حجت الاسلام عالی: قبل از نماز به امام حسین متوسل شوید

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 79
:: باردید دیروز : 268
:: بازدید هفته : 347
:: بازدید ماه : 5679
:: بازدید سال : 43454
:: بازدید کلی : 646938
نویسنده : گمنام
یک شنبه 6 ارديبهشت 1394

نکاتی از سخنان حجت الاسلام عالی را بخوانید؛

_ اهل بیت خاندانی هستند که اگر شما یک قدم برایشان بردارید مطمئن باشید که جبران می کنند و مدیون کسی نمی مانند. بعد از رحلت پیغمبر اهل بیت 250 سال در بین مردم حکومت می کردند. و  هر کدام از امامان ما مأموریتی  داشتند که از جانب خدا توسط امام قبلی به صورت نامه ای به امام بعدی تحویل داده می شد.

_ دوران 250 ساله اهل بیت را به سه دوره تقسیم می کنند. یک دوره زمان حفظ اصل دین است. دوره ای که انحرافی که از غدیر پیش آمد و شتر خلافت را جای دیگری خواباندند. انحراف بسیار سنگین بود که به قصد براندازی دین بود.

_ چهار معصوم امام علی و خانم فاطمه زهرا و امام حسن و امام حسین علیهم السلام مأموریت داشتند که اصل دین را حفظ کنند و این نور خاموش نشود. امام حسین باشهادتش نور الهی را تثبیت کرد. در کربلا علی الظاهر فاتحه دین خوانده شده بود چون بزرگان و خوبان همه شهید شدند. اما با شهادت امام حسین اصل دین باقی ماند. تا قیامت هر مؤمنی که هست مدیون امام حسین می باشند. سختی های دین را امام حسین و یارانش کشیدند تا ما راحت باشیم.

_ در روایت است که زمانی که می خواهید نماز را شروع کنید ذکر خدا را بگویید و سپس یکی از اهل بیت را در نظر بگیرید و به او توسل کنید. و از آنها بخواهید که نماز را با حضور قلب بخوانید. بزرگی می گفتند که امام حسین را در نظر بگیرید و بگویید شما بودید که نماز باقی ماند.

_ بعد از عاشورای سیدالشهدا قیام های متعددی رخ داد و آرام آرام یک بیداری در مسلمان ها اتفاق افتاد و محبوبیت اهل بیت در بین مردم زیاد شد. مردم فهمیدند کسانی که حامیان واقعی دین هستند اهل بیت هستند. اهل بیتی که در خانه هایشان خلوت بود.

_ دوره معصومین بعد از امام حسین وقتی اصل دین و اصل ولایت و امامت حفظ شد دوره فرهنگ سازی شروع شد.دوره ای که امام سجاد، امام باقر، امام صادق، امام کاظم و امام رضا باید جامعه عقب افتاده و منحط از نظر اخلاقی و اعتقادی را باز پروری و تربیت کنند و معارف دین را در بین مردم رواج بدهند. تحریف و انحراف در اثر حکام ظلم و جور در بین مردم بسیار رخ داده بود.

_ جامعه دوره دوم جامعه منحطی بود. کار فرهنگی اگر می خواهید انجام دهید باید در بستر ولایت صورت بگیرد. اگر نه آموزش و تحصیلات و یاد دادن، تیغ دادن در کف زنگی مست است. کار فرهنگی باید ولایی باشد. کار فرهنگی اگر بستر ولایت نداشته باشد ضررش بیشتر است. امیرالمؤمنین در نهج البلاغه می فرماید که چه بسا جهلی که از علم بهتر است.

_ از ابتدای تاریخ فقط دو درجه از علم برای مردم باز شده است. زمانی که آقا امام زمان ظهور می کنند بیست و پنج درجه دیگر علم هم برای مردم باز می شود . مردم در بستر ولایت جهش عقل و علم پیدا می کنند و در واقع عقل و علم  و تقوای خود امام زمان جلوه می کند و بروز می کند. در بستر ولایت این رشد ها صورت می گیرد.

_ سومین دوره اهل بیت دوره گسترش تشیع شد. گسترش کمی و کیفی شیعه در جهان. با آمدن امام رضا به ایران برای اهل بیت یک پایگاه ایجاد شد. حدود هفت هزار امام زاده به ایران آمدند. که یا برای دیدن امام رضا و یا بعد از شهادت امام رضا برای زیارت آمدند. که این امام زاده ها کانونی برای شیعه شدند.

_ تا زمان امام رضا معرفت نسبت به ولایت و امامت برای خواص بود وعوام فهمی نداشتند. امام رضا راجع به امامت و ولایت حرف می زد و معرفت عوام درباره امامت و ولایت زیاد شد و شیعیان آماده برای زیارت جامعه کبیره امام هادی شدند. امام رضا یک نقطه عطفی در تاریخ اهل بیت است.

 




:: بازدید از این مطلب : 2151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه