توصیه آیت‌الله جوادی آملی به استاد آقاتهرانی هنگام عزیمت به کانادا+عکس

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 392
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2332
:: بازدید ماه : 7664
:: بازدید سال : 45439
:: بازدید کلی : 648923
نویسنده : گمنام
سه شنبه 8 مرداد 1392

استاد آقاتهرانی در ادامه بحث اخلاق خود در جمع دانش پژوهان طرح ولایت به ادامه شرح حدیث عنوان بصری پرداخت و گفت: حضرت صادق - علیه السلام - می فرماید این مال مالکیتش با تو نیست، بلکه با خداست. پس هرجا خدا می گوید باید خرج شود. یک نکته مهم این است که این مال فقط منظور اموال دنیوی نیست. طلب کردن مال و منال دنیایی برای دانش آموزان کلاس اول بندگی است.

این استاد اخلاق در ادامه افزود: برای اینکه مطلب بهتر درک شود فکر کنید شما یک کارمند بانک هستید؛ اگر یک گونی تراول 50 هزار تومانی به شما بدهند شما خوشحال می شوید یا ناراحت؟ طبیعتا هیچ کدام؛ چون این مال برای شما نیست و این مال را باید به کسی بدهید و یا جایی خرج کنید که به او صاحب مال می گویند. وقتی شما اینگونه فکر کنید آن وقت به حلال و حرام اهمیت می دهید. کدام یک از مسئولین بودجه‌ای اینگونه‌اند که اگر طرف مقابلشان صدبار خود را بالا و پایین کرد نه یک قران بیشتر به او بدهند و نه یک قران کمتر.

استاد آقاتهرانی خاطر نشان کرد: حضرت صادق - علیه السلام - در ادامه به عنوان بصری می گوید تو در امور تدبیر کن و اینکه تمام گرفتاریت و دغدغه ات این باشد که خدا به چه امر کرده و از چه چیزی نهی کرده است. دیگر خط سومی وجود ندارد: یا امر خداست و یا نهی خدا. امور شامل این دو است.

وی اضافه کرد: من روزی که می خواستم عازم کانادا شوم، رفتم خدمت آیت الله جوادی آملی. ایشان گفتند: حضرت عیسی - علیه السلام - در معرفی خود می گوید: «من بنده خدا هستم و صاحب کتاب، و هر جا می روم مبارک می شود.» سعی کنید شما هم هرجا می روید مبارک شود. برای اینکه به جامعه اسلامی برسیم و به دانشگاه اسلامی برسیم، باید سعی کنیم آنجا را تحت تاثیر قرار دهیم و مبارک باشیم برای محیطی مثل دانشگاه و برای این کار یک نفر هم کافی است. مگر امام - رحمة الله علیه - خود به تنهایی قیام نکرد و مملکت را اصلاح نکرد؟




:: بازدید از این مطلب : 1752
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه