توصيه‌های مهم رهبر معظم انقلاب به اعضای هيأت دولت

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 241
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2181
:: بازدید ماه : 7513
:: بازدید سال : 45288
:: بازدید کلی : 648772
نویسنده : گمنام
شنبه 4 شهريور 1391

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت ضمن برشمردن برخی نقاط قوت دولت، اقتصاد مقاومتی را تنها راه ادامه‌ی روند پیشرفت كشور دانستند و تأكید كردند: «استفاده از ظرفیت‌های همه‌ی بخش‌های دولتی و غیر دولتی، مبارزه با مفاسد، اهتمام جدی به حل مشكلات معیشتی مردم، حمایت از تولید ملی و مبارزه با اسراف از لوازم اقتصاد مقاومتی است.»

ایشان در این دیدار كه در آغاز هفته‌ی دولت انجام شد با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی، باهنر و همچنین شهید عراقی تجلیل از این عزیزان را زنده نگه داشتن گفتمان انقلاب و ارزش‌های شهادت دانستند.

رهبر انقلاب هفته دولت را فرصتی برای تشكر از خدمات قوه‌ی مجریه و مسئولان و كاركنان دستگاه‌ها خواندند و افزودند: « این هفته علاوه بر فرصتی برای ارائه‌ی گزارش و آشنا كردن مردم با حقایق و فعالیت‌های دولت، فرصتی برای ارزیابی درونی و بررسی نقاط قوت و ضعف قوه‌ی مجریه است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به عبور سریع فرصت‌های خدمت، رئیس‌جمهور و همكارانش را به مغتنم شمردن یك سال باقی‌مانده از عمر دولت دهم توصیه و خاطرنشان كردند: «در همین یك سال نیز می‌شود كارهای بسیار مهم و بزرگی انجام داد.»

ایشان سال چهارم فعالیت‌های دولت دهم را از دو جهت خارجی و داخلی مهم برشمردند و افزودند: « قدرت‌های مستكبر همه‌ی توان خود را برای وادار كردن ایران به عقب‌نشینی به كار گرفته‌اند و دولت نیز باید با استفاده از همه‌ی توان و ظرفیت‌های كشور و ادامه‌ی روند پیشرفت‌ها این توهم باطل دشمنان را به هم بزند.»

ایشان سال آخر فعالیت دولت دهم را از لحاظ شیرازه‌بندی كارها نیز مهم دانستند و به هیئت وزیران تأكید كردند: «شما به پركاری مشهور هستید. همین ویژگی را با جدیت تا لحظات آخر فرصت خدمت به مردم و كشور پیگیری كنید.»

رهبر انقلاب روند كلی حركت كشور را با وجود برخی مشكلات و نقاط ضعف‌ها رو به جلو ارزیابی كردند و افزودند: « حتی مراكز رصد جهانی نیز به روند پیشرفت‌های ایران اذعان دارند اما برخی در این زمینه دچار توهم ناشی از ارزیابی غلط هستند.»

ایشان با اشاره به ناكامی طرح‌ها و ترفندهای بیگانگان افزودند: « همیشه به یاد داشته باشید كه دشمنان دست از دشمنی برنمی‌دارند و در پی هر ناكامی به دنبال اقدامات جدید برمی‌آیند كه لازم است مسئولان نیز همیشه در فكر راهكارها و تدابیر جدید باشند.»

ایشان پیش‌بینی سناریوها و توطئه‌های دشمن را باعث تسلط در مواجهه با این توطئه‌ها دانستند و خاطرنشان كردند: « اگر قبل از تصمیم دشمنان بتوانیم سناریوی آن‌ها را بخوانیم، در اتخاد تدابیر موفق‌تر خواهیم بود.»

رهبر انقلاب تمركز در كارهای قوه‌ی مجریه را به ویژه در مسائل كلان و اساسی ضروری خواندند و افزودند: « تمركز در این گونه مسائل در درجه‌ی اول به خود هیئت دولت برمی‌گردد و باید همه‌ی اعضای دولت خود را در تصمیمات اتخادشده شریك و مسئول بدانند و با هماهنگی كامل حركت كنند.»

استفاده از همه‌ی توان كشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فكری و انسانی داخل و خارج از دولت توصیه‌ی دیگری بود كه رهبر انقلاب در این دیدار بیان كردند.

رهبر انقلاب با اشاره به این كه نقاط ضعف را باید بررسی و برطرف كرد، با اشاره به برخی نقاط قوت دولت افزودند: « كارهای وسیع عمرانی در مناطق مختلف كشور، پیشرفت چشمگیر در زمینه‌ی علم و فناوری، ارتقای جایگاه ایران در عرصه‌ی سیاست خارجی و مسائل بین‌المللی، برجسته شدن ارزش‌های انقلاب در گفتار و رفتار دولت از جمله ساده‌زیستی و دوری از تجمل، استكبارستیزی و افتخار به انقلابی‌گری و تلاش برای ارتباط گسترده با مردم از جمله نقاط قوت دولت است كه منشأ بركات و آثار مثبتی بوده است.»

ایشان تلاش كاری فوق‌العاده را از دیگر ویژگی‌های دولت دهم دانستند و توصیه كردند: « این تلاش را با كیفیت كاری خوب همراه كنید و برای تحقق وعده‌های داده‌شده اهتمام ویژه به خرج دهید.»

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه‌ی سخنانشان در ریشه‌یابی افزایش تلاش‌های خصمانه‌ی آمریكا و مستكبران در سال‌های اخیر به چهار عامل اشاره كردند: پیشرفت‌های محوری جمهوری اسلامی، زنده شدن شعارهای انقلاب، بیداری عظیم و بسیار مهم ملت‌های منطقه و جلوگیری از الگو شدن ایران در چشم این ملت‌ها.»

ایشان در همین بحث افزودند: « برخی افراد این روزها می‌گویند چرا دشمن‌تراشی می‌كنید اما این حرف‌ها ناشی از تحلیل غلط است.

ایشان خاطرنشان كردند: « در زمان امام خمینی (ره) نیز دشمنی‌های مستكبران پایانی نداشت چرا كه امام قاطعانه از انقلاب و اسلام و ایران دفاع می‌كرد و این واقعیات نشان می‌دهد هر گاه مسئولان و ملت ایران مواضع مستحكمی بگیرند دشمنان چهره‌ی‌شان عبوس‌تر می‌شود كه البته هیچ گاه در مقابل این ملت پیروز نخواهند شد.»

حضرت آيت الله خامنه ای در بخش ديگری از سخنانشان با اشاره به برخی مشكلات موجود افزودند: عمده اين مشكلات به مسائل معيشتی قشرهای متوسط و ضعيف مربوط می شود كه بايد برای برطرف كردن آنها،‌ جداً همت و برنامه ريزی كرد.

ايشان در ريشه يابی مشكلات موجود خاطرنشان كردند: بخشی از مسائل ناشی از تورم است البته ما كمبود كالا در كشور نداريم اما گرانی و كاهش قدرت خريد مردم، بايد علاج شود كه در اين زمينه همه بخشهای ستادی و عملياتی مسئولند.

رهبر انقلاب با اشاره به اينكه صاحبنظران داخل و خارج دولت، افزايش نقدينگی را يكی از ريشه های مشكلات فعلی می دانند تأكيد كردند: بايد با همفكری و تكيه بر علم و تجربه، راهی برای كنترل نقدينگی بيابيد و نقدينگی افزايش يافته را به سمت مراكز توليد هدايت كنيد.

ايشان توانمند كردن بخش خصوصی را يكی از اركان اقتصاد مقاومتی خواندند و تأكيد كردند: لازم است سياستهای اصل 44 با دقت و وسواس هرچه تمامتر دنبال شود.



رهبر انقلاب در ارائه تعريفی از اقتصاد مقاومتی افزودند: در اين اقتصاد، هم روند پيشرفت كشور حفظ می شود و هم آسيب پذيری نظام اقتصادی در مقابل ترفندهای دشمنان كاهش می يابد.

ايشان استفاده از همه ظرفيتهای مادی و انسانی دولتی و غيردولتی را از لوازم اقتصاد مقاومتی دانستند و افزودند: بايد به مردم واقعاً بهاء دهيد.

حضرت آيت الله خامنه ای مبارزه با مفاسد اقتصادی را باعث افزايش سرمايه گذاری، استقبال سرمايه داران سالم و رونق بيشتر اقتصادی دانستند و افزودند: بايد با چشمانی تيزبين، ريزبين و دوربين مراقب فساد اقتصاد بود و با آن مبارزه كرد كه در اين زمينه همكاری متقابل دولت و دستگاه قضايی ضروری است.

حمايت از توليد، رسيدگی به واحدها و كارخانه هايی كه دچار مشكل شده اند، ‌فعال سازی واحدهای متوسط و كوچك، مديريت منابع ارزی و حمايت همه جانبه از توليد ملی، ديگر توصيه مؤكد رهبر انقلاب به هيأت دولت بود.

ايشان مبارزه با اسراف را نيز در اقتصاد مقاومتی،‌مهم برشمردند و افزودند: در اين زمينه، هم دستگاههای فرهنگ ساز بويژه رسانه ملی و هم دستگاههای اجرايی مسئولند.


حضرت آيت الله خامنه ای با ابراز خرسندی از توجه دولت به ضرورت صرفه جويی در دستگاهها افزودند: مسئله استفاده از توليد ملی را نيز بطور جدی در دستور كار دستگاهها قرار دهيد و مصرف اجناس و كالاهای خارجی را در دستگاهها ممنوع اعلام كنيد.

توجه به شركتهای متكی بر اقتصاد دانش بنيان و حل مشكلات آنها از ديگر نكاتی بود كه رهبر انقلاب به دولت دهم توصيه كردند.

حضرت آيت الله خامنه ای بار ديگر مسئله وحدت و انسجام ملی را بسيار مهم خواندند و با دعوت جدی از مسئولان برای همگرايی ‌افزودند: حوزه های مسئوليتها مشخص است هر سه قوه بايد با هماهنگی و تعامل عمل كنند.

ايشان، مسئوليت رسانه ها، افراد صاحب تريبون و پايگاههای اينترنتی را نيز در زمينه تقويت وحدت ملی مهم دانستند.

رهبر انقلاب، با توصيه به پرهيز از كارهای سطحی و توجه به كارهای عميق در زمينه های فرهنگی خاطرنشان كردند: مراقبت كامل كنيد كه فرهنگ مهاجم، فرهنگ عمومی را در معرض تأثيرگذاری و آسيب قرار ندهد.

حفظ روحيه انقلاب در ديپلماسی كشور و تلاش برای بهره گيری منطقی و صحيح از حوادث منطقه نكته ديگر ايشان خطاب به مسئولان قوه مجريه بود.

توصيه آخر رهبر انقلاب به رئيس جمهور و هيأت دولت اين بود: برای خدا كار كنيد و لحظه ای را در خدمت به مردم و نظام از دست ندهيد اگر هم كسی نبيند خداوند می بيند و همه اين فعاليتها را پاداش مضاعف می دهد.

 

***
 

 


آقای احمدی نژاد رئيس جمهور نيز در اين ديدار باگراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايی و باهنر گفت: دولت به اصول خود يعنی عدالت، مهرورزی، خدمتگزاری، تلاش برای اعتلای كشور و پايبندی به اصول و ارزشهای انقلاب همچنان وفادار است.

رئيس جمهور با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش های علم و فناوری ، بهداشت و درمان ، سياست خارجی ، دفاعی ، اطلاعات، فرهنگ ، صدا و سيما ، ميراث فرهنگی ، هسته ای ، آموزش عالی ، آموزش و پرورش ، مخابرات و محيط زيست تاكيد كرد در بخش های مختلف اقدامات خوب و برجسته ای انجام گرفته است.

آقای احمدی نژاد همچنين به تدوين بودجه انقباضی در سال جاری اشاره كرد و  افزود: اين بودجه انقباضی به گونه ای طراحی شده كه به كارهای عمرانی و بخش های توليد و اشتغال آسيبی نرسد.

آقای احمدی نژاد، اقدامات و زحمات ستاد تدابير به رياست معاون اول را برای مقابله با فشارهای اقتصادی، بسيار خوب و نتيجه بخش خواند و خاطرنشان كرد: دولت معتقد است كه در شرايط كنونی يكی از مسائل ضروری ، تمركز مديريت در اجرا است.

وزير امور اقتصاد و دارايی نيز در اين ديدار در گزارشی از اوضاع اقتصادی كشور گفت: با وجود همه تلاشهای دشمنان برای تشديد تحريم ها ، اقتصاد ايران به يكی از قطبهای اصلی رشد در خاورميانه تبديل شده است.

دكتر حسينی رشد اقتصادی در سال گذشته را بدون در نظر گرفتن نفت 1/5 درصد اعلام كرد و افزود: ايران براساس آمار مراكز معتبر جهانی از لحاظ توليد ناخالص داخلی به هفدهمين اقتصاد بزرگ دنيا تبديل شده است و با معيارGDP ، در سال های اخير در جايگاه دوم و سوم منطقه قرار گرفته است. افزايش سرمايه گذاری خارجی از 1600 ميليون دلار در سال 1386 به 4300 ميليون دلار در سال 90، رشد 3/2 برابری صادرات غيرنفتی و رشد 8/2 برابری ارزش بورس در 4 سال اخير از ديگر نكات گزارش وزير اقتصاد بود.

آقای حسينی گفت: در سالهای اخير رشد سپرده های بانكی 1/2برابر شده و 65 درصد منابع بانكی در 3 بخش كشاورزی – صنعت و معدن و مسكن و ساختمان سازی به كار گرفته شده است.

 

 


وزير اقتصاد، بيكاری و تورم دو رقمی را از نقاط ضعف اقتصاد كشور خواند و گفت: بيكاری در سال گذشته با 1/2درصد كاهش به 3/12 رسيد و تورم به 1/9 درصد افزايش به 5/21 درصد رسيد.

آقای حسينی گفت: اجرای طرح هدفمندی – افزايش نرخ ارز – افزايش قيمت كالاهای وارداتی و سفته بازی از جمله عوامل افزايش تورم بوده است.

وزير اقتصاد در ترسيم چشم انداز اقتصاد كشور در سال جاری افزود: با وجود تشديد تحريم ها، دولت با صرفه جويی در هزينه و تدابير ويژه در تلاش است ظرفيتهای داخلی را فعال سازد و با پشتوانه صندوق توسعه ملی، بخش خصوصی و تعاونی را برای حضور فعالتر در عرصه اقتصادی كمك كند.

آقای حسينی با تشريح تلاشهای دولت برای اجرای كامل سياستهای اصل 44 قانون اساسی افزود: بهبود فضای فعاليت اقتصادی،‌صرفه جويی، انسجام و وحدت مديريت اقتصادی و واقع نمايی بجای سياه نمايی از ضرورتهايی است كه كمك می كند، سال توليد ملی و حمايت از كار و سرمايه ايرانی را با رشد و بهبود اوضاع اقتصادی پشت سر گذاريم.

در اين ديدار رئيس كل بانك مركزی نيز گزارشی از سيستم بانكی و منابع و ذخاير مالی ارائه كرد.

آقای بهمنی با اشاره به استفاده از تمام توان سيستم بانكی در پرداخت تسهيلات گفت: 37 درصد از اين تسهيلات برای بخش صنعت و معدن، 20 درصد برای كشاورزی، 25 درصد برای مسكن، 10 درصد برای خدمات بازرگانی و 8 درصد برای صادرات در نظر گرفته شده است.



وی به تسهيلات پرداخت شده به بخش صنعت و معدن در سه ماهه اول سال 1391 اشاره كرد و افزود: تسهيلات پرداخت شده 2/31 درصد بوده است كه در مقايسه با پايان سال 90، نشانگر رشد تسهيلات ارائه شده به بخش صنعت و معدن است.

رشد نقدينگی و راه اندازی سامانه های پورتال «ارزی، شتاب و شاپرك» برای كنترل صادرات و واردات از ديگر مواردی بود كه رئيس كل بانك مركزی در گزارش خود به آنها اشاره كرد.

آقای بهمنی ذخاير ارزی و طلای كشور را بسيار خوب توصيف و با اشاره به فشارهای اقتصادی امريكا و اروپا تأكيد كرد: سيستم بانكی توانسته است با اقدامات خاص و ابتكاری، بسياری از اين محدوديت ها را مديريت كند.

رئيس كل بانك مركزی در پايان با اشاره به اجرای فاز اول هدفمندی يارانه ها گفت: با اجرای اين قانون ضريب جينی كه نمايانگر كم شدن فاصله طبقاتی است از 40/0 (صفر مميز 40) به 38/0 (صفر مميز 38) كاهش پيدا كرده است.

وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين ديدار به بيان شاخص های اقتصادی بويژه در بخش توليد پرداخت. آقای غضنفری رشد سرمايه گذاری در بخش صنعت را در دولت های نهم و دهم 7 برابر و در بخش معدن 6 برابر اعلام كرد و گفت: 51 هزارپروژه صنعتی و معدنی در 7 سال اخير اجرا شده است.

وی تعداد معادن فعال در كشور را در سال 83يعنی در آستانه آغاز به كار دولت آقای احمدی نژاد 3600 معدن و در سال جاری 5000 معدن اعلام كرد و افزود : ميزان توليد مواد معدنی نيز از 155 ميليون تن به 340 ميليون تن رسيده است .

افزايش ظرفيت توليد خودرو از 960 هزار در سال 83 به 2 ميليون خودرو در سال 90، افزايش حدود 3 برابری توليد سيمان در همين مدت و افزايش دو برابری توليد فولاد در 7 سال اخير از ديگر آماری بود كه وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد.

آقای غضنفری گفت: با توجه به سير صعودی توليد در بخشهای مختلف، ايران در حال حاضر در توليد سيمان جزو ده كشور برتر جهان ، در توليد سرب و روی در خاورميانه اول ، در توليد خودرو در رتبه سيزدهم جهان، در توليد فولاد هفدهم جهان و در توليد مس جزو ده كشور برتر جهان است.

در گزارش وزير صنعت، معدن و تجارت افزايش صادرات غيرنفتی از حدود 31 ميليارد دلار در دولتهای هفتم و هشتم به 139 ميليارد دلار در دولت های نهم و دهم نيز مورد اشاره قرار گرفت.

وی گفت: در همين مقياس زمانی، صادرات فنی مهندسی از 6/3 ميليارد دلار به 18 ميليارد دلار رسيده و مجموع صادرات كالا و خدمات فنی و مهندسی 3/4برابر شده است.

آقای غضنفری با اشاره به روند كاهش واردات و افزايش صادرات گفت: در اين مدت نسبت واردات به صادرات با حدود 50 درصد بهبود، به 6/2 رسيده است.

تعامل جدی و گسترده با بخش خصوصی و اصناف نكته ديگری بود كه در گزارش وزير صنعت و معدن برجسته شده بود.

آقای غضنفری همچنين با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمنان ملت ايران گفت: با مديريت فراز و نشيبهای بودجود آمده روند افزايش توليد در واحدهای صنعتی و معدنی آغاز شده كه چشم انداز بسيار خوبی را برای كشور ترسيم می كند.

وزير جهاد كشاورزی نيز در اين ديدار در گزارشی به اقدامات زيربنايی در بخش آب و خاك اشاره كرد و گفت: يكی از اين اقدامات زيربنايی، گسترش شبكه آبياری تحت فشار و اصلاح روشهای آبياری است كه يك ميليون و دويست هزار هكتار از اراضی كشاورزی كشور تحت پوشش آبياری تحت فشار قرار گرفته است.

آقای خليليان مجموع وسعت اجرای طرحهای زيربنايی در بخش آب و خاك را در دولت های نهم و دهم، 192 هزار هكتار بيان كرد و افزود: اين آمار، سه برابر اقدامات انجام شده در سالهای قبل از 84 است.

بهره برداری از سه هزار و ششصد و نوزده واحد صنايع تبديلی با ظرفيت 22 ميليون و چهارصد هزار تن، اصلاح ساختار واحدهای مرغداری و دامداری، و طرحهای ارتقای سلامت غذا از جمله اجرای عمليات كنترل بيولوژيك و مبارزه غيرشيميايی با آفات، محورهای ديگری از گزارش وزير جهاد كشاورزی بود.

آقای خليليان تراز بازرگانی صادرات محصولات كشاورزی را مثبت دانست و افزود: صادرات كشاورزی در سال 90، 64/1 ميليارد دلار بيشتر از واردات بوده است.

وی درخصوص توليد محصولات كشاورزی و باغی گفت: در سال 90 هفتاد و هفت ميليون تن محصولات زراعی، هيجده ميليون و سيصد هزار تن محصولات باغی، 720 هزار تن شيلات، و 14 ميليون و سيصد هزار تن دام و طيور توليد شده است.

ديدار رهبر انقلاب اسلامی با هيأت دولت با گزارش وزير نفت ادامه يافت.

آقای قاسمی درباره پارس جنوبی گفت: 56 ميليارد دلار كار در جريان ، در اين منطقه داريم كه با به ثمر رسيدن اين سرمايه گذاری، در 3 سال آينده ميزان توليد ميعانات گازی  به 2/1ميليون بشكه و توليد گاز  به 2/1ميليارد متر مكعب خواهد رسيد.

وزير نفت گفت: در دولت های نهم و دهم در مجموع 140 ميليارد دلار سرمايه گذاری در بخش نفت، گاز و پتروشيمی داشته ايم كه 5 برابر دولتهای قبلی است.



آقای قاسمی با اشاره به تلاش دشمن برای تحريم نفتی افزود: به ياری خداوند و همت متخصصان داخلی، نهضت ساخت تجهيزات در داخل كشور را آغاز كرده ايم كه با برنامه ريزی انجام شده،‌اميدواريم در آينده ای نه چندان دور، به صادر كننده اينگونه تجهيزات نيز تبديل شويم.

وزير نفت همچنين، از بهره مندی 15 هزار روستا از گاز در دولت های نهم و دهم خبر داد و گفت: توليد فراورده های نفتی به 262 ميليون ليتر رسيده است. اقای قاسمی اين نكته را هم گفت كه براساس اجرای طرح هدفمندی، مصرف بنزين از 67 ميليون ليتر در سال 84 به 59 ميليون ليتر كاهش يافته است، در حاليكه اگر طرح هدفمندی اجرا نمی شد ميزان مصرف بنزين در سال جاری به 130 ميليون ليتر می رسيد.
وی صرفه جويی بوجود آمده از اين طريق را 30 ميليارد دلار اعلام كرد.

وزير نفت گفت: با برنامه ريزی انجام شده در حال حاضر بجز 2 ميدان ، در همه ميادين مشترك نفت و گاز فعاليم كه در دو ماه آينده در اين دو ميدان نيز توليد آغاز می شود و در مجموع يك ميليون بشكه نفت از اين ميادين استحصال خواهد شد.

وزير راه و شهرسازی آخرين عضو هيأت دولت بود كه گزارشی از حوزه كاری خود بيان كرد.

ساخت بيست و يك ميليون و ششصد هزار واحد مسكونی در دولتهای نهم و دهم و افزايش نسبت واحد مسكونی به خانوار،‌مقاوم سازی يك ميليون و هشتصد و هشتاد هزار واحد روستايی، افزايش يك و نيم برابری توليد مسكن شهری در 7 سال گذشته، افزايش ظرفيت صنعتی سازی، و افزايش ساخت آزاد راه و بزرگراه، بخش هايی از گزارش آقای نيكزاد بود.

وزير راه و شهرسازی همچنين به افزايش ظرفيت بنادر، توسعه لوكوموتيو و واگن های مسافری و باری و كاهش تلفات جاده ای با وجود افزايش توليد خودرو نيز اشاره كرد.



:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: هفته دولت , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2410
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
مطالب مرتبط با این پست
15 متخصص صهيونيست شخصيت نصرالله را تحليل مي‌کنند
جلسه در دفتر وزیر اطلاعات درباره مشایی
رایة الهدی
آقاي بهجت گفتند:ولایت آقا روح‌الله این‌ها را می‌کشاند-رایة الهدی
39 کتاب؛ پيشنهاد ما براي تقویت دين و انديشه شما
تازه‌ترين گستاخي مفتي اعظم سعودي عليه مسلمانان
واکنش حاج سعیدحدادیان به شکایت مشایی
حجت الاسلام پناهیان :ما وارد دوران مسابقه برای رعایت تقوا شده‌ایم
علامه مصباح يزدي:علت حمایت بنده از جبهه‌پایداری قرارگرفتن افراد صالح‌تر دررأس کاربود
پناهیان:هنوز بسیاری از افراد مذهبی به قداست سیاست پی نبرده‌اند

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه