عواقب وخیم روزه خواری

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 250
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2448
:: بازدید ماه : 7780
:: بازدید سال : 45555
:: بازدید کلی : 649039
نویسنده : گمنام
جمعه 20 تير 1393

در جامعه اسلامی حتی اگر کسی به دلیلی شرعی از روزه داری نیز معاف باشد، به حرمت این ماه و برای رعایت احوال روزه داران، از روزه‌خواری عیان حذر می‌کند و در ظاهر با روزه داران همراه می‌شود.

ماه مبارک رمضان فرصت تأمل در سنتهای زیبای آن برای احیای سبک زندگی اسلامی است.

در ماه مبارک رمضان، سنتهای زیبایی در میان خانواده های مسلمان ظهور و بروز می یابد که می توان در خلال آن نشانه های روشنی از صفای دینی و صمیمیت انسانی و حقیقت آموزه های زیبا و هستی بخش اسلامی را به مشاهده نشست.

نشانه های روشن رستگاری

این ماه، ماه دوستی و محبت، مهر و وفا، یاری و امداد، توجه به فقرا و دستگیری از مستمندان، انفاق و سخاوتمندی و... و هزار و یک سنت زیبای اسلامی است که در بزم میهمانی خدا، به نقاشی لطیف و تابنده ای منتهی می گردد که رمضانش می خوانند:

سنتهای اسلامی در ماه مبارک رمضان سنت‌هایی زیبایی هستند که از دل آموزه های ایمانی برمی خیزند و انسان را به ملکوت اعلی می برند.

باشد که در این روزها و شبهای زیبای رمضانی با استعانت از آیات ربانی و آموزه های عرفانی، به سنت های اصیل و ناب انسانی و اسلامی مان دلبندیم و در مسیر احیای این کمالات و زیبایی ها و خوبیهای تام و تمام، از جان و دل و با یقین کامل بکوشیم!

از روزه داری تا روزه خواری

ماه رمضان فرا می‌رسد، چهره آدمهای جامعه و به تبع آن چهره شهر و جامعه اسلامی عوض می شود.

چیزی شبیه نسیم بهشتی امن و رضا، در کالبد جامعه تزریق می گردد و نوعی امنیت خاطر و آرامش ظاهر و صلابت باطن، جامة جان روزه داران مسلمان را در برمی گیرد.

عن الصادق علیه السلام فی قول الله عزوجل «واستعینوا بالصبر و الصلوة » قال: الصبر الصوم.

امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند عزو جل که فرموده است: از صبر و نماز کمک بگیرید، صبر، روزه است. (وسائل الشیعه، ج 7 ص 298، ح 3)

و این صبر در سیمای روزه دار، نوری الهی برمی افشاند و از جسم و جامه اش عطری بهشتی برمی تراود.

اما نکته اینجاست که حتی اگر کسی به دلیلی شرعی از روزه داری نیز معاف باشد، به حرمت این ماه و برای رعایت احوال روزه داران، از روزه خواری عیان و هویدا حذر می کند و در ظاهر با روزه داران همراه می شود.

این همان نکته معرفتی و ارزش اجتماعی است که ماه رمضان و زیبایی یکرنگی و همراهی مومنان در آن و سیمای یگانه شهر در عبادت حضرت حق، انسان را به خود فرامی خواند و او را بدین سو رهنمون می سازد.

حال اگر در این آوردگاه حیا و حرمت، کسی به روزه خواری روی آورد و حریم حرمت این ماه خدا را بشکند، چه بد کرده است در حق خود و خدای خود و جامعه خود.

قال الصادق (علیه السلام)

من افطر یوما من شهر رمضان خرج روح الایمان منه

امام صادق (علیه السلام)فرمود:

هر کس یک روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ایمان از او جدا می شود

(وسائل الشیعه، ج 7 ص 181، ح 4 و 5

آری؛ ماه رمضان که فرامی رسد چهره آدمهای جامعه و به تبع آن چهره شهر و جامعه اسلامی عوض می شود.

چیزی شبیه نسیم بهشتی امن و رضا، در کالبد جامعه تزریق می گردد و نوعی امنیت خاطر و آرامش ظاهر و صلابت باطن، جامة جان روزه داران مسلمان را در برمی گیرد.

و این حکایت زیبا و مومنانه و صبورانه ماست از روزه داری تا روزه خواری و شرح همان مسیری که از بهشت صبر و رضا و وصل به دوزخ عصیان و فریب و فصل امتداد می یابد.

باشد که همه ما در یک‌رنگی و یکپارچگی، چهره شهرمان در تدارک نقاشی زیبای صبر و صوم و رضا، دست در دست هم، گرد آییم و خدایی شویم.

 

منبع:حوزه



:: بازدید از این مطلب : 1341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه