذارند. 
 
- با بررسی دردها نمی‌توان به رفع مشکلات پرداخت لذا نامزدها فقط به نقد وضع موجود نپردازند بلکه آینده را نیز روشن کنند.
 
- کاندیداها در انتخابات نباید فقط به نقد گذشته پرداخته و مسائل را صرفا در فضای سیاسی ببینند.
 
- حزب را از عقبه فکری‌اش می‌شناسند
 
- انتخابات آینده سه قطبی بین پایداری، متحد و اصلاحات است. این سه قطب نگاهشان در اقتصاد، فرهنگ، سیاست خارجه و مسائل دیگر متفاوت است.
 
- ساختار اقتصاد ایران یک مثلث است که یک راس آن اصلاح طلبان با عقبه تئوریک نئوکینزی و راس دیگر آن بخش عمده‌ای از اصولگرایان که بخشی از آن در دولت هستند با عقبه تئوریک فریدمنی هستند. قطب دیگر را رهبری مطرح کردند که اقتصاد مقاومتی است.
 
- اقتصاد نئوکینزی مدل انگلیسی و اقتصاد فریدمنی مدل آمریکایی و برپایه نظریه شوک است.
 
- هر دو مدل ذیل اقتصاد آدام اسمیتی، زیر مجموعه اقتصاد لیبرالی و در مقابل اسلام هستند که در آن حلال و حرام و ربا معنی ندارد. هر دو مدل جواب نمی‌دهد.
 
- لیبرالیزم اقتصادی حدود را برمی‌دارد و مدعی است که حلال و حرام نداریم و همه چیز مباح است. عناصر لیبرال موجود در اقتصاد کشور، در گام اول لیبرال بودن خود را کتمان کرده و در گام دوم منکر وجود لیبرالیزم اقتصادی می‌شوند. 
 
- هدفمندی یارانه‌ها مبتنی بر عقبه تئوریک فریدمنی‌ها صورت گرفته است.
 
- اگر مبتنی بر نظریات فریدمن حرکت کنیم، اقتصاد کشور همین وضعیت را خواهد داشت و اگر مبتنی بر نظریات نئوکینزی که اصلاح طلبان با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت حامی آن هستند حرکت کنیم، به سرنوشت کشورهایی نظیر ایتالیا و یونان دچار خواهیم شد. 
 
- دولت‌ها و مجالس کشور در 8 سال آینده باید تمرکزشان روی اقتصاد مقاومتی باشد. اقتصاد مقاومتی از اساس با اقتصاد ریاضتی متفاوت است.
 
- در 8 سال آینده وضعیت اقتصادی ایران و جهان به همین منوال ادامه پیدا کرده و مشکلات ثابت خواهد بود.
 
- بر این اساس دولت‌های آینده ایران مطلقا باید دولت‌هایی اقتصادی- مالی باشند.
 
- الآن باید دولتی شکل بگیرد که مساله شان حل مسکلات اقتصادی در داخل و در نسبت با اقتصاد جهان باشد.
 
- کاندیداها نیز باید مهم‌ترین شعارهایشان اقتصادی بوده، برای آن راهکار ارائه کرده و حتی برای این راهکار تیم معرفی کنند.
 
- در دولت آینده برای حل مشکلات اقتصادی کشور، حتی بخش‌های غیر اقتصادی مانند بخش فرهنگی و بخش سیاسی نیز باید نگاه اقتصادی داشته باشند.
 
- ساز و کار اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی کاهش پله پله ربا از اقتصاد موجود کشور است.
 
- نامزدها باید روشن کنند که طرفدار کدام مدل اقتصادی هستند؟ نئوکینزی هستند؟ فریدمنی اند؟ یا طرفدار اقتصاد مقاومتی هستند؟ عدم طرفداری خود از دو مدل غربی و طرفداری از اقتصاد مقاومتی را ثابت کنند.
 
- کسی در صحنه بیاید که به صراحت اعلام کند که 80 تا 90 درصد کابینه‌اش اقتصادی است. الگویی بومی ارائه کند که در فضای علمی و عمومی کشور به نقد نخبگان و مردم گذاشته شود تا مردم بدانند که کسی را می‌خواهند سرکار بیاورند چه چیزی را می‌خواهد پیاده کند. این بخشی از ساز و کار تمرین مردم سالاری دینی است.
 
- مردم جریان شناسی سیاسی را به طور نسبی می‌دانند اما کمتر جریان شناسی اقتصادی را می‌دانند. 
 
- در دهه اول انقلاب با لیبرالیزم سیاسی جنگیدیم. از دهه دوم با لیبرالیزم فرهنگی مبارزه کردیم. مبارزه با لیبرالیزم اقتصادی که از آن دو وجه لیبرالیزم خطرناک‌تر است از انتخابات آتی شروع خواهد شد.
 
- از آنجا که اساس لیبرالیزم اقتصادی بر ربا استوار است، انسان را نیازمند کرده و به جنگ با خدا می‌کشد. اساس بانک بر ربا و اساس بورس بر قمار است. چگونه ما بورس را اسلامی کرده‌ایم؟
 
- چرا در جریان‌های سیاسی ما اراده عمومی بر زدودن لیبرالیزم از اقتصاد ما وجود ندارد؟
 
- اگر قرار باشد صرفا قطب‌های سیاسی انتخابات را دیده، متوجه نیازهای اقتصادی فردای انتخابات نشویم و مشکلات اقتصادی را زیر لایه‌ای از اختلافات سیاسی پنهان کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.
 
- شاخص انتخابات در 100 روز آینده روشن کردن مکتب اقتصادی جریان‌های سیاسی است. این سه قطب سیاسی کشور باید نسبت خود را با سه قطب اقتصادی کشور مشخص کنند. 
 
- در 100 روز آینده این 54 نفری که به عنوان کاندیدا مطرح هستند باید به این سوال پاسخ دهند که چه زمانی قرار است تحول عمیق و انقلاب اقتصادی رقم بخورد؟ 
 
- جوهره ربا را باید کسی در 8 سال آینده از اقتصاد کشور بزداید.
 
- کاندیداها یک ساز و کار کمّی ارائه بدهند که در یک بازه 4 ساله چه مقدار از میزان ربوی بودن اقتصاد کشور می‌کاهند؟ الگو و روش ایشان برای زدودن جوهره و زَهر ربا از اقتصاد چیست؟
 
- نه تنها اقتصاد آمریکا، بلکه تئوری‌ها و مبانی علم اقتصاد سقوط کرده است. 192 تن از بزرگان از جمله مراجع تقلید در خصوص ربوی بودن اقتصاد کشور نظر داده و زدودن ربا در اقتصاد را مساله اول کشور عنوان کرده‌اند. حال کاندیداهایی که مدعی هستند برای رفع مشکلات اقتصادی باید با آمریکا رابطه داشت؛ چگونه این دو مساله را توجیه می‌کنند؟ 
 
- آیا مشکل ما این است که چه کسی و با چه روشی باید با آمریکا مذاکره کند؟ اگر رابطه با آمریکا مشکلی را حل می‌کند چرا وضع اقتصادی خود آمریکا و هم پیمانانش (مثل یونان و ایتالیا) این گونه است؟
 
- شاخص ما برای اقتصاد مولد و موفق اقتصادی است که مفاهیم پایه قرآنی در آن نهادینه شده و دیگر ربا مساله اول آن نباشد. 
 
- این دغدغه بزرگان(زدودن ربا از اقتصاد کشور) را باید در جامعه برجسته کرد تا دولت بعدی با چارچوبی سرکار بیاید که بتواند این مشکلات را حل کند.
 
- اگر کاندیدایی روش و الگویی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و زدودن ربا از اقتصاد را نداشت؛ اعلام کند که چنین الگویی ندارم اما واقعا حاضرم که این مساله محقق شود. آن گاه با مشورت مراکزی که روی این نظریه‌ها کار کرده‌اند و با تشخیص رهبری الگو و روش مناسب ارائه خواهد شد.
 
- راه نجات مادر 8 سال آینده شکل گیری دولتی اقتصاد پایه است که قادر به عبور دادن کشور از گردنه‌های اقتصادی جهان باشد.
 
- اگر امروز الگوی اقتصادی را به نقطه مطلوب برسانیم، نه تنها کشورهای اسلامی بلکه حتما کشورهای غربی نیز از ما الگو خواهند گرفت.
 
- اگر قرن بیستم قرن امام خمینی(ره)بود، قرن بیست و یکم قرن رهبر معظم انقلاب است.
 
- دشمنان از 5 ماه قبل منتظر بودند که با پایان یافتن ذخایر ارزی تا آخر اردیبهشت، ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری، دچار فروپاشی اقتصادی شده و کشور از درون متلاشی شود، اما با تبدیل ذخایر ارزی به طلا ناکام شدند.
 
- امام (ره) بنی صدر را از مردم نگرفت بلکه مردم را از بنی صدر گرفت.ایشان تحمل کرد تا مردم شخص را بشناسند و خودشان او را کنار بگذارند. روش رهبر معظم انقلاب هم همین طور است.
 
- شان نائب امام زمان(عج) بالاتر از این است که افرادی امثال من مشاور ایشان باشم.
 
- موکول کردن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به بعد از انتخابات ریاست جمهوری طرح خوبی بود، چرا که کشور در حال حاضر آماده اجرا فاز دوم نبود.
 
- در تصمیم سازی استراتژیک بدترین حالت این است که شرایط شما را به تصمیم برساند.
 
- جشنواره مردمی عمار عملا به عنوان رقیب جشنواره رسمی کشور است. در حال زایش یک نحله جدید در جریان سینمایی کشور هستیم که این را باید به فال نیک گرفت.
 
- به نظر داوران جشنواره فجر باید احترام گذاشت.
 
- انتظاری از دشمن نداریم. رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران جشنواره عمار فرمودند که من تعجب می‌کنم که چرا فیلم آرگو را این قدر دیر ساختند. دشمن دشمنی می‌کند.
 
- کل بودجه نهادهای فرهنگی ما به اندازه هزینه یک انیمیشن هالیوود نیست.
 
- در دهه پیشرفت و عدالت باید مبتنی بر الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت حرکت کرد.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2243
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : گمنام
دو شنبه 7 اسفند 1391

 علامه مصباح يزدي در تاريخ 3/12/1391 در سخناني در جمع شرکت‌کنندگان در دوره آموزشي کوثر ولايت که به همت مؤسسه ولاء برگزار شده بود، با اشاره به نعمت بزرگ ولايت، وجوب شکرگزاري و قدرداني از منعم را از امور بديهي و بي‌نياز از اثبات دانست و گفت: "حتى علماي علم کلام براي اثبات وجوب تحقيق و شناخت خدا، در کنار دليل دفع ضرر محتمل به وجوب شکر منعم استدلال مي‌کنند و مي‌گويند هر عاقلي مي‌فهمد که نعمت‌هايي که دردست ماست از خود ما نيست و کسي به ما عطا کرده است، و فطرت انسان اقتضا مي‌کند که ولي نعمت را بشناسد و از او تشکر نمايد."

به نقل از  پايگاه اطلاع رساني حضرت آيت الله مصباح يزدي، متن كامل و صوت اين سخنان مهم را از نظر مي گذرانيد:

 استاد اخلاق حوزه علميه قم ادامه داد: فطرت انساني به ما اجازه نمي‌دهد اين نعمت را که در دنيا بي‌نظير و داراي برکات بسياري براي نسل ما و نسل‌هاي آينده ‌ماست نشناسيم و قدرش را ندانيم.

وي بهترين راه براي شناختن نعمت را مقايسه وجود آن نعمت با عدم آن دانست و گفت: ما  انسان‌‌ها ضعف‌هايي داريم و خودبه‌خود به وجود نعمت‌ها توجه نداريم، مثلا توجه نداريم که نعمت وجود هم نعمتي است و فقط در حالي به عظمت آن پي‌مي‌بريم که در حال از دست دادن آن باشيم. هوايي که تنفس مي‌کنيم، آبي که مي‌نوشيم، سلامتي اندام‌هاي مختلف بدن همه نعمت‌هايي است که به صورت عادي توجهي به آن‌ها نداريم و وقتي کمبودي در يکي از آن‌ها پيدا شود به اهميت و قدر آن پي‌مي‌بريم.
 
عضو خبرگان رهبري گفت: براي اين‌که بتوانيم قدر نعمت ولايت را بدانيم يا بايد دوران قبل از انقلاب را به‌خاطر بياوريم و با الان مقايسه کنيم و يا کشور خودمان را نسبت به کشوري که شرايط مشابهي با کشور ما دارد ولي اين نعمت ولايت را ندارد بسنجيم. اگر انسان متوسط بي‌غرضي از يکي از اين دو راه درباره انقلاب و برکات آن بيانديشد قدر اين نعمت را مي‌شناسد و درصدد شکرگزاري آن برمي‌آيد.
 
 
علامه مصباح يزدي ضمن اشاره به حوادث و مشکلات مردم افغانستان طي نيم‌قرن گذشته، سختي‌ها و مشکلات مردم ايران براي پيروزي انقلاب را نسبت به مشکلات مردم افغانستان‌، ناچيز دانست و گفت: احزاب افغان اگرچه داراي انحرافاتي بودند ولي در حد فهم خود براي اسلام مي‌جنگيدند، اما بعد از همه اين مجاهدت‌ها عاقب‌کارشان به برادرکشي و بالاخره تسلط دشمن بر خانه و کاشانه‌شان انجاميد.

وي ادامه داد: فرق اساسي ايران با افغانستان در نعمت ولايت‌فقيه بود که ايرانيان مطيع ولي‌فقيه زمان خود شدند و حتى اقليت‌هاي مذهبي وقتي با پاکي و صداقت او روبه‌رو شدند عاشقش شدند و با رهبري او به پيروزي رسيدند.

استاد حوزه علميه قم همچنين با اشاره به تحولات يک‌صدساله اخير مصر و مقايسه آن با ايران گفت: مصر در صدسال اخير به‌خصوص نيمه‌اول آن، مرکزيت فرهنگي کشورهاي اسلامي را در دست داشت، اما بعد از 33سال از پيروزي انقلاب اسلامي، اکنون مصر با اقتباس از انقلاب ما مي‌کوشد که به اهداف اسلامي خود برسد.
 
ايشان ضمن مقايسه شرايط قبل از پيروزي انقلاب در ايران و مصر گفت: با اين‌که مصريان داراي حزب قوي اخوان‌المسلمين بودند و در مقابل مبارک ساليان بسياري مقاومت کردند و تعداد زيادي از آن‌ها کشته شدند ولي هنوز معلوم نيست تلاش‌هايشان به چه سرانجامي برسد و در انقلاب خود تا چه حد پيروز شوند.
 
استاد علوم قرآني و تفسير يک دليل اين ناکامي‌ها را محروميت تئوريک دانست و گفت: آن‌ها از نظر تئوري هم ضعيفند، زيرا ما به ولايت امامان معصوم و وجود امام زمان (عج) معتقديم و ولي‌فقيه را نايب ايشان مي‌دانيم و به عنوان يک وظيفه شرعي از او تبعيت مي‌کنيم، ولي آنها از اين نعمت محرومند و همين باعث مي‌شود که اين گرفتاري‌ها را داشته باشند و نتوانند وضع ثابتي براي خودشان ترسيم کنند.
 
وي با اشاره به‌اين که پس از انقلاب اسلامي، شهر قم مرکز فرهنگي جهان اسلامي شده است، به سفري که به کشور مالزي داشته اشاره کرد و گفت: نخست‌وزير ايالت کلانتان مالزي در آن زمان شخصي به نام نيک عبدالعزيز بود، که به سفارت آمد و به بنده گفت: تحصيل‌کرده الازهر هستم، ولي امروز معتقدم اگر  کسي بخواهد با اسلام آشنا شود بايد به قم بيايد.
 
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني سپس اظهارات رئيس يکي از دانشگاه‌هاي لبنان، که خود کشيش ارتودکس بود، را نقل کرد و گفت: وي پس از آن ‌که معنا و دلايل ولايت فقيه را شنيد، با تعجب گفت: فقط اين تئوري مي‌تواند لبنان را نجات بدهد.
 
علامه مصباح يزدي با بيان اين‌که امام (ره) ولايت‌فقيه را منطقي‌ترين و عقلايي‌ترين روش حکومت مي‌دانست گفت: مجلس خبرگان و انتخابات آن سازوکاري براي تشخيص فرد اصلح است، نه اين‌که مجلس خبرگان مقام ولايت را به ولي فقيه تفويض کند،‌ چرا که اين مجلس چنين ولايت و جايگاهي ندارد.
 
وي ضمن بحث درباره برخي از شبهات و القائات دشمنان درباره ولايت‌فقيه پرسيد: آيا اين عيب است که ما بگوييم بايد در رأس حکومت کسي باشد که قانون اسلام را بهتر از ديگران بداند؟!
 
استاد اخلاق حوزه علميه قم با بيان نمونه‌هايي از تأثيرگذاري عملي امام خميني (ره) در کشورهاي مختلف از جمله شمال آفريقا گفت: وقتي از گروهي در شمال آفريقا پرسيده بودند مذهب شما چيست، پاسخ داده بودند که مذهب ما مذهب خميني است، زيرا ما يقين پيدا کرده‌ايم که مسلمان واقعي اين فرد است و مذهبي که او را پرورش داده، مذهب حق است و ما نيز مذهب اهل بيت را قبول داريم.
 
استاد حوزه علميه ضمن اشاره به سرسپردگي سردمداران رژيم گذشته نسبت به اوامر امريکا و انگليس، ‌به مقايسه شرايط آن زمان با زمان حال پرداخت و گفت: امروز آمريکا تصريح مي‌کند: ايران بزرگ‌ترين خطر و بزرگ‌ترين رقيب براي ما است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن برشمردن برخي از ويژگي‌هاي مقام معظم رهبري گفت: من خود را از بيان يک‌دهم آن‌چه در اين‌باره وظيفه ماست، عاجز مي‌بينم، و وجود اين بزرگوار را يکي از بزر‌گ‌ترين نعمت‌هاي الهي بر امت اسلامي مي‌دانم.
 
 
اين فيلسوف اسلامي ضمن بيان خدمات برخي از علماي بزرگ گذشته و مقايسه آن با زمان حال گفت: در طول تاريخ اسلام و تشيع شخصيت‌هاي بزرگي چون خواجه نصير‌الدين طوسي را داشته‌ايم که از لحاظ شخصيت و قدرت سياسي و استفاده از فرهنگ ديني کم‌نظير بود و در مقابل مغول‌ها، به‌عنوان وزير کشور اسلامي، کشوري شيعي ساخت که نه تنها اسلام را بر کفر مغول‌ها پيروز کرد بلکه تشيع را در کشور رواج داد و موجب شد تا دولت بني‌عباس بعد از پانصد سال حکومت، سقوط کند.
 
استاد علوم قرآني و تفسير حوزه علميه قم، همچنين ضمن برشمردن مقامات علمي و خدمات علامه مجلسي  گفت: ايشان با عهده‌دار شدن مقام شيخ‌الاسلامي فرصت را براي ترويج شيعه غنيمت شمرد و علاوه بر تنظيم بحارالانوار که دايره‌المعارف حديث شيعه است، در تمام بخش‌هاي معارف، از تاريخ انبيا و اهل‌بيت گرفته تا آداب و رسوم و مستحبات و آداب زندگي به قلم خود کتاب‌هايي به زبان فارسي نوشت.
 
وي سپس به مقايسه عصر آن بزرگان با عصر قبل از انقلاب پرداخت و ادامه داد: در آن زمان اسلام حاکم بود و حکما و سلاطين (حتي بني‌عباس) به نام اسلام حکومت مي‌کردند،‌ زيرا افکار عمومي پشتيبان اسلام، اما در زمان طاغوت رسما با اسلام مبارزه مي‌کردند، و حوزه‌هاي علميه را از بين مي‌بردند، لباس روحانيت قاچاق و ممنوع شده بود، و  حوزه‌ها و مدارس علميه را ويران کرده بودند؛ و حتي شرايطي که اکنون در جهان برعليه اسلام وجود دارد با شرايط آن زمان قابل مقايسه نيست.
 
استاد اخلاق حوزه علميه قم، هنر امام را استفاده از سرمايه‌هاي اندوخته امت اسلامي دانست و  گفت: وجوب اطاعت از ولي فقيه از ناحيه امام زمان، علاقه به سيدالشهدا و علاقه به شهادت در راه خدا سرمايه‌هايي بود که در طول بيش از هزار سال براي ما اندوخته شده بود، اما يک نفر مي‌خواست که بيايد و اين گنج‌ها را استخراج کند و به ميدان بياورد، و امام در چنين شرايطي قيام کرد و توانست مسير تاريخ را 180درجه تغيير دهد،‌ و او بود که براساس آن اعتبار ديني که علماي گذشته فراهم کرده بودند، توانست دست به چنين اقدام بزرگي بزند، و هيچ کسي به غير از امام نمي‌توانست چنين کاري بکند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبري، مقام معظم رهبري را نسخه بدل امام (ره) دانست و گفت: در طول اين مدت کشور ما حوادثي را از سر گذراند که هر کدام از اين حوادث براي کشور قدرتمندي پيش آمده بود، متلاشي شده بود.
 
وي ضمن اشاره به برخي کاستي‌ها و مشکلات پيش آمده در بيست‌سال اخير و تدبيرهاي مقام معظم رهبري براي رفع  آن‌ها، گفت: عمدا يا ‌سهوا کارهاي بسياري بر خلاف اسلام و اهداف انقلاب اسلامي از کانال‌هاي قانوني و رسمي انجام ‌گرفت، که در صورت موفقيت، کشور را به شرايط زمان طاغوت برمي‌گرداند، و زمينه‌اي براي تجديد حيات اسلام باقي نمي‌گذارد، و استکبار جهاني چنان مردم ما را مي‌کوبيد که ديگر خيال انقلاب هم به مغزشان نيايد.
 
علامه مصباح يزدي تدبير مقام ولايت در مقابل فتنه 88 را از الهامات و نصرت‌هاي الهي دانست و گفت: اختلاف حتي در يک گروه يا حزب پنجاه نفري باعث از هم پاشيدگي آن مي‌شود، اما فتنه 88 را  يک روحاني با اتکا به خدا و توسل به وجود مقدس ولي‌عصر، به‌گونه‌اي مديريت کرد که نه تنها ضربه‌اي به عظمت نظام نخورد بلکه بر عظمت نظام افزوده شد.
 
استاد اخلاق حوزه علميه قم ضمن برشمردن نمونه‌هايي از زهد و ساده‌زيستي رهبر فرزانه انقلاب گفت: اگر تمام باقيمانده عمرمان را تسبيح دست بگيريم و به خاطر همين يک نعمت شکرگزاري کنيم، نمي‌توانيم حقش را ادا کنيم،  زيرا همين شکرگزاري زباني هم نيازمند امنيت و آرامش در سايه حکومت اسلامي است و همه اين‌ها مرهون وجود و ولايت اين بزرگوار است.
 
وي علت برخي ناسپاسي‌ها و قضاوت‌هاي ناعادلانه درباره مقام ولايت را حسد، حقارت، خودکم‌بيني و... دانست و گفت: اگر کساني با سوءاستفاده از منصب خود موقعيت ايشان را تضعيف کنند، به اسلام، انقلاب و خون‌‌هاي شهدا خيانت کرده‌اند.
 
استاد علوم قرآني و تفسير با استفاده از آيه هفتم سوره ابراهيم گفت: خداي متعال قاعده‌اي را با کمال تأکيد در قرآن بيان کرده که هيچ استثنا ندارد، و خداوند اعلام قطعي مي‌فرمايد که اگر شکر نعمت خدا را به‌جا بياوريد نعمت‌تان را زياد خواهم کرد، اما اگر ناسپاسي کنيد إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ؛ و مصداق اين آيه، وجود مبارک اميرالمؤمنين و ائمه اطهار به‌عنوان بزرگ‌ترين نعمت‌هاي خدا براي مسلمان‌‌ها بودند، که وقتي مردم قدر آن‌ها را ندانستند خداوند حجاج بن يوسف را بر آن‌ها حاکم کرد.
 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2161
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
یک شنبه 6 اسفند 1391

حجت الاسلام پناهیان گفت: باید فضای سیاسی انتخابات را با محور تقوا کنترل کنیم تا جامعه هیچ آسیبی نبیند.

حجت الاسلام پناهیان در گفت و گو با "ندای انقلاب" در مورد انتخابات و اخلاق انتخاباتی گفت: ما بیش از اخلاق امروز به تقوا نیاز داریم زیرا  اخلاق به تشکیک است و ممکن است که معانی مختلفی از آن برداشت شود ولی وقتی راجع به تقوا صحبت می کنیم چون که صد آید نود هم پیش ماست.
 
وی اظهار داشت: دیگر نمی توانیم مسئولینی را در عرصه سیاست تحمل کنیم که از تقوا فاصله داشته باشند و باید صریحا این شعار مطرح شود که مسئولین باید تقوایشان از مردم بیشتر باشد. تقوا خودش گویایی لازم را دارد و مهم ترین توصیه قرآن است.
 
حجت الاسلام پناهیان ضمن یادآوری رحلت آیت الله خوشوقت گفت: خدا رحمت کند آیت الله خوشوقت، ایشان مدام بر تقوا تاکید داشتند و رحلت ایشان باید موجب شود که ما به یادگارهای معنوی ایشان بیشتر توجه کنیم.
 
وی در مورد فضای سیاسی انتخابات خاطر نشان کرد: باید فضای سیاسی انتخابات را با محور تقوا کنترل کنیم تا جامعه هیچ آسیبی نبیند. 
 

حجت الاسلام پناهیان با توجه به ذکر این موضوع که در فتنه آینده با دین به جنگ دین خواهند آمد، خاطرنشان کرد:وقتی اقدامی برای گرفتن حق به روش ناحقی صورت بگیرد، این فتنه پیچیده تر از آن خواهد

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1899
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
شنبه 28 بهمن 1391

استناد يك رئيس قوه به اتهام اثبات نشده براي متهم كردن دو قوه ديگر خلاف شرع، اخلاق و قانون/ اصل استیضاح،بی فایده و غلط و دفاع رئيس مجلس قدري زياده‏ روي بود/ بنده فعلا نصيحت مي‎كنم/فريب امريكا را در موضوع مذاكره نمي‏ خوريم

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب صبح امروز (شنبه) در ديدار بسيار پرشور هزاران نفر از مردم تبريز، در سخناني بسيار مهم به تشريح رفتار و گفتار غيرمنطقي دولتمردان امريكا در بحث مذاكره و تبيين رفتار منطقي ملت و نظام اسلامي در اين زمينه پرداختند و با تجليل مجدد از حضور پرشكوه و عزتمند ملت در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، نكاتي را درباب مسئله اخيري كه در مجلس روي داد بيان كردند.

 در اين ديدار كه در آستانه قيام 29 بهمن مردم تبريز در سال 1356، انجام شد رهبر انقلاب اسلامي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي آن قيام، دين و ايمان ديني را معيار و ملاك و راهنماي حركت ملت ايران دانستند و افزودند: نمونه بارز تبلور اين حقيقت، مبارزات مردم آذربايجان در 150 سال اخير است كه همواره با پشتوانه ايمان ديني و پافشاري بر آن بوده است.

 
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه علت اصلي متزلزل نشدن ملت ايران در مقابل فشارهاي قدرتهاي جهاني از جمله تحريم ها، ايمان ديني ملت بوده است،‌خاطرنشان كردند: آنها از چند ماه پيش تحريم هايي را كه ادعاي فلج كننده بودن آنها را داشتند اِعمال و حتي چند روز قبل از 22 بهمن نيز دور جديدي از تحريم ها را وضع كردند تا اراده مردم را سست كنند اما پاسخ ملت ايران اين بود كه راهپيمايي 22 بهمن امسال، پرشورتر و گسترده تر از سالهاي قبل برگزار شد.
 
ايشان افزودند: در راهپيمايي 22 بهمن امسال، همه، از همه جا آمدند و حضور مردم همراه با روحيه بالا وچهره هايي خندان و شاداب بود و اين حضور عظيم چهره واقعي ملت را بار ديگر نشان داد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه راهپيمايي 22 بهمن در هر سال،‌همچون ضربه سهمگين و بهمني بزرگ، بر سر دشمنان و مخالفان ملت ايران فرود مي آيد خاطرنشان كردند: امسال نيز همينگونه شد.
ايشان با قدرداني مجدد از حضور پرشكوه و عزتمندانه ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن، خاطرنشان كردند: اگر صدبار هم اين تشكر تكرار شود، باز هم جا دارد و بايد در مقابل اين روحيه و بصيرت ملت ايران، تعظيم كرد.
رهبر انقلاب اسلامي در تحليل شرايط كنوني تأكيد كردند: دشمنان در مقابل ايمان، عزم راسخ، بصيرت، شجاعت و تحمل ملت ايران، در موضع انفعال قرار گرفته و بر همين اساس حركات غيرمنطقي انجام مي دهند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به رفتار و گفتار ‌دولتمردان امريكايي، آنان را افرادي غيرمنطقي، داراي حرف و عمل متناقض و روحيه زورگويانه دانستند و خاطرنشان كردند: امريكاييها توقع دارند كه ديگران در مقابل حرفهاي غيرمنطقي و زورگويي هاي آنها تسليم شوند، همانطور كه برخي تسليم شده اند اما ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي تسليم شدني نيست زيرا منطق، توانايي و اقتدار دارد.
 
ايشان در تبيين مواضع و اقدامات غيرمنطقي دولتمردان امريكايي و دولتهاي غربيِ دنباله رو آنها، به بيان نمونه هاي عيني پرداختند و افزودند: آنها ادعا مي كنند كه متعهد به حقوق بشر هستند و پرچم حقوق بشر را در دنيا بلند كرده اند، اما در عمل بيشترين ضربه را به حقوق بشر مي زنند و با فجايعي نظير گوانتانامو و ابوغريب و كشتار مردم افغانستان و پاكستان بيشترين اهانتها را به حقوق انسانها مي كنند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي يكي ديگر از موارد غيرمنطقي بودن امريكاييها و تناقض ميان ادعا و عمل آنها را، ادعاي آنها مبني بر مقابله با سلاح هسته اي برشمردند و افزودند: آمريكايي ها براساس اين ادعا، يازده سال پيش، به عراق حمله كردند اما بعدها مشخص شد اين ادعا از اساس نادرست بوده است.
 
ايشان خاطرنشان كردند: دولتمردان امريكايي با وجود اين ادعا از رژيم شرير صهيونيستي و مجهز به سلاح هسته اي كه ديگران را نيز تهديد مي كند، حمايت مي كنند.
 
رهبر انقلاب اسلامي، ادعاي تعهد به گسترش دموكراسي در دنيا را يكي ديگر از حرفهاي خلاف واقع مقامات امريكايي دانستند و افزودند: آنها از يك طرف اين ادعا را مطرح مي كنند اما از طرف ديگر دائماً در حال تعارض و مقابله با ايران هستند كه داراي روشن ترين و واضح ترين مردم سالاري ها در منطقه است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: امريكاييها در حالي مدعي حمايت از گسترش دموكراسي هستند كه در همين منطقه،‌ با وقاحت تمام از كشورهايي حمايت مي كنند كه حتي بوي دموكراسي را هم استشمام نكرده اند و مردم آنها براي يك بار نيز صندوق رأي و انتخابات را نديده اند.
 
ايشان يكي ديگر از مصاديق تناقض ميان حرف و عمل دولتمردان امريكايي را، ادعاي آمادگي مذاكره با ايران به منظور حل مسائل ميان دو كشور،‌دانستند و افزودند: اين ادعا در حالي مطرح مي شود كه امريكاييها حرفهاي ناشايست و خلاف واقع را به نظام جمهوري اسلامي نسبت مي دهند و براي مقابله با ملت ايران متوسل به تحريم و فشار مي شوند.
 
رهبر انقلاب اسلامي سخنان چند روز پيش رئيس جمهوري امريكا مبني بر تلاش اين كشور براي جلوگيري از ساخت سلاح هسته اي بوسيله ايران را مورد اشاره قرار دادند و تأكيد كردند: اگر ايران قصد ساخت سلاح هسته اي را داشت امريكا به هيچ وجه نمي توانست جلوي ملت ايران را بگيرد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: جمهوري اسلامي ايران قصد ساخت سلاح هسته اي را ندارد و اين تصميم نيز به دليل ناراحتي امريكا نيست، بلكه بر مبناي يك عقيده و اعتقادي است كه سلاح هسته اي را جنايت بر ضد بشريت مي داند و ضمن آنكه بر عدم توليد آن تأكيد دارد،‌خواستار محو سلاحهاي هسته اي موجود در جهان نيز است.
 
ايشان تأكيد كردند: ادعاي امريكاييها مبني بر ساخت سلاح هسته اي بوسيله ايران، ‌يك تقلب در حرف زدن است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: در موضوع هسته اي ايران، ‌بحث بر سر سلاح هسته اي نيست،‌بلكه آنها مي خواهند مانع حق قطعي و مسلم ملت ايران در غني سازي هسته اي و استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي شوند كه البته در جلوگيري از ملت ايران موفق نخواهند شد و اين ملت كار خود را براساس حق صريح خود  انجام خواهد داد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: تلاش براي تضييع حقوق ملت ايران نمونه اي آشكار از غيرمنطقي بودن امريكاييها است و بر همين اساس با طرف غيرمنطقي و زورگو، نمي توان با اتكاء به منطق حرف زد.
ايشان افزودند: جمهوري اسلامي ايران در طول 34 سال گذشته، در قضاياي مختلف جهاني، بروشني دريافته است كه طرف مقابل او كيست، چگونه رفتار مي كند و چگونه بايد با او برخورد كرد.
 
رهبر انقلاب با اشاره به اينكه امريكايي ها در بحث مذاكره، با تكيه به شبكه خبري رسانه اي تحت تسلط صهيونيستها و امريكايي ها، به دنبال فريب دادن افكار عمومي جهان،‌منطقه و ايران هستند افزودند: شبكه رسانه اي جهاني، حرفهاي ما را يا منعكس نمي كند و يا ناقص و حتي برعكس منعكس مي كند، بنابراين روي سخن ما با ملت ايران است.
 
ايشان در تبيين واقعيات و حقايق بحث مذاكره، پنج نكته مهم را مورد تأكيد قرار دادند: غيرمنطقي و متناقض بودن حرف و رفتار دولتمردان امريكايي - تلاش امريكايي ها براي تسليم كردن ملت ايران به عنوان هدف اصلي مذاكرات - معناي حقيقي مذاكره در عرف قدرتهاي سلطه گر - دروغ و فريبكاري امريكايي ها درباره برداشته شدن تحريم ها با مذاكره - و منطقي بودن رفتار ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي در مقابل پيشنهاد امريكا.
 
حضرت آيت الله خامنه اي غرض اصلي دولتمردان امريكا از طرح پيشنهاد مذاكره را تبليغ و هياهو درباره تسليم شدن ملت و نظام ايران خواندند و افزودند: آنها مي خواهند به ملتهاي مسلمان و سربرافراشته منطقه، نشان دهند كه جمهوري اسلامي ايران هم با همه سرسختي و ايستادگي، عاقبت پاي ميز مذاكره و مصالحه آمد، بنابراين شما نيز چاره اي جز تسليم نداريد.
 
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: البته سلطه گران از ديرباز با هدف نااميد كردن ملتهاي مسلمان، درصدد كشاندن ايران پاي ميز مذاكره و بده و بستان بوده اند و اكنون نيز همين هدف را با طرح تبليغاتي «مذاكره اي غيرمربوط به مسائل اساسي» دنبال مي كنند اما جمهوري اسلامي ايران، با چشمان باز اهداف آنها را مي فهمد و متناسب با آن اهداف، جواب مي دهد.
 
ايشان معناي حقيقي گفتگو در عرف امريكا و غربيها را پذيرش حرفهاي آنان در پاي ميز مذاكره خواندند و افزودند: آنها با همين نگاه غيرمنطقي، در تبليغات اخيرشان مي گويند مذاكره مستقيم كنيم تا ايران را به دست برداشتن از انرژي هسته اي و غني سازي قانع و وادار سازيم اما اگر خواهان گفتگوي حقيقي و منطقي بودند بايد مي گفتند مذاكره كنيم تا ايران استدلالها و ادله خود را بگويد و مسائل عادلانه بررسي شود.
 
رهبر انقلاب اين سؤال را مطرح كردند كه با توجه به اين نگاه حاكم بر دولتمردان امريكايي و انتظار آنها براي تسليم شدن ايران، اگر دولت ايران هم پيشنهاد گفتگو را بپذيرد آيا مذاكره به درد مي خورد و اصلاً به جايي مي رسد؟
رهبر انقلاب با اشاره به اقدام امريكايي ها در قطع مذاكره هنگام كم آوردن در مقابل حرفهاي منطقي ايران افزودند: در 15 سال گذشته، دو سه بار امريكايي ها با تأكيد بر اينكه گفتگو خيلي ضروري، فوري و حياتي است در برخي مسائل درخواست مذاكره كردند، يك يا دو مأمور دولتي هم رفتند و با آنها گفتگو كردند، اما به محض اينكه در مقابل حرفهاي منطقي ايران، جوابي نداشتند مذاكره را قطع كردند و با استفاده از شبكه رسانه اي بين المللي خود وانمود كردند ايران مذاكره را قطع كرده است.
 
ايشان پرسيدند آيا با وجود اين تجربيات، باز هم لازم است بي منطقي امريكاييها را در مذاكرات تجربه كنيم؟
حضرت آيت الله خامنه اي، تبليغات امريكايي ها را درباره لغو تحريم ها در پي مذاكره با ايران، وعده اي دروغ دانستند و افزودند: آنها به خيال خام خود فكر مي كنند ملت از تحريم ها به ستوه آمده بنابراين با شنيدن اين وعده، مشتاق مذاكره با امريكا مي شود و به مسئولان كشور فشار مي آورد.
 
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: در واقع، اين وعده نيز از همان حرفهاي فريبكارانه است و نشان مي دهد آنها به دنبال مذاكره حقيقي و عادلانه نيستند بلكه تسليم شدن ملت ايران را دنبال مي كنند در حاليكه اگر ملت ايران مي خواست تسليم امريكاييها باشد اصولاً انقلاب نمي كرد.
 
ايشان در اِشكال جدي ديگري به ادعاي امريكايي ها مبني بر لغو تحريم ها با مذاكره تأكيد كردند: هدف تحريم ها، همچنانكه بارها گفته اند خسته كردن ملت ايران و جدا كردن ملت از نظام اسلامي است بنابراين اگر مذاكره هم انجام شود اما ملت همچنان در صحنه باشد و بر حقوق خود پافشاري كند،‌ تحريم ها وجود خواهد داشت.
رهبر انقلاب در همين بحث به بازخواني يك برداشت ذهني دولتمردان امريكايي پرداختند كه نيمي از آن درست و نيمي ديگر غلط است.
 
ايشان گفتند: امريكايي ها معتقدند جمهوري اسلامي بر ملت تكيه دارد و اگر با تحريم ها مردم را از نظام اسلامي جدا كنيم قدرت مقاومت از نظام گرفته مي شود. بخش اول اين حرف كه نظام كاملاً متكي بر توده هاي عظيم ملت است حرف درستي است اما بخش دوم كه فشارها و تحريم ها، ملت را به زانو درمي آورد و آنها را از نظام جدا مي كند،‌كاملاً غلط و ناشي از بدفهمي است.
 
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته ملت ايران بدنبال شكوفايي و رونق و رفاه كامل است اما حاضر نيست اين هدف را با ذلت بدست آورد بلكه با «تدبير و عزم و شجاعت» و تكيه بر نيروهاي داخلي بويژه جوانان مستعد ايران، تحقق  اين هدف را پيگيري مي كند.
رهبر انقلاب با اشاره به پيشرفتهاي شگفت انگيز ملت ايران در مقايسه با ملتها و كشورهايي كه تسليم امريكا بوده اند افزودند: تحريم ها مردم را آزار مي دهد اما در مقابل آن دو راه بيشتر وجود ندارد يا مانند ملتهاي ضعيف، «تسليم شدن و در مقابل زورگويان جهاني توبه كردن» و يا مانند ملت شجاع ايران فعال كردن توانايي ها و نيروهاي داخلي و عبور سرافرازانه و قدرتمند از منطقه ي خطر.
 
ايشان افزودند: بدون ترديد ملت ايران راه دوم را انتخاب كرده و مي كند و به اذن الله تحريم ها را به مرحله اي براي رشد و شكوفايي بيشتر تبديل خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي،‌حضور پرنشاط ملت در راهپيمايي 22 بهمن را به معناي شكايت نداشتن مردم از گراني و مشكلات ندانستند و افزودند: مردم بخصوص طبقات ضعيف دشواريها را كاملاً احساس مي كنند اما ميان خود و نظام فاصله نمي اندازند زيرا مي دانند نظام اسلامي و اسلام عزيز همان دست قدرتمندي است كه مي تواند مشكلات را حل كند.
 
رهبر انقلاب در جمع بندي سخنان خود درباره مذاكره با امريكا تأكيد كردند: نظام اسلامي و ملت ايران برعكس دولتمردان امريكايي، اهل منطق هستند بنابراين اگر از طرف مقابل حرف و رفتار منطقي ببينند به آن پاسخ مناسب مي دهند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي، خودداري امريكا از زورگويي و شرارت، احترام گذاشتن به حقوق ملت ايران، عدم دخالت در امور داخلي ايران كه در حمايت از فتنه گران 88 كاملاً آشكار بود و پرهيز از آتش افروزي در منطقه را از جمله نشانه هايي دانستند كه اگر بروز كند مي تواند نشان دهنده حسن نيت دولتمردان امريكايي باشد.
 
رهبر انقلاب افزودند: اگر اينطور شود و امريكايي ها در حرف و عمل نشان دهند كه غيرمنطقي نيستند آن وقت مي بينند كه جمهوري اسلامي و ملت ايران، خيرخواه و اهل تعامل و منطقند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: تنها راه تعامل با جمهوري اسلامي ايران همين است و در اين صورت دولت امريكا، جواب مناسبي دريافت خواهد كرد.
 
ايشان در بخش پاياني سخنانشان به قضيه مهمي كه يكشنبه دو هفته قبل در مجلس پيش آمد پرداختند و نكات مهمي را در اين باره بيان كردند.
رهبر انقلاب با اشاره به ناراحتي ملت و نخبگان از اين مسئله افزودند: اين قضيه بد و نامناسب، بنده را نيز از دو جهت ناراحت و متأثر كرد يكي از بابت اصل وقوع ماجرا و ديگري بابت ناراحتي مردم از اين قضيه.
ايشان افزودند: در اين ماجرا متأسفانه رئيس يك قوه به استناد يك اتهام ثابت نشده و حتي مطرح نشده در دادگاه، دو قوه ديگر يعني مجلس و قوه قضاييه را متهم ساخت كه كاري بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.
 
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: اين رفتار، حقوق اساسي مردم را نيز تضييع كرد چرا كه زندگي در «آرامش و امنيت رواني و اخلاقي»، جزو حقوق اساسي ملت است.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: بنده فعلاً نصيحت مي كنم كه اين كار شايسته اي براي نظام جمهوري اسلامي نيست.
ايشان استيضاح اخير را نيز كاري غلط خواندند و افزودند:‌استيضاح بايد فايده اي داشته باشد اما چند ماه مانده به پايان كار دولت،‌استيضاح يك وزير آن هم به خاطر مسئله اي كه مربوط به وزير نيست،‌چه علت و فايده اي دارد؟
 
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در داخل مجلس هم كساني حرفهاي نامناسب بر زبان آوردند كه آن هم غلط بود.
ايشان خاطرنشان كردند: دفاع رئيس محترم مجلس هم قدري زياده روي بود و لزومي نداشت.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: نه آن متهم كردن، نه آن برخورد كردن و نه آن استيضاح، ‌مسائل مناسبي نبود.
 
حضرت آيت الله خامنه اي پرسيدند: وقتي دشمن مشترك وجود دارد و توطئه ها از هر طرف شكل مي گيرد واقعاً جز افزايش برادري ها و ايستادگي در مقابل دشمن بايد كار ديگري كرد؟
رهبر انقلاب با اشاره به حمايتهاي خود از مسئولان كشور افزودند: بنده باز هم كمك مي كنم اما اين رفتارها، متناسب با سوگندها و تعهدات نيست، مسئولان عظمت ملت را ببينيد و رفتاري شايسته اين ملت انجام دهند.
 
ايشان تأكيد كردند: مسئولان،‌دولت و مجلس، همه تلاشهاي خود را براي حل گره ها و مشكلات اقتصادي مردم و كشور متمركز كنند زيرا همانطور كه چند سال پيش گفتم دشمن نقشه ها و توطئه هايش را در مسائل اقتصادي متمركز كرده است.
 
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: چند سال قبل درباره مبارزه با فساد اقتصادي، نامه اي به رؤساي قوا نوشتم مكرر مي گويند فساد اقتصادي اما اين كار به زبان گفتن تمام نمي شود بلكه نيازمند مبارزه عملي است، در عمل چه كار شد؟ در عمل چه كار كرديد؟ اين مسائل انسان را متأثر مي كند.
 
رهبر انقلاب افزودند: تقوا، تقوا، تقوا!، ‌از مسئولان توقع داريم با صبر، ميدان ندادن به احساسات سركش و ملاحظه مسائل كشور، همه توان و نيروها را براي حل مشكلات مردم متمركز كنند و حالا كه دشمني هاي دشمن شدت يافته، آنها هم رفاقتهايشان را شدت دهند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: انشاءالله اين نصيحت خيرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولان بخصوص مسئولان بالا قرار گيرد و به آن پايبند باشند.
ايشان خاطرنشان كردند: البته گله امروز من از برخي سران و مسئولان موجب نشود عده اي راه بيفتند و عليه اين و آن شعار دهند كه با اين كار هم مخالف هستيم.
 
رهبر انقلاب اسلامي، با انتقاد صريح و شديد از اقدام اخير برخي افراد در بر هم زدن مجلس سخنراني رئيس مجلس در قم افزودند: اينكه عده اي برخي را ضدولايت و ضد بصيرت بنامند و شعار بدهند نظير آنچه اخيراً در قم روي داد، اقدامي غلط است و بنده كاملاً مخالف اين كارها هستم كه قبلاً هم نظير آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذكر دادم جلوي اين كارها را بگيرند.
 
رهبر انقلاب افزودند: كساني كه راه مي افتند و شعار مي دهند اگر واقعاً حزب اللهي و مؤمن هستند بدانند كه اين كارها به ضرر كشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنايي به اين حرفها ندارند كه حسابشان جداست.
رهبر انقلاب در پايان سخنانشان تأكيد كردند: آينده ملت بصير ايران به لطف الهي كاملاً روشن است و افقي به مراتب بهتر و درخشان تر در انتظار اين ملت و جوانان است.
 
در ابتداي اين ديدار آيت الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز در سخناني با گراميداشت ياد و خاطره شهداي قيام 29 بهمن سال 56 در تبريز، به حضور كم نظير مردم آذربايجان در راهپيمايي 22 بهمن امسال اشاره كرد و گفت: پيام مردم بصير و موقع شناس ايران در راهپيمايي پرشكوه 22 بهمن، حفظ وحدت و همدلي در جامعه، توجه به حاكميت اخلاق در عرصه سياست، و تلاش مضاعف مسئولان براي حل مشكلات بود.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2463
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
جمعه 27 بهمن 1391

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری که در 24 خرداد ماه سال 92 برگزار خواهد شد را باید یکی از مهمترین فرازهای انقلاب اسلامی ایران به حساب آورد.

با نزدیک شدن به موعد این انتخابات شاهد هستیم که فعالیت احزاب و گروها نیز هر روز بیشتر می شود و بخش عمده ای از فضای سیاسی و رسانه ای کشور تحت الشعاع این رخداد مهم قرار گرفته است.

همایش اخیر جبهه پایداری در روز پنجشنبه نیز از جمله اقداماتی بود که شاید صف بندی و مرزبندی این جبهه را برای رقابت های انتخاباتی 92 شفاف تر می کرد.

آنچه بیشتر از همه در همایش امروز جبهه پایداری ملموس بود، تاکید ویژه آن بر وجود حلقه انحرافی ای بود که به گفته مهمان ویژه این همایش - آیت الله علم الهدی – قرار است در فتنه ۹۲ با اسم امام زمان(عج)به جنگ ابهت ولایت فقیه بیایند.

مواضع مطرح شده در همایش امروز جبهه پایداری خط بطلانی بر حواشی چند هفته گذشته بود، حواشی‌ای که با انتشار مصاحبه ای با حجت الاسلام آقاتهرانی اوج گرفت.

مرتضی آقاتهرانی که معتقد است حوادث سیاسی کشور ناشی از "حبّ نفس" است در آن مصاحبه در خصوص احتمال ائتلاف با کاندیدای دولت این چنین گفته بود: اگر دولت واقعا کسی را معرفی کند که اصلح و از همه بهتر باشد، دلیل ندارد که مخالفت کنیم. دولت و غیر دولت ندارد.

در ابتدای همایش امروز جبهه پایداری که با عنوان «سی‌وچهار سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف» برگزار شد، صادق محصولی به سخنرانی پرداخت و سپس کلیپی سیاسی پخش شد.

کلیپی که در آن تصاویری از میرحسین موسوی، محمد خاتمی ، مهدی کروبی، موسوی تبریزی، صانعی، هاشمی و همچنین آشوب های سال 88 به نمایش در آمده بود و در انتهای این کلیپ که به تبیین فتنه و انحراف پرداخته بود تصویری از اسفندیار رحیم مشایی و محمود احمدی نژاد به نمایش درآمد.

در این مراسم که اعضای شورای مرکزی جبهه یاد شده نیز حضور داشتند، صادق محصولی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیر کل جبهه و آیت‌الله علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان سخنرانی کردند و نفر آخر نیز کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه بود که صحبت‌هایی را ارائه کرد.

*** در ادامه مشروح گزارش مشرق از این همایش را می‌خوانید:

محصولی:عده‌ای را حذف کردیم چون هیچ کاری برای رهبری نکرده اند‬

صادق محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در همایش این جبهه که عصر پنجشنبه در سالن همایش های سید الشهدا برگزار شد با اشاره به شعار جبهه پایداری - ۳۴ سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف- اظهار داشت: در این ۳۴ سال انحراف های متعددی را شاهد بودیم در دولت موقت نسبت به سستی و تساهل دراجرای احکام اسلام در زمینه سیاسی و اجتماعی وهمچنین در دوران سازندگی نیز با انحراف غلبه توسعه بر عدالت و دیدگاه له شدن افراد محروم در مقابل توسعه مواجه بودیم.

وزیر سابق دولت احمدی نژاد اظهار داشت: همچنین در دوران اصلاحات شاهد تساهل و تغافل فرهنگی در مقابل غرب بودیم امروز نیز شاهد مطح شدن موضوع مکتب ایرانی هستیم که به نوعی انحراف است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای انقلاب شاهد فتنه های زیادی بودیم که نمونه آن بنی صدر و ترور منافقین است همچنین فتنه بزرگ جنگ تحمیلی فتنه ۷۸ و فتنه ۸۸ را در طول ۳۴ انقلاب شاهد بودیم.



وزیر سابق دولت احمدی نژاد گفت: در تمام این انحرافات و فتنه ها مردم در حمایت از رهبر ایستادگی کردند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: برخی از مغفولین، پایداری و مقاومت مقابل فتنه و انحراف را تندروی می دانند و می گویند در مقابل آنها کوتاه بیایید.

محصولی با اشاره به شعار برخی نامزدها در انتخابات گفت: شاهد هستیم که نشانی از پایداری و مقاومت دراین شعارها دیده نمی شود و بیشتر برای جذب قشر خاکستری مطرح می شوند.

وی با بیان اینکه اگر به تکلیف خودعمل کنیم پیروز وموفق هستیم اما اگر عمل نکنیم اگر پیروز هم شویم باز هم بازنده ایم، گفت: ما باید به دنبال این باشیم که رهبری چه مسیری را مشخص می کنند. ایشان فرمودند من انقلابی هستم و کسی که ادعای تبعیت از رهبری را دارد باید انقلابی عمل کند تا انقلابی ها خوشحال شوند نه دیگران.

محصولی با اشاره به شعار برخی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: عده ای توسعه مدنی رفاه و دولت قانون را برای خود به عنوان شعار و ملاک قرار داده اند درحالی که هه ما موظفیم به تکلیفی عمل کنیم که رهبری مشخص می کند.

وی گفت: امت حزب الله و خواص باید شرایطی در جامعه ایجاد کنند که زمینه بسط ید رهبری ایجاد شود و با عمل به فرامین ایشان امکان حاکمیت گفتمان اسلامی را شاهد باشیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: برخی به ما می گویند شما همه را به عنوان ساکت فتنه و انحراف حذف می کنید درحالی که من می گویم این افراد هیچ کار مفیدی برای رهبری انجام نداده اند، جز ایجاد دردسر برای ایشان کاری نکرده اند و این ملت هستند که همیشه در صحنه های مختلف حاضر می شوند.

وی تصریح کرد: در انتخابات مجلس نهم دیدیم که خیلی ها گفتند نظر مقام معظم رهبری لیست واحد است درصورتی که رهبری فرمودند من هیچ حرف درگوشی ندارم.

محصولی ادامه داد: برخی دوستان در انتخابات مجلس نهم سعی کردند برخی را برای انتخابات ریاست جمهوری تطهیر کنند درصورتی که کار آنها ثمره نداشت و نتیجه کار این دوستان مجلسی شد که امروز دل رهبر را خون کرده است ما به این برادران حزب اللهی که پشیمان شده اند می گوییم مراقب باشید تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشوید.

آقاتهرانی:رسانه های بیگانه بعد از یکشنبه سیاه به رهبر انقلاب توهین کردند

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری نیز در ادامه این نشست ضمن تشکر از حضور آیت‌الله علم‌الهدی گفت که ایشان اگرچه پیر شده‌‌اند اما هنوز جوان هستند.

آقاتهرانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من یک انقلابی‌ام نه یک دیپلمات، تصریح کرد: ایشان اهل وابستگی به دنیا نیستند و بر مصلحتی جز تکلیف‌مداری تاکید ندارند؛ اهل هتاکی، افشاگری، فحش کاری و کارهای زشتی که در دو هفته اخیر از برخی‌ها سر زد نبوده، نیستند و اسم این کار را جسارت و شجاعت نمی‌گذارند و از هر بی‌منطقی مبرا هستند.

دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: برخی فکر می‌کنند هر کار نو و جدیدی خوب است که این گونه نیست و برخی کارهای نو بدعت است. از این رو هدف در این دیدگاه وسیله را توجیه نمی‌کند که متاسفانه مشکل اکثر سیاستمداران ما همین است که برای رسیدن به هدف مقدس از ابزار غیر مقدس استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد تحت عنوان اصولگرا فعال هستند اما گاهی بر سر لج و لجبازی اصول خراب می‌شود که باید به این نکته توجه کرد.

آقاتهرانی تاکید کرد: نوک حملات جدی رسانه‌های بیگانه به مقام معظم رهبری است و هرگز به سمت احمدی‌نژاد و لاریجانی نبوده و حتی پس از یکشنبه سیاه مجلس، رسانه‌‌های بیگانه توهین به حضرت آقا را برای خود جایز دانستند و به صورت مداوم مقام ولایت را هدف گرفتند.

دبیر کل جبهه پایداری یادآور شد: آنها القاء می کنند که این مشکلات به دلیل ولایت است و برخی نیز در داخل می‌گویند باید افرادی را که صفت سردار بودن را یدک می‌کشند بیاوریم، این چه کاری است این اقدامات غلط است.

وی با تاکید بر اینکه ما در راه ولایت سردار نمی‌خواهیم بلکه نیاز به سرباز داریم، خاطرنشان کرد: نگاه کنید که سرداران در دوران حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) چه کار کردند و امثال ابن‌عباس‌ها که برای صلح رفتند همان‌جا ماندند.

آقاتهرانی با تاکید بر اینکه در راه ولایت مداری باید سربازی کرد، افزود: گفتن حرف‌هایی همچون به بن بست رسیدن، غلط فاحش است. از این رو ما باید با حواسمان جمع حرکت کنیم تا همان‌طور که امام فرمودند به حاکمیت اسلامی برسیم.

دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: نظام زمانی اسلامی است که ولایت در راس و ما هم جان بر کف باشیم.


وی فصل‌الخطاب بودن ولی فقیه را کف کار ولایت مداری و نه سقف آن دانست و تصریح کرد: افرادی همچون یاران امام حسین (ع) اگر اهل اکتفا کردن بودند امام حسین را تنها می‌گذاشتند.

وی با بیان اینکه حزب‌الله می‌ماند و مقام ولایت هر لحظه بهتر از قبل با عزت روزافزون حرکت خواهد کرد، گفت: هر راهی جز در مسیر ولایت به سمت فتنه و انحراف است.

آیت‌الله علم‌الهدی:
پایداری در برابر فتنه و انحراف عمر 50 ساله دارد/ سوء استفاده از نام امام(ره) و امام زمان(عج) برای علم کردن فتنه جدید در انتخابات 92

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری عصر امروز پنجشنبه با حضور در همایش بزرگ جبهه پایداری اظهار داشت: امیدوارم به عنوان یک طلبه پیرمرد در محضر شما دلدادگان اهل بیت و شیفتگانی که مقام عشق و جان‌دادن در راه خدا و اهل بیت را در معرض امتحان قرار داده‌اید و در پای ولایت رشیدانه پایمردی کرده‌اید، بتوانم خدمتگزار باشم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به معنای کلمه فتنه ادامه داد: کلمه فتنه یک واژه عربی است و فتنه عبارت است از این که شما طلا را داخل آتش کنید تا صفا  و بی‌غشی آن با رفتن درون آتش شفاف شود. از این رو این اصطلاح در ارتباط با جریانات آزمایشی، اجتماعی و سیاسی در فرهنگ اسلام جعل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این لغت برای این منظور استخدام شده که پیچیدگی‌های سیاسی و اجتماعی که به وسیله جریان‌های گوناگون در عرصه حیات جمعی به وجود می‌آید کاربرد داشته باشد و یک آتش گداخته‌ای است که طلای فکر و دل انسان‌ها را گداخته کرده و مورد آزمایش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه طلای صاف هیچگاه فاسد نمی‌شود و ماهیت آن تغییر نخواهد کرد، افزود: در سوره بقره ذات مقدس پروردگار فتنه را از کشتار بدتر دانسته است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: علامه طباطبائی در تفسیر المیزان درباره علت اینکه فتنه از کشتار بالاتر است عبارت جالبی دارد و می‌گوید در کشته شدن زندگی دنیا قطع می‌شود ولی در فتنه دو زندگی دنیا و آخرت از بین می‌رود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه کسانی که به عنوان طلای ناپاک از مسیر دین بازگشته و ارتدادشان ثابت شود اصحاب آتش هستند، گفت: آنها هر امتیازی هم که در دنیا داشته باشند همه از بین می رود و نابود می‌شود.

وی دسته دوم را مجاهدان فی‌سبیل‌الله دانست و افزود: این دسته از افراد به رحمت خدا امید دارند و مورد غفران الهی قرار می‌گیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به عنوان همایش امروز یادآور شد: پایداری در برابر فتنه و انحراف صرفا به سی و چهار سال بعد از پیروزی انقلاب محدود نمی‌شود، بلکه عمر 50 ساله دارد.

عضو مجلس خبرگان بر همین اساس افزود: از زمانی‌که حضرت امام نهضت را آغاز کردند جریان فتنه و انحراف به سراغ انقلاب آمد.

وی منافقین را یک جریان انحرافی در دل انقلاب اسلامی دانست.

سوء استفاده از نام امام(ره) و امام زمان(عج) برای علم کردن فتنه جدید

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آنچه که مهم است اینکه ما باید رابطه فتنه و انحراف را بشناسیم؛ فتنه عبارت از آتشی است که در درون جامعه روشن می‌شود و کجروی‌هایی که از این آتش به وجود می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ریزش‌هایی که در انقلاب و اسلام رخ می‌دهد انحراف در ریزش‌ها و شراره‌های آتش فتنه است گفت: باید در دل هر فتنه ابتدا سراغ انحراف رفت.



وی با تاکید بر اینکه اگر رابطه انحراف و فتنه برای ما روشن شود تا اندازه‌ای مسیر مشخص خواهد شد، گفت: به دنبال هر فتنه‌‌ای که می‌خواهد به وجود آید انحراف قرار دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی بر همین اساس به فرمایش حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه باید حق و باطل را شناخت و نباید حق و باطل را با اشخاص تشخیص داد گفت: در جریان فتنه و انحرافی که پیش آمده گاهی چنان دانه درشت‌ها را هدف قرار داده که حتی دو مرجع تقلید نیز در عرصه 34 سال انقلاب ریزش و سقوط داشتند.


وی بر همین اساس به آقای منتظری اشاره کرد که در اوج قائم‌مقامی رهبری به خاطر فتنه سقوط و ریزش داشت و گفت: در فتنه و انحراف یک هدف مشترک وجود دارد و آن اینکه تجلی‌گاه مقام ولایت و رهبری را از حوزه قدرت بیرون کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب می‌خواستند روحانیت را کنار بگذارند اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب نیز هدف مشترک انحرافایون خارج کردن دین از عرصه قدرت و تجلی‌گاه ولایت و رهبری بوده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر بنا باشد دین و ولایت حاکم نشوند،کسی نمی‌تواند جلودار کسانی باشد که به قدرت می‌رسند، گفت: حتی کسانیکه قبلاً در فتنه و جریان انحراف نبودند وقتی در عرصه قدرت وارد می‌شدند با فتنه و انحراف همدستی می‌کردند و دین، ولایت و رهبری را چالش سر راه خود می‌دانستند.

وی اضافه کرد: وقتی فتنه به وجود می‌آید از بین نمی‌رود؛ اگر هم سرکوب شود در درون جامعه زاد و ولد می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در جریان اصلاحات آقای خاتمی و موسوی با یکدیگر قرار گذاشتند هر کدام آمدند دیگری وارد نشود افزود: خاتمی کاندیدا شد؛ موسوی در مصاحبه‌ای شرایط برای ریاست جمهوری و خصوصیات آن را مطرح کرد که خبرنگار به وی گفت این اقدامات برای رئیس جمهور نیست بلکه مربوط به قدرت اول یعنی رهبری است.

وی اضافه کرد: موسوی در پاسخ به این خبرنگار گفته بود؛ «خیلی ساده است اگر رئیس جمهور درستی بیاید مردم را به خیابان‌ها ریخته تا رهبری را متقاعد کند»

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: این در حالی‌ است که موسوی تنها اصل 110 را می‌دانست و اصل 57 را فراموش کرده که قوای سه گانه تحت لوای رهبری ادامه می‌شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: دستور کار جریان‌های خارج و داخل کشور پس از فتنه 88 جنگ با رهبری بود و در ظاهر موضوع تقلب در انتخابات را مطرح می‌کردند چراکه اگر موضوع این بود باید آنها با رئیس‌جمهور منتخب درگیر می‌شدند اما با رهبری دشمنی کردند. از این رو فتنه و انحراف یکی هستند.

وی تصریح کرد: وقتی یک مرجع تقلید ریزش می‌کنند، ریزش مامور و نخست‌وزیر امام و کارگذار نظام در خدمت امام چیز بعیدی نیست؛ با هیچ مدرک و معیاری نمی‌توان افراد را ملاک حق و باطل قرار داد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه هر فرد و جریانی اگر در مقابل مقام ولایت قرار گیرد یا جریان انحرافی و یا عامل فتنه است افزود: از خط رهبری یک سانتی‌متر زاویه گرفتن باطل است.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه ما در انتخابات سال 92 با فتنه؛ ‌چه بسا از نوع  88 نباشد روبرو هستیم گفت: هوشیاری مردم در فتنه 88 و وابستگی آنان به ولایت به گونه‌ای است که هرکس شعارهای فتنه‌گران و انحرافی‌ها را بدهد مردم او را طرد خواهند کرد.

وی در پایان گفت:
فتنه جدید  دو عنوان را علم می‌کند؛ اول نام امام (ره) و دوم امام زمان (عج). و یک عده با علم کردن نام  امام (ره) و عده‌ای هم با شعار امام زمان می‌خواهند رهبری را از ابهت بی‌اندازند.

لنکرانی:
دعوت از متعهدان به انقلاب برای تدوین برنامه ریاست‌جمهوری

کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در همایش بزرگ جبهه پایداری ضمن تشکر از آیت‌الله علم‌الهدی ایشان را افشاگر ابعاد فتنه و انحراف دانست و اظهار داشت: درخت تناور انقلاب اسلامی همواره هدف آفاتی بوده است که اگر نسبت به آنها هوشیار نباشیم و اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام ندهیم ممکن است به این درخت پربرکت صدمه بخورد و این مسیر نورانی دچار اخلال شود.

سخنگوی جبهه پایداری تأکید کرد: طبق وعده الهی این انقلاب تا ظهور مولایمان حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت، ‌اما ما وظیفه داریم مسیر انقلاب را حفظ کنیم.

وی با اشاره به برخی از آفات انقلاب که بعضی از آنها ریشه در درون و بعضی ریشه در بیرون دارد تصریح کرد: مروری بر تجربه‌های تلخ گذشته نشان می‌دهد که چه خطراتی در کمین انقلاب بوده است.



لنکرانی قداست‌زدایی را یکی از مهمترین آفات انقلاب دانست و گفت: ارتباط امام امت همواره یک ارتباط مقدس بوده اما برخی افراد در جهت تقدس‌زدایی از این ارتباط گام برداشته‌اند و متأسفانه از افرادی که توقع تحکیم این قداست می‌رفته برخلاف آن عمل کرده‌اند که باعث صدمه به خودشان هم شده است.

سخنگوی جبهه پایداری مردم‌گریزی را یک آفت دیگر دانست و ادامه داد: کسانی که باید خدمتگزار مردم باشند دچار مردم‌گریزی شده‌اند که این مسئله آنها را از انقلاب جدا می‌‌کند.

وی با بیان اینکه در تحلیل 34 سال گذشته انقلاب باید بدانیم در هر صحنه‌ای که توفیقی داشته‌ایم نیروهای مؤمن و انقلابی در آن صحنه نقش‌آفرینی کرده‌اند افزود: اگر کسی این نکته را انکار کنند یک آفت بزرگی است و خیانت به انقلاب محسوب می‌شود.

لنکرانی ادامه داد: کسانی که تلاش دارند حساب خود را از حزب‌اللهی‌ها جدا کنند بزرگترین سرمایه خودشان را از دست می‌دهند چراکه این انقلاب با همین نیروها مسیر خود را پیش برده است.

سخنگوی جبهه پایداری فراموش کردن نخبگان انقلابی را یک آفت بزرگ دیگر دانست و اظهار داشت: ما نخبگانی را سراغ داریم که به زیور علم، ایمان و انقلابی‌گری و تعهد آراسته هستند اما فراموش شده‌اند.

وی آفت دیگر را برای انقلاب تلاش در جهت خوراندن جام زهر به رهبر انقلاب برشمرد و افزود: برخی افراد به جای اینکه مشکلات کشور را حل کنند با دمیدن بر مشکلات تلاش دارند جام زهر را به رهبر معظم انقلاب بنوشانند که این خیال باطلی است.

لنکرانی با اشاره به برخی ضرورت‌سازی‌های متوهمانه ادامه داد: این اقدامات که ناشی از سوء عملکرد است باعث ضربه به انقلاب می‌شود.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه ساده‌انگاری یک آفت بزرگ برای انقلاب است، یادآور شد: باید در برابر مشکلات به جای برخورد سطحی و احساسی تدبیر به خرج داد.

وی در ادامه خودمحوری و خودبسندگی و محروم کردن نظام از کار جمعی را یکی از آفت‌های انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم که در این میدان دفاع مؤمنانه و بی‌ادعایی از این انقلاب داشته باشیم.

لنکرانی در عین حال تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد برای خدمتگزاری به انقلاب منت می‌گذارند در حالیکه باید بدانند انقلاب اسلامی فرزندانی پرورش داده که بی‌مزد و بی‌منت برای انقلاب تلاش می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه برنامه ریاست‌جمهوری یازدهم جبهه پایداری درحال تدوین است از همه شخصیت‌های حقیقی، و کانون‌های فرهنگی با هرتخصصی برای مشارکت در تدوین این برنامه دعوت به عمل آورد و گفت: ما می‌خواهیم که برنامه ریاست‌جمهوری یازدهم با نظر جمع وسیعتری از متعهدان انقلاب تدوین شود.

در حاشیه این مراسم اعضای جبهه پایداری و نیز آیت الله علم الهدی به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ دادند که در ادامه ملاحظه می کنید؛

لنکرانی: چمران جزو نامزدهای نهایی جبهه پایداری قرار نگرفت

کامران باقری لنکرانی در حاشیه همایش جبهه پایداری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه نگران کننده است این است که وظایفی که مسئولان کشور در قوای سه گانه دارند به فراموشی سپرده شود، اما امیدواریم باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و باتوجه به حضور مخلصانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن آنها دین خود را به مردم ادا کنند.

لنکرانی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف جبهه پایداری با دولت در انتخابات آتی گفت: جبهه پایداری در انتخابات به بحث آرمان‌گرایی توجه دارد البته شاخصه‌های سلبی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصه‌های سلبی جبهه پایداری این است که کسانی را که انتخاب می‌کند در شرایطی باشند که مورد سوء استفاده جریان فتنه و انحرافی قرار نگیرند و طبیعتاً بعضی از کاندیداهایی که درحال حاضر مطرح‌اند این نگرانی درباره آنها وجود دارد که مورد سوء استفاده ابزاری جریان‌هایی که با انقلاب زاویه دارند قرار بگیرند.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری در حال بالندگی است البته ما توقع داریم این مسئله شتاب بیشتری بگیرد. اما تدوین اساسنامه، شورای مرکزی جدید،‌ برنامه ریاست‌ جمهوری انجام شده و شاخه دانشجویی و شورای استانی جبهه شکل گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جبهه پایداری با سعید جلیلی رایزنی انجام داده یا خیر اظهار داشت: با جلیلی در این باره صحبت کرده‌ایم.

لنکرانی همچنین در پاسخ به سوال درباره مطرح شدن مهدی چمران در این جبهه خاطرنشان کرد: نامزدی چمران در جبهه پایداری بررسی شد اما وی جزء گزینه‌های نهایی قرار نگرفت.

آقاتهرانی: لنکرانی می تواند گزینه نهایی باشد

مرتضی آقاتهرانی در حاشیه همایش جبهه پایداری در پاسخ به این سئوال که آیا لنکرانی گزینه نهایی شما برای انتخابات ریاست جمهوری است ،  گفت: می تواند باشد یا نباشد. اسامی نوشته شده و روی آنها کار می شود انشاءالله در آینده نزدیک آنها را اعلام می کنیم.



به گزارش مهر، وی در پاسخ به سئوالی در خصوص درباره یکشنبه سیاه مجلس گفت: یکشنبه بدی بود و چند عامل وجود داشت. اول خود استیضاح بود که باید در آن دقت بیشتر می شد. هیات رئیسه باید با دقت بیشتری جریان استیضاح را کنترل می کرد همچنین نمایندگان در صحبت هایشان رعایت لازم را می کردند.

آقاتهرانی گفت: احمدی نژاد باید صحبت هایش را تعدیل می کرد و  قسمت آخر سخنرانی لاریجانی نیز باید اصلاح می شد.


پیش بینی آیت الله علم الهدی از نامزدهای اصولگرایان

آیت الله سیداحمد علم الهدی عضو مجلی خبرگان رهبری نیز که سخنران گردهمایی جبهه پایداری بود در جمع خبرنگاران با اشاره به توهین به رئیس مجلس در قم تصریح کرد: حوادث یکشنبه قم را قبول ندارم. 22 بهمن روز وحدت ملی ما بود و هر گونه حرکتی که این وحدت ملی را خدشه دار کند درست نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پیش بینی اش از نامزدهای اصولگرایان در انتخابات 92 اظهارداشت: نمی شود پیش بینی کرد ولی اگر نیروهای حزب اللهی به صحنه بیایند و مورد اطمینان مردم قرار بگیرند در این صورت مقصود عملی می شود که نمونه آن را در انتخابات مجلس نهم دیدیم.

علم‌الهدی در پاسخ به این سوال که نقش جریان انحرافی را در انتخابات چگونه می‌بینید تصریح کرد: این گروه، جریان نیست و افراد به حساب پول و قدرت دور هم جمع شده‌اند و به مرور کنار خواهند رفت.

برای دیدن تصاویر همایش جبهه پایداری اینجا را کلیک کنید

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2674
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 25 بهمن 1391

 دبیرکل جبهه پایداری با تأکید بر اینکه مسئولان نباید با دعواهای خود سوژه به دست بیگانگان بدهند، گفت: نمی‌توان با بداخلاقی، بداخلاقی را تغییر داد و با خون، خون را پاک کرد چرا که این امر شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری امشب سه‌شنبه در مراسمی که برای قرائت دعای توسل جهت سلامتی آیت‌الله خوش‌وقت در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شده بود، آیت‌الله خوش‌وقت را یکی از بهترین خدمتگزاران انقلاب دانست و اظهار داشت: ایشان راه را به ما نشان داده و می‌دهند و در واقع برای اینکه کسی را تربیت کنند زحمت زیادی کشیده‌اند.
 
آقاتهرانی با بیان اینکه این محله به دلیل حضور آیت‌الله خوش‌وقت با سایر محله‌های شهر فرق دارد، تصریح کرد: کسانی که با علمایی همچون آیت‌الله خوش‌وقت حشر و نشر دارند از نظر تیپ شخصیتی فرق می‌کنند.
 
دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به اینکه همین خلق و خوی این افراد است که برای آن بزرگواران باقی می‌ماند، یادآور شد: بنده وقتی برخی افراد را می‌بینم با اینکه استادشان را نمی‌شناسم اما می‌توانم تشخیص دهم که استادشان کیست و پیش چه کسی بوده‌اند. از این رو استاد بسیار مهم است و نشست و برخواست با انسان‌های صالح شاکله انسان را به خوبی تغییر می‌دهد.
 
وی آیت‌الله خوش‌وقت را یکی از علمای بزرگ تهران دانست و تأکید کرد: دوستان باید قدر ایشان را بدانند و امیدواریم که خداوند ایشان را حفظ کرده و به سلامت به کشور بازگرداند.
 
آقاتهرانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دل انسان‌ها به جایی بند است که در روز به آن مشغول هستند، گفت: دل برخی از انسان‌ها به پول، برخی به جاه و مقام و برخی به شهرت متصل است و ممکن است کسی بخوابد و خواب بازار را ببیند و امثال ما هم درگیر مجلس و بداخلاقی برخی افراد هستیم.
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: یکی از نمایندگان برای بنده تعریف کرد که در راهپیمایی یکی از مردم نزد وی آمده و گفته است که ما دغدغه گوشت، نان و آب نداریم فقط شما مسئولان با هم دعوا نکنید.
 
وی بر همین اساس خطاب به مسئولان گفت که با یکدیگر دعوا نکنید و سوژه به دست بی‌بی‌سی و بیگانگان ندهید.
 
آقاتهرانی با طرح این پرسش که چرا می‌خواهید با بداخلاقی به اخلاق برسید، تصریح کرد: برخی در صدد هستند با تضییع حقوق به حق برسند که این مسخره است و شدنی هم نیست.
 
دبیرکل جبهه پایداری با تأکید بر اینکه کسی با خون خون را پاک نمی‌کند و با بداخلاقی نمی‌توان بداخلاقی را تغییر داد، تأکید کرد: باید برای کسی که باید با او خلوت کنیم فرصت بگذاریم و با خداوند خود خلوت کنیم.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2046
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
سه شنبه 24 بهمن 1391

 علیرضا پناهیان روز گذشته با حضور در اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، سخنرانی کرد.


به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، بنا به آنچه پایگاه تحلیلی خبری دانشجویان مستقل، منتشر کرده است، پناهیان در این جلسه به مباحث انتخاباتی پرداخت و نسبت به برخی مسائل اخیر چون انتخابات آزاد، بداخلاقی های سیاسی و جریان های انحرافی سخن گفت.
 
مشروح این سخنرانی به شرح زیر است::

ما در معرض دو مسئله مهم و تا حدی پیچیده قرار گرفته ایم، باید فکر کنیم این دو مسئله مهم را حل کنیم و به خوبی از آن عبور کنیم و آسیب هایشان را کم کنیم و اساسا راه حلی برای زندگی انسانها برای عبور از این دو مسئلۀ مهم بدست آوریم. یقینا عبور از این دو مسئله مهم در تعجیل فرج حضرت و مقدمه سازی برای ظهور حضرت بسیار موثر خواهد بود.

یکی از این دو مسئله برمی¬گردد به شرایط زمانی ما و یکی از معضلات مهم جامعه بشری است و مسئله صرفا داخلی نیست؛ یک پدیدۀ عام البلواست که شاید حدود صد سال است بشر در این گرفتاری متوقف شده و جلوی رشدش گرفته شده است. مسئلۀ دوم برمی¬گردد به رشد معنوی جامعه ما که این رشد در صدر اسلام هم با چنین معضلی مواجه شد و تا حد زیادی متوقف شد. در برخورد با این معضل باید بتوانیم راه حلی اساسی پیدا کنیم.

بستر شناسایی این دو معضل را بنده عرض کردم، برای دومی تاریخ اسلام بود، که باید ببینیم صدر اسلام واقعا با چه معضلاتی مواجه بودند؟ مشکلی که صدر اسلام با آن مواجه شد و نتوانست از آن عبور کند چه بود؟

 مسئله اول را هم باید به ویژگی جامعه جهانی امروز نگاه کنیم که ببینیم با چه معضلی مواجه است و چقدر توانسته است که از این معضل عبور کند و ما چگونه باید برای این معضل راه حل پیدا کنیم. معضلی که امروز در جامعه جهانی با آن مواجه هستیم و باید راه عبوری برای آن ایجاد کنیم، آن راه عبور اینست که: بعد از اینکه جهان از دوران دیکتاتوری مسلط و مستقیم عبور کرد به دوران دموکراسی فرو افتاد. چرا می گوییم فرو افتاد؟ زیرا با مشکلات و معضلات فراوان¬تری روبرو شد اگر چه یک قدم پیش گذاشته شده بود اما چند قدم پس رفت.

 
*فریب هایی است که در دل آزادی وجود دارد/همیشه بازی دموکراسی سه هیچ به نفع صهونیست هاست

اگر جامعه اروپایی هنوز دچار دیکتاتوری بود شاید بهتر می توانست از دیکتاتوری عبور کند و مشکلات یک محیط دیکتاتوری را برطرف کند ولی دچار معضلات جامعه دموکراتیکش شد و این معضلات به سادگی قابل عبور نیستند.

عمده ترین مشکلی که جامعه امروز بر اثر برخورداری از دموکراسی با آن مواجه شده مشکل نفوذ است.مشکل دست های پنهان که دموکراسی های مشکل هدایت شدگی دموکراسی و آزاد است، مشکل فریب هایی است که در دل آزادی وجود دارد که موجب شده در مهد آزادی، بیان فریادها به جایی نرسد. مشکل در آستانه حل شدن است، چون بیان آن ساده شده، به این صورت که تمام کشورهای دموکراتیک قبلی تحت نفوذ مسلم صهونیست ها هستند. چرا مردم در جوامع دموکراتیک هر چه رای می دهند هر چه احزاب و نهادهای مدنی می آیند برحکومت و دولت نظارت داشته باشند، در هیچ کشوری نتیجه ای نمی گیرد. همیشه بازی دموکراسی سه هیچ به نفع صهونیست ها تمام می شود. این رای گیری است؟ یا چه مواجه با آرای عمومی است و چگونه حکمت بر سرنوست مردم خودشان است که یک درصد بر نودو نه درصد حکومت می کند؟ اما نود ونه درصد وقتی می خواهند قیام کنند، علیه یک درصد مثل قیام کردن غلبه بر یک جمعه دیکتاتوری برایشان آسان نیست. این چگونه مشکلی است؟ چگونه جامعه ای که با آرای عمومی اداره می شود، بر آن صهونیست ها حاکم می شود؟ چگونه مردم را فریب می دهند؟ چگونه در جامعه ای که آزادی بیان ادعا می شود، آنقدر آزادی بیان کنترل شده در خدمت دیکتاتوری های پنهان جهان  دموکراتیک قرار می گیرد؟ 

خیلی روشن است. خدمت شما عرض می کنم: یکی از جدی ترین مسایل جمهوری اسلامی این است که ما باید ببینیم چگونه می توانیم از این معضل جهانی عبور کنیم. چگونه ما نباید اجازه بدهیم انتخاباتمان مثل انتخابات فرانسه، آمریکا، انگلستان و آلمان بشود نباید اجازه بدهیم چون نتیجه انتخابات آنجا را دیدیم. چگونه تفکیک قوا باید صورت بگیرد که به سرنوشت شوم تفکیک قوا در کشورهای دمکراتیک جهان امروز مبتلا نشود؟ قوه قضاییه این کشورها حتی تحت سلطه صهونیست ها عمل می کنند و به طور واضحی به نفع صهونیست ها تبعیض آموز عمل می کنند. اینها دیگر نیازی به توضیح و استدلال ندارد با یک مقدار مطالعه می توانید به این واقعیت ها برسید.

 الان سوال این است چگونه یک جامعه دمکراتیک به اینجا می رسد؟ بعد ما چه تفاوتی با آنها داریم و چه پیش بینی داریم که می خواهیم به واسطه  این تفاوت ها و پیش بینی ها کنترل کنیم تا یک جامعه برخوردار از مراجعه به آرای عمومی به آن نقطه نرسد. 

من فکر می کنم این باید در مطالبه شما دانشجویان  قرار بگیرد. مواظب باشید دمکراسی ما که مردم سالاری دینی هست دچار آسیب های دموکراسی غربی نشود. این مطالبه اصلی  ماست. نماد بسیار کوچک  این تفاوت و تمایز این است که به کاندیداهای انتخابات بگوییم که مثل کاندیداهای قبلی تبلیغات نکنند، مثل کاندیدهای قبلی مبارزه انتخاباتی نکنند. نماد بسیار ساده آن این است یعنی یکی از نمونه های بسیار ساده آن این است.
 

 
 
*نظر پناهیان درباره دکتر شریعتی

 من توجه شما را به یکی از جمله های دکتر شریعتی جلب  می کنم؛ سال ها پیش کتابی را می خواندم که دیدگاه های سیاسی دکتر شریعتی را در آن جمع کرده بود. گرچه ممکن است انتقادهایی به دیدگاه های دینی دکتر شریعتی داشته باشم، مثلا اینکه دکتر مطهری  انتقادهای بیشتری به دین شناسی و دیدگاه های دینی ایشان داشتند، ولی نمی توان حرفهای حق کسی را بخاطر حرفهای باطلش دور ریخت. من نمی خواهم بگویم که فرمایش ایشان فرمایش درستی بوده است، میخواهم بگویم مسئله ای است که آن زمان ایشان به آن توجه داشتند. قبل از آن که تجربه دموکراسی در جامعه ما تحقق پیدا کند ایشان با این موضوع تفتن پیدا کرده بودند. اینقدر این موضوع، موضوع قدیمی و  پیش پا افتاده ای است که حتی شما تجربه یک جامعه دموکراسی هم نداشته باشید. می توانید مشکل را حدس بزنید.

ایشان به دموکراسی متعهد اعتقاد داشتند. در دموکراسی متعهد مردم با آرای خودشان رئیس و رهبر خودشان را انتخاب می کنند. حالا من نمی دانم تعبیر ایشان از رهبری جامعه دموکراسی متعهد چه بوده است. ولی تعبیر دینی و ولایتی نداشت. مردم با آرای  خودشان در جامعه دموکراسی متعهد رهبر خود را انتخاب می کنند. ولی مردم نباید بتوانند با آرای خودشان رهبر را عزل کنند. مردم او را یک بار انتخاب می کنند. به نظر معقول نمی آید ایشان توضیح می دهند به این دلیل که حالا که مردم رآی می دهند می  توان آن ها را فریب داد و دشمنان یک جامعه برخوردار از دموکراسی متعهد کاری می کنند که افکار مردم را تحریف کنند.
 
 
 
*پرسش های پناهیان درباره انتخابات آزاد

در دموکراسی احتمال کنترل و هدایت پشت پرده و نفوذ در لایه های مختلف دموکراسی وجود دارد. به حدی که شما در کشورهای غربی میبینید هرکس رای میدهد و هرجور رای میدهد، به صهیونیست ها رای میدهد.نفوذ در احراب، در بدنه کارشناسی، در لایه های تصمیم ساز و تصمیم گیر، نفوذ در انواع سطوح جامعه و کنترل یک جامعه چند میلیاردی مسیحی توسط 5 میلیون نفر صهیونیسم. الان چه گونه باید در جامعه خودمان کنترل کنیم؟ من از شما می پرسم، راه حل چیست که در بدنه کارشناسی نظام، در لایه های مختلفی که برای دولت در جامعه ما تعریف شده است، دشمن نفوذ نکند؟ اگر دشمن بلد بود شعار های ما را توسط عناصر خودش بدهد. و بعد آرام آرام مسیر را کج بکند، آن وقت باید چگونه برخورد بکنیم؟ چگونه باید شناسایی بکنیم؟ ما جامعه آزاد و انتخابات آزاد را در جامعه خودمان چگونه باید از هدایت یافتگی و نفوذ صهیونیسم های جهان خوار در امان نگه داریم؟ این مسئله اول است که مسئله بزرگی است. 

آیا مردم آمریکا دوست داشتند که تحت سلطه صهونیسم باشند؟ آیا این 99 درصد، آگاهانه، عاشقانه این یک درصد را برخوردشان مسلط کرده اند که حالا که دچار فقر و هلاکت شده اند، قیام می کنند؟ وقت هایی که نوکران، کارگران مرفه این یک درصد بودند هیچ اعتراضی نمی کردند، قبل از این هم اگر اعتراض نمی کردند، به این دلیل بود که رفتارشان هدایت می شد. بعد این ها به ما اتهام می زنند که مردم را خام می کنید! دقیقا کاری را که خودشان با مردم خودشان می کنند. حالا که نمی توانند پول در جیبی کارمندان مرفه خودشان را برسانند، تظاهرات صورت می گیرد و گرنه قبلا هم شرایط همین بوده است: من به تو پولی بیشتر از کارمندان کشورهای عقب مانده می دهم.  مرفه باش و به ما یعنی آن یک درصد خدمت کن و هر وقت هم رای می دهید به ما رای می دهید و دیگر فرقی نمی کند که چه طور رای می دهید. شاید خسته شده باشی از رئیس جمهور های آمریکا، نشاط انتخاباتیت کم شده باشد، ما برای تو رنگین پوست انتخاب می کنیم. اگر از این شعار خسته شده باشی ما شعارهای دیگری برای تو می آوریم. شما بگویید که چه چیزی می خواهید؟ ما که همیشه حاکم هستیم. شما تقاضایتان چیست؟ ما متناسب با تقاضای شما حکومت خودمان را تعریف می کنیم. 

انتخابات آمریکا هم برای کشورهای جهان، آنقدر اهمیت ندارد که انتخابات کشور ما برایشان اهمیت دارد. چون همه می دانند آنجا بازی است و اینجا حقیقی است.

در ایران افراد و اشخاص و صحبت ها  مهم هستند. چرا که هر فردی که انتخاب می شود در واقع او گزینه کل مردم است در صورتی که در غرب کسانی که انتخابات می شوند عروسک های خیمه شب بازی هستند. انتخابات اخیر فرانسه یکی از مهمترین انتخابات  دهه های اخیر فرانسه بود که به دور دوم نرسید علارغم عادت سیاسی که در آنجا وجود دارد و هیچ چیزی هم تغییر نکرد و و سیاست های ریاضت اقتصادی هم تکان نخورد.

ما باید مراقب باشیم که مردم سالاری ما تبدیل به دموکراسی نشود اما چگونه می شود دولت را  مدیریت کرد که نفوذ در آن صورت نگیرد؟ چگونه می شود انتخابات را مدیریت کرد که در آن فریب صورت نگیرد؟
 

 
 
*راه های نفوذ به انقلاب

ولایت فقیه یک عنصر حیاتی در ساختار جامعه ما است که خودش به خودی خود کلیدی ترین راه حل را برای جلوگیری از تبدیل دموکراسی به دیکتاتوری را دارد. لذا حضرت امام فرمود ولایت فقیه مانع دیکتاتوری است. همان دیکتاتوری پنهانی که بانکی مون می گوید دموکراسی چیزی جز دیکتاتوری پنهان یا اشرافیت مدرن نیست.

شورای نگهبان یک مکانیزمی است که در آن زمینه ای طراحی شده است. ما داریم با این مکانیزمی که طراحی کردیم در مقابل نفوذ مقاومت می کنیم. مسئله تمام شده نیست وقتی قانون تصویب می شود شما باید بسنجید که این قوانین تا چه حد به نفع مردم و نظام طراحی شده اند. 
صهیونیست ها 118 سال پیش در پروتوکل های خود برای هدایت جوامع دموکراتیک قرارداد بستند؛ یکی از مفاد آن این بود که ما انقدر قوانین زائد و اضافه تصویت می کنیم و آن را به مردم تحمیل می کنیم با ابزارالات خود، که مردم توانایی و قدرت تحلیل خود را از دست بدهند و نتوانند تشخیص بدهند که این قانون مفید است و چه تاثیراتی را دارد بعد به واسطه این قانون های اضافی آنها را استثمار می کنیم و این قانون خیلی پیچیده است.

به نظر بنده یک سری از قوانین در کشور ما بر اساس نگاه غرب زده تصویب شده اند و چون صریحا خلاف برخی از قوانین اسلامی نبوده است شورای نگهبان با آن مخالفتی نکرده است. اما تاثیرات خود را بر جامعه داشته و باعث افزایش فساد در جامعه شده است و یک روزی باید این قوانین اصلاح شود.

اشخاص و افرادی را مامور می کنند؛ یک استاد دانشگاهی را من می توانم نام ببرم که بازنشسته سازمان ملل است. ایشان می گفتند که من در همان ایام بعد از دفاع مقدس به رییس سازمان ملل می گفتم شما کشور های غربی نمی توانید با انقلاب اسلامی کنار بیایید. چه نقشه ای برای آن دارید؟ ایشان برای 14 کشور جهان نماینده سازمان ملل بوده است و یک آدم جهان دیده هستند.

رییس سازمان ملل که روحیات ضد صهیونیستی هم داشت و برخی از حرف ها را که می خواست بزند در مقر سازمان نمی گفت. جای دیگر قرار می گذاشت. او گفت طرحی که برای به زیر کشیدن انقلاب اسلامی وجود دارد طرح بسیار ساده ای است. این طرح را برای همه انقلاب ها انجام دادیم و نتیجه مثبتی داشته است . زمانی که انقلابیون حاکم می شوند امکانات در اختیار می گیرند و فرزندان خود را برای تجارت و تحصیل به غرب  می فرستند در این حالت ما برای آنها دام پهن می کنیم.

بعد از پهن کردن دام ها وی را مجبور می کنند که بر روی پدرش تاثیر بگذارد و به این نحوه در تصمیمات داخل کشور دخالت می کنند. همان زمان،  رییس سازمان ملل اصطلاح آقازاده ها را برای به زیر کشیدن انقلاب یک کشور به کار برد.

این نکته خیلی پیچیده است این تصور که این ها یک پولی را بردند و زمینی خوردند و کار آنها را به یک دزدی ختم کنیم، این ها طرحهایی است که برای منحرف کردن انقلاب به  کار می برند این ها در جهان اجرا شده است.

ما باید جمهوری اسلامی را به این دلیل که شبیه دموکراسی است، از گزند نفوذ حفظ کنیم.  راه های نفوذ به انقلاب، یکی تغییر طرز تفکر مسئولین است. دوم آقازاده هاست. سوم قوانین اضافی است. چهارم مدیریت میانی و بدنه کارشناسی است.

یکی از اساتید دانشگاه بیان می کرد که یکی از کشور ها به دانشگاه ما آمدند و می خواستند که بورسیه بدهند و 20 نفر را بورسیه می کردند و ما کمی تردید کردیم و بعد ما فرستادیمشان و اکثرشان هم بازگشتند و این ها تخصصی گرفتند که برای یکی از کارخانه ما بسیار نیاز  بود و بنده مشاور آن کارخانه بودم وقتی که ما می گفتیم که این مشکل را چطور حل کنیم؟ و غالبا بیان می کردند که این مشکل مثلا توسط چنین دستگاهی نیاز داریم که فلان کشور این صنعت را دارد و بنده تحلیل کردم دیدم یکی از این دستگاهها را که ما از آن کشور بخریم تمام هزینه بورسیه این کشور در خواهد آمد این فرد که آنجا تحصیل کرده دائما دستگاههای آن کشور را پیشنهاد می کند، این نمونه ساده ترین و قانونی ترین راه نفوذ در کشور است.

آیا این اتفاق در کشور ما افتاده است؟  آیا این اتفاق در عرصه انتخابات و عرصه سیاسیون ما اتفاق افتاده است؟ آیا توانسته اند در عرصه انتخابات ها مردم را فریب بدهند یا نه؟ 

شما دانشجویان باید این مسائل را بررسی کنید چرا که شما یکی از فعالترین و موثرترین گروهها برای کنترل نفوذ در جامعه ما هستید. شما به این موضوع بی اعتنایی کنید دیگر فردی نمی ماند.

مثلا در انتخابات دوم خرداد آن طور که تبلیغات می شد، ما تصور می کردیم که دولت آقای خاتمی چیزی متفاوت از دولت هاشمی خواهد بود و مردم به خاطر این تفاوت به ایشان رای دادند در آن زمان تغییر و تفاوت خیلی مطلوب وبد و مردم خیلی در انتخابات شرکت کردند و آرای آقای خاتمی هم بالا بود و ایشان هم در عرصه انتخاباتی اصلا روند گذشته را تائید نمی کردند و دنبال فضای جدید بودند.

 در همان زمان رقیب آقای خاتمی آقای ناطق نوری بود و همه تصور می کردند که ناطق در خط هاشمی است و خاتمی می خواهد اوضاع را تغییر دهد، در برخی از صحبت ها حتی آقای هاشمی اشاره کرده بودند که از خاتمی حمایت کنید اما بدنه جامعه این چنین عقیده ای نداشتند.بعد که خاتمی آمد دیدم که قبلا دولت دست کارگزاران بود و الان هم دولت دست کارگزاران است و چیزی تغییر نکرد شما اسم این اتفاق را چه می گذارید؟+
 



در انتخابات 88 آقای موسوی اگر حرف های آقای معین را می زدند، چهار میلیون بیشتر رای نداشتند. آقای معین حرف های اصلاح طلبان را صریحا می زدند و چهار میلیون هم بیشتر رای نداشتند. ولی آقای موسوی این کار را نکردند، البته اشاره می کردند اما حرف های متفاوت بود ایشون دائما از خط امام صحبت می کردند اما تجربه عملی و عملکرد ایشون چیزی متفاوت از حرف ها بود.

یعنی اگر مردم دقیقاً می دانستند کم تر به ایشان رأی می دادند، منتها فضای انتخابات، فضای تخریب نیست، افشاگری به تخریب نزدیک می شود و مشکلات زیادی وجود دارد و نمی توانید از خواص و مسئولین بالای جامعه انتظار افشاگری داشته باشید. باز یک فریبی در حال صورت گرفتن بود و در مقابل این فریب افراد زیادی مجبور شدند که تاکتیکی به صحنه بیایند و به طوری تبلیغات کنند که رأی گیری به سمتی برود که آن سمت با همه ایرادات خود فریب صورت نگیرد.

برای مثال آیا می شود مسئولی به آرمان فلسطین معتقد نباشد و خودش را به عنوان ضد صهیونیسم برای مردم یادآور کند؟ بله این وجود دارد و وقتی وزیر امور خارجه در یکی از دوره‌های تاریخی گذشته به یک اجلاس بین المللی می رود که مرتبط به فلسطین است و آن فردی سیاسی می گوید این ربطی به ما ندارد، اگر چنین فردی وجود داشته باشد چگونه می توان آن را افشاگری کرد؟ این فرد می آید ساعت های زیادی سخنرانی از ضد اسرائیل رو نمایی می‌کند و برای این افراد افشاگری چگونه صورت می‌گیرد؟

این ها امیدهای بیگانگان هستند، کاش همه چی بر پایه صداقت بود. البته خدا همیشه علامت هایی می گذارد. که متنها این ها را خواص جامعه دریافت می کنند که شما همان خواصی هستید که مقام معظم رهبری از آن به عنوان افسران جنگ نرم یاد می کنند و شما باید موجب هشیاری جامعه شوید. بعضی مواقع ممکن است یک دانشجو موجب هوشیاری یک روحانی  شود و ما در قدیم این را نداشتیم و برای مثال شهید دیالمه افتخار جامعه دانشجویی است و زمانی که مجرد بود نماینده مجلس شد و حرف هایی برای ملت می زند که 30 سال بعد به آن می رسد، روشن بینی تا این حد معرکه است و حرفی میزند که احدی حرف ایشان را قبول نمی کند و بلا استثناء مردم بعد از 30 سال حرف ایشان را فهمیدند و ما باید از این که با آراء مردم و دموکراسی بازی شود جلوگیری شود که دشمن پشت صحنه آن ایستاده باشد و خواهان کنترل باشد. من خواهشم این است که در بازی های قدرت وارد شوید، نقشه خوانی کنید.

روز به روز روش های جدیدی برای نفوذ و فریب ایجاد می شود و ما باید از آن عبور کنیم و این معضل اول بود. غربی ها یا باید جامعه را مثل سوریه نا امن کنند یا جامعه ما باید به فریب و نفوذ تن دهد که آنها به خواسته خودشان برسند و در آن زمان است که فقط تا قیمت جان می توان با آن مبارزه کند.+
 
 

آن کسانی که جوامع دموکراتیک غربی را با نفوذ  و فریب بر آن سلطه پیدا کردند و مهارت فوق العاده دارند و کشورهای مهم دنیا را به همین دو شیوه اداره می کنند آنها به هر شیوه ای می خواهند به ما نزدیک شوند و مسئله ای است که ما با آن مواجه هستیم و باید به جهانیان نشان دهیم که رأی گیری صورت گیرد و هیچ آسیبی جامعه نبیند و جامعه جهانی منتظر این است در ایران اسلامی الگوی انتخابات آزاد حقیقی را دریافت خواهد کرد و روزی بر شما مراجعه خواهند کرد که شما چگونه رأی می دهید که یک درصد بر99 درصد حاکم نمی شود، آن صهیونیسمی که بر تمام کشورهای دموکراتیک حاکم است و همه را تحت نفوذ خودش اداره می کند چرا در کشور ایران نفوذ نکرده است؟ جامعه دموکراتیک به معنای واقعی کلمه دارید اما زیر سلطه صهیونیسم نیستید، چون در صد سال اخیر یک کشوری نیست که زیر سلطه دمکراتیک نباشد و در همه کشور های حرکت کننده به سمت دموکراتیک  حرکت می کنند. شما می بینید که یا به بی ثباتی یا نفوذ غربی ها تن می دهید. وابستگی احزاب از گروه شروع می شود. ساز و کار ما برای عبور چیست؟ شما طبیعتاً می دانید ولایت فقیه محور، مقاومت ما در مقابل نفوذ و فریب است.
 
*جنگ با علی(ع) راحتر از جنگ با طلحه و زبیر

مسئله دومی که با آن مواجه شدیم و بستر مطالعه تاریخ اسلام است این است که امیر المؤمنین (ع) در اوج در گیری های که در جامعه اسلامی با قاسطین، مارقین و ناکسین که صریحاً با ایشان جنگیدند و غیر از اینها یک گروه دیگری نیز بودند که هم رکاب ایشان بودند. امیر المؤمنین (ع) در یک زمان واحد در 4 جا می جنگیدند و این کار دشواری است.

طلحه و زبیر دو نفر از کسانی بودند که علیه عثمان قیام کردند و به دلیل این که عثمان، معاویه را مورد لطف قرار می دهد. اگر امام علی به میدان نمی آمد، معاویه باید با طلحه و زبیر می جنگید و جنگیدن معاویه با طلحه و زبیر سخت تر از جنگ با علی (ع) است. چون طلحه و زبیر مانند خودش نامردی می جنگیدند و علی (ع) مردانه می جنگید و یا می توانست از عملیات فریب نفوذ استفاده کند.
 



طلحه و زبیر شروع به جنگ با علی (ع) کردند، در حالی که علی (ع) در حال آماده شدن برای درگیری با معاویه بود. معاویه مایل بود که علی (ع) بخشی از قوای خود را از دست بدهد و طلحه و زبیر نیز به کنار روند. خوارج موجب شدند که علی بن ابی طالب نتواند بر معاویه پیروز شود، خوارج اجازه ندادند امام علی (ع) بر معاویه پیروز شود ولی میزان دشمنی خوارج با معاویه و علی (ع) یکسان بود و حتی شاید بیشتر با معاویه دشمن بودند. علی (ع) با خوارج که جنگید، معاویه خوشحال شد که خوارج به کنار رفتند. امیر المومنین گروه چهارمی که با آن درگیر بودند ( کسی که در رکاب علی (ع) آخرین حرف را زد کمر سپاه ایشان را شکست و موجب شد که امام مذاکره با معاویه را قبول کند؛ اشعث بود) اشعث کسی است که، هر فتنه ای برای امیر المومنین پیش می آمد، پای اشعث در آن فتنه در میان بود. پسر اشعث قاتل اباعبد الله الحسین (ع) و دخترش قاتل امام حسن مجتبی (ع) است. آن وقت یکی از ایرادهای مهم خوارج نسبت به علی ابن ابی طالب (ع) این بود که: یا علی! اگر شما آدم درستی هستید، اشعث در دستگاه تو چه کار می کند؟ حالا شما بگویید که علی ابن ابی طالب چه کاری باید انجام بدهد؟ با چه کسی بجنگد؟ اصلا شما بروید و پیشنهاد بدهید که شما با خوارج صحبت کن و با خوارجت همراه بشو، این اشعث و همراهانش را از پای رکاب خودت که اینها عامل گرفتاری تو هستند، از بین ببر، چنین مشورت را به علی ابن ابی طالب بدهید ببینم حضرت در تاریخ با این مشورت چه کاری انجام می دهد؟ 

من از طرف امیر المومنین، می گویم باشد قبول! خوراج چند هزار نفر هستند؟ 6 هزار نفر رفتند بیرون شهر و اردو زده اند، خوب علی ابن ابی طالب جنگ است! شما یک نامرد منافق، رذل در پای رکاب شما هستند به نام اشعث و همراهانش، اینها پس فردا فرزندان شما را به شهادت می رسانند، بیا و با خوارج که لااقل ظاهرشان یک مقدار انقلابی  تر است، همراهی کن. تا بعد ها که توانستی بیایی تا نابودشان کنی، بعد بروی سراغ معاویه. نمی شود همه را با هم زد.

علی ابن ابی طالب (ع)، آمدند بیرون شهر و پیش شش هزار نفر خوارج رفتند، به آنها گفتند چه می خواهید از من؟ مگر شما خودتان تحمیل نکردید؟ و صحبت کردند، آنها گفتند آقا جان شما توبه کن، ما هم توبه کردیم. ما هم می آییم در شهر، آقا امیر المومنین فرمودند: استغفر الله ربی و اتوب علیه و کل ذنب، من از هر گناهی توبه می کنم. این ها هم گفتند: آقا توبه کردند دیگر، و این 6 هزار نفر موافقت کردند و آمدند در شهر، چه شد جنگ خوارج صورت گرفت؟ اشعث پیش امیرالمومنین آمد و گفت یا علی ابن ابی طالب(ع)، شما توبه کردید؟ شما مگر حکمیت را پذیرفتید به زور اینها نبود؟ بعد توبه کرده اید؟ آقا فرمودند نه من که از آن توبه نکردم. من کلا گفتم استغفار تا موضوع حل بشود. اشعث  قصه را علنی کرد و گفت نه آقا علی ابن ابی طالب به من این گونه گفتند و اصلا قصه این گونه نیست! و جنجال به پا کرد و از آن 6 هزار نفر 4 هزار نفر آنها دوباره رفتند.. جنگ نهروان راه افتاد. حالا امیر الومنین از شهر خودش 4 هزار نفر را مجبور بشود، بکشد، دیگر می تواند حکومت کند؟ در چند جبهه باید امیر المومنین در آن واحد بجنگد؟ 

من نمی دانم باید برای شما متاسف باشم در دوران دفاع مقدس نبودید؟ یا برای شما خوشحال باشم که در دوران دفاع مقدس نبودید؟ چون در دوران دفاع مقدس سطح پیش رفتگی جامعه ما سطح نازلی بود و ما هنوز اول راه بودیم. الان که پیشرفت جامعه سریع تر شده است و به نقطه های بالاتر  رسیدیم، کار سخت تر است، خوشحالم که شما به قسمت های سخت تر داستان رسیده اید. رشدتان هم باید در این عرصه سخت تر باشد. اصلا شما لازم نیست حسرت بخورید که در زمان طلایی دفاع مقدس نبودید. الان طلایی تر است. ما در دوران دفاع مقدس، یک کار بیشتر نداشتیم که به جبهه برویم، امام هم پشت جبهه را، با هیبت خودشان اداره می کردند. درگیری در چند جبهه نبود، فوقش اگر هم باشد در چند جبهه درگیری های ضعیفی در داخل کشور بود. امام فرمودند: الان وقتش نیست. ما خیالمان راحت بود و به جنگ می رفتیم.یک جبهه بیشتر نبود.
 
*مبادا شما را فریب بدهند و به یک یا دو یا سه جریان انحرافی محدود کنند و در این صورت از جریان های انحرافی دیگر غافل شوید

آیا الان شما باید در چند جبهه بجنگید؟ الان شما باید با چند جریانی بجنگید که دشمن همدیگر هم هستند، و نان دشمنی همدیگر را هم می خورند، ولی در اینکه ضربه به ارکان نظام بزنند با هم مشترک هستند. حاضر هم نیستند یکجا، قرار بگیرند که آدم کارش راحت تر بشود! تو که می خواهی با ما بجنگی، این هم که می خواهد بجنگد، بروید و در یک طرف قرار بگیرید تا ما هم راحت تر بجنگیم، حاضر نیست!
 
یکی این ظرف تو ایستاده و دیگری در طرف دیگر تو، می روی به سمت این، آن یکی به تو حمله می کند. وقتی که دو طرف ایستاده باشند شما تا به سمت این میروی تو را متهم می کنند به آن طرف و می گویند: تو از طرف آن آمدی؟ می گویی، من به آن چیکار دارم. من می خواهم با تو درگیر شوم ولی میگویند او پشت سر تو هست، تو با من درگیر بشوی آن سودش را می برد، راست می گوید. امیر المومنین (ع)، وقتی که با طلحه و زبیر جنگ میکرد، معاویه سودش را می برد. وقتی با خوارج جنگ می کرد معاویه سودش را میبرد. وقتی با معاویه جنگ میکرد، خوراج سودش را می بردند. حالا در این میان امیرالمومنین چگونه باید عمل می کرد. من اصلا متاسف نیستم که این چنین شرایطی در جامعه ما پیش آمده است.
 

 
*کسی که خیانت می کند باید دل از او بکنیم

اعتقاد ما این است که حتما جوانان نخبه سیاسی و دانشجویان جامعه ما می توانند ما را از این شرایط عبور بدهند. این ها امتحانات الهی است. ما در چند جبهه در حال مبارزه هستیم. نباید همه را قرمز و آبی کنیم. الان در فوتبال رقبا زیاد شده اند. حداقل 4 یا 5تا تیم در حال رقابت بر سر اول شدن هستند. حاضر نیستند گل بخورند. باید به هم گل بزنند تا نفر اول شوند. نفر اول امتیازات ویژه ای دارد. الان دنبال داشتن هستیم.مراقب باشید از بین همه جریان های انحرافی اگر نسبت به یک یا دو جریان شناخت دارید، چشم خود را به سمت جریان های انحرافی دیگر بچرخانید. بعد از این در مبارزه با هر جریان انحرافی کوتاه نیائید. مبادا آن ها شما را فریب بدهند و به یک یا دو یا سه جریان محدود کنند. در این صورت از جریان های انحرافی دیگر غافل شوید. ما انشالله با همه جریان های انحرافی همزمان مبارزه خواهیم کرد.
 
شما با عملیات نفوذ و فریب و رفتارهای منافقانه، باید مبارزه کنید. علیه هر جریان انحرافی  بخواهید صحبت کنید، هزاران دلیل مبنی بر این که اساسا درست نیست، مطرح می کنند. باید با نفوذ و فریب با انواع انحراف ها مبارزه کنید. هیچ کس نباید مدال دشمنی  با هیچ جریان انحرافی را به سینه بکوباند و از ارزیابی دقیق شما مصون شود. مثلا می گوید من با اصلاح طلب ها مبارزه کردم . هیچ کس نباید بگوید من با جریان پول پرست ها مبارزه کردم. این دلیلی برای عدم مبارزه با جریان انحرافی نیست. برخی می گویند من با جریان انحرافی مبارزه کردم .جریان انحرافی تنها یک جریان نیست. با مدال افتخار زدن به سینه  برای مبارزه با یک  یا دو جریان انحرافی، نباید کسی از ارزیابی ما مصون بماند. باید با همه جریان های انحرافی مبارزه کرده باشی. این نگاه شماست. مژده نهایی این که همه این ها فتنه آخر الزمان را شکل می دهد. از دید پیامبر خاصیت فتنه های آخر الزمانی این است که موجب رسوائی نفاق می شوند. هیچ کدام از این معضلات و پیچیدگی ها پنهان نمی ماند. خیلی ساده است. تنها نیازمند است آمادگی  بازی در صحنه را داشته باشید.

شما باید وقتی که با فکر و بصیرت خود جریان ها را شناسایی می کنی، با زبانت افشا گری می کنی، با قلبت هم حالت انعطاف پذیری داشته باشی.

خدایا شاهد باش که ما به هر کسی دلبسته باشیم در عرض یک هزارم ثانیه حاضریم دل از او بکنیم به خاطر اینکه او دل از ولایت کنده است. این امتحانی هست که من به شما می گویم یکی از پیش رفته ترین امتحان ها است و در زمان ظهور حضرت، ایشان بعضی از سربازان خود را گردن می زند و باید مواظب باشی ایمان خود را حفظ کنی و به سرباز بودن و فرمانده بودن حضرت بسنده نکنی.

رهبری فرمودند اختلاف افکندن خیانت به ملت است. کسی که خیانت می کند باید دل از او بکنیم. ما یک آمادگی داریم که اگر این آمادگی را در ملت هم ایجاد کنیم، هم شیطان رجیم و هم شیطان بزرگ ناامید می شوند. شیطان بزرگ و جریان استکبار از نفوذ و سلطه و فریب دادن دموکراسی نا امید می شود و شیطان هم از عدم تزکیه جامعه شما نا امید می شود. خدایا ما را در این مسیر ثابت قدم بدار.

یک توصیه دارم و اینکه خیلی به در خانه اهل بیت بروید و الان هم که وجود امام در دسترستان هست، واقعآ بروید از حضرت تمنا کنید که هم خودتان حفظ شوید و هم بتوانید نقشتان را خوب ایفا کنید تا بتوانید تآثیر گذار باشید. منت اهل بیت را بکشید و از آنها تقاضا کنید که سالم زندگی کنید و فقط طرف خدا و اهل بت و امام زمان باشیم. از امام رضا بخواهید که دستتان را بگیرند و شما را مؤثر قرار دهند .

انشالله دشمن هر انقدر که دوست داشته شهید احمدی روشن را بکشد شما را را هم بخواهد بکشد ولی موفق نشود!
 انشالله آنقدر تآثیرگذار باشید که دشمن برای ترور شما نقشه بکشد ولی موفق نشود.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2680
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نویسنده : گمنام
سه شنبه 24 بهمن 1391

به گزارش مشرق، شب گذشته جمعی از اعضای کمیته انقلاب اسلامی که در ابتدای دهه 70 طی ادغام با شهربانی و ژاندارمری به کار خود پایان داد، سی و چهارمین سالروز تاسیس این سازمان را گرامی داشتند.

در این مراسم که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، شخصیت‌هایی از جمله آیت‌الله مهدوی کنی - اولین سرپرست کمیته انقلاب اسلامی - حجت‌الاسلام والمسلمین علی فلاحیان و آیت‌الله علم‌الهدی حضور داشتند.

اهم سخنان آیت‌الله مهدوی‌کنی در این مراسم را به نقل از ايسنا بخوانيد:

·         اگر کمیته‌های موقت انقلاب را تشکیل نمی‌دادند مملکت به آشوب کشیده می‌شد. کمیته‌ها یک نیروی مردمی بودند. من به سپاه احترام می‌گذارم اما خود سپاه نیز مولود همین کمیته بود.
·         شهید مطهری در جلسه‌ای پرسیدند چه کسی حاضر است مسئولیت کمیته‌ها را بر عهده بگیرد؟ کسانی که حضور داشتند گفتند ما گرفتاریم و نمی‌توانیم. من گفتم که حرفی ندارم اما به شرطی قبول می‌کنم که کمکم کنید، آنها هم گفتند کمک می‌کنیم اما بعدش خبری از کمک نشد.
·         من با ادغام کمیته با نیروی انتظامی - در عین احترام به این نیرو - موافق نبودم. یک عده که با کمیته مخالفت می‌کردند به دنبال انحلال آن بودند. ما به همراه جمعی از روحانیون تهران خدمت امام رفتیم و گفتیم مصلحت نیست که کمیته از میان برود و امام نیز دستور دادند کمیته‌ها کماکان باقی بمانند. کمیته نیروی مهمی بود و در اوایل انقلاب اغلب خانه‌های تیمی را بچه‌های کمیته کشف کردند.
·         زمانی آقای ناطق که وزیر کشور شده بودند آمدند و گفتند که چون بچه‌های کمیته آموزش ندیده‌اند باید در راس هر تیم یک فرد سپاهی بگذاریم. من پیش امام گفتم که با این موضوع مخالفم اما هرچه شما بفرمایید سمعا و طاعتا انجام می‌دهم. بنده از ابتدا روشم همین بوده که تابع رهبری باشم ولو خلاف میلم باشد. معنای رهبری نیز همین است. اینکه بنده عقلم می‌رسد بی‌خود است. ممکن است نظر بدهیم اما مخالفت با رهبری به هر نحوی مخالفت با یک نظام ولایی و اسلامی است.
·         من خدمت امام عرض کردم که معتقد نیستم بچه‌های کمیته زیر نظر بچه‌های سپاه قرار بگیرند. اگر یکی بالا سر آنها بگذارند روحیه‌شان تضعیف می‌شود. ما مخلص سپاه هم هستیم اما نیروها را نباید تضعیف کرد. این کار انجام نشد تا اینکه بعد از من آقای فلاحیان هم آمدند و منتهی شد به ادغام کمیته در نیروی انتظامی.


رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1843
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
دو شنبه 23 بهمن 1391

 

 

براي اين حضور بايد همه‎ي عمر شكرگزاري كرد/ لحظه‌اي كه دشمن انتظار پاسخ مردم به نداي انقلاب را نداشت، ملت دشمن را مأيوس كرد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در کلاس درس خارج فقه با تقدير و تشكر از بصيرت، شجاعت و موقع شناسي ملت ايران در خلق حماسه عظيم مردمي و باشكوه ۲۲ بهمن، اين حضور گسترده ي مردمي را حادثه اي بزرگ خواندند و تأكيد كردند: حضور همه ي اقشار از پير و جوان، زن و مرد در صحنه آن هم در شرايطي كه ۳۴ سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته است، بزرگترين نعمت الهي است كه بايد همه ي عمر را براي آن شكر گزاري كرد.

به گزارش رجانيوز، رهبر انقلاب اسلامي ضمن مقايسه ي برگزاري سالگرد جشن پيروزي انقلاب اسلامي در ايران با ساير كشورهايي كه در آن انقلاب رخ داده است افزودند: هنر بزرگ و برجسته اين است كه در ايران مردم خود، صاحبان انقلاب و كشور هستند و كار برگزاري جشن انقلاب بر دوش خود آنان است،‌ و به همين دليل مردم از اين ثروت عظيم، كه مايه ي عزت و استقلال آنهاست حمايت مي كنند و هرجا كه نياز باشد حضور خود را نشان مي دهند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از يكايك مردم ايران براي حضور به موقع در صحنه افزودند: درست در لحظه اي كه دشمنان استقلال و عزت ملت ايران انتظار داشتند كه مردم به نداي انقلاب و نداي جمهوري اسلامي پاسخ ندهند، مردم با حضور خود دشمن را ناكام و مأيوس كردند.
 
ايشان با تأكيد بر اينكه دشمنان در تبليغات تلاش مي كنند كه اين صحنه هاي عظيم مردمي را كمرنگ جلوه دهند افزودند: البته آنان واقعيات صحنه را مي بينند و مي فهمند و آن را تحليل مي كنند و به اين نتيجه مي رسند كه نمي شود با اين ملت مواجه شد.
 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1949
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
یک شنبه 15 بهمن 1391

 

نگذارید فضاى سياسى كشور، جنجالى شود/ با یك حرف یا عمل نسنجیده فضا را سیاسی نکنید/خوراک تبلیغاتى رادیوهاى بیگانه و تلویزیون هاى بیگانه نشوید

 

مشرق - اتفاقات امروز مجلس و مسائل مطرح شده در حالی صورت می گیرد که در چند ماه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای متعدد در خصوص به بوجود آمدن تنش آفرینی ها هشدار داده و مسولان را از آن برحذر داشتنه بودند.

 



به مناسبت برخوردهای تامل برانگیز برخی از مسئولین به بازخوانی بیانات اخیر رهبر انقلاب می پردازیم:‌

 


* ما در چند ماه بعد از اين، مسئله‌ى انتخابات را داريم. تا قبل از انتخابات و در خود انتخابات، بايد همت همه‌ى مسئولين اين باشد كه آرامش سياسى كشور را حفظ كنند؛ نگذارند فضاى سياسى كشور، جنجالى و متلاطم شود؛ اين جزو چيزهائى است كه هوشمندى مسئولان كشور ان‌شاءاللّه بايد بتواند اين را تحقق ببخشد.

* مسئولان، سیاستمداران، تریبون داران و مدیران عرصه های گوناگون نیز كاملا مراقب باشند كه با یك حرف یا عمل نسنجیده و اختلافی، موجب متلاطم شدن فضای سیاسی نشوند.


* امروز آنچه بنده تشخيص ميدهم - كه بررسى حركات دشمن نشان ميدهد - اين است: با اينكه ما حدود پنج ماه به انتخابات داريم، ذهن دشمن متوجه انتخابات ماست. انتخاباتى كه در خرداد آينده در پيش داريم، از نظر ما مهم است، از نظر دشمن هم مهم است؛ حواسش به آن انتخابات است. اگر ميتوانستند كارى ميكردند كه اصلاً انتخابات انجام نگيرد، اين كار را ميكردند. خب، اين كار براى آنها ميسور نيست، مقدور نيست؛ مأيوسند از اين كه بتوانند اين كار را انجام دهند.

* یکى از راهها، ایجاد وحدت است. اختلافات مضر است. هم اختلافات بین مسئولین مضر است؛ هم بدتر از آن، کشاندن اختلاف میان مردم مضر است. این را من به مسئولین، به رؤساى محترم هشدار میدهم. من از رؤساى قوا حمایت کردم، باز هم حمایت می کنم - مسئولند، باید کمکشان کرد - اما به آنها هشدار می دهم، مراقب باشند. نه اینکه این نامه نگارى ها خیلى مهم باشد؛ نه، صد تا نامه بنویسند؛ کار خودشان را بکنند، اختلافات را به میان مردم نکشانند، چیزهاى جزئى را مایه ى جنجال و هیاهو و استفادهى تبلیغاتى دشمن و خوراک تبلیغاتى رادیوهاى بیگانه و تلویزیونهاى بیگانه نکنند، صد تا نامه بنویسند؛ نامه اهمیتى ندارد. مهم این است که همه ى ما بدانیم مسولیتی داریم، همه ى ما بدانیم موقعیت حساسى داریم.»

* البته اختلاف نظر، فراوان است؛ هیچ اشکالى هم ندارد - دو نفر مسئولند، رفیقند، اختلاف نظر هم دارند؛ همیشه هم بوده است - اما اختلاف نظر نباید به اختلاف در عمل و اختلاف در برخوردهاى گوناگون، به اختلاف علنى، به گریبانگیرى، به مچ گیرى در مقابل چشم مردم منتهى شود؛ چون آن اختلافات آنقدر اهمیت ندارد.

* یک وقت یک چیزهاى مهمى است، خب مردم باید مطلع شوند؛ اما این اختلافاتى که انسان مى بیند بین این حضرات هست، چیزهائى نیست که اینقدر اهمیت داشته باشد که حالا با ادعاهاى گوناگون، ما اینها را بزرگ کنیم، جلوى چشم مردم نگه داریم، به اینها اهمیت بدهیم؛ که اهمیتى هم ندارد. اختلافات را نباید علنى کرد؛ اختلافات را نباید به مردم کشاند؛ احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد. از امروز تا روز انتخابات،
هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2004
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : گمنام
دو شنبه 2 بهمن 1391

مدیرکل بررسی‌های اقتصادی وزارت اطلاعات گفت: از سال گذشته دشمن جنگ ارزی علیه این کشور را آغاز کرده تا بتواند با ایجاد عدم ثبات ارزی و کاهش ارزش پولی، کشورمان را با چالش مواجه سازد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، مدیرکل بررسی‌های اقتصادی وزارت اطلاعات در نشست «اقتصاد مقاومتی و بررسی ابعاد تحریم» که در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی نظام اسلامی هستند، اظهار داشت: با افزایش تولید می‌توان اقتصاد مقاومتی را در ایران عملیاتی کرد و بر این اساس باید از راهکارهای مناسبی برای تحقق این هدف بهره برد.
 
فرزین با بیان اینکه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در رفع دغدغه‌های اقتصادی در کشور نقش بسزایی دارند، ابراز داشت: در این راستا مسئولان با حمایت از آنان می‌توانند تولید را افزایش دهند تا بسیاری از دغدغه‌های اقتصادی در کشور برطرف شود.
 
مدیرکل بررسی‌های اقتصادی وزارت اطلاعات بیان کرد: با حمایت از بخش خصوصی می‌توان بهترین کالاها را در داخل ایران تولید کرد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه باید استفاده از تولیدات داخلی در بین مردم فرهنگ‌سازی شود، اذعان داشت: برخی از تولیدات داخلی برتر از تولیدات خارجی هستند ولی متأسفانه به دلیل تبلیغ نادرست مردم از کالاهای غیرایرانی استفاده می‌کنند.
 
فرزین ابراز داشت: باید با فرهنگ‌سازی افکار آحاد جامعه را به مصرف تولید کالاهای ایرانی هدایت کرد تا با افزایش تولید داخلی و خرید مردم از این کالاها اقتصاد کشور را رونق و توسعه داد و بسیاری از دغدغه‌های اقتصادی را با اجرای این عمل برطرف کرد.
 
مدیرکل بررسی‌های اقتصادی وزارت اطلاعات متذکر شد: ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی در ایران است که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان صنعت، اشتغال و تولید را در کشور ارتقا داد.
 
وی داشتن اعتماد به نفس را مهم‌ترین سرمایه عظیم در کشور دانست و عنوان کرد: فعالان اقتصادی با تقویت این باور می‌توانند اقتصاد مقاومتی را عملی کنند و موجب ارتقای عزت و استقلال این کشور شوند.
 
این مسئول با بیان اینکه اقتصاد ریاضتی با اقتصاد مقاومتی متفاوت است، ابراز کرد: افزایش واردات، مالیات و بیکاری، بی‌ثباتی و بی‌امنیتی، فشار معیشتی غذایی بر مردم و کاهش تولید، حقوق و دستمزد از نتایج بکارگیری اقتصاد ریاضتی است که در غرب اجرایی شده است.
 
مدیرکل بررسی‌های اقتصادی وزارت اطلاعات اضافه کرد: ایجاد امنیت، ثبات اقتصادی و کاهش و قطع واردات، افزایش قدرت خرید مردم، کاهش مالیات و صرفه‌جویی مصرف از ثمرات بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی است.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی مردمی کردن اقتصاد است، ابراز داشت: باید با حمایت از تولیدکنندگان صنعتی و کشاورزی بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.
 
این مسئول، کاهش درآمدها، افزایش هزینه‌های نقل و انتقالات، شرطی کردن اقتصاد و گسستگی پیوند مردم ایران با نظام را از جمله اهداف دشمنان دانست و گفت: با بکارگیری راهکارهای مطلوب می‌توان تولید را در کشور افزایش داد تا با تحقق این هدف نقشه‌های دشمنان خنثی شود.
 
وی با بیان اینکه جنگ سخت دشوار‌تر از جنگ نرم است، ابراز داشت: باید در جنگ نرم از جنگ سخت الگوگیری کرد تا بتوان در این جنگ همانند جنگ تحمیلی پیروز از میدان خارج شد.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: دشمنان از قدرت ایران واهمه دارند و بر این اساس تلاش می‌کنند تا بتوانند باورها، اعتقادات، اندیشه‌ها، الگوهای رفتاری و ساختار نظام را تضعیف کنند تا به اهداف شومشان برسند.
 
وی اذعان داشت: همانگونه که در جنگ سخت بلافاصله نظام ایران آرایش جنگی اتخاذ کرد، باید در جنگ نرم نیز اقدامات لازم صورت گیرد تا بتوانیم در این جنگ نیز در برابر دشمنان به پیروزی برسیم و یک بار دیگر عزت و استقلال کشورمان را به آنان نشان دهیم.
 
مدیرکل بررسی‌های اقتصادی وزارت اطلاعات با بیان اینکه از دهه 70 جنگ نرم علیه ایران اسلامی آغاز شده است، خاطر نشان کرد: از سال گذشته دشمن جنگ ارزی علیه کشور ما را آغاز کرده تا بتواند با ایجاد عدم ثبات ارزی و کاهش ارزش پولی، کشورمان را با چالش مواجه سازد.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1868
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : گمنام
دو شنبه 2 بهمن 1391

این روزنامه انگلیسی با اشاره به خبر هفته گذشته عصر ایران درباره نصب یک بنر بزرگ از اوباما به همراه "شمر" نوشت: تهران شهر نمادها و بیلبوردهای تبلیغی اسلامی است اما کمتر پیش آمده است که بیلبورد یک رهبر سیاسی کشور دیگر آن هم آمریکا به این شکل به همراه یک شخصیت منفور در تاریخ شیعه که در سال 680 میلادی امام حسین (ع) را در صحرای کربلا به شهادت رساند،نصب شده باشد.

گاردین با اشاره به این نماد سازی نوشت: نصب تابلو اوباما به همراه شمر می تواند نمونه ای از تبلیغات ضد آمریکایی تلقی شود. در حالی که در داخل آمریکا مخالفان سیاسی اوباما حتی وی را متهم می کنند که مسلمان است اما در ایران این مساله می تواند نقطه قوت او باشد. حتی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 در آمریکا این شایعه در ایران به طور گسترده ای رواج یافت که اوباما دارای ریشه ایرانی است.

گاردین در ادامه می نویسد: " نصب این بنر جدید در تهران با هدف از بین بردن این تشابهات نمادی نام خانوادگی اوباما و ریشه خانوادگی او با سنت شیعی در اسلام است. در روایت شیعه از تاریخ کربلا "شمر منفور" به جبهه اشقیا تعلق دارد. یزید، شمر را با لشگری برای سرکوب قیام حسین(ع) به کربلا فرستاد و شمر حتی برای برخی از نزدیکان امام حسین (ع) - حضرت عباس(ع) - امان نامه داشت اما او این امان نامه را نپذیرفتند.



گاردین می نویسد: در تابلوی نصب شده نیز شمر امان نامه ای در دست دارد و در حالی که اوباما و شمر در کنار هم و کمر به کمر ایستاده اند این شعار نوشته شده: "با ما باش (اشاره به نام خانوادگی اوباما) ، در امان باش."

گاردین چنین نتیجه می گیرد: " در بنر نصب شده شمر امان نامه ای در دست دارد و زیر آن نوشته شده باما باش: مشابهت سازی ظریف با نام خانوادگی اوباما.

تشبیه امان نامه شمر در این بنر به درخواست های آمریکا اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی هسته ای از ایران برای توقف فعالیت های هسته ای می تواند حاوی این پیام به مخاطب باشد که این درخواست ها مشابه امان نامه شمر حیله ای بیش نیستند و هر کس در داخل ایران فریب این حرف ها را بخورد و بخواهد به این درخواست ها جواب مثبت دهد در واقع، خائن به دین و ایمان است.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2154
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
شنبه 23 دی 1391

 

دبیر شورای نگهبان در نمازجمعه تهران:
واجدین شرایط امکان ندارد رد شوند؛ غیر واجدین هم امکان ندارد تایید شوند/ لفظ «انتخابات آزاد» کلیدواژه آشوب برخی گردن‎کلفت‎های شسکت خورده شده است
 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت:‌ واجدین شرایط امکان ندارد رد صلاحیت شوند و غیر واجدین هم امکان ندارد تایید شوند و چنین انتظاری نداشته باشند.

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که «در ایران هر ساله انتخابات داشته‌ایم که همیشه سالم برگزار شده است» گفت: شاهد این امر تمام ملت است و چه کسی می‌گوید که انتخابات در ایران آزاد نبوده آیا کسی را به زور به پای صندوق آورده‌اند و یا کسی به زور ثبت نام کرده و یا این‌که گفته شده به چه کسی رای بدهید نا ندهید؟

آیت الله جنتی با بیان این‌که «انتخابات آزاد کلیدواژه و رمز شورش شده است همان طور که در گذشته تقلب رمز شورش شد» گفت: کله گنده‌ها و شکست‌خورده‌های سیاسی امروز از انتخابات آزاد صحبت می‌کنند و یکی از آن‌ها که گردن کلفت‌تر از همه است از مدت‌ها قبل این موضوع را مطرح کرد و بقیه هم به دنبال آن این بحث را مطرح می‌کنند و در خارج هم منافقان، سلطنت‌طلب‌ها، آمریکا و اسرائیل همان را می‌گویند.

به گزارش ایسنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که «گفته شده راه براندازی انقلاب و حکومت اسلامی در ایران،‌ انتخابات آزاد است» تصریح کرد: می‌گویند اگر انتخابات آزاد باشد حکومت را ساقط می‌کنیم و چطور مدعیان سیاست که در دوره‌هایی کار دستشان بود حرف‌های آن‌ها را می‌زنند آیا خجالت نمی‌کشند حرفی که آن‌ها می‌زنند این‌ها هم تکرار می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «به شکر خدا مردم ما بصیر و با تجربه هستند» گفت: دیگر این حرف‌ها را نزنید و از مردم خجالت بکشید چون مردم شما را در جریان اتفاقات رخ داده شناخته‌اند، هم روسای فتنه و هم ساکتین را شناخته‌اند که در چه خطی حرکت می‌کنند.

آیت الله جنتی با اشاره به این‌که «عده‌ای از کسانی که فتنه را به پا کرده‌اند امروز طلبکار شده‌اند» گفت: همان مقامی که به عدالت آن اعتقاد دارید می‌گفت اگر در آن زمان قاضی در دادگاه بودم و فلان کس را به دادگاه می‌آوردند حکم اعدامش را می‌دادم و الان طلبکار شده‌اند که باید انتخابات آزاد باشد تا ما هم بیاییم. حتما فکر می‌کنند که کرسی ریاست جمهوری منتظرشان هست و ما همه به آن‌ها رای خواهیم داد؟

آیت الله جنتی با تبریک آزادی 48 زائر ایرانی که برای مدت پنج ماه در سوریه اسیر بودند، همچنین تسلیت رحلت معلم اخلاق آیت‌الله مجتبی تهرانی به سالروز قیام 19 دی ماه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود حق مطلب نوزدهم دی ماه را بیان کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که «قم شهری با بیش از هزار سال قدمت است که همیشه خانه اهل بیت بوده و شیعیان در آن آزادانه زندگی کرده‌اند» تصریح کرد: فقه شیعیان مدیون علمای قم است و مسئله انقلاب هم از قم شروع شد که به بیان رهبری قم، مطلع قصید و بلند نهضت اسلامی در آغاز بود و متمم آن مسئله نوزدهم دی بود.

آیت الله جنتی با اشاره به اتفاقات نوزدهم دی ماه در سال 56 ،‌ گفت: در آن زمان رژیم باور کرده بود قدرتی نمی‌تواند مقابلش مقاومت کند و باور نمی‌کرد فتنه‌ای روشن شود، بنابراین مسئله بی حجابی را مطرح کرد و ضروریات اسلام را انکار کرد و همچنین رهبری را هتک حرمت کرد که موجب به جوش آمدن مردم شد و حرکت از قم شروع شد و انقلاب زنده شد که این موضوع برای جوانان، امت اسلامی بحرین،‌ عراق و عربستان درس است.

وی با بیان این‌که «دشمنان بدانند که رو به سقوط هستند» اظهار کرد: رژیم ایران که در گذشته مورد حمایت قدرت‌های منطقه و فرامنطقه‌ای بود به دست مردم سقوط کرد مردمی که نه تروریسم و نه مسلح بودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «تاریخ قدرت‌های سرمایه داری و ضد دین تمام شده است» خاطرنشان کرد: شاهدیم برژینسکی دو سال گذشته اعتراف کرد جهان در نقطه عطف تاریخی قرار دارد و با چالش‌هایی روبرو است که ایران در آن نقش‌آفرین است. همچنین نتانیاهو فرد پلید اسرائیلی نیز اعتراف کرده است که باید قبول کنیم نیروی قدرتمندی مخالف ما وجود دارد که پرچمدار آن ایران و آیت‌الله خامنه‌ای است.

آیت الله جنتی اضافه کرد: دشمنانی که هیچ وقت حاضر نبودند نام ایران را ببرند و نقشی برای ایران در تاریخ قائل شوند امروز به اعتراف افتاده‌اند، بنابراین باور کنیم که مسیر تاریخ در حال تغییر است.

آیت الله جنتی با اشاره به این‌که «مردم ایران قدرت سنگینی را شکست دادند و برای سی و چند سال علیرغم همه توطئه‌ها سرپا مانده‌اند» گفت:‌ آینده را مردم می‌سازند و اگر جوانان پر خروش و مخلص ما مواضع خود را ادامه دهند و بایستند زمینه حضور حضرت ولی عصر (عج) فراهم خواهد شد.

وی همچنین به مسئله عراق و بحرین اشاره کرد و گفت: مردم بحرین مظلومند و تابلوی هیهات منا الذله را از خود دور نکنند و بدانید که آینده از شماست.

وی با اشاره به این‌که «آمریکا و اسرائیل در عر‌اق هم نقشه دارند و فتنه می‌کنند» تصریح کرد: می‌خواهند در عراق هم مثل سوریه جنگ و بلوا ایجاد کنند و پس ما باید تا آنجایی که می‌توانیم از مردم عراق حمایت کنیم. اما مردم عراق هم باید هوشیار باشند و بدانند که دشمن از شیعه و سنی حرف می‌زنند تا تفرقه ایجاد کنند در حالی که همه مسلمان هستیم.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات , رایة الهدی , شورای نگهبان ,
:: بازدید از این مطلب : 2489
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 14 دی 1391

 یکی از جانبازان فتنه 88 گفت: اگر یک چاقوکش دستگیر شود، رسیدگی به پرونده او را جلو می‌اندازند تا سریع حکم او را به اجرا برسانند؛ در حالی فتنه‌گران به اندازه یک لشکر چاقوکش به انقلاب ضربه زدند.

به گزارش فارس، «رامین رسولی‌ مهربانی» که اکنون 27 سال دارد، جانباز 70 درصد فتنه سال 88 است؛ او پیش از مجروحیت‌اش دانشجوی فعال بسیجی و فوق دیپلم کامپیوتر با گرایش گرافیک و برنامه‌‌های سه بعدی بود و می‌خواست برای مقطع کارشناسی در همین رشته ادامه تحصیل دهد که به دلیل مصدومیت در فتنه 88، برای همیشه از نعمت چشم محروم شد و چون دیگر نمی‌توانست در رشته مورد علاقه‌اش ادامه تحصیل بدهد، تغییر رشته داد و هم اکنون در رشته فقه و حقوق تحصیل می‌کند.
 
* آثار موج انفجار بعد از 3 سال
 
وی بعد از گذشت 3 سال از مجروحیت‌اش‌ در خصوص وضعیت جسمی خود، اظهار داشت: بعد از انفجاری که توسط اغتشاشگران صورت گرفت، یکی از چشم‌هایم را تخلیه کردند و چشم دیگرم در شرایط نابینایی است؛ چند ماه است که با آثار موج انفجار از جمله پیچیدن صدای خاص در گوش، حالت‌های خاصی در درون سر که قابل توصیف نیست، بیماری‌‌های اعصاب و روان و سر دردهای سخت زندگی می‌کنم. در ابتدا قرص‌های مسکن استفاده می‌کردم اما با توجه به عوارض زیاد داروها، مجبورم از خوردن آنها صرف نظر کرده و درد را تحمل کنم.
 
وی ادامه داد: بی‌خوابی چند روز پی در پی، یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن مواجه هستم؛ گاهی اتفاق افتاده که چند روز پشت سر هم نتوانستم بخوابم که بسیار برایم آزار دهنده بود.
 
* ازدواج کردم اما هنوز بی‌کارم
 
این جانباز فتنه در خصوص وضعیت تحصیلی، شغلی و ازدواج خود بیان داشت: بعد از مجروحیتم از رشته مورد علاقه‌ام که گرافیک بود، برای ادامه تحصیل، رشته‌‌ام را به فقه و حقوق تغییر دادم و موفق شدم در دو ترم، 45 واحد بگذرانم.
 
در خصوص وضعیت شغلی‌‌‌ام نیز، بنده قبل از مجروحیتم، کار تولیدی انجام می‌دادم که بعد از وضعیتی که برای من ایجاد شد و خسارت مالی زیادی را هم متحمل شدم؛ از همان موقع بیکار هستم؛ از اواخر سال 88 به دنبال شغل مناسبی هستم؛ به بیش از 100 محل هم مراجعه کردم اما به نتیجه‌ای نرسیدم، از آبان ماه سال جاری هم بعد از بازگشت از سفر حج به همراه همسرم، زندگی مشترک‌مان را آغاز ‌کردیم.
 
* حنای سران فتنه دیگر رنگی ندارد
 
وی با اشاره‌ به فتنه 88 بیان داشت: خدا را شکر، مردم بصیرت بیشتری نسبت به سال 88 پیدا کردند؛ عمده مردم در دوران فتنه 88 حزب‌اللهی بودند، عده قلیلی هم که گمراه شدند، از روی علاقه‌شان به ایران بود که اغلب‌شان دیگر راه را از بی‌راهه شناخته‌اند و سران فتنه و اطرافیان‌شان که به دنبال منافع خودشان بودند، دستشان برای مردم رو شده است.
 
رسولی افزود: شاید سران فتنه با چهره‌های جدید بخواهند دوباره وارد بازی شوند، اما باز هم به عنایت خداوند و رهبری امام خامنه‌ای چهره آنها برای مردم شناخته می‌شود. آنها برای رسیدن به منافع خودشان ممکن است با قوای بیشتری وارد شوند اما خودشان را روسیاه‌تر می‌کنند و سوژه دست بیگانگان می‌دهند.
 
* قوه‌قضاییه با سران فتنه مانند یک لشکر چاقوکش رفتار کند
 
وی در خصوص محاکمه سران فتنه گفت: هر جای دیگر دنیا اگر چنین افرادی، آشوب به پا می‌کردند، محاکمه می‌شدند و حکومت‌ها با شدید‌ترین رفتار با آنها برخورد می‌کردند؛ اگر یک چاقوکش دستگیر شود، رسیدگی به پرونده او را جلو می‌اندازند تا سریع حکم او را به اجرا برسانند؛ در حالی که یک چاقوکش، تعداد انگشت‌شماری را ترسانده و ممکن است به یکی دو نفر صدمه زده باشد؛ اما فتنه‌گران از لحاظ مادی و معنوی به اندازه یک لشکر چاقوکش به انقلاب ضربه زدند و آبروی کشور را بردند؛ نمی‌دانم چرا دادگاهی شدن و اجرای حکم آنها این اندازه به تأخیر افتاده است.
 
این جانباز فتنه یادآور شد: قوه قضاییه باید با سران فتنه مثل یک لشکر چاقوکش رفتار کند تا خون‌هایی که به زمین ریخته است، پایمال نشود.
 
* نباید به فتنه‌گران میدان داده شود
 
وی گفت: آدم‌های پولدار و قدرتمند هیچ وقت بدون دلیل کاری را انجام نمی‌دهند؛ قطعاً افرادی که خارج نشین بودند و به ایران آمده‌اند، به دنبال منافعی هستند؛ الان هم نزدیکترین و مهمترین رویداد کشورمان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و حاشیه‌های این انتخابات است.
 
رسولی یادآور شد: بعضی از افراد برای مأموریت به خارج از کشور می‌روند و در بازگشتن آنها حرفی نیست؛ اما فرزند هاشمی رفسنجانی بعد از فتنه‌گری در کشور، به انگلیس رفت و به لندن پناهنده شد. صد در صد آنها منافعی دارند که آن طرف را گذاشتند و به ایران آمدند؛ اما بدانند اگر از خارج هم برنامه‌‌ای بیاورند، باز هم جواب نمی‌دهد و لازم است مسئولان با تدبیر مناسب، از میدان دادن به آنها برای بلند کردن غائله‌ای دیگر پرهیز کنند.
 
وی یادآور شد: در تاریخ انتخابات ایران، هیچ نماینده مجلس و کاندید ریاست جمهوری مانند «میرحسین موسوی» با آن سرمایه عظیم تبلیغ نکرده بود و از جایی که برنامه‌های او، غربی بود، با کشور ما همخوانی نداشت و منجر به شکست‌ شد.
 
 
 
چنان با میله آهنی به سرم زدند که جمجمه‌ام از سه جا شکست
 
به خاطر نحوه پوشش بنده به مناسبت روز عاشورا و محاسنی که روی صورتم داشتم، یکی از زنان آشوبگر گفت: «این آقا اطلاعاتی است!» همان جا با میله آهنی روی سرم زدند و جمجمه‌ام از سه جا شکست.
 
سید علیرضا ستاری از جانبازان 70 درصد فتنه 88 است، وی مهندس عمران، 31 ساله و یک دختر و یک پسر دارد؛ ستاری در گفت‌وگو با فارس  در خصوص نحوه مجروحیت خود در فتنه 88، اظهار داشت: روز عاشورای 88 بنده به عنوان نیروی افتخاری هلال احمر در خیابان «خوش» حضور داشتم؛ ساعت 11 به ما خبر دادند که حدود 5 نفر از نیروهای ویژه سپاه در بین جمعیت آشوبگر مانده بودند؛ یکی از آنها روی زمین افتاده و اغتشاشگران او را به آتش ‌کشیده‌اند.
 
* این آقا اطلاعاتی است!
 
وی ادامه داد: برای انجام مأموریت امداد و نجات دیگر مجالی برای ایستادن و فکر کردن نبود که آیا برای کمک به آنها بروم یا خیر؛ خود را به محل حادثه رساندم؛ به خاطر نحوه پوشش بنده به مناسبت روز عاشورا و محاسنی که روی صورتم داشتم، یکی از زنان آشوبگر گفت: «این آقا اطلاعاتی است!» همان جا با میله آهنی روی سرم زدند و جمجمه‌ام از سه جا شکست.
 
* شناسایی منافقان در فتنه  
 
این جانباز فتنه عاشورای 88 یادآور شد: بعداً که برای شناسایی به زندان اوین رفتم، مطلع شدم کسانی که مردم را شکنجه می کردند از گروهک منافقین بودند که یکی از آنها سال‌ها در تایلند زندگی می‌کرد، سپس از پادگان اشرف به تهران آمده بود.
 
* خانه‌ام را به آتش کشیدند
 
وی افزود: بنده زمانی که در بیمارستان بودم، مصاحبه‌ای با خبرنگاران داشتم که عواقبی هم داشت؛ سایت‌های ضدانقلاب مصاحبه تلویزیونی مرا روی صفحات خود گذاشتند و اعلام کردند: «این مأمور است و هر کسی او را می‌شناسد به ما بگوید»؛ در ادامه آدرس و مشخصات و شماره تلفن مرا روی سایت‌ها ‌گذاشته شد.
 
* برای آرمان‌های انقلاب جان و مالم را فدا کردم
 
وی افزود: در جریان مجروحیتم فقط سپاه پاسداران پیگیر و جویای احوال بنده بود؛ من برای اهداف و آرمان‌هایی که داشتم، جان و مالم را فدا کردم؛ دنبال منافع هم نبوده‌ام؛ متأسفانه بنیاد جانبازان حتی جویای احوال ما نبود؛ اینجاست که می‌گویم دردهای جسمی آرام آرام از بین می‌رود اما دردهای روحی پاک نمی‌شود؛ ما دنبال امتیاز نبودیم؛ جانبازی‌ام برای حفظ انقلاب بین من و خداست و حتی مجروحیتم هم خواست خداوند بود؛ چون بعد از این قضیه رابطه‌ام با خداوند طور دیگری شده است.
 
* سیستم قضایی برای محاکمه سران فتنه ضعیف عمل می‌کند 
 
این جانباز فتنه عاشورای 88 در خصوص محاکمه سران فتنه، گفت: بنده مدت‌ها پیگیر محاکمه آنها بودم اما نزدیک به 8 ـ 9 ماه بعد از انتخابات، مملکت تعطیل بود؛ باید سران فتنه به میز محاکمه کشیده شوند اما متأسفانه سیستم قضایی به شدت ضعیف عمل می‌کند؛ البته در این قضیه اگر جلوی حضرت آقا حرکت کنیم، جاعل می‌شویم و اگر پشت سر ایشان هم حرکت کنیم، کاهل هستیم؛ پس چشم به دست ایشان داریم تا ببینیم ایشان چه زمانی دستور می‌دهند و ما هم بنا به دستور ایشان حرکت می‌کنیم.
 
* فتنه 88 به خاطر پشتیبانی نکردن از ولایت فقیه رخ داد
 
وی افزود: وقتی حضرت امام (ره) فرمودند: «پشت سر ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»؛ اگر آقایان به این حرف امام خمینی(ره) توجه می‌کردند، مملکت این گونه دچار آشوب نمی‌شد تا تمام دشمنان به خودشان اجازه بدهند، پایشان را از گلیم‌شان درازتر کنند.
 
ستاری یادآور شد: خیلی از بچه‌های این مملکت در فتنه 88 آسیب دیدند؛ بچه‌هایی که پای اعتقادات و ارزش‌هایشان ایستادند؛ خیلی از دوستانی که من می‌شناسم، از جمله خودم، حتی هزینه‌های درمان را از جیب خودمان دادیم.
 
وی درخصوص نقش فائزه هاشمی در اغتشاشات گفت: فیلم‌های نقش فائره هاشمی در اغتشاشات را دارم؛ او در این زمینه نقش زیادی داشت.
 
این جانباز فتنه عاشورای 88 در خصوص فعالیت‌های خود قبل و بعد از جانبازی‌اش بیان داشت: مهندس عمران هستم؛ قبل از مجروحیتم شرکت ساختمانی داشتم؛ کار من هم آزاد بود؛ در بحث راهیان نور هم فعال بودم تا راه رزمندگان دفاع مقدس را که مقابل دشمن ایستادند، ادامه دهم؛ دوره آموزشی هلال احمر را هم در پایگاه مقاومت بسیج مسجد محله گذراندم.
 
* اگر غائله دیگری رخ دهد، سینه‌ام را سپر می‌کنم
 
وی افزود: تمام زندگی من ورزش بود؛ مجروحیت برای من و خانواده‌ام خیلی سخت گذشت؛ همسرم در این سختی‌ها خیلی تحمل کرد و اگر قرار باشد خداوند اجری بدهد، اول به او بدهد که در تمام سختی‌ها در کنارم بود؛ با توجه به مشکلات و ضایعاتی جسمی و روحی که داشتم، حدود سه سال خانه‌نشین بودم؛ در واقع از 8 ـ 9 ماه گذشته کار خود را از سر گرفتم؛ در این دوران من و سایر جانبازان با ناملایماتی مواجه شدیم؛ اما اگر غائله دیگری رخ دهد، من و امثال من باز هم سینه سپر می‌کنیم.
 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1924
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 29 آذر 1391

برخي گويندگان رسانه ملي و مجري مشهور، در جمع دستگيرشدگان/ زنگ هشدار جدي براي توجه بيشتر مديران صدا و سيما

در حالي كه  دادستان عمومی و انقلاب تهران هفته گذشته از دستگيري 28 نفر از مرتبطين با شبكه‌هاي ضد انقلاب توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داده بود، خبرنگار رجانيوز اطلاعات جديدي از هويت دستگير شدگان به دست آورده است كه مشخص مي‌كند تعدادي از دستگير شدگان اخير جزء گويندگان صدا و سيما بوده‌اند.

به گزارش رجانيوز،  عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران عصر در حاشیه تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادسرای ارشاد با اشاره به خبر دستگیری 28 نفر از مرتبطین با شبکه‌های ضد انقلاب توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: این افراد کسانی بودند که با اجاره 10 ساختمان و تبدیل آنها به دفتر کار با شبکه‌های ضد انقلاب همکاری نزدیکی داشتند.
 
وي افزود : کسانی که شب گذشته دستگیر شدند افرادی بودند که با شبکه‌های ماهواره‌ای و ضد انقلاب همکاری داشته و بعضا در کار دوبله و ترجمه بودند. این افراد با سازماندهی در 10 ساختمان در پایتخت متمرکز بوده و اسناد نشان می دهد با سیستم بهائیت هم همکاری داشته اند.
 
در همين زمينه خبرنگار رجانيوز اطلاعات جديدي از هويت برخي دستيگرشدگان در اين عمليات دست يافته است. بر اين اساس، دستگيرشدگان اخير، به دليل همكاري با شبكه‌هاي ماهواره‌اي ضد انقلاب و دوبله فيلم‌ها و سريال‌هاي غيراخلاقي براي اين شبكه‌هاي ماهواره‌اي دستگير شده‌اند.
 
اين در حالي است كه در ميان دستگيرشدگان برخي از گويندگان صدا و سيما نيز به حضور دارند كه نام يكي از مجريان مشهور رسانه ملي هم در ميان آنها به چشم مي‌خورد.
 
گفتني است اين 28 نفر  شبکه گسترده‌ای از عوامل همراهی کننده با شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه، ضدانقلاب، شبکه‌های مارک‌دار وابسته به سرویس‌های جاسوسی دشمنان ملت ایران و متصل به فرقه ضاله جهانی بهائیت را ایجاد كرده بودند که با دریافت وجوه کلان، آن هم از مجاری و روش‌های موسوم به «پولشوئی» و با اغفال تعدادی از افراد ساده‌لوح، به تامین برنامه‌ برای شبکه‌های ضدانقلاب، مبتذل و ضداسلامی می‌پرداختند و خطوط قرمز اخلاقی، اعتقادی و فرهنگی جامعه را زیر پا گذاشته‌اند.
 
اين درحالي است كه با توجه به پیچیدگی اقدامات این تیم‌های زیرزمینی که با رعایت حداکثر ملاحظات حفاظتی و به شکل کاملا دستوری ـ تشکیلاتی عمل می‌کردند، به ناگزیر دستگاه امنیتی کشور تصمیم به ورود به این پرونده را گرفت و پس از انجام شناسایی دقیق، به سرعت با همکاری دستگاه قضایی، موفق به اقدام همزمان و بازداشت متهمین شد.
 
با وجود همكاري برخي گويندگان رسانه ملي با اين شبكه گسترده توليد محتوا براي شبكه‌هاي ضد انقلاب و در حالي كه اين جريان فرهنگي به دنبال كمرنگ كردن خطوط قرمز فرهنگي حاكم بر جامعه بوده است، مشخص نيست مديران رسانه ملي، با چه توجيهي از چنين عواملي در تهييه برنامه‌هاي خود استفاده مي‌كنند و اساسا چرا توجه و نظارتي به فعاليت‌هاي اينچنيني عوامل برنامه ساز در صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد.
 
به نظر مي‌رسد پس از فرار برخي از مجريان و گويندگان مشهور رسانه ملي به خارج از كشور و همكاري بارسانه‌هاي ماهواره‌اي و ضد انقلاب، دستگيري شبكه اخير زنگ هشداري جدي به مديران ارشد صدا و سيما براي افزايش نظارت بر همكاران خود در توليد برنامه‌هاي رسانه ملي باشد.

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2474
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
دو شنبه 13 آذر 1391

شهید مدرس 75 سال پیش در تبعیدگاه خود واقع در شهرستان کاشمر به شهادت رسید. آرامگاه وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجدید بنا و در سال 1367 توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افتتاح شد.

 آیت‌الله سیدحسن مدرس در سال 1287 هجری قمری به دنیا آمد، او تحصیل خود را در علوم دینی در اصفهان، سامرا و نجف در محضر بزرگانی چون آیت‌الله میرزای شیرازی (صاحب فتوای تحریم تنباکو) تا درجه اجتهاد ادامه داد؛ آن گاه به اصفهان مراجعت کرد و مشغول تدریس فقه و اصول شد.
 
 
 
 
 
 
وی در جریانات مربوط به نهضت مشروطه به سمت سیاست روی آورد، فعالیت سیاسی شهید مدرس با عضویت در انجمن ایالتی اصفهان آغاز می‌شود و با انتخاب او به عنوان یکی از 5 تن علمای منتخب برای دوره دوم قانون‌گذاری مجلس در تاریخ 1289 شمسی، چهره‌ سیاسی او شناخته‌تر می‌شود، همچنین مدرس از چهره‌های سرشناس کمیته دفاع ملی بود که جهت جلوگیری از پیشرفت نیروهای روسیه تزاری به سمت پایتخت به قم مهاجرت کردند.
 
با امضای قرارداد 1919 وثوق‌الدوله، مدرس به مخالفت برخاست و با این قرارداد ننگین به شدت مخالفت کرد و اجازه نداد ایران بین اجانب تقسیم شود. پس از کودتای رضاخان و سید ضیاءالدین طباطبایی در سوم اسفند 1299، مدرس همراه بسیاری از مبارزان دستگیر شد و تا پایان عمر کابینه سیاه سید ضیاءالدین طباطبایی در قزوین زندان بود.
 
 
 
 
 
 
پس از آزادی به نمایندگی مردم تهران در مجلس چهارم انتخاب شد و به عنوان نایب رییس مجلس و رهبری اکثریت مجلس برگزیده شد. دوره پنجم مجلس که همراه با تغییر سلسله قاجاریه و روی کار آمدن رضاخان همراه بود، مدرس رهبری اقلیت مجلس را بر عهده داشت.
 
رضاخان که به دنبال حذف قاجار و حاکمیت خود بود، طرح جمهوری را مطرح کرد، اما وجود مدرس و رفقای او در مجلس که فراکسیون اقلیت را تشکیل می‌دادند، مانع از به سرانجام رسیدن طرح جمهوری رضاخانی شد.
 
 
رضاخان هنگام برگزاری انتخابات مجلس هفتم، اجازه نداد مدرس به مجلس راه یابد، ابتدا مدتی او را خانه‌نشین کرد و سپس در 16 مهر 1307 دستگیر و به دامغان و مشهد و سپس به خواف تبعید کرد.
 
 
شهید مدرس 7 سال در خواف توسط مأموران تحت نظر بود و در 22 مهر 1316 از خواف به کاشمر منتقل شد. در این زمان رضاخان دستور قتل مدرس را به رییس شهربانی کاشمر داد، ولی او به این کار تن نداد و در نتیجه این مأموریت به جهانسوزی، متوفیان و خلج واگذار شد، آن‌ها در شب دهم آذر 1316 برابر با 27 رمضان 1356 قمری سراغ آن عالم ربانی رفتند و او را به شهادت رساندند و جنازه را مخفیانه به خاک سپردند.
 
قبر شهید مدرس پس از شهریور 1320 و خروج رضاخان از ایران، توسط اهالی محل شناسایی و مشخص شد.
 
در سال 1367 آرامگاه شهید مدرس(ره) به مساحت 1250 مترمربع زیربنا و 3000 متر مربع محوطه و فضای سبز احداث و توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب که در آن زمان ریاست جمهوری اسلامی ایران را داشتند، افتتاح شد.
 
مقام معظم رهبری در سال 1373 طی حکمی، تولیت آرامگاه شهید آیت‌الله مدرس در کاشمر را به آیت‌الله واعظ طبسی واگذار کردند.
 
هم‌اکنون در شهرستان کاشمر از توابع خراسان رضوی، مجاور آرامگاه شهید مدرس کتابخانه بزرگی با 250 هزار جلد کتاب و مجتمع فرهنگی و فضاهای رفاهی ایجاد شده است.
 
همچنین در موزه کوچکی به مساحت 200 مترمربع، بخش‌هایی از آثار و اسناد شهید مدرس در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.


رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , مـــردان خــــدا , ,
:: برچسب‌ها: شهیدمدرس , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2519
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : گمنام
دو شنبه 13 آذر 1391

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، 81 ساله و از موسسین و چهره های برجسته جامعه روحانیت مبارز تهران است.

او در سال 1310 در خانواده ای روحانی در كرمان بدنیا آمد. پدرش‌، حجت‌الاسلام‌ حاج‌ شیخ‌ عباس‌ از روحانیون‌ و وعاظ‌ معروف‌ شهر بود و در زمان‌ رضاشاه‌ به دلیل اعتبار فراوانی که در شهر کرمان در میان مردم داشت؛ با وجود یک‌ شکل‌ شدن‌ لباس‌، جواز لباس‌ روحانیت‌ دریافت‌ کرده‌ بود.

او تحصیلات مقدماتی‌اش را در حوزه علمیه کرمان گذراند و سپس برای ادامه تحصیلاتش به حوزه علمیه قم رفت. کشور عراق و حوزه علمیه نجف اشرف نیز مقصد بعدی آیت‌الله موحدی کرمانی برای تحصیل علوم دین بوده است.

استادان وی در کرمان مرحوم آیت الله صالحی، شیخ الرئیس، مرحوم حجت‌الاسلام حقیقی و در قم مرحومین حضرات آیات بروجردی، داماد و آیت الله العظمی خمینی بودند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در حوالی سال 1335 و در نجف اشرف نیز درس مرحوم آیت الله العظمی خوئی و آیت الله العظمی میرزا باقر زنجانی را درک کرده است.

وی همچنین مدت كوتاهی نیز در مشهد از محضر آیت الله میلانی بهره‌مند شد.

مباحثات علمی او در حوزه علمیه قم بیشتر با آقایان هاشمی رفسنجانی و ربانی املشی بوده و همچنین با حضرات آیات مطهری، بهشتی، مومن، جنتی، طاهری خرم آبادی و مهدوی کنی نیز مجالست و مؤانست داشته است.

آیت‌الله موحدی پس از مراجعت از نجف و قم، به مدت چند سال در زادگاه اصلی خود یعنی کرمان ساکن شد و سپس در سال 1348 به دعوت شهید باهنر به تهران آمد و با متمركز كردن فعالیت های خود در مسجد مسلم‌ بن‌ عقیل‌ در شرق تهران، آن را به یكی از پایگاه های اصلی مبارزان ناحیه شرق تهران علیه رژیم ستمشاهی بدل کرد.


بر اساس اسناد موجود، آیت‌الله موحدی به دلیل فعالیت‌های تبلیغی علیه رژیم شاه، در کرمان نیز توسط ساواک ممنوع‌المنبر شده بود.

حضرت آیت الله موحدی كرمانی از موسسین جامعه روحانیت مبارز تهران به شمار می رود كه از ابتدا تاكنون بعنوان یکی از اعضای شورای مرکزی فعالیت داشته است.

از جمله اقدامات وی در دوران مبارزه، دیدارهای متعددش با حضرت امام(ره) در نجف و کربلا بود که در این نشست‌های خصوصی برنامه‌های جامعه روحانیت مبارز را به عرض حضرت امام(ره) رسانده و متقابلاً دستورات مهم ایشان را به اعضای شورای مركزی جامعه روحانیت مبارز منتقل می كرد.

وی در حزب جمهوری اسلامی نیز در تمامی سالهای فعالیت این تشكل انقلابی، بعنوان عضو شورای مرکزی و عضو داوری حزب حضور داشته است.

آیت الله موحدی كرمانی در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم كرمان برگزیده شد و پس از آن در دوره های دوم، سوم، چهارم و پنجم به نمایندگی از مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

ریاست کمیسیون امور داخلی مجلس، ریاست کمیسیون امور دفاعی مجلس و نیز نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولیتهای او در خانه ملت بوده است.

وی همچنین رئیس هیات اجرائی بین المجالس نیز بوده است.

امامت جمعه کرمانشاه پس از شهادت آیت الله شهید اشرفی اصفهانی نیز از جمله سوابق آیت‌الله موحدی کرمانی است. امامت جمعه‌ای که حضور بیشتر وی را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در برداشت.

وی پس از پایان دفاع مقدس نیز برای مدت 14 سال و تا سال 1384، نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را عهده دار بود.

موحدی کرمانی كه هم اكنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری است؛ از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون به نمایندگی از مردم كرمان در تمامی ادوار مجلس خبرگان رهبری حضور داشته است.

آیت‌الله موحدی کرمانی اخیراً با حکم مقام معظم رهبری به سمت امامت جمعه موقت تهران منصوب شد و نماز جمعه این هفته تهران نیز به امامت ایشان برگزار خواهد شد.












مشرق

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2030
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 2 آذر 1391

 

 
 
حضرت آيت الله خامنه اي بخش مهمي از سخنانشان در اين ديدار را به حوادث هفته اخير نوار غزه اختصاص دادند و تأكيد كردند: وحشيگريهاي صهيونيستها در حمله به مردم بي گناه و غيرنظامي غزه، بايد وجدان دنياي اسلام را تكان دهد و حركت عظيم ملتهاي مسلمان روح تازه اي پيدا كند.
 
ايشان در تبيين ابعاد حركت رژيم صهيونيستي در حمله به غزه افزودند: سبعيت شگفت آور سردمداران رژيم اشغالگر در حمله به غزه نشان داد اين عناصرِ كاملاً وحشي، هيچ بويي از انسانيت نبرده اند.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: جنايات صهيونيستها در غزه همچنين ماهيت دشمنان جهان اسلام و ماهيت مدعيان جمهوري اسلامي در مجامع بين المللي، را بخوبي آشكار كرد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد شديد از حمايت واضح سردمداران نظام استكبار از جنايات صهيونيستها خاطرنشان كردند: امريكا، انگليس و فرانسه به رژيم سنگدل و بي رحم صهيونيستي حتي يك اخم نكردند و با حمايت و تشويق و تقويت اين جنايتكاران، نشان دادند كه دشمنان خشن و منفور امت اسلام چقدر از اخلاق و انسانيت به دورند.
 
ايشان افزودند: سردمداران استكبار از جمله امريكا كه از فجايع صهيونيستهاي وحشي در غزه حمايت مي كنند چگونه با وقاحت مضاعف از حقوق بشر دم مي زنند و خود را در موضع محاكمه كننده ملتها و كشورهاي ديگر قرار مي دهند؟
رهبر انقلاب افزودند: رفتار كشورهاي عربي و اسلامي نيز در قبال حوادث غزه رفتار مناسبي نبود  چرا كه برخي فقط به حرف اكتفا كردند و برخي حتي در حرف نيز صهيونيستها را محكوم نكردند.
 
ايشان افزودند: كساني كه داعيه دعوت به وحدت و هدايت دنياي اسلام را دارند در مسائل ديگري كه تأمين كننده اغراض سياستي آنهاست به صراحت وارد مي شوند اما در اين ماجرا چون طرف آنها امريكا و انگليس است از محكوم كردن صريح و واقعي صهيونيستها خودداري و حداكثر به حمايت لفظيِ كم ارزش بسنده كردند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: كشورهاي اسلامي و بخصوص دولتهاي عربي بايد در حركتي متحد، ضمن كمك به مردم مظلوم غزه براي برداشته شدن محاصره اين منطقه تلاش كنند.
 
ايشان با تجليل از استقامت عزت آفرين مردم و جوانان نوار غزه افزودند: آنها به توفيق الهي، يك بار ديگر ثابت كردند كه با ايمان و ايستادگي و سخت كوشي،‌ مي توان بر مجموعه هاي بزرگ، مسلح، پيچيده و حمايت شده از سوي مستكبران نيز غالب آمد.
 
رهبر انقلاب با اشاره به دستپاچگي رژيم صهيونيستي براي آتش بس خاطرنشان كردند: كساني كه خباثت و ددمنشي را آغاز كردند ضربات بيشتري نيز دريافت كردند به شكلي كه اكنون براي آتش بس، از جمع كوچك مردم نوار غزه، دست پاچه تر شده اند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي افزايش قدرت مادي و معنوي و دفاع جانانه و مقتدرانه در مقابل دشمنان اسلام را پيام حوادث غزه براي امت اسلامي خواندند و افزودند: ماجراي غزه نشان داد كه براي غلبه بر توطئه ها، خباثتها و نامرديها هيچ راهي جز دفاع مقتدرانه نيست.
 
ايشان خاطرنشان كردند: دنياي اسلام بايد براي آسيب ناپذيري در مقابل دشمنان، هم قدرت ايماني و عزم و اراده خود را افزايش دهد و هم با پيشرفت علمي و فناوري به توانايي ساخت تجهيزات زندگي اعم از سلاح و غيرسلاح دست يابد.
 
رهبر انقلاب افزودند: البته ملت ايران اين درس را از دوران دفاع مقدس خود درك كرده است و به همين علت، مردم، جوانان و دانشمندان اين سرزمين براي پيشرفت و اقتدار كشور در حال تلاشند.
 
رهبر انقلاب ضرورت اتحاد امت اسلامي و نيز اتحاد دروني هر ملت مسلمان را از ديگر درسهاي حوادث اخير ناميدند و خاطرنشان كردند: اين واقعيت در مورد ملت ايران نيز، صادق است.
 
ايشان از همين زاويه، به تبيين فلسفه دعوت مكرر خود به وحدت و همدلي پرداختند و افزودند: توصيه مداوم به صاحبان قلم و زبان، و فعالان مطبوعاتي و پايگاههاي اينترنتي، جناحهاي سياسي و مسئولان اجرايي و غيراجرايي براي اتحاد به اين دليل است كه وحدت، در اقتدار و پيشرفت كشور و حفظ جايگاه جمهوري اسلامي در جهان داراي تأثيراتي عظيم و حياتي است.
رهبر انقلاب با تجليل از وحدت و همدلي ملت، به پاسخ مثبت سران سه قوه به دعوت ايشان براي همدلي اشاره كردند و افزودند: از پاسخ مثبت و با ارزش مسئولان قوا و تأكيد آنان بر وحدت در عين برخي اختلاف نظرها و سليقه ها، تشكر مي كنم و لازم است اين حركت خوب با مراقبت در اظهارنظرها و اقدامات، استمرار يابد.
 
ايشان در همين بحث به موضوع سؤال مجلس از رئيس جمهور پرداختند و خاطرنشان كردند: اين حركت تاكنون از دو جنبه قابل تحسين و تمجيد است.
 
رهبر انقلاب در تشريح اين ابعاد مثبت، سؤال از رئيس جمهور و ساير مسؤلان اجرايي را نشان دهنده احساس مسؤليت نمايندگان ملت در قبال مسائل كشور دانستند و افزودند: مسئولان اجرايي نيز با اعتماد به نفس و شجاعت براي توضيح و پاسخ اعلام آمادگي كرده اند.
 
رهبر انقلاب افزودند: اقدام قوه مقننه در عمل به وظيفه و نيز اعتقاد قوه مجريه به صحت و صداقت اقدامات خود، امتحان خوبي براي دو قوه بود اما معتقدم اين حركت تا همين جا كافي است و ديگر ادامه نيابد.
ايشان افزودند: مردم هم با بصيرتند و تشخيص مي دهند كه ادامه اين كار، همان چيزي است كه دشمن مي خواهد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نياز كامل كشور به آرامش خاطرنشان كردند: ممكن است عده اي از دو طرف تحت تأثير احساسات و با استفاده از وسائل تبليغ از جمله روزنامه ها و پايگاههاي اينترنتي فضا را شلوغ كنند در حاليكه همه مسئولان براي عمل به وظايفشان نياز به آرامش دارند و مردم نيز خواستار آرامش هستند و ادامه نيافتن اين مسئله نشان خواهد داد كه قواي مقننه و مجريه بيش از هر چيز به وحدت و آرامش احترام مي گذارند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين در سخنانشان در جمع مسئولان و فعالان شجره طيبه صالحين بسيج، تقارن هفته بسيج با حادثه عظيم عاشورا را درس آموز دانستند و افزودند: اگر حادثه جگرسوز اما عبرت آموز كربلا نبود از حقيقت اسلام چيزي باقي نمي ماند به همين علت ماجراي عاشورا بايد همواره به عنوان يك درس و يك پرچم هدايت در مقابل چشمان جامعه اسلامي باشد.
 
ايشان دوران دفاع مقدس را تداعي كننده گوشه هايي از فداكاري اصحاب سيدالشهدا (ع) خواندند و خاطرنشان كردند: بسيج از برجسته ترين و مهم ترين مظاهر اين فداكاريها بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي، تشكيل بسيج را از مظاهر ژرف انديشي و حكمت الهي امام خميني (رض) برشمردند و افزودند:‌ بسيج در دفاع مقدس داراي عيار بالاي خلوص بود كه امروز نيز همان عيار بالا، بايد حفظ و متجلي شود.
 
ايشان حفظ خلوص در دوران دفاع مقدس را آسانتر از خالص ماندن در ميدانِ پيچيده اما غيرنظاميِ مقابله با دشمنان دانستند و تأكيد كردند: بسيج در مجموعه هاي خود مراقب ايمان، ‌توكل، معنويت و روحيه فداكاري باشد.
رهبر انقلاب پرهيز از آفاتي نظير غرور، تظاهر و رياكاري را ضرورت بسيجي بودن و بسيجي ماندن خواندند و با اشاره به استمرار عمق بخشي و ارتقاي مستمر كيفيت فعاليتها افزودند: بايد از هرگونه سطحي نگري در ابعاد مختلف پرهيز كرد.
 
ايشان طرح شجره طيبه صالحين را به عنوان اقدامي براي عمق بخشي معرفتي و تربيتي،‌مورد تحسين قرار دادند و افزودند: بايد به گونه اي عمل كنيم كه بسيج به عنوان الگو و دستورالعملي زنده، پويا و قابل پيروي، در دنياي اسلام تثبيت شود.
 
حضرت آيت الله خامنه اي تقويت و توسعه فعاليتهاي بسيجي به همه ابعاد زندگي را از وظايف اساسي دست اندركاران اين نهاد برشمردند و افزودند: در بحث سبك زندگي نيز بسيج و بسيجيان مي توانند با عيارسنجي رفتار خوددر خانواده، محيط كار،‌و اجتماع، به نوعي خودشناسي و اصلاح دست بزنند.
 
ايشان با تقدير از حضور موفق بسيج در زمينه هاي علمي، فناوري، خدمات اجتماعي و نظريه پردازي در زندگي اجتماعي افزودند: اگر روزي كشور و انقلاب به دفاع نظامي در مقابل دشمن نيازمند شود بي ترديد همين مجموعه هاي بسيجي و همه جوانان شجاع ايران، دلاوري و اقتدار و شكست ناپذيري ملت ايران را به تمام دنيا نشان خواهند داد.
 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای , بسیج , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2437
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : گمنام
سه شنبه 30 آبان 1391

مقام معظم رهبری در دیداری که با جمعی از فرماندهان لشكر 27 محمد رسول‌الله (ص) در سال 1375 داشتند، به تشریح ویژگی های خواص و عوام جامعه و نقش آنان در برهه‌های تاریخی اسلام پرداختند.

این بیانات تاریخی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره خواص و عوام ، دارای روشنگری‌های بسیاری است كه امروز نیز می‌تواند چراغ راه جامعه اسلامی بوده و انقلاب اسلامی را از گزند آفت‌ها مصون بدارد.

***  بخش کوتاهی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را پیرامون موضوع خواص و عوام را  در ادامه ملاحظه می کنید.



جهاد فکری و روشنگری فکر مردم

يكی از جهادها هم جهاد فكری است. چون دشمن ممكن است ما را غافل كند، فكر ما را منحرف سازد و دچار خطا و اشتباهمان گرداند؛ هر كس كه در راه روشنگری فكر مردم، تلاشی بكند، از انحرافی جلوگيری نمايد و مانع سوءفهمی شود، از آن‌جا كه در مقابله با دشمن است، تلاشش جهاد ناميده می‌شود. آن هم جهادی كه شايد امروز، مهمّ محسوب می‌شود.


بايد به فكر بروید، كه چرا چنين شد؟

اتّفاقی كه افتاده است، در صدر اسلام است. من يك وقت عرض كردم: جا دارد ملت اسلام فكر كند كه چرا پنجاه سال بعد از وفات پيغمبر، كار كشور اسلامی به جايی رسيد كه مردم مسلمان - از وزيرشان، اميرشان، سردارشان، عالمشان، قاضی‌شان، قاری‌شان و اجامر و اوباششان - در كوفه و كربلا جمع شدند و جگر گوشه‌ی پيغمبر را با آن وضع فجيع به خاك و خون كشيدند؟! خوب؛ انسان بايد به فكر فرو رود، كه چرا چنين شد؟


جامعه به دو قسم تشکیل می شود؛ خواص و عوام

ببينيد عزيزان من! به جماعت بشری كه نگاه كنيد، در هر جامعه و شهر و كشوری، از يك ديدگاه، مردم به دو قسم تقسيم می‌شوند: يك قسمْ كسانی هستند كه بر مبنای فكر خود، از روی فهميدگی و آگاهی و تصميم‌گيری كار می‌كنند. راهی را می‌شناسند و در آن راه - كه به خوب و بدش كار نداريم - گام برمی‌دارند. يك قِسم اينهايند كه اسمشان را خواص می‌گذاريم. قسم ديگر، كسانی هستند كه نمی‌خواهند بدانند چه راهی درست و چه حركتی صحيح است. در واقع نمی‌خواهند بفهمند، بسنجند، به تحليل بپردازند و درك كنند. به تعبيری ديگر، تابع جَوّند. به چگونگی جوّ نگاه می‌كنند و دنبال آن جوّ به حركت در می‌آيند. اسم اين قسم از مردم را عوام می‌گذاريم. پس، جامعه را می‌شود به خواص و عوام تقسيم كرد.



تعریف خواص جامعه

خواص چه كسانی هستند؟ آيا قشر خاصّی هستند؟ جواب، منفی است. زيرا در بين خواص، كنار افراد با سواد، آدمهای بی‌سواد هم هستند. گاهی كسی بی‌سواد است؛ اما جزو خواص است. يعنی می‌فهمد چه كار می‌كند. از روی تصميم‌گيری و تشخيص عمل می‌كند؛ ولو درس نخوانده، مدرسه نرفته، مدرك ندارد و لباس روحانی نپوشيده است. به‌هرحال، نسبت به قضايا از فهم برخوردار است.


تعریف عوام جامعه

عوام يعنی كسانی كه وقتی جوّ به سمتی می‌رود، آنها هم دنبالش می‌روند و تحليلی ندارند. يك وقت مردم می‌گويند «زنده باد!» اين هم نگاه می‌كند، می‌گويد «زنده باد!» يك وقت مردم می‌گويند «مرده باد!» نگاه می‌كند، می‌گويد «مرده باد!» يك وقت جوّ اين طور است؛ اين‌جا می‌آيد. يك وقت جو آن طور است؛ آن‌جا می‌رود!

شما خودتان را در صحنه‌ای كه از صدر اسلام تبيين می‌كنم، پيدا كنيد. يك عدّه جزو عوامند و قدرت تصميم‌گيری ندارند. عوام، بسته به خوش طالعی خود، اگر تصادفاً در مقطعی از زمان قرار گرفتند كه پيشوايانی مثل امام اميرالمؤمنين عليه‌السّلام و امام راحل ما رضوان‌اللَّه تعالی عليه، بر سرِ كار بودند و جامعه را به سمت بهشت می‌بردند، به ضربِ دستِ خوبان، به سمت بهشت رانده خواهند شد. اما اگر بخت با آنها يار نبود و در مقطعی قرار گرفتند كه «وجعلنا هم ائمة يدعون الی‌النارِ» و يا «الم‌تر الی‌الذين بدلوا نعمةالله كفرا و احلوا قومهم دارالبوارِ. جهنم يصلونها و بئس القرارِ» به سمت دوزخ خواهند رفت. پس، بايد مواظب باشيد جزو عوام قرار نگيريد.


راننده کمپرسی جزو خواص جامعه و پيشنمازی که جزو عوام جامعه بود

در دوران پيش از پيروزی انقلاب، بنده در ايرانشهر تبعيد بودم. در يكی از شهرهای همجوار، چند نفر آشنا داشتيم كه يكی از آنها راننده بود، يكی شغل آزاد داشت و بالاخره، اهل فرهنگ و معرفت، به معنای خاص كلمه نبودند. به حسب ظاهر، به آنها عامی اطلاق می‌شد. با اين حال جزو خواص بودند. آنها مرتّب برای ديدن ما به ايرانشهر می‌آمدند و از قضايای مذاكرات خود با روحانی شهرشان می‌گفتند.

روحانی شهرشان هم آدم خوبی بود؛ منتها جزو عوام بود. ملاحظه می‌كنيد! راننده‌ی كمپرسی جزو خواص، ولی روحانی و پيشنماز محترم جزو عوام! مثلاً آن روحانی می‌گفت: «چرا وقتی اسم پيغمبر می‌آيد يك صلوات می‌فرستيد، ولی اسم «آقا» كه می‌آيد، سه صلوات می‌فرستيد؟!» نمی‌فهميد. راننده به او جواب می‌داد: روزی كه ديگر مبارزه‌ای نداشته باشيم؛ اسلام بر همه جا فائق شود؛ انقلاب پيروز شود؛ ما نه تنها سه صلوات، كه يك صلوات هم نمی‌فرستيم! امروز اين سه صلوات، مبارزه است! راننده می‌فهميد، روحانی نمی‌فهميد!

اين را مثال زدم تا بدانيد خواص كه می‌گوييم، معنايش صاحب لباسِ خاصی نيست. ممكن است مرد باشد، ممكن است زن باشد. ممكن است تحصيلكرده باشد، ممكن است تحصيل نكرده باشد. ممكن است ثروتمند باشد، ممكن است فقير باشد.


انواع خواصِ طرفدارِ حق/ حتّی خواصِ طرفدارِ حق هم به دو قسم می شوند...

 

بقیه در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , امامت و ولایت , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای , بصیرت , خواص , عاشورا ,
:: بازدید از این مطلب : 2747
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 10 آبان 1391


حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: اختلاف نظر طبيعي است اما اين اختلاف نظر نبايد به اختلاف در عمل و گريبانگيري و مچ گيري در مقابل مردم، تبديل شود.
 
ايشان تأكيد كردند: از امروز تا روز انتخابات، هركسي كه بخواهد اختلاف ها را به ميان مردم بكشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده كند،‌ قطعاً به كشور خيانت كرده است.
 
 
رهبر انقلاب اسلامي، مسئولان كشور را زحمت كش و دلسوز خواندند و خاطر نشان كردند: مسئولان بدنبال كار و تلاش هستند كه برخي اوقات غفلت هايي هم انجام مي گيرد اما اميدوارم خداوند بر اساس نيت هايي كه بدنبال خدمت به مردم هستند، ملت ايران را در همه ميدانها موافق كند كه قطعاً هم اينگونه خواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان ، در سخنان مهمي با تبيين مراحل مختلف مبارزه كلان و شصت ساله ملت ايران با دولت مستكبر آمريكا و شكست هاي سلسله وار و تنزل جايگاه سياسي، اقتصادي، نظامي و اصول فكري آمريكا در مقابل پيشرفتهاي شگرف مادي و معنوي نظام اسلامي، درس هاي بزرگ اين مبارزه ادامه دار را حفظ ايستادگي و‌ بصيرت، ‌توكل بر خدا، كار و تلاش بي وقفه، و وحدت ميان مسئولان دانستند و تأكيد كردند: مسئولان بويژه سران سه قوه بايد با وظيفه شناسي و درك شرايط حساس كنوني، از هرگونه كشاندن اختلافها به ميان مردم خودداري كنند و بدانند از امروز تا روز انتخابات، هر كسي كه بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده كند، قطعاً به كشور خيانت كرده است.

رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار كه در آستانه سيزده آبان، "روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني" برگزار شد، ضمن تبريك سالروز ميلاد حضرت امام هادي(ع) و همچنين عيد سعيد غدير خم، سه حادثه تاريخي روز سيزدهم آبان را مظهر ايستادگي و چهره مصمم ملت ايران براي رسيدن به هدفهاي والا خواندند و افزودند: در هر يك از حوادث تاريخي اين روز يعني تبعيد امام خميني(ره) در سال 1343، كشتار دانش آموزان بوسيله مزدوران رژيم پهلوي در سال 1357، و تسخير لانه جاسوسي در سال 1358، يك طرف قضايا، ملت ايران و امام بزرگوار هستند و در طرف ديگر دولت مستكبر آمريكا قرار داد و اين، نشان دهنده وجود مبارزه ميان ملت ايران و دولت آمريكا است.
 
حضرت آيت الله خامنه اي، فهم صحيح از زمان آغاز مبارزه و مراحل مختلف آن و همچنين نتيجه مبارزه را مهم ارزيابي و خاطر نشان كردند: اين مبارزه از سال 1332 و از زمان كودتاي آمريكايي 28 مرداد آغاز شد.
 
ايشان با اشاره به نقش مستقيم آمريكا در راه اندازي كودتاي 28 مرداد و سرنگوني دولت دكتر مصدق، افزودند: آمريكايي‌ها در اين ماجرا، براي منافع استكباري خود دولت مصدق را كه با آنها خصومتي نداشت و حتي به آنها اعتماد كرده بود، در طرحي مشترك با انگليسي ها سرنگون و رژيم محمدرضا پهلوي را بر كشور مسلط كردند.
 
رهبر انقلاب اسلامي حادثه قيام 15 خرداد سال 1342 را نتيجه ده سال فشار و اختناق حكومت مورد حمايت آمريكا دانستند و افزودند: در نهايت، آمريكايي ها وارد ماجرا شدند و حكومت با هدايت آنها، امام خميني(ره) را در سال 1343 تبعيد كرد و به ظاهر توانست ملت ايران را مغلوب كند اما اين غلبه واقعي نبود.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اختناق كم سابقه حاكم بر كشور از سال 1343 به بعد و يكه تازي آمريكا در غارت و چپاول ثروت ملت ايران، تأكيد كردند: سرانجام حركت عظيم ملت ايران به رهبري امام خميني(ره) آغاز شد و ملت ايران توانست با ايستادگي و فداكاري و گذشت از جان، ‌انقلاب اسلامي را در سال 1357 به پيروزي برساند و حكومت متكي به آمريكا را سرنگون كند.
 
ايشان تشكيل نظام اسلامي بعد از 25 سال مبارزه را، پيروزي ملت ايران در مرحله اول مبارزه با آمريكا خواندند و افزودند: آمريكاييها از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، شروع به معارضه و اخلال در كارها كردند كه مركز همه اين توطئه ها، سفارت سابق آمريكا در تهران يا همان لانه جاسوسي بود.
 
رهبر انقلاب اسلامي اقدام دانشجويان بعنوان زبده ترين قشر مبارز ملت ايران، در تسخير لانه جاسوسي در سيزدهم آبان سال 1358 را شكستي ديگر براي آمريكا ارزيابي و خاطر نشان كردند: سلسله شكست هاي آمريكا از آن زمان تا به امروز همچنان ادامه پيدا كرده است.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاشها و توطئه هاي گوناگون آمريكا در 34 سال گذشته، براي جبران شكست بزرگ خود در سال 1357، تأكيد كردند: علت اين توطئه هاي ادامه دار، اين است كه شكست آمريكا در سال 1357،‌ فقط شكست از ملت ايران نبود بلكه شكست آمريكا در منطقه بود و آنچه كه امروز در شمال آفريقا و منطقه بزرگ عربي در حال جريان است و همچنين نفرت روزافزون ملتها از آمريكا، نتيجه همان شكست است.....


بقیه در ادامه مطلب....
 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2406
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : گمنام
دو شنبه 7 آبان 1391


به گزارش نداي انقلاب، به تازگي يكي از سايت‌هاي وابسته به دراويش گنابادي به منظور انحراف جوانان و انعكاس اخبار تشكيلاتي خود، اقدام به راه‌اندازي سامانه پيامكي رايگان نموده است. 
 
در بخشي از اطلاعيه منتشرشده توسط فرقه مزبور چنين آمده است : « سایت ... به منظور ارتقا و تسهیل در انتشار اخبار دراویش، اقدام به راه اندازی سامانه ارسال پیامک کرده است. از این پس با عضویت در این سامانه که به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، قادر خواهید بود اخبار مهم مربوط به دراویش را بلافاصله از طریق پیامک در تلفن همراه خود دریافت کنید. »

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: سامانه پیامکی , دراویش گنابادی ,
:: بازدید از این مطلب : 2014
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 آبان 1391

 نكتهى اول اين است كه نفس خدمتگزارى براى آحاد مردم، يك نعمت الهى است؛ يك موهبت است؛ حالا چه خدمتگزارى در مجموعههاى رسمى باشد - مثل همين مسئوليتهائى كه دوستان و برادران و مديران در استان دارند - و چه در قالبهاى رسمى نباشد؛ مثل خدمت به دين مردم، خدمت به فرهنگ مردم، خدمت به پيشرفت علمى مردم، خدمت به تقسيم و توزيع درست ارزاق بين مردم، برآوردن حوائج گوناگون، به هر شكلى كه باشد. بنابراين نفس توفيق خدمتگزارى، يك نعمت است؛ اين نعمت را بايد شكرگزارى كرد.


 بنده از صميم قلب و از بن دندان اين را عرض ميكنم كه حقيقتاً خدمتگار مردم بودن، افتخار است؛ نه به عنوان يك شعار. بزرگان اهل معرفت ما به شاگردان خود، به دستپروردگان خود هميشه سفارش ميكردند كه در كنار ذكر و عبادت و خشوع و توسل و تذكر، به مردم خدمت كنند؛ گاهى اين را ترجيح ميدادند بر عبادات فردى؛ اين مقرِب الىالله است. شما يك كار خوب كه به نفع يك نفر انجام ميدهيد، اين حسنه است؛ اين شما ر
ا به خدا نزديك ميكند؛ اين براى شما ثواب و اجر الهى و اخروى دارد؛ چه برسد به اينكه اين خدمت شما، براى مجموعههاى متعدد مردم، براى گروه مردم، براى اهل يك استان، اهل يك شهر، اهل يك بخش باشد. بنابراين اصل قضيه اين است كه ما اگر چنانچه توفيق خدمتگزارى پيدا كرديم، اين را شكر بگزاريم؛ شاكر خداى متعال باشيم؛ اين را نعمتى از طرف الهى بدانيم.
 نتيجهى اين نعمت دانستن اين است كه براى اين خدمتگزارى، منت بر سر كسى نگذاريم؛ اين درجهى اوّلش است. خداى متعال به ما توفيق داده؛ اين توفيق، لطف الهى است؛ شكر لازم دارد. پس اگر ما توانستيم خدمتگزارى كنيم، بايد بدون منت باشد. اين يك نكته است.


 يك نكتهى ديگر اين است كه در خدمتگزارى بايد هيچگونه تمايزى قائل نشد. مسئوليت در هر بخشى از بخشها عبارت است از خدمت به آحاد مردم. اين دوست ماست، اين بيگانهى از ماست، اين دشمن ماست، اين گرايش سياسىاش اين است، گرايش دينىاش اين است؛ اينها هيچ تأثيرى ندارد. خدمت بايد عمومى باشد، براى همه باشد؛ آن وقت اين تأثير ميگذارد در عمل كسانى كه در مجموعههاى بزرگ مشغول خدمتگزارى هستند؛ مثل يك استان، يا مثل يك شهرستان. بخشهاى مختلف شهرستانها، جورواجور انسانهائى را در خود جاى دادهاند؛ لذا نگاه نسبت به همه بايد يكسان باشد. خدمت مال همه است، متعلق به همه است، ما هم بايد امانتدارى كنيم؛ آنچه را كه در اختيار ماست، در اختيار همه قرار بدهيم.


 يك نكتهى ديگر، مسئلهى همت بلند در خدمترسانى است. اين استان، همان طور كه دوستان گفتند - بنده هم در گزارشها همين را يافتهام - از لحاظ پيشرفت مادى، جزو استانهاى رديفهاى پائين است. يك مقدار به خاطر اين است كه استان، جديدالولاده است؛ شايد عوامل ديگرى هم وجود داشته است. بايد مسئولين اين استان همت را بر اين بگمارند كه رتبهى استان را از لحاظ پيشرفت و دست يافتن به شاخصهاى مهم حياتى، در طول مدت معينى بالا ببرند؛ مثلاً به ده استانِ اول كشور برسانند. وقتى همت ما اين بود - كه اين،
همت مضاعف است - طبعاً كار مضاعف هم ميطلبد. كار مضاعف فقط به معناى حجم كار نيست؛ بلكه به معناى كيفيت كار است، بيشتر از آنچه كه مربوط به كميت و حجم باشد؛ يعنى كار دقيق، كار كارشناسى شده، كار همراه با مشورت، كار مستمر و پيگير، كار تدوين شده و برنامهريزى شده؛ كه اگر مسئولين جابهجا هم شدند، كار متوقف نشود. اين خبر خوبى بود كه گفتند سند توسعهى استان را تدوين كردهايم؛ اين بسيار خوب است. وقتى سند تدوين شد، ديگر جابهجائى مسئولان و مديران، تأثير زيادى نخواهد گذاشت؛ كار ادامه پيدا ميكند. مهم اين است كه نقشهى راه معلوم باشد....

 

بقیه در ادامه مطلب.....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2912
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
نویسنده : گمنام
سه شنبه 25 مهر 1391

 

کسانی که با نگاه اسرائیلی و امریکا وارد مسائل می شوند چه فرقی با آنها دارند/ اختلافات ممکن است عمیق و بزرگ باشد ولی دشمنی نباشد
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششمین روز از سفر به استان خراسان شمالی، عصر دوشنبه در جمع هزاران نفر از بسیجیان استان، تأکید کردند: بسیج، کلیدی طلایی و هدیه خداوند به ملت ایران است و همچنانکه تاکنون گره‌های فراوانی را باز کرده، در آینده نیز پیش برنده مسائل مهم و مورد نیاز کشور و جامعه خواهد بود.
 
به گزارش رجانیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، "بسیج" را از جمله تجربه‌های موفق و مهم نظام بر شمردند و با اشاره به ضرورت مطالعه و تعمق مستمر در ویژگیهای این تجربه درس‌آموز افزودند: بسیج، پدیده بی‌نظیری است که در یک معنا، قبل از پیروزی انقلاب، در حضور ایثارگرانه مردم و "حرکت عظیم، انقلابی و بسیجی ملت" متجلی شد و نهضت اسلامی را به پیروزی رساند.
 
ایشان، بسیج را در معنای رایج آن، همزاد انقلاب خواندند و افزودند: البته در دو انقلاب بزرگ دیگرِ چند قرن اخیر، یعنی انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی سابق نیز مردم حضور انبوه داشتند اما بسیج ملت ایران دارای خصوصیات منحصر بفردی بوده است.
 
رهبر انقلاب حرکت سازمان یافته را از جمله این خصوصیات دانستند و خاطرنشان کردند: "سازماندهی" بسیج کمک کرد که این حرکت عظیم مردمی راه را گم نکند و از انحراف و کجروی مصون بماند.
 
ایشان "ایمان و عمل بر اساس تکلیف" را از دیگر خصوصیات مهم بسیج برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور مردم در انقلابهای دیگر، عمدتا متکی بر احساسات بود و به همین علت در بسیاری از مسائل به خطا و تقابل کشیده شد اما ایمان عمیق بسیج، باعث شد این "حرکتِ توده ایِ سازمان یافته" ضمن برخورداری از احساسات بشری، در صراط مستقیم حق حرکت کند.
 
رهبر انقلاب حضور همه قشرهای مردم در بسیج را دیگر خصوصیت بارز و منحصر بفرد این حرکت خواندند.
 
ایشان خاطرنشان کردند: شهری و روستایی، نوجوان و پیرمرد، زن و مرد، تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده، استاد، دانشجو، نویسنده، شاعر، متخصص، کارگر، صنعتگر، پزشک، مخترع و همه و همه قشرهای مردم در این مجموعه عظیم، شگفت‌آور و پررمز و راز حضوری موثر دارند.
 
"پا به رکاب بودن" ، سومین خصوصیتی بود که رهبر برای بسیج برشمردند.
 
ایشان به استناد حضور بسیج در همه صحنه‌های سی و سه سال افزودند: با گذشت زمان، بر چهره نسل اول بسیجیان، گَرد پیری نشسته است اما پدیده استثنایی بسیج به برکت حضور پی در پی نسلهای نوظهور، همچنان جوان و پر نشاط و کارگشا به حیات طیبه خود ادامه می‌دهد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای تبیین بهتر اهمیت بسیج در سرنوشت کشور و ملت، همه را به تأمل و تدبر در این واقعیت دعوت کردند که چرا کسانی که حرف و عملشان بر اساس رادیو رژیم صهیونیستی تنظیم می‌شود در درجه اول علیه بسیج شعار می‌دهند؟
 
ایشان خاطرنشان کردند: کسانی که آینده موفق و سرافراز این ملت و جمهوری اسلامی را برنمی‌تابند تلاش می‌کنند کلید طلایی دستیابی به این آینده روشن یعنی "بسیج" ، را در چشم ملت کوچک کنند اما به برکت فهم و هوشیاری مردم، موفق نخواهند شد.
 
رهبر انقلاب مطالعه در خصوصیات بسیج و تلاش برای تبدیل این ویژگیها به فکر و فرهنگ جامعه را ضروری دانستند و در عین حال خطاب به بسیجیان خاطرنشان کردند: حضور در بسیج افتخار است اما به شرط اینکه صلاحیتهای حضور در بسیج، حفظ و تقویت شود.
 
ایشان خودسازی مستمر را از جمله نیازهای یک بسیجی برشمردند و افزودند: تقوا، دوری از گناه و توجه و تضرع به درگاه احدیت، از جمله ویژگیهای ضروری بسیجیان است که باعث ارتقاء تواناییهای روحی، "نورانیت درون و برون"، افزایش صبر و استقامت و شکوفایی "ابتکار و جوشش درونی" می‌شود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایثار و از خود گذشتگی را ویژگی دیگری خواندند که بسیجیان باید آن را در خود تقویت کنند.
 
رهبر انقلاب همچنین بصیرت را خصوصیت بسیار مهم و ضروری برشمردند که بسیجیان و همه مردم به آن نیازمندند.
 
ایشان بصیرت را "تشخیص خط و نقطه درگیری با دشمن" دانستند و تأکید کردند: برخی، نقطه درگیری با دشمن را اشتباه می‌گیرند و توپخانه خود را به سمت آن نقطه بکار می‌اندازند در حالی که دوست در آنجا قرار دارد نه دشمن.
 
رهبر انقلاب از همین زاویه وارد بحث انتخابات شدند و در انتقاد از برخی رفتارها و گفتارها افزودند: برخی رقیب انتخاباتی خود را شیطان اکبر به حساب می‌آورند در حالی که شیطان اکبر، آمریکا و صهیونیزم است نه رقیب جناحی و انتخاباتی.
 
ایشان افزودند: در حالی که عناصر انتخاباتی، ادعای اسلام می‌کنند و در خدمت اسلام و انقلابند برخی طرفداران آنها چرا و به چه مناسبت، طرف مقابل را شیطان می‌دانند؟
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید مجدد بر ضرورت تشخیص صحیح "خط و نقطه درگیری با دشمن" افزودند: البته گاهی ممکن است یک فرد در لباس خودی باشد اما حرفهای دشمن را تکرار کند، این فرد را باید نصیحت کرد و اگر نصیحت موثر واقع نشد باید با او حد و مرز و خط فاصل تعریف کرد.
 
ایشان خطاب به اینگونه افراد خاطرنشان کردند: شما که با همان نگاه و احساسات رژیم صهیونیستی ولو با ادبیات دیگر جلوی جمهوری اسلامی می‌ایستید و با همان منطق امریکا با نظام اسلامی عمل می‌کنید پس چه فرقی با رژیم صهیونیستی و امریکا دارید؟
 
رهبر انقلاب با انتقاد از افراط و تفریط در تشخیص دوست و دشمن گفتند: عده‌ای از این طرف می‌افتند و با دشمن هم، معامله دوست می‌کنند و عده‌ای دیگر از آن طرف می‌افتند و با اندک اختلافی، دوست را دشمن تصور می‌کنند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: البته ممکن است اختلافات، عمیق و بزرگ هم باشد اما در هیچ حال نباید دوست را به جای دشمن گرفت.
 
ایشان در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به انتخابات سال آینده، چند مسئله مهم را در باب انتخابات بیان کردند.
 
رهبر انقلاب با رد کامل ورود زودهنگام برخی به عرصه انتخابات تأکید کردند: انتخابات نزدیک نیست ولی برخی از همین حالا وارد این عرصه می‌شوند که اصلا این مسئله را تأیید نمی‌کنم زیرا هر چیز باید در جای خود و وقت خود انجام شود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سه نکته را بعنوان نظر، فکر و آرزوی خود در انتخابات بیان کردند: نکته اول مشارکت عظیم مردم در انتخابات.
 
ایشان در این زمینه تأکید کردند: شرکت عظیم مردم در انتخابات مصون کننده است و از هم اکنون تمام تلاش دست اندرکاران باید بر این مسئله مهم متمرکز شود که حضور مردم، در انتخابات خرداد 92 ، حضوری گسترده باشد.
 
رهبر انقلاب، رقم خوردن نتیجه انتخابات به صرفه و صلاح انقلاب و ایران را دومین نکته مورد نظر خود در باب انتخابات اعلام کردند و افزودند: باید همه از خدا بخواهند و چشمان خود را نیز باز کنند تا نتیجه انتخابات، گزینشی خوب و همراه با صلاح انقلاب و کشور باشد.
 
ایشان خاطرنشان کردند: البته معنای این مسئله این نیست که اگر کسی، فردی را نپسندید با او بداخلاقی و برخورد تند کند.
 
رهبر انقلاب افزودند: کسانی که خود را صالح و دارای اهلیت می‌دانند در موقع لازم وارد عرصه شوند و مردم هم آنها را حقیقتا با معیارها بسنجند و برای انتخاب فرد مورد نظر خود تلاش کنند.
 
ایشان با اشاره به اینکه در آینده نیز مسائلی را درباره انتخابات بیان خواهند کرد بعنوان سومین نکته افزودند: انتخابات مایه آبرو و افتخار کشور است و همه مراقب باشند که این مسئله مایه بی‌آبرویی نشود.
 
ایشان با اشاره به ایستادگی ملت در مقابل فتنه سال 88 خاطرنشان کردند: عده‌ای سعی کردند آن انتخابات را مظهر اختلاف وانمود و جنجال سیاسی طبیعی انتخابات را به فتنه تبدیل کنند که البته ملت در مقابل آن ایستاد و هر وقت هم شبیه آن اتفاق بیفتد ملت در مقابل آن خواهد ایستاد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین سلامت انتخابات را مسئله‌ای اساسی و مهم دانستند و افزودند: در همه دولتها از جمله در شرایط کنونی فرض ما بر این بوده است که مسئولان با وجدان الهی وارد می‌شوند و انتخابات سالم است، البته لازم است مراقبتهای گوناگون از جهات مختلف برای سالم بودن انتخابات صورت گیرد.
 
رهبر انقلاب در پایان تأکید کردند: از خداوند مسألت می کنیم این آزمایش را هم برای ملت ایران مبارک گرداند.
 


 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2755
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نویسنده : گمنام
دو شنبه 24 مهر 1391

 

مسئولان در آستانه انتخابات فضای کشور را جنجالی نکنند/دشمنان در مقابله با اقتصاد ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند

رهبر معظم انقلاب با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو با بیان اینکه گاهی یک حرف یک عمل نسنجیده و عمل نابجا موجب تلاطم در محیط سیاسی می شود، تاکید کردند: همه مسئولین باید آرامش سیاسی کشور را حفظ کنند تا فضای سیاسی کشور جنجالی نشود.

حضرت آیت الله خامنه ای امروز دوشنبه در جمع مردم شیروان با تاکید بر اینکه مردم این دیار در انتخابات دشوار و بزرگ سربلند بیرون آمده اند، اظهار داشتند: مردم این خطه باید به خود ببالند و خود را برای موفقیت ها در کارهای بزرگ در آینده آماده کنند.
 
ایشان افزودند: یکی از برجستگی های این شهر و استان همزیستی افراد مختلف با یکدیگر است که همه این اقوام در کنار هم برادرانه و مسلمانانه زندگی می کنند و امیدوارم جوان های شما در آینده کشور عزیزشان چهره های درخشان دیگری تحویل جامعه بدهند و این امیدی است که دور از دسترس نیست.
 
مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه هوشمندی آگاهی و بصیرت مردم عزیز ما در این استان و در سراسر کشور موجب شده است که کشور ما از یک ثبات سیاسی مستمری برخوردار باشند بیان داشتند کشورهای قدرتمند، زورگو و تجاوزگر یکی از سلاح هایشان این است که در کشورهایی که طمع ورزیده اند و می خواهند سلطه خود را مستمر کنند بی ثباتی ایجاد کنند و بین مردم آن کشور و همچنین با همسایگانشان اختلاف بیندازند تا بی ثباتی به وجود آید .
 
رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه دشمنان قصد دارند ثبات و امنیت سیاسی کشور را برهم بزنند اظهار داشتند: یک ملت اگر ثبات سیاسی داشته و از آرامش برخوردار باشد ملت فرصت می کند در میدان های گوناگون به مسابقه های بزرگ بشری وارد شود و پیشتاز باشد و اگر کشوری در سایه امنیت نباشد در علم، صنعت و عزت ملی نمی تواند خودش را به جلو بکشد.
 
ایشان افزودند: این انقلاب به برکت بصیرت مردم توانسته است به کوری چشم دشمنان یک کشور باثبات به وجود بیاورد .
 
حضرت آیت الله خامنه ای ایجاد بی ثباتی را یکی از سیاست های دستگاه استکبار دانستند و تصریح کردند: دشمنان در اوایل انقلاب با ایجاد اختلاف های قومیتی می خواستند بی ثباتی ایجاد کنند اما موفق نشدند و بعد از آن نیز با تهاجم یک همسایه دیوانه و افسارگسیخته سعی داشتند امنیت کشور را به هم بریزند و از داخل نیز گروهک هایی به آنان کمک کردند اما آنچه که می خواستند 180 درجه برخلاف میلشان تمام شد و نه تنها جنگ تحمیلی ثبات را بر هم نزد بلکه اتحاد کشور را بیشتر کرد.
 
مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه ملت و مسئولین باید قدر این ثبات و امنیت سیاسی کشور را بدانند، فرمودند: البته ملت قدر این آرامش را می دانند اما صحبت من با کسانی است که می خواهند قدرنشناسی کنند و با اعمال نادرست و کج تازی های خود سعی می کنند این ثبات را در کشور به هم بزنند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: وظیفه قوه مجریه، مقننه و قضائیه این است که مراقب باشند بدخواهان نتوانند آرامش و ثبات کشور را برهم بزنند.
 
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیانات خود خاطرنشان ساختند: ما در چند ماه بعد مساله انتخابات را داریم باید همت مسئولان این باشد که آرامش سیاسی را حفظ کنند و نگذارند فضای سیاسی متشنج و ناآرام شود.
 
ایشان تصریح کردند: عامه مردم به مصالح کشور با نگاه درستی می نگرند، در طول این سه دهه هر جا مسئولیت متوجه مردم بود به بهترین وجه انجام دادند، دشمنان می خواستند مردم را دچار اختلاف و تشتت آراء کنند تا از مصالح کشور و پیشرفت غافل شوند، اما مردم از خود بصیرت نشان دادند و همه امور از لطف خداوند سرچشمه می‌گیرد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: مردم مومن و متوجه به حقایق هستند، سفارش ما به مسئولان این است که مراقب باشند دشمن نتواند این آرامش و استقرار که در کشور وجود دارد بر هم بزنند. مسئولان این استقرار و آرامش را حفظ کنند و نگذارند تلاطم بوجود آید گاهی یک حرف و اقدام نابجا موجب تلاطم در محیط سیاسی می شود.
 
ایشان ادامه دادند: مردم استحقاق دارند که مسئولان این همه وقت خود را صرف حل مشکلات آنها کنند.
 
رهبر معظم انقلاب در خصوص مشکلات استان خراسان شمالی اظهار داشتند: در شهرستان های خراسان شمالی کارهای زیادی وجود دارد که نمایندگان و قوه مجریه موظفند در راستای حل مشکلات مردم کار کنند.
 
ایشان ادامه دادند: مردم به مسئولان اطمینان داشته باشند، زیرا نیت آنها خوب است و قصد خدمت به مردم وجود دارد، اما گاهی سلیقه ها درست نیست و گاهی امکانات فراهم نیست، باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات برطرف شود.
 
مقام معظم رهبری مهمترین مشکل شهرستان شیروان را بیکاری خواندند و افزودند: مسئله اعتیاد در این استان و این بخش وجود دارد. من به جوانان هشدار دادم و از آنها خواستم جوانان عزیز را پرشور و بامقاومت می بینم. جوانان این استان از نظر فرهنگی جزو پیشروان هستند، این جوانان باید در مقابل و مبارزه با خطر مهلک اعتیاد پیشرو باشند.
 
ایشان با تاکید بر اینکه مردم در همه جای کشور سرحال و بانشاط هستند، اظهار داشتند: دشمنان و آنهایی که می خواستند با تحریم مردم را خسته و افسرده کنند، این اجتماعات عظیم مردم را ببینند که مردم چقدر در صحنه حضور دارند و اراده آنها در دفاع از نظام مستحکم است.
 
مقام معظم رهبری افزودند: دشمنان سعی می کنند در خبرگزاری هایشان خبرها را کمرنگ کنند و حضور مردم را کمرنگ نشان دهند اما واقعیات را خودشان می بینند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان در خصوص راهکارهای حل مشکلات اقتصادی ادامه دادند: در زمینه مسائل اقتصادی که دشمنان بر آن متمرکز شدند برای پیشرفت اقتصادی سه عنصر "نگاه علمی"، "برنامه ریزی مدبرانه به دور از کندی، تنبلی، شتابزدگی، کوتاهی" و "ثبات و استمرار سیاست ها" را مورد توجه داشته باشید.
 
ایشان تاکید کردند: دشمنان همچنان که در بخش های دیگر نتوانستند کاری کنند، در مقابله با اقتصاد ایران هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
 
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: حضور مردم با بصیرت و توأم با عزم و اراده است، مردم با حرکات خود نشان می دهند که دشمنان دروغ می گویند و مغرضانه قضاوت می‌کنند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: برخی از رویدادهای داخلی هم نه عمدا بلکه غفلتا مطابق میل دشمنان می گویند مردم خسته شدند در حالیکه خودشان خسته اند، مردم هرجا که احساس کنند وظیفه ای وجود دارد با اهتمام و عزم راسخ وارد می شوند.

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2836
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
نویسنده : گمنام
دو شنبه 24 مهر 1391

 

بر گردن اقتصاد کشور کروات غربی زده‏ اند/ به آقای بهمنی گفتم یک عمر از غیر خدا ترسیدی بیا یک شب از خدا بترس!

 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما چرا کراوات پول اعتباری را گردن اقتصاد کشور اسلامی‌مان بيندازیم که آمریکا 30 سال بتواند اقتصاد ما را دچار خفگی کند.

آیت الله حائری شیرازی در گفت‌وگو با رجانيوز تصريح كرد: امروزه وضعيت دنیا به گونه‌‌اي شده تا دشمن تلاش‌های بسیاری برای ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور ما انجام دهد و حالا می خواهند نتیجه بگیرند.

وي با بيان اينكه مشكل 30 ساله ما اين است كه میخواهند پول ما را در مقابل دلار ضعیف کنند، افزود: علمای تشیع بارها گفته‌اند که بیايید پول را اسلامی کنید و سکه را پشتوانه اسکناس قرار دهید و از حالت اعتباری خارج کنید، پشتوانه این پول اگر دلار باشد، مثل این است که گردن اقتصادمان کراوات بگذاریم.

اين استاد حوزه علمیه قم در ادامه توضيح داد: کراوات دو سر دارد، یک سر آن این لوزی است که برای قشنگی جلو می‌اندازند و سر دیگر جایی است که آن را محکم می کنند؛ ما چرا کراوات پول اعتباری را گردن اقتصادمان کشور اسلامی بيندازیم که بند زیری آن را آمریکا بکشد و بعد اقتصاد ما دچار خفگی شود.

استاد اخلاق هیئت دولت با يادآوري گفت‌وگوي خود با رييس كل بانك مركزي اظهار داشت: به آقای بهمنی گفتیم كه بابا یک عمر از غیر خدا ترسیدی بیا یک شب از خدا بترس و این کراوات را از سر اقتصاد بردار و نظام برگردد و پول کالایی درست کنیم.

وي در ادامه ابراز اميدواري كرد كه تلاطم اقتصادی که در بازار ارز شکل گرفته فروكش كرده و کراواتی که 30 سال بر سر اقتصاد ایران زده شده است، برداشته شود و بعد سکه پشتوانه اسکانس شود و مردم 10 سال هم که بگذرد بتوانند وام بی بهره به یکدیگر بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه اگر بهره از بازار کنار رود پول تنزل پیدا نمی‌کند، خاطر نشان كرد: وقتی دولت بهره نداد دیگر بهره نمی‌خواهد بگیرد و در نتیجه قرض الحسنه با بهره صفر به مردم داده می‌شود و مردم این درصدهای بسیاری که بانک‌ها می‌دهند دیگر نمی‌پردازند و مولد احیا می‌شوند و ما می توانیم با تولیدات دیگران رقابت کنیم و گشایش بزرگی برای ما حاصل شود. 

عشق به رهبری و ولایت جاذبه‌ای نظیر جاذبه کره زمین دارد

وي با بيان اينكه برخی به اين فکرند که در برابر مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات چه کاری انجام دهند که به مردم صدمه نزند، افزود: آنها خیال می‌کنند که مردم ظرف‌های آبی هستند که اگر تند راه رفتند این آب‌ها تکان می‌خورند و می‌ریزند، در حالی که این افراد اشتباه می‌کنند، زیرا ظرف‌هاي وجودی مردم دارای مایع مغناطیسی و آهنی است و ظرفی که در آن قرار دارند، آهن ربا است و اگر تکان بخورند ذره‌ای از  مایع وجودی آن‌ها کاسته نمی شود، زیرا ارتباط آن ها با یکدیگر مغناطیسی است.

اين استاد حوزه علميه قم اظهار داشت: برخی به جهت این که نمیدانند که فرصت آهن‌ربایی ولایت به چه معنا است، می‌گویند در مسائل کشور تند حرکت نکنید، این عشق به رهبری و ولایت جاذبه‌ای نظیر جاذبه کره زمین دارد که به واسطه آن آب اقیانوس‌ها هرگز نمی‌ریزید.

آهن‌ربای ولایت‌پذیری مردم، هتاکان نظام را جذب نمی‌کند

آيت الله حائري شيرازي با بيان اينكه اگر آهنی را به آهن ربا بزنیم و بعد آن را بر روی برادهها و خردههای آهن قرار دهیم، همه این برادهها به بالا کشیده میشود، تصريح كرد: به عنوان مثال هنگامی که رهبری شهر مشهد وارد می‌شوند، اتفاقی نظیر همان آهنی که به آهن‌ربا متصل است، میافتد که داخل پاره‌های آهن قرار می‌گیرد و یک دفعه همه به سمت آن کشیده می‌شوند.

وي ادامه داد: تأثیر ولایت‌پذیری این است، آهنی که به آهن ربا وصل است اگر به براده‌ها نزدیک شود، همه این‌ها همراهش بلند می‌شوند و همه حالت آهن‌ربایی پیدا می‌کنند و آنهایی که بی‌شکل بودند هم  طیف پیدا کرده، متشکل شده و شاکله پیدا می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: به عنوان مثال آقای موسوی در انتخابات 88، 13 میلیون رأی آورد و بعد در فراخوان‌های بعدی که داشت هیچ‌کس برای حمایت از او نیامد؛ آن آمدن چطور شد و این نیامدن چطور؟ آن آمدن به خاطر این بود که می‌گفتند این آهن ـ موسوی ـ به آهن‌ربا  ـ رهبری ـ وصل است و مردم براساس این 13 میلیون و خرده‌ای رأی دادند و گفتند که موسوی پنج سال نخست وزیر امام بوده و الآن هم که رهبری هستند، قوم خویش و هم محلی ایشان است و سید است و به این دلیل رأی دادند، یعنی خاصیت آهن ربایی، بعد که رهبری فرمودند انتخابات ابطال نشود و موسوی میگفت ابطال شود او از رهبری جدا شد و مردم دیدند که این آهن دیگر به آهن‌ربا وصل نیست؛ وقتی آهن را از آهنربا جدا کنیم تمام این براده‌ها که به او وصل بود جدا می‌شود.

مسؤولانی که از تخریب وجاهت‌شان ناراحت بودند

 

آيت الله حائري در پايان به بيان خاطره‌اي پرداخت و تصريح كرد: روزی یکی از مسؤولان دولتی نزد من آمد و اطلاعیه‌ای را به من داد که نماینده‌های اصلاحاتی‌ها علیه او و احمدی‌نژاد بد نوشته‌اند و آبروی او را برده بودند و او خیلی ناراحت بود، به او گفتم "اگر دشمن تو بچه‌ی کوچکی داشته باشد تا برای ضربه زدن به تو آن را زیر پایش قرار دهد، آیا تو فکر مشتی هستی که به تو برخورد می‌کند، یا فکر آن بچه‌ای که در حال خفه شدن است؟" گفت "به فکر بچه هستم"؛ گفتم "بچه شش ماهه انسان مهمتر است یا دین انسان؟"گفت "دینش" گفتم "تو باید فکر دینش باشی که بچه‌اش را گذاشته زیرپایش تا به تو ضربه بزند یا فکر خودت که آبرویت در دنیا برود؟".

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: آیت الله حائری شیرازی , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2755
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
نویسنده : گمنام
دو شنبه 24 مهر 1391

به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد کنترل جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: این فرمایشات جدای از القای این معنا که در این بحث باید دولت و مجلس توجه جدی کنند یک درس اخلاقی در مدرسه سیاسی کشور بود که با قبول اشتباهات، عذر خود را به درگاه پروردگار و مردم عرضه داشتند.

وی با بیان اینکه اهمیت آموزش این روش سیاسی در بین مسئولان کشور کمتر از خود موضوع کنترل جمعیت نیست، گفت: اگر همه قوای سه‌گانه و مسئولان این گونه محاسبه اعمال خویش را در محضر مردم داشته باشند هم مردم حمایت بیشتر می‌کنند و هم راه‌های بهتر برای اداره کشور کشف می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نمایندگان مجلس باید بپذیریم در نظارت بر اجرای قوانین و جلوگیری از تخلفات نقص داشته‌ایم. گرچه مستمرا برخی از موارد تذکر داده شده اما در این زمینه باید نظارت‌ها باید به نحوی انجام می‌گرفت که به این وضعیت اقتصادی دچار نمی‌شدیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه با صرف اعلام نظر مسئولیت انجام نمی‌پذیرد، تصریح کرد: برای جبران برخی کم کاری‌های باید گزارش کمیسیون‌ها در این شرایط حساس به خصوص در شرایط اقتصادی همه مسئولان را به پاسخگویی واداشت و ارزیابی کار آنان را در مجلس مد نظر قرار داد تا توجه کارگزاران کشور بیشتر و دقیق‌تر و با متخلفان نیز از طریق ابزارهای قانونی برخورد شود.

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1860
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
یک شنبه 23 مهر 1391

 

مشرق: یک مرکز تهیه و ارسال عکس و فیلم برای شبکه بی بی سی در بلوار فردوس تهران شناسایی و اعضای آن دستگیر شده اند.

اعضای این خانه تیمی آموزش های جدیدی را جهت تصویربرداری از ناآرامی ها و ارسال آن به خارج کشور دیده بودند.

این افراد در حال ارسال تصاویر ناآرامی در چهار راه استانبول دستگیر شدند.

خبر دیگر اینکه با پایان یافتن دوره محرومیت دو مجری مرد و یک مجری زن سیما، این سه نفر به زودی روبروی دوربین قرار گرفته و برنامه اجرا خواهند کرد.

در این مدت شبکه های ماهواره ای تلاش فراوانی برای جذب و خروج آنان از کشور داشتند که با پاسخ منفی مواجه شدند.

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , دفــاع و امنیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 2516
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
نویسنده : گمنام
یک شنبه 23 مهر 1391

رویش‌های انقلاب بیشتر از ریزش‌ها بوده است/ عزم جوانان امروز از بیشتر از رزمندگان دیروز نباشد؛کمتر نیست

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (شنبه) در دیدار خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران استان خراسان شمالی، پدیده شگفت آور رویش های جدید و بیشمار انقلاب اسلامی در نسل جوان را نتیجه برکت خون شهیدان دانستند و تأکید کردند: با وجود برخی ریزش ها از میان قافله انقلاب، رویش های فراوان انگیزه های جدید و عزم های راسخ و آگاه، ملت ایران را اکنون به خط شکن شجاعت و ایستادگی در مقابل فزون خواهی سلطه گران تبدیل کرده است.

 رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که روی برگرداندن عده ای از انقلاب اسلامی به معنای از حرکت ایستادن قافله انقلاب نیست افزودند: برخی افراد به دلایل مختلف همچون احساس خستگی یا تردید در گذشته خود و یا فریفته شدن به لبخند دشمن، از مسیر انقلاب خارج شدند اما در مقابل، به برکت خون شهیدان، رویش های جدید و فراوانی در نسل جوان بوجود آمده که سراسر کشور را لبریز از روحیه ایستادگی، ثبات و عزت کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: اگر در دوره ای رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی خط شکنی می کردند، امروز نسل جوانی که امام، شهدا و دفاع مقدس را ندیده است، در ایستادگی در مقابل زیاده خواهی قدرت ها، خط شکن است.
ایشان صاحبان اندیشه را به تأمل در خصوص پدیده شگفت آور بیشماری رویش های انقلاب در مقابل ریزش های آن دعوت کردند و افزودند: آگاهی و عزم راسخ نسل جوان کنونی اگر بیشتر از جوانان دوران دفاع مقدس نباشد، کمتر نیست.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جامعه، امروز مملوّ از جوانهای شجاع، آگاه، آشنا به حقایق زمان و مسلط به مسائل گوناگون سیاسی است که رویش های جدید انقلاب هستند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به قضاوت های غلط برخی افراد در مورد نسل جوان و نگرانیهایی که آنان در برخی مواقع اظهار می دارند، افزودند: بر خلاف این قضاوت های نادرست، جوانان کشور، با ایمان و علاقمند به راه شهدا و انقلاب هستند.
ایشان در پایان با تجلیل از خانواده های شهیدان و ایثارگران و همچنین صبر و بردباری همسران جانبازان خاطر نشان کردند: همه ملت ایران باید سپاسگزار خانواده های شهدا باشند و فرزندان شهیدان نیز باید میراث گرانبهای پدران خود را با افتخار به نسل های بعد بسپارند.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2162
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
یک شنبه 23 مهر 1391

احساس وظیفه برای مدیریت کشور، ضد غفلتی است که دشمن به دنبال القاء آن است/ باید به جایی برسیم که جویندگان علم، زبان فارسی را بیاموزند


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین روز از سفر به استان خراسان شمالی (شنبه) با حضور در شهرستان دارالقرآن، اسفراین، در جمع دهها هزار نفر از مردم این شهر كه ساعت ها در ورزشگاه تختی در انتظار ایشان بودند، حضور یافتند.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع مردم اسفراین ضمن اشاره به راههای حفظ و تقویت شور و نشاط و سرزندگی در كشور برای ادامه مسیر پیشرفت، به تبیین دو شاخص مهم پیشرفت یعنی "اعتماد به نفس ملی" و "عدالت" پرداختند و تأكید كردند: ملت ایران امروز با احساس قدرت و توانایی، در یك عرصه رویارویی بزرگ جنگ اراده ها با دشمنان پیشرفت كشور، قرار دارد و آنچه كه در این نبرد اراده ها تعیین كننده خواهد بود، حفظ عزم و اراده مستحكم، بصیرت و روشن بینی، وحدت مردم و اتحاد كلمه  مسئولان، وظیفه شناسی آحاد مردم، و مغرور نشدن و غفلت نكردن از كید دشمن است.
 
حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص شور و نشاط و سرزندگی ملت بعنوان زمینه مهم پیشرفت، خاطر نشان كردند: این سرمایه بزرگ را باید حفظ كرد و نگذاشت عوامل گوناگون آنرا تضعیف كنند و یا از بین ببرند.
 
ایشان هدف اصلی امپراطوری خبری غرب را القای یأس و نا امیدی در میان مردم بویژه جوانان دانستند و افزودند: بدخواهان ملت ایران به خوبی میدانند كه شور و نشاط و سرزندگی موجب حركت و كار و تلاش میشود، بنابراین بدنبال خاموش كردن این شعله فروزان و زمینه سازی برای روحیه خمودگی و درنهایت ایجاد عقب ماندگی در كشور هستند.
 
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: بزرگداشت سرداران و رزمندگان شهید دفاع مقدس كه در سخت ترین عرصه ها وارد میدان شدند یكی از مواردی است كه میتواند شور و نشاط نسل جوان كنونی را دو چندان كند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در مقوله "شور و نشاط و سرزندگی" جوانان، به موضوع مواد مخدر هم اشاره كردند و گفتند: باندهای مرموز بین المللی با توزیع مواد مخدر در كشور بدنبال تحمیل حالت تخدیر شدگی در جوانان هستند كه در كنار مسئولیت دستگاههای مسئول، روحیه نشاط جوانان ، موثرترین و مستحكم ترین عامل برای مقابله با این خطر بزرگ است.
 
ایشان در ادامه، به موضوع پیشرفت و متوقف نشدن حركت رو به جلو اشاره كردند و افزودند: پیشرفت حد و مرزی ندارد و باید آنقدر ادامه پیدا كند تا ملت ایران در جهات گوناگون الگو شود.
 
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر این كه رسیدن به این هدف، ممكن و شدنی است، خاطر نشان كردند: دشمن همواره به دنبال تلقین روحیه نگاه تحقیر آمیز به خود و دنباله روی از غرب است، در حالیكه تاریخ ملت ایران نشان میدهد این ملت، در دوره هایی، در عرصه های مختلف پیشرو بوده است.
 
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: با همت جوانان، رسیدن مجدد به آن جایگاه، قطعا امكان پذیر است و همانگونه كه قبلا خطاب به جوانان دانشگاهی و نخبه تأكید كردم، ایران باید با تلاش و پشتكار جوانان به جایگاهی برسد كه هر فردی كه بدنبال تازه های علمی است، مجبور باشد زبان فارسی را فرا بگیرد.
 
ایشان تأكید كردند: جوانان و نخبگان علمی، سیاسی و فرهنگی، این آینده را آینده ای قطعی و حتمی بدانند و برای رسیدن به آن برنامه ریزی و كار و تلاش كنند.
 
رهبر انقلاب اسلامی بعد از بیان پیشرفت مورد نظر برای نظام اسلامی، به تبیین شاخص ها و همچنین بررسی میزان پیشرفت كشور بر اساس این شاخص ها پرداختند.
 
عزت ملی و اعتماد به نفس ملی اولین شاخصی بود كه حضرت آیت الله خامنه ای به آن اشاره و خاطر نشان كردند: با در نظر گرفتن این شاخص، ملت ایران پیشرفت زیادی كرده است و اگر امروز مسئولان كشور در عرصه های بین المللی، با اعتماد به نفس كامل سخن میگویند، ناشی از اعتماد به نفس ملت است.
 
ایشان تأكید كردند: این اعتماد به نفس ملی، به بركت اسلام بوجود آمده است و به هر میزان كه عمل به اسلام و احكام آن بیشتر باشد، اعتماد به نفس ملی افزایش خواهد یافت.
 
رهبر انقلاب اسلامی، عدالت را یكی دیگر از شاخص های پیشرفت دانستند و افزودند: در منطق اسلام، پیشرفت بدون عدالت، پیشرفت واقعی نیست.
 
حضرت آیت الله خامنه ای پیشرفت های مادی در غرب از جمله آمریكا را ظاهری و غیر واقعی خواندند و تأكید كردند: چنین پیشرفت های ظاهری كه در كنار آن فاصله های طبقاتی وجود دارد ناشی از اداره كشور با منطق سرمایه داری و لیبرال دموكراسی غربی است.
 
ایشان در خصوص وضعیت عدالت، به پیشرفت های كشور در توزیع منابع عمومی، ساخت زیر ساخت ها ازجمله جاده ها و بزرگراه ها، گسترش تحصیل علم، و ایجاد شرایط نسبتاً برابر برای بروز و ظهور نخبگان در مناطق مختلف اشاره كردند و افزودند: اگر شرایط كشور را با این شاخص بسنجیم، نسبت به قبل از انقلاب و یا بسیاری از كشورها پیشرفت كرده ایم اما اگر شرایط، با ایده آل اسلام مقایسه شود، عدالت موجود، تا نقطه مطلوب، فاصله زیادی دارد.
 
رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنان خود خاطر نشان كردند: ملت ایران اكنون در یك عرصه بزرگ رویارویی و نبرد اراده ها قرار گرفته است كه در این عرصه، با وجود موانع متعدد طبیعی و تحمیلی، به هیچ وجه احساس ضعف و ناتوانی نمیكند و افق خود را برای رسیدن به پیشرفت های بیشتر، روشن، جذاب و شیوا می بیند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص عوامل تعیین كننده در جنگ اراده ها افزودند: عزم و اراده، بصیرت و روشن بینی، وحدت و وظیفه شناسی آحاد مردم، و اتحاد كلمه مسئولان و همكاری دستگاهها، عناصری هستند كه میتوانند ملت ایران را به جایگاه شایسته پیشرفت خود برسانند.
 
ایشان با اشاره به برنامه ریزی و تلاش گسترده بدخواهان برای جلوگیری از ادامه پیشرفت ملت ایران، تأكید كردند: همانگونه كه توطئه های دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون ناكام ماندند، در این مقطع نیز همه مكرها و كیدهای آنها به شكست خواهد انجامید.
 
رهبر انقلاب اسلامی 33 سال ناكامی معارضان نظام اسلامی برای به زانو در آوردن ملت ایران را نشان دهنده قوت روزافزون این نظام و ملت دانستند و خاطر نشان كردند: البته این موضوع نباید موجب غرور شود و ما را از مكر و حیله دشمن غافل كند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به مسئولان گفتند: قوی باشید اما دشمن را ضعیف نپندارید و از او غافل نشوید زیرا دشمن از راههای گوناگون وارد میشود و باید هوشیار بود.
 
ایشان همچنین با اشاره به رتبه نخست مردم اسفراین در كشور، در میزان مشاركت در انتخابات خاطر نشان كردند: این احساس وظیفه نسبت به آینده كشور و مدیریت آن نشان دهنده آگاهی و بصیرت مردم این منطقه و روحیه بسیار ارزشمندی است كه باید در سراسر كشور حفظ و تقویت شود.
 
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته بنده در روزهای آینده مطالبی را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری بیان خواهم كرد.
حضرت آیت الله خامنه ای گسترش روحیه مصرف كالاهای داخلی را یكی دیگر از نیازهای ضروری كشور برشمردند و تأكید كردند: ترجیح نشانها و كالاهای خارجی بر تولیدات داخلی، روش و روحیه نادرستی است، زیرا حمایت واقعی از تولید ملی در گرو گسترش روحیه مصرف كالاهای داخلی است.
 
ایشان افزودند: اگر از تولید ملی حمایت شود بسیاری از مشكلات اقتصادی همچون بیكاری و تورم برطرف خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی فراوان از سفر به شهرستان كهن اسفراین، به سابقه برجسته علمی، فرهنگی و تاریخی این شهر و همچنین شهرت آن به دارالقرآن اشاره كردند و افزودند: شهر اسفراین با چنین سابقه ای و با استعدادهای طبیعی و انسانی خود می تواند بار دیگر خاستگاه بزرگان و اندیشمندانی باشد كه كشور به آنها افتخار كند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری ظرفیت های كشاورزی، دامداری و صنعتی اسفراین خاطرنشان كردند: البته در این شهر مشكلاتی هم موجود است كه باید با همت مسئولان بر طرف شود و یكی از اهداف این سفر نیز همین موضوع است.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: اسفراین , رهبرانقلاب , رایة الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2569
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
یک شنبه 23 مهر 1391

بدون حضور روحانیت، انقلاب اسلامی، هیچ گاه به پیروزی نمی رسید/امروز همانند جنگ احزاب ملت در مقابل فشارها ایستاده است

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی(چهارشنبه) در دیدار علماء، فضلا، روحانیون و طلاب استان خراسان شمالی، با اشاره به تفکیک ناپذیری روحانیت از نظام اسلامی و فرصت عظیمی که پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار روحانیت، برای گسترش معارف دینی قرار داده است، تأکید کردند: روحانیت و حوزه های علمیه باید با تلاش علمی مضاعف و مجهز شدن به معارف عمیق دینی و آشنایی با اندیشه های نو و ارتباط مستمر با نسل جوان بویژه دانشجویان، در جهت خدمت به نظام اسلامی و تقویت آن حرکت کنند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مخاطبان گسترده و میلیونی ِروحانیون بواسطه تشکیل نظام اسلامی، افزودند: روحانیت و حوزه های علمیه سربازان این نظام هستند و هیچ گاه نمیتوانند خود را جدا از نظام اسلامی تصور کنند. 
 
ایشان هرگونه تفکری را که روحانیت را جدای از نظام اسلامی بداند، سکولاریسم خواندند و تأکید کردند: حوزه های علمیه نمی توانند سکولار و نسبت به نظام اسلامی بی تفاوت باشند.
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فتوای مراجع محترم تقلید مبنی بر حرام قطعی بودن تضعیف نظام، خاطر نشان کردند: در حالیکه سیاست سرویس های امنیتی دشمنان نظام اسلامی اعم از امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، القاء وجود فاصله میان روحانیت و نظام است، هیچ روحانی نمیتواند خود را جدای از نظام اسلامی بداند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای نظام اسلامی را نیز مرتبط با روحانیت دانستند و افزودند: بدون حضور روحانیت، انقلاب اسلامی، هیچ گاه به پیروزی نمی رسید زیرا روشنفکران و گروهها و احزاب غیر اسلامی، توانایی و نفوذ و مقبولیت روحانیت را در سطح کشور نداشتند. 
 
ایشان با اشاره به وظایف سنگین روحانیت در شرایط کنونی، پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) را اسوه روحانیت دانستند و خاطر نشان کردند: امروز نیز همانند شرایط جنگ احزاب در دوران پیامبر(ص)، همه دشمنان ملت ایران در سطح بین المللی و منطقه ای، دست به دست یکدیگر داده اند، تا ایستادگی و عزم راسخ این ملت را بشکنند اما همانگونه که در آن جنگ، مومنان به خود ترس و تردید راه ندادند، ملت ایران هم با تلاش برای افزایش قدرت و توانایی های خود، در مقابل فشارها ایستاده است.
 
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در جنگ احزاب عده ای منافق و سست ایمان، مومنان را مورد عتاب و خطاب قرار میدادند که چرا کوتاه نمی آیید و سیاست خود را عوض نمی کنید اما یاران واقعی پیامبر(ص) در پاسخ به آنها می گفتند: ما از این فشارها تعجب نمی کنیم و نمی هراسیم و به راه خود ادامه خواهیم داد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: فشارها تا زمانیکه در مقابل خواسته دشمنان سر تعظیم فرود آورده نشود، ادامه خواهد داشت و تنها راه تأثیر نپذیرفتن از این فشارها ، قدرتمند شدن در ابعاد مختلف است.
 
ایشان مصداق قدرتمند شدن روحانیت را، درس خواندن عالمانه و تعمق در معارف دینی با نیت رسیدن به مدارج برجسته علمی دانستند و خاطر نشان کردند: روحانیت در کنار کسب علم باید همواره مقید به تدیّن، تهذیب اخلاقی، فرائض و نوافل، و تلاوت قرآن باشد.
 
رهبر انقلاب اسلامی ارتباط صمیمی و با روی خوش، با جوانان و پاسخگویی به سوالات و نیازهای فکری آنان را یکی از وظایف مهم روحانیون برشمردند و افزودند: لازم است روحانیون و ائمه جماعات، کانون های فرهنگی مساجد را با همکاری بسیج رونق بخشند و ضمن حضور تأثیرگذار در مساجد و نمازهای جماعت، معارف دینی و مناقب اهل بیت علیهم السّلام را برای مردم بیان کنند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استعداد خیز بودن استان خراسان شمالی و یادآوری جایگاه برخی علمای برجسته این منطقه، خاطرنشان کردند: خراسان شمالی با چنین جایگاهی زمینه تأسیس یک حوزه ی علمیه ی کامل و دارای سطوح عالی را دارد.
 
ایشان علما و فضلای سراسر کشور بویژه خراسان شمالی را به هجرت از حوزه های علمیه قم و خراسان و شهرهای بزرگ، به مناطق خود توصیه کردند و افزودند: تنها راه ارتقاء کمّی و کیفی حوزه های علمیه کشور طرح هجرت است که باید بصورت عملی اجرا شود.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای , رایة الهدی , rayatelhoda ,
:: بازدید از این مطلب : 2816
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
نویسنده : گمنام
جمعه 21 مهر 1391

مسیری که می‎رویم جهان را متحول می‌کند/تقدیر از عملکرد بازاریان؛ تقبیح عملکرد سران فتنه/ارتباط تحریم‌ها با پرونده هسته‌ای دروغ است


روز پرشکوه و فراموش نشدنی دیار اترک. امروز بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قلب تپنده ایران اسلامی بود. امروز سرانجام انتظار چند هفته ای مردم خراسان شمالی به پایان رسید و رهبر انقلاب اسلامی سفر خود به این استان را آغاز کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای ساعت نه و سی دقیقه صبح امروز وارد فرودگاه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شدند . انبوه مردم که از ساعت ها منتظر ورود رهبر انقلاب بودند با خروج خودروی حامل رهبر معظم انقلاب از فرودگاه بجنورد، دیگر سر از پا نشناختند و یکپارچه غرق در شور  شعف و شادی شدند و از همان ابتدا خودروی حامل ایشان در میان انبوه جمعیت قرار گرفت.

استقبالی که مردم باب الرضا(ع) به ویژه جوانان و نسل سومی ها از رهبر انقلاب اسلامی کردند، صحنه های کم نظیر و نابی را از عشق و دلدادگی مردم و نسل جوان به نظام اسلامی و ولایت را رقم زد، صحنه هایی که دوربین های تصویر برداری، هیچگاه نمی توانند عمق و عزمت آن را به تصویر بکشند.

آنچه امروز در خیابان های بجنورد به چشم می خورد، حضور گسترده و پرشور و نشاط همه قشرها و قومیت های مختلف مرزنشینان غیور خراسان شمالی بود. ترک و کرد و ترکمن، فارس و تات و شیعه و سنی، همه آمده بودند.

جمعیت انبوه استقبال کننده از حضرت آیت الله خامنه ای، در طول مسیر فرودگاه بجنورد تا ورزشگاه تختی به حدی بود که خودروی حامل رهبر انقلاب اسلامی بارها از حرکت ایستاد به گونه ای که در برخی مسیرها، تا دقایقی، به هیچ وجه امکان حرکت وجود نداشت.

حضرت آیت الله خامنه ای پس از استقبال پرشکوه مردم که حدود دو ساعت به طول انجامید، وارد ورزشگاه تختی بجنورد شدند و مورد استقبال جمع دیگری از مردم قرار گرفتند که از ساعت ها قبل، در این ورزشگاه منتظر ورود رهبر انقلاب اسلامی بودند.

حضرت آیت الله خامنه ای در جمع پُرشور دهها هزار نفر از مردم بجنورد در ورزشگاه تختی، با ارائه تحلیل جامعی از حرکت صعودی ملت ایران به سمت قله پیشرفت همه جانبه مادی و معنوی، مواردی همچون وظیفه شناسی، هوشیاری، آماده بکار بودن، نشاط و امید، کار و تلاش پیگیر، وحدت و همدلی، و  موقع شناسی به لحظه ملت و مسئولان را ساز و برگ ادامه حرکت پرشتاب دانستند و تأکید کردند: به فضل و توفیق الهی ملت ایران با تجربه و توانایی هایی روزافزون خود، از مشکلات عبور خواهد کرد و بار دیگر جبهه استکبار را در حسرت شکست دادن این ملت خواهد گذاشت.....



..... من اصرار دارم كه بالخصوص جوانهاى عزيز ما و نخبگان كشور به مسائل اصلىِ امروز توجه داشته باشند؛ ما امروز اينها را لازم داريم. هدفهاى اين حركت، از اول انقلاب ترسيم شد؛ هم در شعارهاى مردم، هم در بيانات امام (رضوان اللّه تعالى عليه) نقشه‌ى راه به طور اجمالى معلوم شد؛ بعد هم در طول زمان، در اين سى سال، نقشه‌ى راه تدوين شد، پخته شد، تكميل شد؛ امروز ملت ايران ميداند كه چه ميخواهد و دنبال چيست.

 اگر بخواهيم هدفهاى ملت ايران را در يك مفهوم خلاصه كنيم كه بتواند تا حدود زيادى خواسته‌هاى عمومى كشور و ملت را بيان كند و آن را در بر بگيرد، آن مفهوم كليدى عبارت است از پيشرفت؛ منتها با تعريفى كه اسلام براى پيشرفت ميكند. پيشرفت در منطق اسلام، متفاوت است با پيشرفت در منطق تمدن مادى غرب. آنها يك بُعدى مى‌بينند، آنها با يك جهت - جهت مادى - به پيشرفت نگاه ميكنند. پيشرفت در نظر آنها، در درجه‌ى اول و به عنوان مهمترين، عبارت است از پيشرفت در ثروت و پيشرفت در علم و پيشرفت نظامى و پيشرفت فناورى. پيشرفت در منطق غربى اينهاست؛ اما در منطق اسلامى، پيشرفت ابعاد بيشترى دارد: پيشرفت در علم، پيشرفت در اخلاق، پيشرفت در عدالت، پيشرفت در رفاه عمومى، پيشرفت در اقتصاد، پيشرفت در عزت و اعتبار بين‌المللى، پيشرفت در استقلال سياسى - اينها همه در مفهوم پيشرفت، در اسلام گنجانده شده است - پيشرفت در عبوديت و تقرب به خداى متعال؛ يعنى جنبه‌ى معنوى، جنبه‌ى الهى؛ اين هم جزو پيشرفتى است كه در اسلام هست و در انقلاب ما هدف نهائى ماست: تقرب به خدا. هم «دنيا» در اين پيشرفتى كه مورد نظر است، ملحوظ شده است، هم «آخرت». اسلام به ما آموخته است كه «ليس منّا من ترك دنياه لأخرته و لا ءاخرته لدنياه»؛(1) دنيا را براى آخرت نبايد ترك كرد، همچنان كه آخرت را نبايد فداى دنيا كرد. در يك روايتى ميفرمايد: «اعمل لدنياك كأنّك تعيش ابدا»؛ يعنى برنامه‌ريزى دنيا را فقط براى چند روزه‌ى زندگىِ خودت نكن؛ براى پنجاه سال برنامه‌ريزى كن. اين را مسئولان كشور، مسئولان برنامه‌هاى عمومىِ مردمى بايد مورد توجهشان قرار بدهند. نگوئيم ما كه معلوم نيست پنجاه سال ديگر زنده باشيم، چرا برنامه‌ريزى كنيم. نخير، جورى برنامه‌ريزى كن كه گوئى بناست تا آخر دنيا زنده باشى؛ همچنان كه اگر براى خودت و به نفع خود بخواهى برنامه‌ريزى كنى، با چه جديت و دقتى ميكنى، براى نسلهاى آينده هم كه تو در آن وقت نيستى، همان جور برنامه‌ريزى كن؛ «اعمل لدنياك كأنّك تعيش ابدا». نقطه‌ى مقابل هم: «و اعمل لأخرتك كأنّك تموت غدا»؛(2) براى آخرتت هم جورى عمل كن، مثل اينكه فردا بناست از اين دنيا بروى. يعنى هم براى دنيا سنگ تمام بگذار، هم براى آخرت سنگ تمام بگذار. پيشرفت اسلامى، پيشرفت در منطق انقلاب، يعنى اين؛ يعنى همه‌جانبه.

 هدف، پيشرفت است؛ منتها رصد كردن مرحله به مرحله هم لازم است، كه اين كارِ نخبگان است. امروز شرائط ما چگونه است، موانع ما چيست، نقاط قوّت ما كدام است، نقاط ضعف ما كدام است، فرصتهامان كدام است، تهديدها چيست، چه كار بايد بكنيم، براى بهره‌مندى از فرصتها و جلوگيرى از خطر تهديدها چگونه برنامه‌ريزى كنيم؛ اينها كارهائى است كه بايد نخبگان در هر مرحله‌اى انجام دهند؛ هم در برنامه‌ريزى‌ها آن را به كار ببرند، و هم مردم را آگاه كنند؛ چون مردم ميخواهند با چشم باز و با بصيرت حركت كنند، بدانند چه ميكنند، بدانند كجا ميروند. وقتى اينجور شد، مردم با همه‌ى وجود وارد ميدانهاى دشوار خواهند شد....


بقیه در ادامه مطلب....

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2201
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 13 مهر 1391

«كار، كار انگليسي‌هاست.» اين جمله معروف ر ا حالا مي‌توان بغير از مرور ماجراهاي تاريخي، براي تحليل برخي از اتفاقات جاري كشور هم بكار برد؛ مخصوصا كه مي بيني شبكه بي.بي.سي فارسي پشت خيلي از اين اتفاقات مثل اسپند روي آتش بالا و پايين مي پرد. بازگشت محمدرضا شجريان به تهران هم يكي از اين اتفاقات است.

شجريان يكي از هنرمنداني بود كه در ماجراي فتنه 88 در آتش فتنه مي‌دميد و اظهارات ضد ايراني او با استقبال شبكه هاي معاند روبرو مي‌شد. او با خروج از ايران وقيحانه‌ترين توهين‌ها را به جمهوري اسلامي روا داشت و حتي پا را فراتر از مسائل سياسي گذاشته و به دين اسلام نيز جسارت كرد:

«اینها هرگز با هنر کنار نمی‌آیند، هرگز و هرگز!!! همچنان که در طول 1400 سال با هنر کنار نیامدن، باز هم نخواهند آمد...»

او در مدتي كه خارج از ايران بسر مي‌برد يكي از سوژه‌هاي مورد علاقه رسانه‌هايي مانند بي.بي.سي و وي.او.اي بود تا جايي كه صادق صبا، مدير نشان دار بي.بي.سي فارسي به شخصه يك هفته را با او در قونيه چرخيد تا مستندي يك ساعته درباره وي بسازد. البته پيوند اين خواننده با اين مدير مورد علاقه بهايي‌ها بركاتي هم داشت از جمله آنكه اين شبكه معاند با اسلام اقدام به پخش آواز «ربناي» شجريان كند!

 


شجريان در اين مدت اقدامات خلاف عرفي نيز انجام داد كه جداي از ضد اخلاقي و ضد ديني بودن آنها حتي مغاير با شان يك هنرمند، با سابقه هنري او بود. عكس يادگاري انداختن با گوگوش و مجريان مبتذل شبكه‌هايي چون من و تو و يا حضور در محافلي آن چناني يكي از اين اقدامات بود كه البته در كنار همه موارد بالا همواره با چاشني ضديت با جمهوري اسلامي همراه بود و آب به آسياب ضد انقلاب مي‌ريخت.

 

شجریان و تیم کنسرتش در کنار گوگوش

 

شجریان در آغوش سبا خویی مجری شبکه مبتذل "من و تو"

حال اين خواننده هفتاد و سه ساله كه در سه سال گذشته از هيچ اقدامي مانند مصاحبه، آواز خواني، سخنراني و... براي فتنه انگيزي و روشن نگه داشتن آتش فتنه دريغ نكرده، تلاش كرده تا بي سرو صدا به ايران بازگردد. بازگشتي همراه با جملاتي احساسي مانند «وطنم عشق من است» و «مردمان کشورم همه امید من هستند».

كارنامه اعتقادي و سياسي اين هنرمند سابقا ملي نياز به مروري بيش از اين ندارد، اما بازگشت پر حرف و حديث او به كشور نيازمند دقت و تامل است.

جداي از صحنه گرداني شبكه سلطنتي انگلستان در مدت خارج نشيني شجريان كه با توجه به سابقه اين شبكه مي تواند مهمترين دليل براي داشتن نگاهي متفاوت به اين بازگشت باشد، سخنان مديرعامل خانه كم فروغ موسيقي نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

حميدرضا نوربخش در جلسه‌اي كه براي تشريح برنامه‌هاي سيزدهمين جشن خانه موسيقي برگزار شده بود، در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينكه آيا جشن امسال از محمدرضا شجريان تقدير مي‌كند يا خير؟ پاسخ داد: «شجريان رئيس شوراي عالي خانه موسيقي است و هم اكنون او به ايران بازگشته است و به زودي جلسه‌اي را با حضورش برگزار خواهيم كرد. اما بايد ببينيم تا چه تصميمي در اين زمينه گرفته مي‌شود.»

بازگشت شجريان در ماه‌هايي كه منتهي به انتخابات رياست جمهوري است و در آستانه جشني موسيقيايي كه قرار است در اواخر مهرماه برگزار شود مسئله ساده اي نيست كه به راحتي بتوان از كنارش گذشت. به نظر مي رسد خانه نيمه تعطيل موسيقي كه مدعي است محمدرضا شجريان رياست شوراي عالي آن را بر عهده دارد و در اين سه سال و علي رغم مواضعش همچنان در اين سمت باقي بوده است خيز بلندي را براي يك فتنه انگيزي جديد در عرصه فرهنگ برداشته است؛ ظرفيتي كه با بسته شدن خانه سينما حال مي‌تواند به اين يكي خانه منتقل شود.

و در اين ميان تاسف برانگيز آن است كه اين دست مراكز كه همواره ژست غير دولتي بودن مي‌گيرند با ارتزاق از پول بيت المال زنده‌اند و در همان زماني كه دارند در جهت منافع دشمنان نظام حركت مي‌كنند، همزمان از تخصيص نيافتن بودجه‌هاي دولتي يا كم بودن آنها فرياد گلايه سر مي‌دهند! مانند همين مدير عامل خانه موسيقي كه در همان جلسه‌اي كه از شجريان، بعنوان رياست عالي شواري موسيقي نام مي‌برد و از جلسه با او خبر مي‌دهد، در همان زمان هم چنان كه مي‌نالد از حمايت شهرداري تهران هم خبر مي دهد كه: «بودجه از سوي شهرداري تعيين شده است و توسط معاونت فرهنگي اجتماعي در اختيار ما قرار داده شده است. قرار بر اين بوده است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز بودجه‌اي براي ما تعيين كند اما اين اتفاق هنوز رخ نداده است.»

نگاهي به فعاليت‌هاي رسانه‌اي برخي نشريات اصلاح طلب هم مي‌تواند مويد وجود برنامه‌ريزي‌هايي جهت سوء استفاده از اين بازگشت باشد، چنانكه يك روزنامه تازه تاسيس پيشنهاد داده بود تا روز تولد شجريان بعنوان روز ملي آواز  نامگذاري شود. اين در حالي است كه روزنامه اعتماد نيز تلاش كرده است تا از يك كمپين براي باقي ماندن شجريان در ايران خبر دهد. البته در اين ميان هم نبايد از فعاليت‌هاي مشكوك برخي رسانه‌ها مانند سايت روزنامه ايران كه با شعف و ذوق زدگي فراوان رپرتاژي پر و پيمان براي بازگشت شجريان رفته است ساده گذشت.

 

يك نمونه از عكس‌هاي رپرتاژي كه سايت روزنامه ايران در استقبال از بازگشت شجريان منتشر كرده است

به هر حال حضور دوباره محمدرضا شجريان در ايران و تلاش براي احيا خانه نيمه تعطيل موسيقي،  بايد به دقت مورد بررسي قرار گيرد تا اينبار هم مراكزي كه مستقيم و غير مستقيم از جيب بيت المال هزينه مي كنند، به محفلي براي ضربه زدن به نظام و تهيه خوراك تبليغاتي براي دشمنان مردم تبديل نشوند.

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2159
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
دو شنبه 10 مهر 1391

آیت الله مكارم شیرازی در سال 1303 در شیراز به دنیا آمدند. ایشان سابقه ی سالها مبارزه علیه رژیم ستم شاهی را دارند. به همین علت بود كه ایشان بارها به مناطق مختلف از جمله چابهار تبعید شدند. تصاویر زیر از سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی آیت الله مکارم را دوران تبعید به چابهار نشان می دهد.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1991
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 6 مهر 1391

تلاش رسانه کارگزاران برای کشاندن موج توهین‌ به ارزش‌ها به داخل ایران/ انتشار کاریکاتور موهن، اینبار در روزنامه شرق

اقدامات سلسله‌وار در توهین به ارزش‌های دینی و اعتقادی مسلمانان که در قالب یک طراحی امریکایی ـ صهیونیستی و با انتشار فیلم و کاریکاتور موهن به ساحت پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله آغاز شده و موجی از اعتراض را در کشورهای اسلامی به دنبال داشته است، روز گذشته وارد فاز جدیدی شد تا روزنامه شرق نیز با انتشار کاریکاتوری موهن نسبت به رزمندگان دفاع مقدس، حمله به ارزش‌ها و اعتقادات مردم مسلمان را به داخل کشور بکشاند.

به گزارش رجانیوز، همزمان با ایام گرامی داشت دفاع مقدس روز گذشته روزنامه شرق اقدام به انتشار کاریکاتوری موهن به رزمندگان دفاع مقدس، به قلم هادی حیدری یکی از اعضای اصلی حلقه رسانه‌ای کارگزاران کرد تا موج توهین و تخریب ارزش‌ها به داخل کشور نیز کشیده شود.
 
روزنامه شرق که از سوی محافل نزدیک به کارگزاران سازندگی تامین مالی می‌شود، در کاریکاتور موهن خود، تلاش کرد با طعنه نسبت به همدلی رزمندگان دفاع مقدس در بستن سربندها در ایام عملیات، این همدلی را به همکاری برای بستن چشم‌های همدیگر و ندیدن حقایق تعبیر کند.  هادی حیدری در وبلاگ خود نام این کاریکاتور را «چشم بندان» که یادآور«پیشانی بند» بسیجیان است قرار داده است .
 
حیدری که سابقه همکاری چندین ساله با تیم رسانه‌ای کارگزاران و محمدقوچانی را در پرونده خود دارد، در جریان فتنه 88 به دلیل انتشار مطالبی در جهت حمایت از جریان فتنه بازداشت شده بود.
 
در همین حال هیات نظارت بر مطبوعات که پیش از این هفته نامه نه دی را به بهانه انتشار کاریکاتوری به قلم همین کاریکاتوریست توقیف کرده بود، هنوز در قبال این اقدام موهن ضد ارزشی واکنشی نشان نداده است و تنها وزارت ارشاد به ارسال یک تذکر کتبی بسنده کرده است.
 
انتشار این کاریکاتور با واکنش گسترده فعالان فضای مجازی روبرو شده است و در حالی که رسانه‌های ضد انقلاب از جمله روزآنلاین تلاش کردند به انتشار گسترده این کاریکاتور موهن بپردازند، بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی و وبلاگنویسان نیز به این اقدام توهین‌آمیز انتقاد کرده اند. در همین زمینه زهرا طباخی در بولتن نیوز نوشت: «آقای هادی حیدری! به اربابان غربی ات که در روزنامه شرق کوک می شوند بگو: آنها که چشم عقل شان بینا می شود نیازی به چشم بصر ندارند! بار دیگر اگر خواستی سرداران بسیجی و سپاهی را با چشم بسته طراحی کنی توجه داشته باش که راهشان را گم نخواهند کرد! سربند یا زهرا خود راهگشای دنیا و آخرت است...دیدار ما به قیامت!»

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1782
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 6 مهر 1391

اعتراض خواهرزاده محمد خاتمي به اظهارات ضدصهيونيستي و ضدآمريكايي فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه پيشتر با واكنش سايت‌هاي ضد انقلابي همراه شده بود، با فرياد الله اكبر نمايندگان در حمايت از سرلشگر جعفري پايان يافت.

به گزارش رجانيوز، صبح چهارشنبه محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و خواهرزاده محمد خاتمي در اخطار قانون اساسی نسبت به سخنان چندي‌پيش فرمانده سپاه پاسداران اعتراض و آن را خلاف مصالح ملي عنوان كرد  و گفت: هفته گذشته و اوایل هفته جاری دو اظهار نظر تامل‌برانگیز از طرف فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتیم قریب به این مضمون که ما نیروهای نظامی در سوریه و لبنان داریم و جنگ با رژیم غیرمشروع صهیونیستی قریب‌الوقوع است که این اظهارات نیز موجب اعتراض دولت لبنان شده و هم اسباب دل‌نگرانی مردم خودمان به واسطه احتمال وقوع جنگ را فراهم ساخته است که مسلما پیامد آن دامن زدن بیشتر به نابسامانی‌های اقتصادی در داخل و سرعت گرفتن خروج سرمایه‌های مادی و انسانی به خارج از کشور خواهد بود.
 
محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت، بدون دفاع از فرمانده سپاه پاسدارن تنها با بيان اين‌كه اخطارها و تذکرات باید مربوط به دستور روز مجلس باشد، اخطار تابش را وارد ندانست.
 
در ادامه حميد رسايي نماینده مردم تهران در مجلس در تذكري با اشاره به اخطار تابش تصريح كرد: اظهارات فرمانده کل سپاه دقیق و به موقع بود.
 
وی با بیان اینکه اظهارات فرمانده سپاه درباره لبنان تکرار بیانات مقام معظم رهبری بوده است گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما در جنگ 33 روزه دخالت کردیم، در نبرد 22 روزه دخالت کردیم و نتیجه آن را گرفتیم.
 
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از اظهارات سرلشكر جعفری حمایت می‌کند و آن را عزت‌مندانه می‌داند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به روزهای آخر خود رسیده است و حتی اوباما دست رد به سینه این رژیم می زند و سفیر خودش را فرامی‌خواند که این امر نتیجه زحمات ملت ایران است.
 
وی در پایان گفت: اگر رژیم صهیونیستی تعرضی به خاک ایران بکند نابودی خود را رقم زده است و قطعا سپاه پاسداران با حمایت مجلس شورای اسلامی رژیم متجاوز صهیونیستی را از صحنه روزگار محو خواهد کرد.
 
در زمان اين تذكر رسايي، نمایندگان مجلس از جای خود برخاسته و با شعار الله اکبر از اظهارات فرمانده کل سپاه تقدیر و اظهارات رسایی مبنی بر حمایت مجلس از سرلشگر جعفری را تأیید کردند.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1740
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
شنبه 1 مهر 1391

ايسنا به نقل از روزنامه تلگراف نوشت: "نقولا بيسلي نقولا" يا "سم بسيل"، از جانب پليس فدرال آمريكا سازنده و كارگردان فيلم موهن "بيگناهي مسلمانان" شناخته شده كه در آن به مقدسات اسلام و پيامبر(ص) توهين شده است.

روزنامه ميل چاپ انگليس امروز (يكشنبه) اولين تصوير از اين كارگردان را منتشر كرد و نوشت "آنا گرجي"، بازيگر جوان و 21 ساله اين فيلم گفته كه از جانب اين مرد 55 ساله فريفته شده است.


نقولا كه يك قبطي مصري است هم اكنون در كاليفرنياي آمريكا زندگي مي‌كند و به قاچاق مواد مخدر و كلاهبرداري متهم است. وي ژوئن سال گذشته به طور مشروط از زندان آزاد شد.

به دنبال انتشار اين فيلم ضد اسلامي در شبكه‌هاي اجتماعي، اعتراضات ضد آمريكايي در سراسر جهان اسلام صورت گرفته است.

آنا گرجي، بازيگر 21 ساله اين فيلم موهن كه هم اكنون در كاليفرنيا به سر مي‌برد، نيز اعلام كرده كه از اقدامات تلافي جويانه در هراس است و گفته كه نقولا به وي خيانت كرده و هويت وي را آشكار ساخته است.

اين دختر جوان گفته است: من نقش كوچكترين وكم سال‌ترين عروس را در اين فيلم را بازي مي‌كردم. شخصي كه بعدا به من گفته شد نقش حضرت محمد (ص) را بازي كرده، با نام "جورج" در فيلم حضور داشت. من هيچ عقيده‌اي در اين باره نداشتم. من از ترس در خانه پنهان شده‌ام. مي‌ترسم كه مردم در خاورميانه مرا مقصر بدانند.

وي افزود: من مسيحي كاتوليك هستم و مسلمانان ممكن است گمان كنند كه من عليه آن‌ها در اين فيلم بازي كردم.

من از قرص‌هاي خواب آور استفاده كرده و هر روز گريه مي‌كنم. به من خيانت شده است. تصوير من در كليپ اين فيلم است، مردم آن فيلم زشت و زننده را از چشم من مي‌بينند.

اين دختر جوان در ادامه گفت: من و هم بازي‌ام در فيلم گمان كرده بوديم كه اين كارگردان در حال ساخت فيلمي با عنوان "مبارز بيابان" است و او هيچ گاه از دين حين ساخت اين فيلم با ما سخن نگفت. به من گفته شده بود كه من نقش "هيلاري"، جوان‌ترين همسر شخصي به نام "جورج" را بازي مي‌كنم. اين فيلم در مورد ستاره‌اي بود كه از آسمان به زمين و در خاورميانه دوران كهن آمده است. در اين منطقه قبايل مختلفي وجود داشت كه گمان مي‌كردند اين ستاره مقدس است و براي مبارزه با آن‌ها آمده است.

اين دختر 21 ساله افزود: از جلوه‌هاي ويژه زياد و متفاوتي براي فيلمبرداري استفاده شد و در بسياري از موارد تصاوير بر روي پرده آبي فيلمبرداري مي‌شدند. اين فيلم با بودجه كمي توليد شد. من براي هر روز بازي 75 دلار (50 پوند) دريافت مي‌‌كردم و تمام سكانس‌هايي كه با جورج بازي مي‌كردم بر روي پرده آبي فيلم برداري مي‌شد. هيچ گاه تصور نمي‌كردم كه قرار است اتفاق ديگري بيفتد. شايد من بچه و خام باشم اما هيچ زنگ خطري به صدا در نيامد و مرا متوجه نكرد. من تنها نقشي را كه به من گفته شده بود ايفا كردم. به ذهن هيچ يك از ما خطور نكرده بود كه شايد اين فيلم يك تبليغات مخفي باشد.

انتشار تريلر 13 دقيقه‌اي اين فيلم ضد اسلامي به زبان انگليسي و با چندين عنوان در اينترنت و سايت‌هاي اجتماعي باعث خشم مسلمانان و برگزاري راهپيمايي‌هاي اعتراض آميز و هجوم به سفارتخانه‌هاي آمريكا در بسياري از كشورهاي مسلمان شده است. به طوري كه در اولين اقدام اعتراضي، مسلمانان در ليبي به كنسولگري آمريكا در شهر بندري بنغازي حمله كرده و سفير آمريكا و سه ديپلمات ديگر را كشتند.

اين در حاليست كه با وجود موج اعتراض‌ها و خشم‌ مسلمانان در سراسر جهان، دولت آمريكا اعلام كرده كه در مورد پروژه ساخت اين فيلم تحقيقاتي صورت نمي‌دهد چرا كه براساس قوانين آمريكا اينچنين فيلم‌هايي جرم تقلي نشده و نوعي استفاده از حق آزادي بيان است!

ساعاتي پيش از آنكه نقولا، سازنده اين فيلم موهن براي بازجويي منتقل شود، دو تن از دادستان‌هاي آمريكايي به منزل وي رفته و با نقولا به مشورت پرداختند.

همچنين سفارت آمريكا در قاهره مصر نيز مورد هجوم معترضان به ساخت اين فيلم ضد اسلامي قرار گرفت.

براساس اسناد دادگاه آمريكا، نقولاي 55 ساله و سازنده اين فيلم موهن، در سال 2010 ميلادي به اتهام اختلاس بانكي متهم شناخته و به 21 ماه حبس محكوم شد.

براساس اين اسناد وي با گشايش حساب بانكي جعلي و يك عابر بانك با استفاده از شماره‌هاي امنيتي از بانكي در آمريكا اختلاس كرده بود.

وي در ژوئن سال 2011 ميلادي از زندان آزاد و كمي بعد در اواخر تابستان همان سال اقدام به توليد اين فيلم ويدئويي كرد.

اين مرد 55 ساله همچنين به پنج سال حبس تعليقي هم محكوم شده بود. علاوه بر اين، شرط آزادي وي از زندان داشتن رفتاري مودبانه است و همچنين وي بدون تاييد دفتر آزادي‌هاي مشروط نمي‌توانست به اينترنت دسترسي داشته باشد.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , عقــــــــــــایـــد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1993
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : گمنام
شنبه 1 مهر 1391

به نقل از سیاست ما، در میان عوامل سازنده فیلم موهنی که خشم جهانی مسلمانان را بر انگیخته یک نام آشنا به چشم می خورد:تری جونز .پیروان حضرت محمد(ص) این کشیش را نماد و نماینده افراطیون یهودی و بنیادگرایان مسیحی می شناسند.حضور جونز در راس فهرست سازندگان فیلم موهن،دلیل قاطعی بر اهمال و قصور دولتمردان امریکا است. این عضو دو آتشه کلیسای فلوریدای امریکا بی وقفه از 11 سپتامبر سال 2001 تاکنون سرگرم ستیز با مقدسات و عقاید مسلمانان است.

 
او از پیراهن خونین قربانیان 11 سپتامبر برای شوراندن افراد متعصب مسیحی و قبطی بهره می جوید و خود را اولیای دم تمام مسیحیانی می داند که از مصر تا نیجریه با مسلمانان رقابت سیاسی دارند.گروه کشیش جونز به صورت علنی از احیای اقتدار عصر صلیبی سخن می گوید و در صف اول گروههای راست افراطی حرکت می کند که قرن 21 را عصر تسویه نژادی و پاکسازی غرب از مسلمان خوانده اند. بی سبب نیست که برخی از تحلیلگران به جونز لقب اسقف لیپویی را داده اند همان کشیشی که مسیحیان دو آتشه را به راه انداختن جنگ صلیبی در قرن یازدهم وادار کرد.

 
همه چیز در باره مراحل رشد و تکوین حرکتی که کشیش گمنام و منزوی فلوریدا آغاز کرد و اکنون به نزاعی جهانی تبدیل شده در هاله رمز و ابهام قرار دارد.تری جونز که به گفته خویشاوندانش دارای شغلی دون پایه در فلوریدا بود به یکباره توانست قله های شهرت و استودیوهای رسانه های تحت نفوذ لابی یهودیان را تسخیر کند.بنابراین حضور جونز در نقش یکی از سهامداران و سرمایه گذاران اصلی فیلم کافی است که آحاد نخبگان مسلمان به دیده یک پروژه پیچیده و خطرناک به فیلم موهن بنگرند.

سران امریکا اروپا و بارها پای این پیمان مشترک را امضا کرده اند که اجازه نخواهند داد افراطیون و نئوفاشست ها از فضای باز دموکراسی برای چالش با عقاید اقلیت ها و ملیت های دیگر بهره بگیرند.اما واقعیت هایی تلخ امروز و فاجعه ای که فیلم موهن آفریده گواه آن است که هیچ یک از آن وعده ها جامه عمل نپوشیده است.

 
اکنون برای بسیاری از ناظران واقع بین این سوال مطرح است که آیا به راستی سیستم های امنیتی و اطلاعاتی امریکا که همه حرکات و سکنات مهاجران مسلمان و شهروندان خاورمیانه را زیر ذره بین دارند از عواقب فعالیت فردی که ماموریتی جز برافروختن آتش جنگ های عقیدتی ندارد آگاهی نداشته اند. کشیش جونز در نهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر خواستار برگزاری مراسم قرآن سوزی شده بود.

 
جالب اینجا است که این حرکت او به غائله ‏های خونین بویژه در شبه قاره منجر شد. از جمله چندین نفر در مزار شریف افغانستان قربانی شدند. آن روز استفادن دی مستورا، نماینده سازمان ملل متحد ضمن تشریح چگونگی قتل کارکنان این سازمان در شهر مزار شریف افغانستان، تری جونز، کشیش هتاک امریکایی را مسئول این جنایات دانست.

 
این نماینده رسمی سازمان ملل متحد کاخ سفید را خطاب قرار داد و تاکید کرد: کسانی که به ساختمان سازمان ملل حمله کرده بودند، از اقدام هتاکانه تری جونز در سوزاندن قرآن کریم خشمگین بودند. سخن دیپلمات سازمان ملل واضح تر از آن بود که در کاخ سفید درک نشود او گفت:«آزادی بیان به معنی آزادی حمله به فرهنگ ها، ادیان و سنت ها نیست.کسانی که به ساختمان ما وارد شدند، انگیزه سیاسی نداشتند، بلکه از آنچه بر قرآن رفته بود، خشمگین بودند». در همین مقطع کشیش جونز با تحسین چشمگیر محافل بنیادگرای مسیحی و صهیونیستی و سکوت بسیاری از سیاستمداران مغرب زمین روبرو شد...

 


 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , دفــاع و امنیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 2261
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
نویسنده : گمنام
شنبه 1 مهر 1391

سلمان رشدی در گفتگو با "بی‌بی‌سی": من یک مرد مرده هستم، احساس خوبی ندارم. دچار بیماری'کلوستروفوبیا' (ترس از فضای تنگ و محصور) شده‌ام که برایم بسیار دردآور است...

به نقل از نسیم، نویسنده مرتد کتاب "آیات شیطانی" گفت: قدم زدن در باغ، رفتن به فروشگاه، ملاقات خانواده و پرواز با هواپیما به صورت عادی برایم غیر ممکن است.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1593
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
شنبه 1 مهر 1391

به نقل از ایسنا ، اين مرجع تقليد در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به انتشار فيلم بسيار موهن و كثيف بر ضد اسلام و پيغمبر اكرم (ص) كه تظاهرات عليه آن همچنان ادامه دارد، تصريح كرد: يك نمونه بسيار عالى و تكان‌دهنده اين تظاهرات همان بود كه در جنوب لبنان به ابتكار سيد حسن نصرالله آن مرد شجاع و پاكباز و هوشيار برگزار شد كه آوازه‌اش در تمام دنيا پيچيد.

وی ادامه داد: من شرح كامل اين فيلم كثيف را نديده بودم تا اينكه بعضى از نهادها ارسال كردند. به قدرى كثيف است كه حدى براى آن نمى‌توان تصور كرد. هر نسبت ناروا و زشتى را كه تصور كنيد مربوط به قتل و غارت و آدم‌كشى و انواع تجاوز جنسى به آن اشرف اولاد آدم و اصحاب و همسرانش نسبت داده‌اند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: این فیلم به مراتب از كتاب آيات شيطانى بدتر بود و من اطمينان دارم اگر اين امر در زمان امام راحل هم واقع مى‌شد همان حكم كه درباره نويسنده كتاب كثيف آيات شيطانى صادر كردند درباره تهيه‌كنندگان اين فيلم نيز صادر مى‌كردند؛ لذا دنياى اسلام نبايد اين مساله را رها كند.

این مرجع تقلید اظهار كرد: اين مساله بسيار وحشتناكى است كه جهان اسلام با آن روبه‌روست. بايد علماى اسلام و سياستمداران دست به دست هم بدهند تا مصوبه‌اي از سوى مراكز بين‌المللى درباره احترام به مقدسات تمام اديان آسمانى صادر و جلوي اين اعمال وقيح در آينده گرفته شود.

مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: دولتمردان آمريكا اگر از عقل درستى برخوردار بودند مى‌دانستند چه زيان عظيمى به سبب اين فيلم و توجيه زشت آن دامان آنها را گرفت. تمام دنيا را براى خود ناامن كردند و نفرتى عميق در جهان اسلام براى خود فراهم ساختند كه فراموش نخواهد شد.

وی در پايان با بیان اینکه به دولتمردان تركيه نيز توصيه می‌کنم دست خود را از دست آمريكا و اسراييل كوتاه كنند، يادآور شد: براى شما هم در جهان اسلام همان نفرت عميق حاصل خواهد شد. شما يك روز در جبهه مقابل آنها بوديد. چه شد كه 180 درجه تغيير جهت داديد؟ هر امتيازى به شما بدهند ارزشش را ندارد كه در تمام دنياى اسلام منفور شويد. ما به شما علاقه داريم و دوست نداريم چنين شرايطى پيش آيد.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , عقــــــــــــایـــد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1674
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
دو شنبه 13 شهريور 1391

ما‌هيچ كاره‌ايم! اگر اسرائيل‌حمله كرد جوابش را به خودش‌بدهيد!

روزنامه صهيونيستي 'يديعوت آحرونوت ' از ارسال نامه محرمانه آمريكا به ايران خبر داد.

به گزارش رجانيوز، اين روزنامه صهيونيستي در مطلبي عنوان كرد كه  آمريكا در روزهاي اخير با ارسال نامه‌اي محرمانه به ايران تاكيد كرده است كه واشنگتن از حمله تل آويو به تاسيسات هسته‌اي ايران حمايت نمي‌كند و در آن مشاركت نخواهد كرد .

بر اساس اين گزارش تاثیرات برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران خیلی زودتر از آنکه انتظار می‌رفت و حتی پیش از پایان رسمی این اجلاس در تهران علنی شد و در حالی که سران 120 کشور جهان در تهران مشغول رایزنی و بحث بر سر موضوعات مهم جهانی بودند، مقامات ارشد غربی، نسبت به لفاظی درباره حمله به ایران از سوی مقامات رژیم صهیونیستی هشدار دادند و از ايران درخواست امنيت در قبال اقدام رژيم صهيونيستي كردند.

به نوشته پايگاه خبري 'النشره 'لبنان، بر اساس اين پيام كه از طرف دو كشور اروپايي ارسال شده است دولت ايالات متحده از تهران خواسته است در ازاي اين اقدام به پايگاههاي آمريكا در خليج فارس حمله نكند. 

منابع سياسي رژيم صهيونيستي اين خبر را نشانگر وخامت روابط بين آمريكا  و اسرائيل و رسيدن آن به پايين ترين حد دانستند.
 
اين نامه محرمانه آمريكا نشان مي‌دهد كه نه جنگ اسرائیل علیه ایران واقعیت دارد و نه جنگ آمریکا، و همه اين ادعاها عليه ايران يك بلوف رسانه اي تا از اين طريق بتواند برنامه هسته اي ايران متوقف كند.
 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2194
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
شنبه 4 شهريور 1391

 

ضرورت حفظ روحيه انقلابی در ديپلماسی كشور/ اقتصاد مقاومتی تنها راه ادامه روند پيشرفت كشور/ اهتمام جدی به حل مشكلات معيشتی مردم

حضرت آيت الله خامنه ای در بخش ديگری از سخنانشان با اشاره به برخی مشكلات موجود افزودند: عمده اين مشكلات به مسائل معيشتی قشرهای متوسط و ضعيف مربوط می شود كه بايد برای برطرف كردن آنها،‌ جداً همت و برنامه ريزی كرد.

ايشان در ريشه يابی مشكلات موجود خاطرنشان كردند: بخشی از مسائل ناشی از تورم است البته ما كمبود كالا در كشور نداريم اما گرانی و كاهش قدرت خريد مردم، بايد علاج شود كه در اين زمينه همه بخشهای ستادی و عملياتی مسئولند.

رهبر انقلاب با اشاره به اينكه صاحبنظران داخل و خارج دولت، افزايش نقدينگی را يكی از ريشه های مشكلات فعلی می دانند تأكيد كردند: بايد با همفكری و تكيه بر علم و تجربه، راهی برای كنترل نقدينگی بيابيد و نقدينگی افزايش يافته را به سمت مراكز توليد هدايت كنيد.

ايشان توانمند كردن بخش خصوصی را يكی از اركان اقتصاد مقاومتی خواندند و تأكيد كردند: لازم است سياستهای اصل 44 با دقت و وسواس هرچه تمامتر دنبال شود.



رهبر انقلاب در ارائه تعريفی از اقتصاد مقاومتی افزودند: در اين اقتصاد، هم روند پيشرفت كشور حفظ می شود و هم آسيب پذيری نظام اقتصادی در مقابل ترفندهای دشمنان كاهش می يابد.

ايشان استفاده از همه ظرفيتهای مادی و انسانی دولتی و غيردولتی را از لوازم اقتصاد مقاومتی دانستند و افزودند: بايد به مردم واقعاً بهاء دهيد.

حضرت آيت الله خامنه ای مبارزه با مفاسد اقتصادی را باعث افزايش سرمايه گذاری، استقبال سرمايه داران سالم و رونق بيشتر اقتصادی دانستند و افزودند: بايد با چشمانی تيزبين، ريزبين و دوربين مراقب فساد اقتصاد بود و با آن مبارزه كرد كه در اين زمينه همكاری متقابل دولت و دستگاه قضايی ضروری است.

حمايت از توليد، رسيدگی به واحدها و كارخانه هايی كه دچار مشكل شده اند، ‌فعال سازی واحدهای متوسط و كوچك، مديريت منابع ارزی و حمايت همه جانبه از توليد ملی، ديگر توصيه مؤكد رهبر انقلاب به هيأت دولت بود.

ايشان مبارزه با اسراف را نيز در اقتصاد مقاومتی،‌مهم برشمردند و افزودند: در اين زمينه، هم دستگاههای فرهنگ ساز بويژه رسانه ملی و هم دستگاههای اجرايی مسئولند.

حضرت آيت الله خامنه ای با ابراز خرسندی از توجه دولت به ضرورت صرفه جويی در دستگاهها افزودند: مسئله استفاده از توليد ملی را نيز بطور جدی در دستور كار دستگاهها قرار دهيد و مصرف اجناس و كالاهای خارجی را در دستگاهها ممنوع اعلام كنيد.

توجه به شركتهای متكی بر اقتصاد دانش بنيان و حل مشكلات آنها از ديگر نكاتی بود كه رهبر انقلاب به دولت دهم توصيه كردند.

حضرت آيت الله خامنه ای بار ديگر مسئله وحدت و انسجام ملی را بسيار مهم خواندند و با دعوت جدی از مسئولان برای همگرايی ‌افزودند: حوزه های مسئوليتها مشخص است هر سه قوه بايد با هماهنگی و تعامل عمل كنند.

ايشان، مسئوليت رسانه ها، افراد صاحب تريبون و پايگاههای اينترنتی را نيز در زمينه تقويت وحدت ملی مهم دانستند.

رهبر انقلاب، با توصيه به پرهيز از كارهای سطحی و توجه به كارهای عميق در زمينه های فرهنگی خاطرنشان كردند: مراقبت كامل كنيد كه فرهنگ مهاجم، فرهنگ عمومی را در معرض تأثيرگذاری و آسيب قرار ندهد.

حفظ روحيه انقلاب در ديپلماسی كشور و تلاش برای بهره گيری منطقی و صحيح از حوادث منطقه نكته ديگر ايشان خطاب به مسئولان قوه مجريه بود.

توصيه آخر رهبر انقلاب به رئيس جمهور و هيأت دولت اين بود: برای خدا كار كنيد و لحظه ای را در خدمت به مردم و نظام از دست ندهيد اگر هم كسی نبيند خداوند می بيند و همه اين فعاليتها را پاداش مضاعف می دهد....

 

بقیه در ادامه مطلب.....

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: هفته دولت , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2409
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 1 شهريور 1391

 

فیلم‌های بسیاری در هالیوود و غرب ساخته می‌شوند که در آنها از تورات و انجیل به صورت غیر مستقیم یا سمبولیک (تمثیلی) اقتباس شده است، به طوری که افراد ناآشنا با این کتب نمی‌توانند مفاهیم پنهان در این فیلم‌ها را کشف کنند. ماجرای این فیلم‌های تمثیلی معمولاً در عصر حاضر می‌گذرد در حالیکه یک قصۀ تاریخی بر وفق آموزه‌های تحریف شدۀ دین یهود را در لایه‌های پنهان خود روایت می‌کنند. این فیلم‌ها موضوعات مختلفی را دستمایۀ خود قرار داده‌اند مانند: آموزۀ صهیونیسم، منجی ادیان، دوران آخر الزمان، توفّق و سیطرۀ یهود بر جهان، تمسخر سایر ادیان، زندگی و قومیت یهود. ما در این سلسله مقالات قصد داریم تعدادی از این فیلم‌ها را در  هر یک از این موضوعات معرفی کرده و ضمن بازگشایی نمادها، اندیشۀ تحریف شدۀ آنها را نقد کنیم.

خلاصه داستان

پیرمردی به نام آلوین استریت با مشقت فراوان، سوار بر یک ماشین چمن‌زنی از ایالت آیوا برای دیدار برادرش به مونت زاین در ایالت ویسکانسین می‌رود. او این مسیر 390 کیلومتری را در مدت شش هفته می‌پیماید و در انتها با برادرش صلح می‌کند.

نقد و تحلیل

پیرمرد، 73 سال دارد. چشمانش کم‌سو شده و نمی‌تواند گواهینامۀ رانندگی بگیرد، اما با کمترین بضاعت خود یعنی با یک ماشین چمن‌زنی به سمت مونت ‌زاین Mt. Zion (کوه صهیون) در حرکت است  تا در آنجا برادر بیمارش را ملاقات کند که ده سال پیش او را ترک کرده است. در نزدیکی مقصد، یک کشیش با اطلاع یافتن از کاری که او انجام داده است، سفر چهل روزۀ او را یک مأموریت می‌داند و آنگاه پیرمرد سخن کشیش را تصدیق کرده و در تحلیل آنچه بر او و برادرش رفته است، کشیش را به قسمتی از کتاب مقدس (عهدین)  ارجاع می‌دهد. مخاطبان پیگیر سیما، این فیلم را عصر جمعه 13 اردیبهشت 1387 در شبکه دوم سیما دیده‌اند.


داستان استریت (که به داستان سرراست هم معروف شده است) ساختۀ غیر متعارف و سرراست دیوید لینچ فیلمساز سوررئالیست است و محصول (۱۹۹۹) کمپانی والت دیسنی و کانال چهار فرانسه. فیلمی در خصوص شرح مصائب سفری که آلوین استریت در امریکا از ایالت آیوا (Iowa) تا «مونت زاین» در ایالت ویسکانسین (Wisconsin) متحمل می‌شود.

می‌دانیم که برای نامگذاری شهرها و محله‌های ایالات متحده در مواقعی از نام برخی شهرهای اروپا استفاده شده است. مثلاً شهرهای اورلئان و یورک که به ترتیب در فرانسه و انگلستان واقعند در امریکا به نیواورلئان و نیویورک تبدیل شدند. همچنین نام برخی شهرهای فلسطین برای نامیدن برخی مکان‌ها در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفتند، مانند شهرهای ناصره، بیت لحم و استان جلیل در فلسطین که به ترتیب برای نامگذاری چهار، نوزده و هفت شهر یا مکان در امریکا از آنها استفاده شده است. نام «کوه صهیون» نیز علاوه بر آنکه بر مکانی در ایالت ویسکانسین نهاده شده در نامگذاری 22 قله یا مکان دیگر در امریکا به کار رفته است.


با این مقدمه می‌خواهیم بگوییم که فیلمنامۀ داستان استریت که مری سوئینی  و جان روچ  آن را نوشته‌اند، در واقع یک تمثیل است از ایدۀ ارض موعود و بازگشت به کوه «صهیون» معروف که در شهر قدس واقع است، شهری که یهود آن را اورشلیم می‌نامند.

آلوین چشمش ضعیف است، پاهایش علیل شده، فشار خون و دیابت هم دارد. ولی این مسائل برای عزم جزم او در رسیدن به کوه صهیون و دیدار برادرش مانعی نیست. او در جنگ دوم جهانی سرباز بوده و جنگیده (سکانس‌های ۱۲۱ و ۱۴۶ فیلمنامه)،  نشان جنگ گرفته (سکانس ۵۵) و همه عمرش را در سفرها آواره بوده (سکانس‌های ۳۳ و ۷۹) و اکنون نیز مصمم است تا خود را به کوه صهیون برساند. لذا در جواب مردی که خیرخواهانه او را از این سفر نهی می‌کند می‌گوید: «تو داری با یک آدم کله‌شق حرف می‌زنی. این سفری است که من باید تمامش کنم» (سکانس ۱۴۰). او این مسیر 390 کیلومتری را با سرعت هشت کیلومتر در ساعت طی می‌کند و به نزد برادرش برمی‌گردد و ظاهراً به آرامش مطلوب خود می‌رسد.
 

اشارات مذهبی متعددی در طول فیلمنامه وجود دارد (سکانس‌های ۵۲ – ۷۱  – ۹۹ – ۱۷۱ - ۱۷۴) و ما برخی از آنها را در ادامه برمی‌شمریم. علاوه بر اینها، او به یک دختر فراری اخلاقاً نصحیت می‌کند که به نزد خانواده‌اش برگردد و نتیجه¬بخش می‌شود. زنی را هم می‌بیند که طی هفت هفته عبور خود از این جاده غفلتاً سیزده گوزن را با اتومبیل خود زیر گرفته است و در اظهار تأسف‌هایش نوعی کفرگویی هست. زن می‌گوید که از مسیح هم کاری ساخته نیست، چه اینکه دعاهای او به جانب سنت فرانسیس و سنت کریستوفر نیز در خصوص حفظ جان گوزن‌ها اثربخش نبوده است. این سکانس از منظر یک یهودی، هجوی است بر مذاهب غیریهود که جوابگوی بشر امروزی نیستند. با این اوصاف، پیام کلی این فیلم که به طور تمثیلی برای یهودیان بیان می‌شود، همان قصه راست و صریحی است که همه یهودیان آن را می‌دانند: «با تمام قوا و با هر وسیله ممکن و در هر سن و سال به سمت کوه صهیون حرکت کرده در نزد برادران دینی خود اقامت کنید». (در کتاب عهدین، بارها از هم‌کیشان با‌عنوان «برادر» یادشده است. برای نمونه نگا. سفر پیدایش 13/ 8 ـ 16/ 14 ـ اعمال رسولان 14/ 1 ـ 29/ 11).

 
آلوین هفت فرزند دارد که همۀ آنها دختر هستند و از برخی از آنها در فیلم یاد می‌کند. ازجمله رُز که در ابتدای فیلم حضور دارد و با آلوین زندگی می‌کند. در عموم فیلم‌هایی که درخصوص قوم یهود به طور تمثیلی یا غیرتمثیلی ساخته می‌شوند، جنسیت فرزندان و وارثان، دختر انتخاب می‌شود. چون خداوند در تورات و کتب انبیاء یهود، بنی‌اسرائیل را با عناوین «دختر صهیون»، «دختر یهودا» و نیز «زن خائن» مورد خطاب قرار داده است (نگا. اشعیاء 52/ 2 ـ ارمیاء 3/ 20ـ 4/ 31 ـ حزقیال، باب ۱۶)

نمادهای آبی و قرمز....

 

بقیه در ادامه مطلب.....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: سمبولیسم , مذهبی , رایه الهدی , سینما , صهیونی ,
:: بازدید از این مطلب : 2418
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 1 شهريور 1391

 

فیلم‌های بسیاری در هالیوود و غرب ساخته می‌شوند که در آنها از تورات و انجیل به صورت غیر مستقیم یا سمبولیک (تمثیلی) اقتباس شده است، به طوریکه افراد ناآشنا با این کتب نمی‌توانند مفاهیم پنهان در این فیلم‌ها را کشف کنند. قصۀ این فیلم‌های تمثیلی معمولاً در عصر حاضر می‌گذرد ولی در لایه‌های پنهان خود یک قصۀ تاریخی بر وفق آموزه‌های تحریف شدۀ دین یهود را روایت می‌کند. این فیلم‌ها موضوعات مختلفی را دستمایۀ خود قرار داده‌اند از قبیل: آموزۀ صهیونیسم، منجی ادیان، دوران آخر الزمان، توفّق و  سیطرۀ یهود بر جهان، تمسخر سایر ادیان و زندگی و قومیت یهود. ما در این سلسله مقالات قصد داریم تعدادی از این فیلم‌ها را در  هر یک از این موضوعات معرفی کرده و ضمن بازگشایی نمادها، اندیشۀ تحریف شدۀ آنها را نقد کنیم.


مردي در راه‌بندان يكي از اتوبان‌هاي شهر، اتومبيل خود را رها كرده و رو به رانندگان عقبی معترض فرياد مي‌كند كه او با پاي پياده به «خانه» خود خواهد رفت. لحظاتي بعد، از صحبت تلفني او مي‌فهميم كه در آن «خانه»، همسر مطلّقة اين مرد زندگي مي‌كند و در واقع آنجا اكنون خانة او نيست. مرد سالگرد تولد دختر شش ساله‌اش را بهانة بازگشت خود قرار داده است. در صحبت تلفنی همسر سابقش او را شديداً از بازگشت بدانجا نهي مي‌كند، اما او خيلي قاطعانه سخن خود را تكرار مي‌كند: «بت! من دارم به خانه مي‌آيم، بت! Beth». اين جمله البته براي ما معنايي به جز يك گفت‌وگوي معمولي ندارد اما براي مخاطبان يهوديِ اين فيلم حامل پيامي ديگر است. كلمة «بت» (Beth) در زبان عبري به معني «خانه» است و معادل است با كلمه «بيت» در زبان عربي.1 لهذا سخني كه از دهان مايكل داگلاس در ابتداي فيلم بيرون مي‌آيد، براي يهوديان پراكنده در نقاط مختلف جهان، يادآور مسئله ارض موعود است، يعني لزوم بازگشت به فلسطين، خاستگاه قوم يهود.


استقبال مفرط منتقدان غربي از فيلم سقوط (1993) Falling down و كشف يك بارة جوئل شوماخر پس از ساخت هشتمين فيلمش ، دليلي جز مطرح كردن ايدة ارض موعود به شكلي تمثيلي ندارد. البته اين امر در اصل مرهون فيلمنامه‌نويس اثر، يعني ابه رو اسميت (Ebbe Roe Smith) است، كه يك فيلمنامه‌نويس و بازيگر كم‌كار است.2
مايكل داگلاس در اين فيلم، در مسير رفتن به خانه در مواجهه با افراد مختلف ظاهراً سعي دارد تا حقوق شهروندي خود را به طور تمام و كمال استيفا كند. وقتي براي تهية سكة تلفن مجبور به خريد نوشابه مي‌شود، به سبب گران‌فروشي با آن فروشنده كره‌اي درگير شده و چوب بيسبال او را به غنيمت مي‌برد. كمي بعد در يك سبزه‌زار خلوت براي نوشيدن نوشابه‌اش بر سنگي مي‌نشيند. دو جوان سبزه‌رو كه عرب‌تبار مي‌نمايند با تهديد چاقو بدو تحكم مي‌كنند كه چون وي وارد حوزة استحفاظي آنها شده است لذا بايد كيف دستي خود را به آنها بدهد. او ناگهان با همان چوب بيسبال بر سر آنها مي‌كوبد و چاقويشان را به غنيمت مي‌گيرد. دقايقي بعد كه اين دو جوان سوار بر اتومبيل سراسر پياده‌رو را براي كشتن او به رگبار مي‌بندند، او به قدرت خداوند به سلامت مي‌گذرد! از قضا مهاجمان در همان لحظه تصادف مي‌كنند و مايكل داگلاس پس از شليك گلوله‌اي به يك فرد زخمي از آنها، بدو توصيه مي‌كند كه حتماً رفته و فن تيراندازي را بياموزد.


او سپس ساك ورزشي حاوي سلاح‌هاي پيشرفتة آنها را به غنيمت مي‌برد. سازندگان آشكارا دست خود را رو كرده آن عرب‌تباران را تروريست و عصبي و بي‌منطق نشان مي‌دهد. در همين لحظات به پاره شدن كفش اين مسافر سرگردان در مسيري كه در پيش گرفته است تأكيد مي‌شود. لذا او به جهت خريد كفش به يك مغازة سمساري وارد مي‌شود كه اتفاقاً صاحبش يك نئونازي است و از قضا در حضور او جملاتي نيز بر ضد يهوديان و نژاد سامي بر زبان مي‌راند، بدون اينكه بداند چه كسي را به مغازه‌اش راه داده است. او حتي با حسن ظن نادرست خود قوطي‌هاي گاز زيكلون ب كه در آشوويتس استفاده مي‌شده است را به اين غريبه نشان مي‌دهد.....

 

بقیه در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: صهیونیسم , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2398
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 1 شهريور 1391

به نقل از فارس، «موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی» آمریکا در مقاله‌ای به قلم «راندولف بل» مدیر موسسه، می‌نویسد؛ بدافزار جدید "mahdi" علی‌رغم بدافزارهای گذشته از سیستم برنامه‌نویسی بسیار ساده‌ای استفاده کرده که همین مسئله پی بردن به سازندگانش را دشوار می‌سازد. از طرفی دیگر، برای ارتباط با رایانه آلوده، از زبان فارسی استفاده شده که خود نشان‌دهنده شناخت محلی زیاد سازنده بوده است.

 

* حملات سایبری جدید علیه ایران

 

طی چند هفته گذشته، آزمایشگاه‌های شرکت «کسپرسکی» که یک شرکت امنیت سایبری روسی است، اطلاعاتی در باب حمله دیگری از سلسله حملات سایبری علیه ایران منتشر کرده است. اما باوجودم بیشتر داستان‌های مشابه، حمله بدافزار "mahdi" به سادگی تبلیغات جعلی مواد نیروزا در فایل ایمیل‌های مزاحم شماست.

 

* بدافزار "mahdi" از ساده‌لوحی کاربران رایانه سوءاستفاده می‌کند

 

حملات سایبری پیشین علیه ایران، از جمله  «استاکس‌نت»، «دوکو»، و «فلیم» از تکنیک‌های برنامه‌ریزی فوق‌العاده پیشرفته‌ای استفاده می‌کردند تا به شبکه‌های ایرانی نفوذ کنند اما بدافزار "mahdi"، از طریق چندین تکنیک «مهندسی اجتماعی»، از ساده‌لوحی کاربران رایانه سوءاستفاده می‌کند، به این شکل که کاربران با بازکردن یکی از چندین فایل پیوست ظاهراً بی‌ضرر ایمیل، خودشان این بدافزار را روی رایانه و سیستم‌‌شان نصب می‌کنند.

 

* بیشتر کاربران به هشدارها بی‌توجهند

 

یکی از نمونه‌هایی که «کسپرسکی» در موردش صحبت کرده، به نام «مجیک-ماشین1123.pps»، «بدافزار را از طریق اسلایدهایی پاورپوینتی که ظاهراً معمایی ریاضی را مطرح می‌کنند، روی رایانه نصب می‌کند، معمایی که تعداد دستورالعمل‌های ریاضی‌اش خارج از توان بیننده است». با اینکه برنامه پاورپوینت هشدار می‌دهد که ممکن است محتوای فایلی که کاربر باز کرده، ویروسی در خود داشته باشد، همه کاربران از این هشدارها آگاه نیستند و آن‌ها را جدی نمی‌گیرند و همچنان کلیک می‌کنند و برنامه پرخطر را به اجرا درمی‌آورند.

 

* کارکرد این بدافزار برداشتن فایل‌ها و از کار انداختن برخی قسمت‌هاست

 

بدافزار "mahdi" پس از دانلود شدن همان کاری را می‌کند که «فلیم» می‌کرد؛ فایل‌دزدی، از کار انداختن کلید‌ها، نظارت بر ایمیل‌ها و تصویربرداری از صفحه نمایشگر کاربر. قربانیان این بدافزار عبارتند از تأمین کنندگان زیرساخت‌های مهم، دانشجویان مهندسی، موسسات دولتی، و نهادهای مالی. (هم "mahdi" و هم «فلیم» با پسرعموی‌شان «استاکس‌نت» که مشخصاً برای آسیب زدن به سانتریفوژهای ایرانی طراحی شده بود، متفاوتند) با اینکه بیشتر حدوداً 800 رایانه‌ آلوده شده در ایران هستند، این بدافزار افرادی در اسرائیل، افغانستان، امارات متحده عربی و عربستان سعودی را هم دچار مشکل کرده است....

 

بقیه در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , علم و فنــاوری , ,
:: برچسب‌ها: بدافزار , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2534
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 1 شهريور 1391

به نقل از شیعه آنلاین، «محمد العریفی» یکی از سرشناس ترین و جنجالی ترین مفتی های وهابیت در عربستان سعودی به شمار می رود.

وی اخیرا در مراسمی شرکت کرده و مقدار کمی هم شراب نوشیده است. تصویر حضور او در این مراسم – که به خودی خود رفتار شبه ناک و غیر شرعی به شمار می رود – به صورت گسترده در سایت های عربی و صفحات شخصی سایت های اجتماعی منتشر شده و جنجالی جدید را آفریده است.


انتشار این تصویر به قدری به این مفتی وهابی فشار آورده که او تلاش کرد عکس را ساختگی معرفی کند اما دیگر حاضران در آن مراسم، در مطالب مختلف و اظهاراتی گوناگون حضور «محمد العریفی» در آن مراسم را تأیید کردند.

گفتنی است او سال گذشته در یکی از سخنرانی های خود قرآن کریم را مورد تمسخر قرار داد. وی در آن سخنرانی عبارت هایی در مورد میوه سیب را با لحن و صدای ترتیل قرآن کریم خواند و گفت: این آیاتی بود از سوره سیب. مخاطبان حاضر در سالن هم از اقدام وی خرسند شده و همگی خندیدند.

او سال گذشته همچنین طی اظهاراتی مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله سید «علی سیستانی» را مورد تمسخر و اهانت وقیحانه ای قرار داد. پس از آن، شیعیان جهان به قدری خشمگین شده و به رژیم سعودی فشار آوردند که در نهایت آل سعود از العریفی خواست تا حرف خود را پس بگیرد و رسما از شیعیان عذرخواهی کند.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: مفتی وهابی , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 1528
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : گمنام
سه شنبه 31 مرداد 1391

 

يك گام به سمت خدا برداريد، خداى متعال شما را به خود نزديك ميكند. آن كسانى كه به حقيقت، به معنويت، به خدا و به دين پشت كردهاند، خداى متعال از روى رأفت و رحمت، آنها را دعوت ميكند و فرا ميخواند؛ اين لطف و رحمت الهى است. جوانهاى عزيزمان نورانيتهائى را كه در اين ماه به دست آوردند، انشاءاللّه براى خود حفظ كنند؛ اين ذخيره را براى تمام طول عمر و لااقل براى اين يك سال تا عيد فطر آينده و تا ماه رمضان آينده، براى خود نگه دارند.انس با قرآن را، توجه به خدا را، ذكر را، حضور در صحنههائى كه خداى متعال دوست ميدارد بندگانش در آن صحنهها حضور پيدا كنند - چه صحنههاى مربوط به درون خود ما، چه آنچه كه مربوط به گسترهى دنياى اسلام و جامعهى ما و امت اسلامى است - براى خود نگه داريم، حفظ كنيم؛ و خداى متعال هم بركت خواهد داد....

 

يك مسئله، مسئلهى روز قدس است. روز قدس، اين حركتى كه امام بزرگوار ما آن را آغاز كردند و بحمداللّه روزبهروز بهتر و سالبهسال گرمتر اين حركت ادامه دارد، يك حركت بسيار عميق و پرمعنائى است؛ اين فقط يك راهپيمائى نيست؛ خونى است كه در اين روز در رگهاى امت اسلامى ميدود؛ علىرغم كسانى كه ميخواهند مسئلهى فلسطين و ملت فلسطين به دست فراموشى سپرده شود، اين مسئله را روزبهروز زندهتر ميكند؛ و همين جور خواهد بود. وظائف سنگينى بر دوش مسئولان كشورهاى اسلامى است، كه اميدواريم خداوند همه را هدايت كند به آنچه كه وظيفهى آنهاست، و كمك كند كه بتوانند اين وظائف را انجام بدهند.

البته مسائل دنياى اسلام در اين برههى از زمان، مسائل بىنظيرى است. اين تحولاتى كه در دنياى اسلام اتفاق افتاده است، تحولات عجيب و تكاندهنده و تعيينكنندهى مسير امت اسلامى در آينده است. اميدواريم انشاءاللّه همچنان كه تاكنون ملتهاى اين منطقه توانستهاند كارهاى بزرگى را انجام بدهند و مسئولان كارهاى شايستهاى انجام دادهاند، اين آهنگِ رفتار همچنان ادامه پيدا كند و دشمنان امت اسلامى كه روزبهروز ترفندهاى خود را پيچيدهتر ميكنند و با همهى قوا، با همهى توان، از همهى اطراف وارد اين ميدان ميشوند، نتوانند بر همت امت اسلامى غلبه كنند؛ و البته انشاءاللّه نخواهند توانست غلبه كنند. روزگار تازهاى آغاز شده است، وضع جديدى در دنياى اسلام به وجود آمده است، و اين وضع بر روى زندگى همهى ملتهاى جهان بتدريج اثر خواهد گذاشت؛ «باش تا صبح دولتت بدمد»؛ انشاءاللّه.

سعى كنيم در تحليلهامان، در شناخت حوادث، دچار خطا و اشتباه نشويم. بدانيم كه آمريكا و صهيونيسم دشمنان امت اسلامىاند؛ سردمداران رژيمهاى جبار، دشمنان امت اسلامىاند. اگر ديديم در يك جائى آنها در يك جهت قرار گرفتند، بدانيم كه آن جهت، جهت باطلى است، جهت غلطى است؛ دچار خطاى در تحليل نشويم. آنها هرگز براى ملتهاى مسلمان دل نميسوزانند؛ هرچه بتوانند، تخريب ميكنند و در روندها اخلال ميكنند. امروز همين جنجالهائى كه آنها در واقع به راه مىاندازند، اگرچه گاه از زبان بعضى افراد غافل هم تكرار ميشود؛ اختلافات مذهبى، اختلافات قومى، اختلافات نژادى و زبانى؛ اينها را عمده ميكنند؛ در حالى كه در اسلام اينها نيست؛ «انّ اكرمكم عند اللّه اتقيكم»؛(3) همه يكى هستند، همه با هم برادرند. بايد همه‌ى ما بيدار باشيم، بصير باشيم، چشمهامان را باز كنيم، دچار خطاى تحليل نشويم....


بقیه در ادامه مطلب...

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اخلاق و عرفان , ,
:: برچسب‌ها: بصیرت , اختلاف افکنی , روزقدس , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2599
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : گمنام
سه شنبه 31 مرداد 1391

وقتی زلزله‌آذربایجان در عرض۲۴ ساعت از ذهن ضدانقلاب خارج می‌شود
 
 

حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده آذربايجان، علاوه بر تسكين آلام مردم اين خطه به طور محسوسي در خنثي شدن دروغ پردازي هاي رسانه اي ضدانقلاب در اين باره موثر بوده است.

 

به گزارش رجانيوز، در حالي كه سواستفاده رسانه هاي ضدانقلاب از تنوع قومي و ن‍ژادي در ايران همواره يكي از محورهاي اصلي جهت ايجاد گسست داخلي ميان مردم بوده است، زلزله اخير آذربايجان بهانه مناسبي براي ادامه اين روند در ميان رسانه هاي بيگانه بود بگونه اي كه طي چند روز پس از وقوع زلزله در اين منطقه، موج شايعات و پروپاگانداي رسانه اي كم سابقه اي جهت سواستفاده از اين مساله به راه افتاد.

انتشار شايعات و اخبار كذب و هم چنين بزرگنمايي برخي مشكلات بوجود آمده در اين مناطق كه بعد از هر زمين لرزه اي به طور طبيعي براي گروه هاي امدادي بوجود مي آيد، خط خبري مشترك همه رسانه هاي فارسي زبان اينترنتي و شبكه هاي ماهواره اي بود كه طور دائم به صورت گزارش، يادداشت و گفتگو و ... پيگيري مي شد اما نكته جالب توجه در اين بين، سفر سر زده رهبر معظم انقلاب در روز پنج شنبه به اين مناطق است كه بلافاصله منجر به سكوت معنادار اين رسانه ها درباره زلزله آذربايجان شد.
 
 
سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله زده كه صبح روز پنج شنبه صورت گرفت، نه تنها موجب آرامش قلبي و خوشحالي مردم زلزله زده اين مناطق گشت كه عملا بعد از اين سفر، بسياري از رسانه هاي اينرنتي ضدانقلاب كه تا روز قبل از سفر ايشان، با راه اندازي صفحه هاي ويژه مربوط به اخبار مناطق زلزله زده، مدعي همدردي با مردم ايران بودند! ترجيح دادند با بايكوت كامل اين مساله و هم چنين نپرداختن به اخبار روزهاي بعد از سفر معظم له به اين مناطق، عملا ميزان همدردي و دلسوزي خود نسبت به مردم زلزله زده را نشان دهند.
 
 
در همين زمينه سايت هاي اينترنتي ضدانقلاب مانند جرس، راديو فردا و ... از بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به اين مناطق، هيچ خبر ديگري كه مربوط به زلزله آذربايجان باشد را پوشش ندادند مساله ای که نشان از تاثير قوي حضور معظم له در اين مناطق مي باشد كه عملا بسياري از توطئه هاي عملي و رسانه اي ضدانقلاب را خنثي كرده است.
 
 
از سوي ديگر در حالي كه همواره تمسخر و اهانت به توده هاي مردم ايران بوي‍ژه قوميت هاي مختلف و آذري زبان ها يكي از محورهاي فعاليت رسانه هاي ضدانقلاب بوده است، نوع پرداختن تصنعي و معنادار آنها به مساله زلزله آذربايجان ، نشان مي دهد هدف اصلي اين رسانه ها نه همدردی با مردم آذربایجان که بهره برداری سیاسی از این حادثه طبیعی بوده و عملا اين سو‍ژه خبري منجر به خرسندي و خوشحالي آنها شده است؛ چرا كه بدیهی است بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به اين منطقه، تمام مشكلات بوجود آمده در فاصله 24 ساعت حل و فصل نشده و بر این اساس بايكوت كامل اخبار مربوط به مردم زلزله زده از سوي اين رسانه ها نشان می دهد که سوژه مد نظر آنها یعنی ایجاد اختلاف قومیتی پس از این سفر ناکام مانده که این رسانه ها را به بایکوت اخبار زلزله پس از بازدید رهبر معظم انقلاب واداشته است. رویکردی که انگيزه و هدف مدعيان دلسوزي براي ملت ايران و بويژه آذري زبان ها را بيش از پيش نشان مي دهد.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: زلزله تبذیز , امام خامنه ای , رایه الهدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2426
|
امتیاز مطلب : 79
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه