چرااسلام برای طلب روزی حلال سخت میگیرد؟

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 160
:: باردید دیروز : 11
:: بازدید هفته : 1100
:: بازدید ماه : 9080
:: بازدید سال : 46855
:: بازدید کلی : 650339
نویسنده : گمنام
یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامعلی، با بیان این‌که «کسب روزی حلال در اسلام از مهم‌ترین دستورات دین است» اظهار کرد: روزی حلال آن چیزی است که انسان مطابق با قرارداد به دست می‌آورد مثلا اگر قرارداد بسته‌ایم که در یک اداره‌ای هشت ساعت کار کنیم حتی اگر دو دقیقه از آن کمتر کار کنیم مال خود را حرام کرده‌ایم.

وی افزود: در عرصه کسب و کار هم همین‌گونه است. انسان‌ها باید در قبال آن قراردادی که تنظیم می‌کنند تعهد داشته باشند. اگر امضا کرده‌ایم که در قبال این مقدار پول، باید کیفیتی برتر ارائه دهیم باید همان‌گونه باشد. اگر ذره‌ای از کیفیت را پایین بیاوریم مال خود را حرام کرده‌ایم پس پول حلال آن پولی است که دقیقا مطابق توافق کارفرما و کارگر، خریدار و فروشنده، رئیس اداره و کارمند آن باشد.

این فعال حوزه نهج‌البلاغه تصریح کرد: اسلام برای طلب روزی حلال بسیار سخت می‌گیرد و به قدری به آن اهمیت می‌دهد که بر اساس احادیث کسب روزی حلال به جهاد تشبیه شده است.

وی ادامه داد: بر اساس روایات عبادت 70 جزء دارد و برترین جزء آن کسب روی حلال است و یا در حدیث دیگری آمده اگر عبادت را به 10 جزء تقسیم کنیم 9 جزء آن کسب روزی حلال است پس روزی حلال در اسلام ارزش زیادی دارد.

غلامعلی گفت: روزی حرام در نسل انسان آشکار می‌شود. بدانیم اگر روزی حرام بر سر سفره خود ببریم دیگر فرزند صالحی از ما باقی نمی‌ماند.

این فعال حوزه نهج‌البلاغه افزود: مردم جامعه ما در روز عاشورا و ایام عزاداری گریه و مراسم برپا می‌کنند در حالیکه آنها اگر کمی دقت کنند می‌بینند چه کسانی در مقابل امام حسین (ع) ایستادند. آنهایی بودند که شکم‌های خود را از حرام پر کردند پس حرام‌خوری شمر، خولی و یزید به بار می‌آورد. حرام‌خوری تکفیری را از نسل انسان باقی می‌گذارد.

وی در ادامه گفت: انسان دائما باید با خودش تکرار کند و از خداوند روزی حلال طلب کند. پیامبر (ص) می‌فرمود جبرئیل هر بار که پیش من می‌آمد مرا به دو چیز فرمان می‌داد که اولین فرمان او این بود که می‌گفت ای پیامبر همواره بگو « خدایا به من روزی پاکیزه اعطا کن و مرا در کار شایسته قرار ده». وقتی جبرئیل این همه بر پیامبر تاکید می‌کرد که برای روزی حلال دعا کن برای ما که انسان‌های جزء هستیم باید این تکرار ثانیه‌ای باشد.

غلامعلی افزود: انسان باید بداند که روزی حلال پاداش دارد و طبق احادیث و روایات اسلامی، کسی که روزی حلال کسب می‌کند مانند مجاهد فی‌سبیل‌الله است و هر قدمی که برای کسب روزی حلال برمی‌داریم همانند این است که در راه خدا گام برداشته‌ایم.

این فعال حوزه نهج‌البلاغه گفت: انسان در زندگی‌اش حتی اگر ثروتمند است ریخت و پاش نابجا نکند، نه زندگی‌اش آنقدر فقیرانه باشد که در معاشش هم بماند و نه آنقدر تفاخورانه باشد که آن چیزی که به دست می‌آورد را از دست بدهد.

این استاد حوزه افزود: یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانیم برای کسب روزی حلال به آن دقت کنیم این است که انسان ارزش خودش را بشناسد و هیچگاه خودش را به کم نفروشد.

غلامعلی در پایان گفت: مولوی در اشعارش می‌گوید «علم و حکمت زاید از لقمه حلال/عشق و رقت زاید از لقمه حلال» یعنی اگر ما علم، حکمت، عشق و تمام چیزهای خوب را می‌خواهیم باید ابتدا لقمه خود را حلال کنیم. اگر انسان عشق به اهل بیت(ع) داشته باشد هرگز وارد لقمه حرام نمی‌شود. مرد خدا کسی است که همیشه حلال می‌خورد.

 

منبع:ایسنا




:: بازدید از این مطلب : 1160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه