39 کتاب؛ پيشنهاد ما براي تقویت دين و انديشه شما

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 137
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2335
:: بازدید ماه : 7667
:: بازدید سال : 45442
:: بازدید کلی : 648926
نویسنده : گمنام
دو شنبه 18 ارديبهشت 1391

همینطور یلخی و بی‌برنامه به نمایشگاه کتاب رفتن همان و چند ساعت دور خود چرخیدن همان. البته در اینکه حتما کتابهایی خریده خواهد شد شکی نیست ولی اینکه این کتابها کی خوانده خواهند شد و اصلا به درد آدم می خورد یا نه حرف دیگری است. اما اگر آدم روی حساب کتاب غرفه‌ها را برانداز کند و با برنامه کتاب بخرد آنوقت می تواند یکسال به خودش ببالد! بسته های کتاب رجا فقط یک پیشنهاد دوستانه است تا کمی راحتتر تصمیم بگیرید.

اين دومين بسته‌ي پيشنهادي رجانيوز است. در اين بسته به آثار حوزه‌ي دين و انديشه پرداخته‌ايم و سعی كرده‌ايم بهترين و جدیدترین آثار مربوط به مباحث ولايت فقيه، عرفان اسلامي، تفسير و علوم قرآني و اصول عقائد را در اختيار قرار دهيم:

ولايت فقيه


رديف

نام كتاب

نويسنده

ناشر

1

ولایت فقیه

امام خمینی

موسسه تنظیم ونشرآثارامام

معروفترین اثر امام خمینی(ره) و تبیین و احیای نظریه ولایت فقیه در فقه شیعی است. کتاب«ولایت فقیه» مجموعه سیزده جلسه تدریس است که حضرت امام خمینی(س) در فاصله اول تا بیستم بهمن ماه 1348 ه.ش در ایام اقامت در نجف اشرف ایراد فرموده اند.

2

مبانی حکومت اسلامی

حسين جوان آراسته

بوستان کتاب

اثر مذکور در سه بخش، سه پیوست، اصطلاح نامه و کتاب نامه به بررسی مبانی و اصول مساله ولایت فقیه پرداخته است. این کتاب در سه بخش با عنوان کلیات، حاکمیت و ولایت، فقیهان و حکومت سامان یافته است.

3

نگاهی گذرا به ولایت فقیه

محمدتقی مصباح یزدی

موسسه امام خمینی

4

چالش های فکری نظریه ولایت فقیه

مصطفی جعفرپیشه فرد

بوستان کتاب

نگارنده این اثر به درخواست مركز تحقیقات علمی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به بررسی اهم پرسش هایی که در ابتدای تشکیل حکومت اسلامی ایران بر مبنای ولایت فقیه در محافل علمی رایج شده بود، پرداخته وآنها را در سه بخش مورد بررسی قرارداده است.

5

 

ولايت فقيه: ولايت، فقاهت و عدالت

عبدالله جوادي‌آملي، محمد محرابي

مركز نشر اسرا

6

نظریه سیاسی اسلام(2ج)

محمدتقي مصباح يزدي

موسسه امام خمینی

این کتاب از آثار حضرت علامه محمدتقی مصباح یزدی در باب ولایت و ولایت فقیه است که به صورت تفصیلی نظام سیاسی مبتنی بر اسلام را تشریح کرده اند. این اثر در دو جلد تهیه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

7

فلسفه سیاسی اسلام

محمدجوادنوروزی

موسسه امام خمینی

نویسنده به بررسی جایگاه سیاست در اسلام، ماهیت حكومت دینی، مشروعیت، رهبری و ولایت فقیه و شرایط و حدود اختیارات وی پرداخته است. بعد از طرح قلمرو دین در اسلام و توصیف و نقد سكولاریزم و تاریخچه آن در ایران ماهیت، وظایف و منشأ «مشروعیت» سیاسی در اسلام مورد بررسی قرار گرفته است.

8

فقه سیاسی شیعه

سید کاظم سید باقری

پژوهشگاه فرنگ و اندیشه

کتاب فقه سیاسی شیعه ساز و کارهای تحول فقه سیاسی شیعه در دوران معاصر را بررسی کرده است. در این اثر به مواردی همچون معیارهای ثابت در فقه سیاسی شیعه، ساز و کارهای تحول در فقه سیاسی شیعه، ساحت های بایسته تحول فقه سیاسی شیعه در دوره معاصر و . . . پرداخته شده است.

9

مبانی اندیشه سیاسی اسلام

عباس علی عمید زنجانی

پژوهشگاه فرنگ و اندیشه

در این کتاب به نحوه ارتباط فقه سیاسی شیعه و فلسفه سیاسی و هستی شناسی شیعه پرداخته شده است.

             

 

علوم قرآني و تفسير

1

آموزش علوم قرآنی

محمد هادی معرفت

موسسه تمهید

دراین کتاب سعی شده تا حد امکان تمامی موضوعات علوم قرآنی و همچنین آنچه در سرفصل‌های تصویب شده دانشگاهها مطرح گردیده، آورده شود. همچنین سعی شده مطالب کتاب ساده وروان باشد تا افراد مبتدی هم به سهولت بتواند ازآن بهره مند شوند.

2

تاریخ تفسیر قرآن

علی اکبر بابایی

ســـــیاســـــی , اخلاق و عرفان , امامت و ولایت , ,
:: برچسب‌ها: دین , اندیشه , اصول عقاید , عرفان اسلامي , تفسير و علوم قرآني ,
:: بازدید از این مطلب : 2369

|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه