میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 424
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2622
:: بازدید ماه : 7954
:: بازدید سال : 45729
:: بازدید کلی : 649213
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 15 آبان 1392

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم در نخستین شب محرم در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم ملکوتی حضرت رضا علیه السلام، گفت: حذیفة بن یمان نقل می کند «رسول خدا صلی الله علیه واله را دیدم که دست حسین بن علی علیه السلام را گفته بودند و به مخاطبان فرمودند "نسبت به حسین معرفت پیدا کنید"». سؤال اینجا است که منظور رسول خدا از معرفت چیست؟ آیا منظور از معرفت، معرفت ظاهری است؟ یعنی بدانیم که اجداد ایشان چه کسانی هستند؟

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام می خواهند به ما بفهمانند که حسین علیه السلام «سرالله» است و باید نسبت به او از لحاظ جنبه معنوی شناخت پیدا کرد و نه ظاهری.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این که ارتباط با حضرت اباعبدالله الحسین سبب قرب به خدا و سلوک الله می شود، تصریح کرد: هر انسانی که می خواهد به حیات طیبه دست یابد باید نسبت به حضرت سیدالهشدا علیه السلام معرفت داشته باشد.

وی سپس بیان داشت: در جلد 44 بحار الانوار نقل شده است «رسول خدا صلی الله علیه و آله در مسجد بودند که صیادی وارد شد و بچه آهویی را به ایشان اهدا کرد و آن حضرت بچه آهو را به امام حسن علیه السلام هدیه دادند؛ سپس امام حسین علیه السلام وارد مسجد شدند و با دیدن بچه آهو از رسول خدا برای خود بچه آهویی درخواست کردند؛ ناگهان ملاحظه کردند که در جلوی مسجد شلوغ شده است و دیدند آهویی به همراه بچه اش به سمت مسجد در حال حرکت است و هنگامی که به رسول خدا رسید، بچه خود را به ایشان هدیه کرد» بنابراین می توان نتیجه گرفت که خداوند متعال حتی لحظه ای نمی خواهد در گلوی حسین علیه السلام بغضی بماند.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی یکی از راه های رسیدن به معرفت را «زیارت عاشورا» دانست و ابراز داشت: باید از معرفت ظاهری به معرفت واقعی رسید و درک کرد که حسین سرالله است.

وی با بیان این که در «زیارت عاشورا»، «زیارت رجبیه» و سخنان معصومین علیهم السلام عباراتی وجود دارد که فقط به امام حسین علیه السلام نسبت داده شده است، گفت: باید بررسی کرد که از این مطالب چه استفاده اخلاقی تربیتی می توان کرد؟ این که چه ویژگی منحصر به فردی در وجود امام حسین علیه السلام وجود دارد که هر کسی که با ایشان گره بخورد عزتمند و وجیه عندالله می شود؟ چرا به امام حسین علیه السلام، اباعبدالله می گویند؟ حسین چرا دردانه خداست؟

این استاد حوزه علمیه قم با طرح این پرسش که چرا سیدالشهدا علیه السلام «داعی الله» هستند، پاسخ داد: زیرا حضرت اباعبدالله علیه السلام برای دعوت مردم به سوی خدا خون خود را اهدا کردند.

وی همچنین به این سخن از رسول خدا صلی الله علیه وآله که می فرمایند «حسین از من است و من از حسین» اشاره کرد و افزود: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است که ایشان به امام حسین علیه السلام نگاه می کنند و می فرمایند «حسین مصباح الهدی و سفینة النجاة؛ حسین نور هدایت و کشتی نجات است».

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی سپس نتیجه گرفت: بدین جهت امام حسین علیه السلام «سرالله» است که به تمام معنا به مقام عبودیت پروردگار دست یافته بود.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 1204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه