یکی از عوامل مقاومت چیست؟ اقتصاد مقاومتی است، رابطه مومنین است، جهاد است

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : گمنام
شنبه 7 مهر 1397

به گزارش عقیق، استاد پناهیان در هشتمین شب از سوگواره هنر و حماسه با اشاره به تاثیر قدرت روحی در فرهنگ مقاومت گفت: فرهنگ مقاومت سعی می‌کند هر عاملی که انسان را قوی می‌کند، فراهم کند. در فرهنگ هرزگی لغتی به نام آزادی مفهوم کلیدی است، ولی در فرهنگ مقاومت لغت قدرت، مفهوم کلیدی است، قدرت روحی. کسی که از قدرت روحی برخوردار باشد، از آزادی بهره‌مند می‌شود و کسی نمی‌تواند قدرت روحی او را سلب کند. شما فکر می‌کنید چرا صهیونیست‌ها بیش از خدا، آزادی را تقدیس می‌کنند؟ خود آزادی خوب است، اما چه کسی را می‌خواهی آزاد کنی؟ مرده را؟ مستضعف را می‌خواهی آزاد بگذاری؟ اینکه فایده ندارد.

وی در این باره ادامه داد: ما بر قدرت تاکید داریم و از دنیای خود با قدرت دفاع می‌کنیم. فرهنگ مقاومت اهداف دیگر فرهنگ‌ها را نفی نمی‌کند، بلکه بیشتر آنها را شامل می‌شود. می‌گویند در فرهنگ‌های دیگر به اهداف‌تان نمی‌رسید. کسی که از قدرت روحی برخوردار است، هم لذت دارد و هم آزادی دارد.

سخنران چهاردهمین سوگواری هنر و حماسه در رابطه با فرهنگ مقاومت اضافه کرد: یک گوشه از برنامه‌های یمنی‌ها را بخواهیم مثال بزنیم، در عید غدیر تظاهرات می‌گیرند، جشن خیابانی می‌گیرند. فرهنگ مقاومت فرهنگ زیبایی است، در آن درگیری زیادی نیست‌. کلمه مقاومت از کلمه جهاد لطیف‌تر است اما مقاومت می‌تواند یاد زورخانه هم بی‌افتد.
عوامل این قدرت و این فرهنگ چه چیزهایی هستند؟ بیایید همه فرهنگ خود را فرهنگ مقاومت قرار دهیم و تفریح‌مان سرجایش باشد، با فرهنگ مقاومت می‌توانیم حتی با شاه‌نامه هم تفریح می‌کنیم.
استاد پناهیان در انتهای صحبت‌های خود ضمن اشاره به شهید تولایی درباره قدرت معنوی گفت: شهید تولایی، طلبه‌ای که در مشهد چاقو خورد و شهید شد، با اینکه عکس گرفته بودند و آزمایش کرده بودند، متوجه نشده بودند که قلبش چاقو خورده بود. در بیمارستان وقتی خون و چرک از سینه‌اش بیرون می‌کشدند، می‌گفت که من قلبم درد می‌کند. ولی دکترها می‌گفتند نه، از قلبش نیست. خب پس بی‌دقتی هم در شهادت ایشان سهم داشته است. آمده بودند که از ایشان بپرسند از کسی که به شما چاقو زده شکایتی داری؟ گفت نه شکایتی ندارم، حالا آمدم بیرون احتمالا می‌بخشم. خب طلبه‌ای که از گریه نماز شبش دیگران بیدار می‌شوند، همین می‌شود دیگر.
این‌ رزمندگانی که با کلاش از جنگ برمی‌گشتند شهر، از شهر بزرگ‌تر بودند، از قطاری که آنها را می‌برد بزرگ‌تر می‌بودند، مقاومت چکار می‌کند؟ من مراعات می‌کنم که از دفاع مقدس برای شما خیلی تعریف نمی‌کنم. ایمان یعنی چی؟ ایمان یعنی قوت قلب!




:: بازدید از این مطلب : 1151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه