آدم کم خرج آزاده است/ کم خرج بودن ویژگی مردان خداست

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 570
:: باردید دیروز : 927
:: بازدید هفته : 1497
:: بازدید ماه : 9477
:: بازدید سال : 47252
:: بازدید کلی : 650736
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 19 تير 1393
نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید؛

 

*خفیف المؤونه، این ویزگی مردان خداست، آدم های با تقوا خرجشان کم است، ادم بی تقوا یک ناهارش صد هزار تومان  می شود، ساعتی که در دستش هست بیست میلیون است، لذا امیرالمومنین غذایش نان جو بود.

*متقین کم خرج هستند، کم خرج بودن چند فایده دارد، اولین فایده اش این است که به حرام آلوده نمی شود، اگر خرج بالا برود رشوه می گیرد، ربا می دهد، ولی کسی که خرجش کم است می گوید اصلا نیازی ندارم.

*ابوذر را هر کاری کردند نتوانستند ساکت کنند، بقول مرحوم کافی ابوذر دستش جمع بود پایش دراز، خلیفه سوم دید هرکاری می کند نمی تواند ساکت کند او را، چهار هزار دینار در کیسه ریخت و به غلامش داد گفت اگر بتوانی این را به ابوذر بدهی تو را آزاد خواهم کرد، غلام هر ترفندی زد که ابوذر قبول کند نشد، ابوذر به او گفت من نیازی به این همه پول ندارم یعنی زندگی من اینقدر خرج ندارد.

*امیرالمومنین در یکی از زمین های خود همراه با غلامش مشغول کار بود، وقت ناهار شد حضرت از او پرسید ناهار چه داری؟ غلام به ایشان گفت: ناهار دارم ولی لایق شما که خلیفه مسلمین هستید نیست، غلام گفت: ناهار من دو عدد بادمجان آب پز شده است با نان جو، حضرت منقلب شد و با تعجب فرمودند: یعنی چیزی که خدا برای بندگان خلق کرده است لایق من نیست؟

*حضرت سه لقمه با غلامشان از آن ناهار خوردند و پس از آن دست گذاشتن بر شکم خود و فرمودند: شکمی که با یک مقدار بادمجان آب پز و نان جو پر می شود ارزش ندارد انسان برایش این همه حلال را تبدیل به حرام کند، حرف حضرت این بود، یعنی زندگی را آسان بگیرید ربا ندهید و رشوه هم نگیرید خمس تان را هم بدهید.

*فایده دیگر آدم کم خرج این است که آزاده است، آنکه شیران را کند روبه مزاج احتیاج است، احتیاج است، احتیاج! آدمی که نیازهایش زیاد است خار می شود، متقین نیازهایشان را کم می کنند تا بتوانند مبارزه کنند.

*مرحوم امام می فرمودند: کسانی تا آخر با ما می مانند که طعم فقر را بچشند، یعنی بروند مال دنیا از ما جدا می شوند، پا برهنه ها تا آخر در خط مبارزه می مانند، آدم پا برهنه چیزی ندارد که او را تهدید کنند و بترسند، طمع و دل بستگی به دنیا روح آزادگی را در انسان می میراند.

 




:: بازدید از این مطلب : 1779
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه