ارادتی به کدامین اندازه؟!

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 211
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2409
:: بازدید ماه : 7741
:: بازدید سال : 45516
:: بازدید کلی : 649000
نویسنده : گمنام
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391

نباید به کم راضی شد

برای بهره مندی از نعمت های باطنی به ویژه نعمت وجود مبارک امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چه باید کنیم؟

آن چه مسلّم است، این است که جوان ها بهتر می توانند این راه را طی نموده وبا حضرت ارتباط برقرار کنند؛ چرا که گناهانشان کمتر و دلشان پاک تر است. اگر هم یکی دو گناه مرتکب شده باشند، موفّق به استغفار می شوند.

در زیارت اهل بیت (علیهم السلام) و یا توجه و ارتباط قلبی با وجود مبارک امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، نباید به کم راضی شویم، باید خود امام را بخواهیم، اگر او یک لحظه در کنار ما بنشیند، همه چیز درست می شود.

به یاد دارم در سفر کربلا، وقتی در مقابل حرم امام حسین علیه السلام بودیم، یکی از دوستان در ضمن دعا گفت: ما گداییم. با خود گفتم یا اباعبدالله! من برای گدایی نیامده ام، گدایی را پیش از این انجام داده ام و تو عطایای بسیاری به من بخشیده ای، امروز برای زیارت آمدم؛ چند دقیقه بیا و کنار من بنشین، من فقط خودت را می خواهم.

باید توجه داشته باشیم که گدا با میهمان تفاوت دارد، وقتی گدا درب خانه مارا می زند، پولی را به واسطه همسر یا فرزندانمان یا بی واسطه به او می رسانیم وتمام. ولی اگر کسی برای دیدن ما آمده باشد، به اسقبال او رفته و پاسخش را می دهیم. چه بسیار افرادی که با یک دیدار امام، به هرچه می خواستند، رسیدند. چرا یک کفّاش باید از صدای کفش آقا، ایشان را بشناسد؛ امّا ما، هیچ نصیبی از آقای خود نبریم.

اگر به اندازه ارادتی که به دوستان خود داریم، به امام ارادت داشتیم، به وصال او خواهیم رسید. متأسفانه برخی از ما به اندازه سرگرمی دنیوی نیز برای امام خود ارزش قائل نیستیم وتوقّع داریم دیدار آن حضرت نصیب ما نیز بشود.

توجّه، عبادت، پشتکار و استقامت، اخلاص تصمیم جدی برای دیداروجود مبارک امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، به ایجاد رفاقت با ایشان کمک شایانی می کند. باید در دل شب از خواب شیرین بیدار شویم ومناجات کنیم، باید همه کارهای خود را رنگ خدایی بدهیم؛ برای خدا نشست وبرخاست کنیم، برای خدا سخن بگوئیم وبرای خدا درس بخوانیم و برای خدا کار کنیم. هرگاه این گونه شدیم به وصال امام زمان (ارواحنافداه) نیز خواهیم رسید.

دعا برای سلامتی و فرج آن حضرت نیز در تحقق این امر بسیار مؤثر است، همان کاری که معصومین (علیهم السلام) به آن مبادرت می ورزیدند.

امام صادق (علیه السلام) می فرماید: لَو أَدرَکتُهُ لَخَدِمتُهُ أَیّامَ حَیاتِی1 یعنی :اگر اورا درک کنم، همه عمر خدمتکار او خواهم بود.

برای ایجاد ارتباط قلبی با آن حضرت چند راه وجود دارد که در قسمت های بعد به آن اشاره می کنیم.

1. بحارالانوار، ج51، ص 148
 



منبع : حدیث دل سپردن، ص 186، آقاتهرانی
 



:: موضوعات مرتبط: مــهـــــدویــــت , ,
:: برچسب‌ها: رایه الهدی , امام زمان , اراده , کفاش ,
:: بازدید از این مطلب : 2106
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه