علائم ظهور را تطبیق ندهیم؛ بلکه به عنوان یک دستورالعمل قرار دهیم

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 80
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2278
:: بازدید ماه : 7610
:: بازدید سال : 45385
:: بازدید کلی : 648869
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 19 تير 1393

 

مواردی تحت عنوان علائم و نشانه های ظهور وجود دارند که نمی توان آنها را انکار کرد و البته مشکلی هم که وجود دارد این است که نمی شود مصداق حتمی برای بعضی از آنها مشخص کرد/علائم به ما یاد می دهند که چگونه باید حرکت کنیم، نباید آنها را با حوادث تطبیق دهیم بلکه باید به آنها به دید یک دستورالعمل نگاه کرد

می توان مهدویت را با رویکردهای متفاوتی مورد بحث قرار داد، رویکردهای کلامی، روایی، فلسفی و ادبی که مهدویت در آنها مورد بحث قرار می گیرد.

رجوع به آیاتی از قرآن کریم که شان نزول آن در مورد مهدویت است ، یکی دیگر از رویکرد های موجود به مهدویت است: امروزه 2114 آیه از قرآن کریم شناسایی شده که شان نزول آنها در مورد مهدویت است یعنی تقریبا یک سوم قرآن به این مسئله مهم می پردازد.

دیوان حافظ نیز نمونه بازر رویکرد ادبی در حوزه مهدویت است با توجه و تامل در اشعار حافظ می توان دریافت که سرتاسر اشعار دیوان حافظ مملو از توجه به مهدویت است.

مواردی تحت عنوان علائم و نشانه های ظهور وجود دارند که نمی توان آنها را انکار کرد و البته مشکلی هم که وجود دارد این است که نمی شود مصداق حتمی برای بعضی از آنها مشخص کرد، چرا که اگر بعد از تعیین مصداق خلاف آن اثبات شود موضوع مهدویت زیر سوال می رود.

 

هرگونه که بخواهیم تحلیل علمی کنیم و علائم ظهور را نادیده بگیریم نمی توانیم این را انکار کنیم که در جهان امروز اتفاقاتی دارد رخ می دهد که نسبت به حوادث 30 سال پیش بسیار متفاوت است و نمی توان اهمیت این حوادث را با هم مقایسه داد.

همین طور پشت سر هم تحولاتی را می بینیم که تا حالا ندیده بودیم، جوانان ما امروز دارند تحولاتی را درک می کنند که قبلا نبود و این تحولات به سرعت در حال گذر است.

ما باید به دنبال علائم برویم و نباید منتظر باشیم تا آنها به سراغ ما بیایند . علائم به ما یاد می دهند که چگونه باید حرکت کنیم، نباید آنها را با حوادث تطبیق دهیم بلکه باید به آنها به دید یک دستورالعمل نگاه کرد.

به عنوان مثال یکی از مواردی که در بحث ظهور گفته می شود این است که اولین طلیعه سپاه سفیانی را که به سمت شما آمد بزنید، این یک دستورالعمل کلی برای ما است که هر وقت دشمنان به شما حمله کردند ابتدا پیش قراول یا جلودار آنها را بزنید.

مجموع روایات موجود نشان می دهد که در جهان تحولات بسیار شدیدی با محوریت خاورمیانه اتفاق خواهد افتاد

مجموع روایات موجود نشان می دهد که در جهان تحولات بسیار شدیدی با محوریت خاورمیانه به سمت آگاه شدن انسان ها در حال وقوع است که این آگاهی همه انسان ها به غیر از مستکبرین را به سمت امام زمان(عج) ترغیب می کند و طوری می شود که مردم جهان فوج فوج به نزد امام زمان(عج) می آیند و اسلام می پذیرند.

ارتباط عجیب بین واقعه عاشورا و ظهور و پیوستن دلها و جانها به امام زمان / بر خلاف تصور همه بنی امیه در طول تاریخ از بین نرفتند بلکه باقی ماندند و منشا بسیاری از تحولات امروزی هستند/ داعش و عناصر تکفیری ضد اهل بیت در سوریه و عراق ادامه بنی امیه است

در این میان ارتباط عجیبی بین واقعه عاشورا و ظهور  وجود دارد. موضوع گرفتن انتقام خون سید الشهداء(ع) در آخر الزمان و اینکه مردم در آن زمان زیر پرچمی با شعار یا لثارات الحسین جمع می شود موضوعی است که نشان می دهد بین عاشورا و ظهور ارتباط نزدیکی وجود دارد.

 

با مرگ یزید و انقراض بنی امیه این طور می نمود که بحث انتقام از قاتلین امام حسین(ع) در زمان ظهور بی معنی باشد اما تحولات اخیر سوریه خیلی از مسائل را روشن کرد، واقعیت امر این است که بر خلاف تصور همه بنی امیه در طول تاریخ از بین نرفتند بلکه باقی ماندند و منشا بسیاری از تحولات امروزی هستند. 

داعش و عناصر تکفیری ضد اهل بیت در سوریه و عراق ادامه بنی امیه است. عاشورا نقطه عطف تاریخ جهان است و حوادث جهان باید به دو دسته قبل و بعد از عاشورا تقسیم و مورد بررسی قرار گیرد.

 حزب شیطان به این باور رسیده بود که می تواند در عاشورا کار را تمام کند و با شهادت سیدالشهداء به پیروزی برسد اما حزب الله در جریان عاشورا پرچمی برای تمام تاریخ برافراشتند و آن پرچم موجب شد فرآیند تمدن سازی از عاشورا شکل گیرد.

 

عاشورا بنی امیه را زمین زد و بعد از آن بود که نهضت علمی در جهان شکل گرفت و در زمان امام رضا(ع) به اوج خود رسید و موجب تمدن سازی شد.

سختگیری های دستگاه عباسی بعد از امام رضا(ع) موجب شد رابطه بین ائمه و شیعیان محدود شود و آنها کم کم با مسئله غیبت آشنا شوند.

1400 سال طول کشید تا بر اساس علومی که ائمه ارائه دادند در همه زمینه ها آدم ها درست شوند و به وسیله همین ها بود که انقلاب اسلامی شکل گرفت.

جنگ آخرالزمان یک بار با بنی امیه و یک بار با یهود است، دشمن اصلی کیست؟/ شیطان؛ دشمن اصلی

از احادیث و روایات اینگونه بر می آید که جنگ آخرالزمان یک بار با بنی امیه و یک بار با یهود است و حال سوال این جا است که بالاخره باید با یهود جنگید و یا با بنی امیه و سفیانی ؟

قرار بود آدم (ع) و پیامبران بعد از او مقدمات یک حکومت جهانی را آماده کنند و تمامی مومنان و انبیاء این مسئله را می دانستند و شیطان نیز بعد از آنکه تکبر ورزید و از سجده کردن بر آدم سر باز زد قسم خورد که نگذارد این جریان اتفاق بیافتد و در مقابل آن بایستد.

حکومت جهانی امام زمان و رجعت مقدمه قیامت است

حکومت جهانی امام زمان(عج) مقدمه ضروری قیامت است ، این که چرا باید این حکومت شکل گیرد واقعیت این است که برای برپایی قیامت نیازمند دو مقدمه ضروری است، اول حکومت جهانی امام زمان و دوم رجعت و تا این دو مسئله اتفاق نیافتد قیامتی برپا نمی شود چرا که این دو مقدمه ضروری قیامت هستند.

انبیاء ما هم با آگاهی از این موضوع از روز اول آمدند تا مقدمات این حکومت را فراهم کنند اما شیطان بنا به قسمی که خورده بود همواره مانع از این کار بود.

اختلاف بین برادران مهم ترین حربه شیطان

با نگاه به داستان هابیل و قابیل میفهمیم همواره اختلاف بین برادران مهم ترین ابزاری بوده که شیطان از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند.

امروز هم دشمنان ما با استفاده از همین اختلاف بین شیعه و سنی سعی دارند به اهداف خود برسند، ما باید نسبت به این موضوعات هوشیار تر عمل کنیم.

چرا عراق مهم است؟

در روزهای اخیر شاهد سفر جان کری به عراق و مذاکرات او برای تقسیم عراق به سه کشور هستیم، این ها نشان می دهد که آنها دارند موضوع تجزیه عراق را جدی می کنند. 

 

عراق مرکز تمدنی جهان است و طبق روایات ما در آخر الزمان پایتخت حکومت جهانی شهر کوفه است که در عراق قرار دارد، دشمنان جریان مهدویت با آگاهی از این موضوع همواره به دنبال تسخیر این منطقه و کنترل آن بودند.

شکست اخوان در مصر نمایانگر اهمیت ولایت فقیه بود

طبق روایات ما مصر محل منبر امام زمان است، البته این را نیز نباید نادیده گرفت که این کشور از سالها پیش با تاسیس دانشگاه الازهر مرکز علوم اسلامی در جهان شد و این مسئله باعث شده همواره این دانشگاه محل مباحثه فرق اسلامی با یک دیگر باشد.

اخوان المسلمین بزرگترین حزب سیاسی جهان اسلام بود و همه فکر می کردند بعد از انقلابی که در مصر انجام دادند بتوانند کل دنیا را تسخیر کنند اما با این همه قدرت در کمال تعجب حتی یک سال هم دوام نیاوردند و اینکه امروز می بینیم انقلاب اسلامی ایران بعد از 36 سال با این همه مشکلات سر پا ایستاده نشان دهنده قدرت انقلاب اسلامی و ناشی از تمسک به موضوع ولایت فقیه است.

آمادگی برای ظهور مدت انتظار را کاهش می دهد

بعد از درگذشت حضرت یوسف(ع) به خاطر اینکه قوم بنی اسرائیل آماده نبودند برای آنها 400 سال انتظار نوشته شد و فرعون به نمایندگی از حزب شیطان بر آنها تسلط پیدا کرد، اما قوم بنی اسرائیل در این مدت خودشان را خوب نشان دادند و خداوند ظهور حضرت موسی را 170 سال پیش انداخت و آنها تنها بعد از گذشت 230 سال از انتظار رهایی یافتند.

آمادگی جامعه برای پذیرش منجی مهم ترین عامل زمان انتظار است که بسته به آمادگی یا عدم آمادگی جامعه زمانش کم یا زیاد می شود.

لذا مسئله ولایت پذیری و اطاعت از ولایت رکن مهم تمدن اسلامی است ، بعد از نجات قوم بنی اسرائیل توسط موسی(ع) از دست فرعون، آن حضرت به مدت 15 سال آموزش های لازم جهت تشکیل یک حکومت دینی را به این قوم در بیابان داد و آنها را برای حمله به بیت المقدس و گرفتن آن منطقه آماده کرد، اما در پایان کار قوم از جنگیدن به هراس افتادند و از تبعیت از ولایت دست کشیدند، موسی(ع) هم نفرین کرد و به مدت 40 سال بین آنها و ولایت فاصله افتاد و آنها در بیابان سرگردان بودند. 

 




:: موضوعات مرتبط: مــهـــــدویــــت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1625
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه