استاد دانشگاه شریف در انتظار محاکمه در دادگاه آمریکایی

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2202
:: بازدید ماه : 7534
:: بازدید سال : 45309
:: بازدید کلی : 648793
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 4 مرداد 1391

روزهاى آینده روزهاى سرنوشت‌سازی براى دکتر سیدمجتبی عطاردی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است؛ چرا که دادگاهی در آمریکا قرار است وضعیت این استاد ارزنده ایرانی را مشخص خواهد کرد.

دانلود فیلم

به گزارش رجانیوز، دکتر عطاردی در سفری که سال گذشته به کشور آمریکا داشت، در بدو ورود در فرودگاه لس‌آنجلس، بازداشت و تحت بازجویى قرار گرفت. این رفتار با توجه به شرایط جسمى و فشار روحى ایجاد شده، وی را دچار عارضه سکته کرد و بلافاصله به بیمارستانی در نزدیکی فرودگاه منتقل گردید.

دکتر عطاردی پس از آن به زندان فدرال انتقال پیدا کرد و مدت ۵۰ روز در زندان محبوس بود. با تلاش و پیگیری وکلا و مسئولان وزارت امور خارجه و همچنین با توجه به مشکلات جسمى پیش آمده ناشى از این جریان، سرانجام دادگاه با وثیقه ۴۶۰ هزار دلاری با حبس خانگی وی در منزل برادرش موافقت کرد.

یکی از آشنایان وی در این باره نوشته است: این استاد برجسته الکترونیک هم اکنون در منزل برادرش تحت نظر است و پلیس ایالات متحده در اقدامی توهین آمیز، با نصب دستگاه ردیاب GPS به پاى او، تردد وی را کنترل می‌کند. دکتر عطاردی تنها برای مراجعه به پزشک حق خروج از منزل را دارد که می‌بایست قبل از مراجعه نیز آدرس دقیق پزشک و مسیر تردد خود را به پلیس گزارش کند؛ چرا که هر گونه تغییر مسیر یا انحراف و دور شدن از آن محدوه، فرار تلقى شده و منجر به بازداشت و مراجعت او به زندان خواهد شد.

 

 

 

دکتر سید مجتبی عطاردی ۵۵ ساله، دارای پنج فرزند و از اساتید دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است که در مدت ۱۵ سال فعالیت در دانشگاه افراد مجربى را تربیت نموده که بخشى از این افراد به دلیل دانش و تخصص بالا هم اکنون در کشورهاى اروپایی و امریکایی جذب شده‌اند. همچنین کتاب وی به‌ عنوان کتاب مرجع در دانشگاه تدریس مى‌شود.

اتهام دکتر عطاردی هماهنگی در خرید تجهیزات یک آزمایشگاه میکروالکترونیک و انتقال آن به ایران است. وسایل و تجهیزات ادعایی، کاربرد آموزشى داشته ولى از نظر سیستم قضایى حکومت آمریکا این ابراز و اقلام تعریفی دو منظوره ارائه کرده و آنها را جزء کالاى تحریمى بحساب آورده است.وى حدود ۷ ماه است که دور از کشور و خانواده‌اش در حبس خانگی به‌سر می‌برد.

دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت در پیش بودن دادگاه این استاد برجسته کشورمان، در بیانیه‌ای آورده است: «دکتر سیدمجتبی عطاردی به زودی دادگاهی در پیش رو خواهد داشت که صرفاً محاکمه او نبوده، بلکه محاکمه دانش و ترویج آن مى‌باشد. به نظر می‌رسد در غرب اصل و شعار برابرى انسان‌ها در یادگیرى دانش و ترویج آن فراموش شده و سیاست و سیاست بازى، آزادی علمی را تحت الشعاع قرار داده و منطق جاى خود را به لجاجت داده است. مسئولین دانشگاه اعلام داشته‌اند اگر حکومت امریکا به این لوازم آزمایشگاهى این‌قدر حساس مى‌باشد، درصورت صحت وجود و انتقال آن به ایران آن را عیناً مسترد خواهد نمود. امید همه آزادیخواهان این است که دکتر عطاردى به زودی آزاد و به کشور و آغوش خانواده‌اش بازگردد و تحقق این امر می‌تواند نشانه‌ای باشد از اینکه در آمریکای بحران زده امروز، هنوز بارقه‌ای از عقلانیت وجود دارد.»

گفتنی است سوابق و مستندات پزشکی دکتر عطاردی از پزشک معالج وی و بیمارستان گرفته شده و از طریق وزارت امور خارجه به دفتر حافظ منافع آمریکا داده شده است و با توجه به رفتار نامناسب با وی، اگر حادثه‌ای برای دکتر عطاردی پیش بیاید، مسئولان آمریکایی باید مسئولیتش را بپذیرد.




:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: دکتر عطاردی , رایه الهدی , دانشگاه شریف ,
:: بازدید از این مطلب : 2009
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست
15 متخصص صهيونيست شخصيت نصرالله را تحليل مي‌کنند
جلسه در دفتر وزیر اطلاعات درباره مشایی
رایة الهدی
آقاي بهجت گفتند:ولایت آقا روح‌الله این‌ها را می‌کشاند-رایة الهدی
39 کتاب؛ پيشنهاد ما براي تقویت دين و انديشه شما
تازه‌ترين گستاخي مفتي اعظم سعودي عليه مسلمانان
واکنش حاج سعیدحدادیان به شکایت مشایی
حجت الاسلام پناهیان :ما وارد دوران مسابقه برای رعایت تقوا شده‌ایم
علامه مصباح يزدي:علت حمایت بنده از جبهه‌پایداری قرارگرفتن افراد صالح‌تر دررأس کاربود
پناهیان:هنوز بسیاری از افراد مذهبی به قداست سیاست پی نبرده‌اند

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه