وسوسه شیطان سبب جاه طلبی انسان

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 52
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2276
:: بازدید ماه : 7608
:: بازدید سال : 45383
:: بازدید کلی : 648867
نویسنده : گمنام
شنبه 11 مرداد 1393
آیت‌‌الله عبدالله جوادی آملی در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: انبیای الهی تا زمانی که مجاز نباشند چیزی را بخواهند آن را طلب نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اراده‌ها و تصمیمات از سوی خداوند است گفت: وحی حکم شرعی است و حکم مربوط به شریعت برای ذات اقدس الهی است و پیامبر آن را دریافت و ابلاغ می‌کند.

این مرجع تقلید عنوان داشت: بیماری‌ها و آسیب‌های دیگران به انسان و طعن دشمنان به پیامبران، شیطنت شیطان محسوب می‌شود؛ مرز روح، علم، فکر، تصمیم و اراده باید مصون از نفوذ شیطان باشد.

وی ادامه داد: کار شیطان وسوسه است و اگر وسوسه نباشد به مقامی نمی‌توان ر‌سید و در کل نظام وسوسه خیر است، مانند اینکه بیماری خیر است و اگر کسی مریض نمی‌شد، داروها و اسرار عالم کشف نمی‌شد.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اکنون در فضای مجازی در اثر تحریک و شهوت راه فساد را باز کردند و کار پیروان کفر این است که راه مساجد را ببندند.

وی ادامه داد: آسیب‌ها در اثر وسوسه شیطان است و شیطان کفار را وسوسه می‌کند تا به انبیا آسیب برسانند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر راه اقتصاد مقاومتی علی السویه بود مشکلی نداشتیم ولی شیطان همه این راه‌ها را بسته و راه فساد را باز گذاشته تا انسان‌ها آلوده شوند.

وی یادآور شد: شیطان در برابر خدا محکوم است ولی در برابر ما محکوم نیست و دعوت‌نامه برای انسان می‌فرستد.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه صبر برای این است که انسان پس از مرگ به پاداش برسد گفت: جریان حضرت سلیمان در بین انبیای 9 گانه نشانه این است که او کاری کرد که حکومتش از نظر عدل، استقامت و مدیریت الگو باشد.

وی عنوان داشت: نقل دعای کمیل به این معنا نیست که فردی به قرب فرایض رسیده زیرا ممکن است فرد نتواند جان، مال، تدبیر و مدیریت مردم را اداره کند و اثبات این موضوع کار آسانی نیست.

 

منبع:فارس




:: بازدید از این مطلب : 2005
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه